تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820386862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد بی جان بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
رشد بی جان بورس تهران




بورس تهران امروز نیز همانند روز گذشته به رشد بی جان خود ادامه داد و تنها 75 واحد رشد کرد.





خبرگزاری ایسنا: بورس تهران امروز نیز همانند روز گذشته به رشد بی جان خود ادامه داد و تنها 75 واحد رشد کرد.

بورس تهران که در انتظار محرک قوی اقتصادی یا سیاسی برای رشد است، همچنان در سردرگمی و بی تحرکی به سر برده و با بی انگیزگی سهامداران مواجه شده است.

در این شرایط که قیمت سهام شرکتها به شدت کاهش پیدا کرده و زیان سهامداران تشدید شده است،فعالان تالار شیشه ای در انتظار انتشار اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی و حمایت عملی دولت از بازار سرمایه بوده و انگیزه ای برای خرید سهم ندارند.

بر این اساس فعالان بازار سرمایه بدون توجه گزارش 9 ماهه شرکتها، در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای،سرنوشت قیمت نفت در بودجه، بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها، تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها، تعیین تکلیف بهره مالکانه معادن و نیز اقدام دولت برای کاهش سود سپرده ها و همچنین اعلام برنامه های رئیس جدید سازمان بورس هستند.

این ابهامات موجب شده است تا حجم و ارزش معاملات بازار سهام به شدت کاهش یافته و شاخص بورس تنها رشد 75 واحدی را مشاهده کند.

در معاملات دومین روز هفته علی رغم بی تحرکی در سایر گروه ها، شرکتهای خودرویی و بانکی از اقبال سهامداران برخوردار شده و موجب حرکت بی جان بورس شدند به طوری که بانکهای صادرات، ایران خودرو، سایپا، توسعه معادن و فلزات و بانک انصار بیشترین تاثیر را در شاخص بورس گذاشتند و شرکت کشتیرانی به تنهایی بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشت.

همچنین در بازار امروز شرکتهای روزدارو، نوردآلومینیوم و سیمان هرمزگان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و کمباین سازی به همراه ملی مس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

امروز نیز به دلیل جو منفی حاکم در تالار شیشه‌ای، فعالیت حقیقی ها کاهش پیدا کرد و در مجموع 338 میلیون سهم به ارزش 61 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 290 هزار میلیارد تومان رسید.






تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن