تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804381983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد محدوديت در پذيرش آثار به دليل رشد کيفي جشنواره بو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ بهمن ۱۳۹۳ (۱۴:۵۹ب.ظ)
رضاداد: ايجاد محدوديت در پذيرش آثار به دليل رشد کيفي جشنواره بو دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر گفت: ايجاد محدوديت در پذيرش آثار سينمايي در بخش‌هاي مختلف جشنواره سي و سوم به دليل رشد کيفي آن بود.
به گزارش خبري موج، عليرضا رضاداد، دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر در ابتداي بازديد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از دبيرخانه سي و سوم فيلم فجر با اشاره به اينکه فعاليت درباره برگزاري اين رويداد از پايان جشنواره سي و دوم آغاز شد، افزود: اسفند سال 92، با توجه به تأکيد رييس سازمان سينمايي در بازنگري در جشنواره فيلم فجر، بررسي‌ها براي برپايي جشنواره‌اي متفاوت در دوره سي و سوم آغاز شد.
وي يادآور شد: از اواسط اسفندماه ترکيبي را مشخص کرديم و اين گروه عملکرد جشنواره را در ادوار قبلي بررسي و در خرداد سال 93 الگوهايي براي برپايي جشنواره سي و سوم ارائه شد.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر تأکيد کرد: جلسات شوراي سياست گزاري جشنواره سي و سوم با حضور جمعي که از سوي دکتر ايوبي مشخص‌شده بودند آغاز شد و بر اساس پيش‌نويس‌ها، اظهارنظر جامعه سينمايي نيز دريافت و کم‌وبيش در الگوي رفتاري برپايي اين رويداد اعمال شد.
رضا داد ادامه داد: ملاحظه اصلي جشنواره سي و سوم، تفکيک زمان برگزاري بخش بين‌الملل بود که در اين بخش چند الگو پيش‌بيني‌شده بود تا جنبه‌هاي رقابتي حفظ شود ازاين‌رو مقرر شد اين بخش در ارديبهشت سال 94 برگزار شود.
به گفته وي، اين بخش زير سايه سينماي ايران بود و اتفاقات موردنظر در عرصه بين‌الملل جشنواره فجر رخ نمي‌داد.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر تأکيد کرد: بنا بود بر اساس اين الگو، سازمان بين‌الملل جديد تشکيل شود که از سال آينده پيش‌بيني تشکيل اين سازمان شده است.
رضاداد با بيان اينکه گستردگي جشنواره مانع از برگزاري صحيح آن در ادوار مختلف مي‌شد، توضيح داد: بخش اراده ملي، اکران فيلم‌ها در شهرستان‌ها و برگزاري افتتاحيه و اختتاميه در هر استان موجب گستردگي بيش‌ازاندازه جشنواره فجر شده بود که اين مهم مانع از مديريت صحيح مي‌شد.
وي با تأکيد بر لزوم پالايش جوايز جشنواره فيلم فجر اظهار کرد: دو سه رويکرد در بخش سوداي سيمرغ وجود داشت و براي کاهش جوايز بايد پروسه چندساله را طي کنيم، زيرا برخي از اين جوايز در رشد سينماي ايران اثرگذار بودند و درنهايت با توجه به اين شرايط، جمع‌بندي مقررات در شهريورماه انجام شد.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر يادآور شد: از شهريورماه رسماً کار اجرايي جشنواره آغاز شد، دکتر ايوبي رئيس سازمان سينمايي تلاش بسياري داشتند که جشنواره سي و سوم متفاوت و استاندارد باشد و اين رويداد صاحب سازمان مشخصي شود، اما؛ درنهايت اين امر محقق نشد و اميدواريم در سال آينده شاهد اجراي امور جشنواره زير لقاي سازمان آن باشيم.
رضاداد با اشاره به همکاري دوستان فعال در سازمان‌هاي تابع سازمان سينمايي گفت: امسال بخش بزرگداشت‌ها در افتتاحيه جشنواره خواهيم بود و از محمدعلي کشاورز، حسين جعفريان و مجموعه لابراتوارها تقدير مي‌کنيم، همچنين کتاب استاد مشايخي نيز رونمايي مي‌شود.
قرار بود بزرگداشت حسين جعفريان فيلمبردار نسل اول سينما سال گذشته برگزار شود که به دليل حضور ايشان در جشنواره با دو اثر سينمايي چ و روز رستاخيز اين مهم محقق نشد.
وي اظهار کرد: فرايند ديجيتال شدن پس از توليد موجب شده لابراتوارها از بين بروند، اما؛ اين بخش همچنان خاطره‌انگيز است و اين دوستان زحمات بسياري کشيدند که ديده نمي‌شود و بخصوص در ايام جشنواره در ادوار مختلف، فشار بر لابراتوارها بود و چرخش فيلم‌ها در لابراتوارها بخشي از خاطرات فيلم‌سازان است.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر ادامه داد: امسال آخرين فيلم نگاتيو ما توليد شد که اثر همايون اسعديان بود و ديگر توليد بر منباي نگاتيو امکان‌پذير نيست.
رضاداد توضيح داد: ترکيب هيأت انتخاب‌هاي جشنواره جامع بود و تقريباً ما را از بسياري از حواشي مصون کرد، البته حاشيه‌ها در جشنواره‌ها طبيعي است.
وي ادامه داد: دوستان هيأت انتخاب از ابتداي آذر، فعاليت خود را آغاز کردند و در 40 روز آثار بازبيني شد.
دبير سي و سومين جشنواره فجر تأکيد کرد: درمجموع در بخش سوداي سيمرغ 88 فيلم بازبيني شد، امسال اعلام کرديم فيلم‌هاي ويديويي را نمي‌پذيريم و سال گذشته فيلم‌هاي ويديويي را به دليل عدم برگزاري جشنواره ياس بررسي کرديم.
رضاداد ادامه داد: اصرار دوستان بررسي دقيق آثار بود ازاين‌رو دقت در بازبيني‌ها انجام شد. امسال اعلام کرديم در هر بخش تعداد فيلم‌ها چه تعدادي است که اين فرصت و تهديد بود. تکليف هيأت انتخاب از طرفي روشن و از طرفي کار آنان به دليل محدوديت تعداد دشوارتر شده بود.
وي با بيان اينکه براي رشد کيفي، محدوديت‌ها بايد حفظ شود، توضيح داد: افراد پيشکسوت ما آثاري توليد کردند و دوستان هيأت انتخاب اصرار داشتند اين آثار در خارج از مسابقه اکران شود. برخي دوستان مانند خسرو سينايي موافق اين مهم بود، يداله صمدي در ابتدا مخالفت‌هايي داشتند و شايد ما نتوانسته بوديم اطلاعات را دقيق به ايشان منتقل کنيم اما به‌هرحال در روزهاي پاياني اظهار تمايلي از ايشان وجود داشت و در تماس با اين کارگردان، اين مهم محقق شد و تمام پيشنهادات هيأت انتخاب به ثمر رسيد.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر يادآور شد: در بخش سينماي مستند هيأت انتخاب 110 مستند را بازبيني کردند، در جشنواره فيلم فجر فقط فيلم‌هاي بلند مستند رقابت مي‌کنند و انتخاب 11 فيلم از 110 اثر دشوار بود، يک ماه جلسات مکرر برگزار و در هر دو بخش دو فيلم خارج از مسابقه قرار داده شد.
به گفته رضاداد، در بخش فيلم اولي‌ها (نگاه نو) دو اثر انيميشن داشتيم که ظرفيت بالايي داشتند، اما؛ از جايي که داوري اين آثار متفاوت است جمع‌بندي اين شد که اين دو فيلم در خارج از مسابقه آيد.
وي گفت: در بخش سوداي سيمرغ نيز دو فيلم کودک مستقيماً وارد اين بخش شدند که اين تصميم به‌نوعي تشويق براي فيلم‌سازان کودک محسوب مي‌شود و اين امر با توافق با رئيس سازمان سينمايي به مرحله اجرا رسيد و درمجموع 28 فيلم سوداي سيمرغ و 13 فيلم نگاه نو و 12 فيلم در بخش مستند حضور دارند.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر توضيح داد: بخش فيلم‌هاي هنر و تجربه در جشنواره سي سوم وجود دارد، از ابتداي امسال گروه هنر و تجربه راه افتاد که مورد استقبال سينماگران واقع‌شده و شاخص اين آثار تجربي و هنري بودن آن‌ها است و اين فيلم‌ها در اکران عمومي به دليل محدوديت نمايش عمومي مخاطبان خود را پيدا نمي‌کرد.
رضاداد تأکيد کرد: سبد هنر و تجربه پربار بود و دوستان به جمع‌بندي رسيدند که 20 فيلم به شوراي هنر و تجربه معرفي و درنهايت 11 فيلم در اين بخش حضورداشته باشد و دو جايزه به داوري شوراي سياست گزاري هنر و تجربه اهدا مي‌شود.
وي ادامه داد: بخش ديگر رقابتي ما که مديريت آن با ايرج تقي پور است تبليغات را شامل مي‌شود؛ پيش‌تر در اين بخش به پوستر و عکس جوايزي اهدا مي‌شد و امسال رويکرد متفاوتي در اين بخش وجود دارد.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر ادامه داد: جايزه ويژه‌اي امسال براي عکس در نظر گرفته‌شده، اما؛ در بخش تبليغات، فيلم‌هاي اکران شده در سال گذشته بررسي مي‌شوند، جايزه اين بخش در افتتاحيه و بخش‌هاي ديگر در اختتاميه اهدا خواهد شد.
رضاداد با بيان اينکه با پايان هيأت هاي انتخاب از 10 دي، کار پشتيباني آغاز شد گفت: نزديک 200 فيلم رسيده به بخش‌هاي مختلف درنهايت بررسي و 40 فيلم براي نمايش و حور در بخش رقابتي انتخاب شدند.
وي ادامه داد: البته فرايند توليد به دليل محدوديت‌هاي مالي کمي دير آغاز شد. به‌عنوان نمونه روباه افخمي 70 تا 80 درصد فيلمبرداري شده بود و هيأت انتخاب را ديد.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر اظهار کرد: معتقديم برخي فيلم‌ها حيف است در جشنواره نباشد ازاين‌رو تلاش شد اين فيلم‌ها تا 5 بهمن به دبيرخانه برسد.
به گفته رضاداد، پشتيباني سينماها به عهده آقاي عليزاده است، همچنين کار امور سينماها را نيز آقاي فرجي انجام مي‌دهند.
وي ادامه داد: 29 سالن مردمي اکران براي مردم در نظر گرفته‌شده است، همچنين امسال در بخش توزيع بليت‌هاي سينمايي نيز شاهد حذف بليت مختص نهادهاي مختلف بودند و حدود 10 هزار سري بليت پيش‌فروش شد و آقاي شمس از دو ماه پيش تاکنون در اين بخش زحمات فراواني کشيده است.
به گفته رضاداد، مديريت اجرايي جشنواره بر عهده آقاي باکيده، مديريت هنري آقاي حيدري را بر عهده دارند.
وي همچنين يادآور شد: بين 60 تا 90 نفر از دوستان حراست ارشاد نيز در ايجاد نظم در سينماهاي مردمي به ما کمک مي‌کنند.
دبير سي و سومين جشنواره فيلم فجر همچنين توضيح داد: بخش بين‌الملل نيز به‌موازات فعاليت‌هاي خود را با حضور آرش اميني آغاز کرده است، در بخش اطلاع‌رساني نيز فعاليت‌هاي خوبي انجام‌شده و در چهار ماه اخير روزي نشده که ما تيتر رسانه‌ها نباشيم.
رضاداد يادآور شد: برنامه يک فيلم يک سلام کار مناسبي بود که موجب آشنايي بيشتر با آثار حاضر در جشنواره سي و سوم شد.
وي همچنين تأکيد کرد: در برج ميلاد به‌عنوان کاخ جشنواره، 1200 فعال رسانه‌اي از راديو، تلويزيون، مطبوعات، رسانه‌هاي مجازي، انجمن منتقدان حضور دارند، 500 نفر از دست اندرکاران سينما و 300 نفر نيز مديران و کارشناسان مرتبط با سينما در برج ميلاد حضور دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن