تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804148047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خانه شهيد مدرس يکي از شعب دارالقرآن امام علي(ع) خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۵۳ق.ظ)
نجفي‌قدسي خبر داد: خانه شهيد مدرس يکي از شعب دارالقرآن امام علي(ع) خواهد شد مسؤول دارالقرآن امام علي (ع) تهران گفت: اين دارالقرآن درصدد افزايش شعب خود، توانسته منزل شهيد مدرس را خريداري کند و به‌زودي در اين محل شاهد برپايي کلاس‌هاي قرآني خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي نجفي قدسي، مسؤول دارالقرآن امام علي (ع) در اختتاميه هشتمين دوره مسابقات سراسري اين دارالقرآن در بخش بانوان که شب گذشته، سوم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي سرچشمه (يادمان شهداي هفتم تير) با حضور عموم علاقه‌مندان برگزار شد، به سخنراني پرداخت.
وي ضمن تشکر از حضور بانوان شرکت‌کننده از سراسر کشور در اين دوره از مسابقات، گفت: هزار و 400 نفر از بانوان نام‌نويسي کرده‌اند که به دلايلي حدود 900 نفر شرکت کردند.
نجفي قدسي بيان کرد: از اين تعداد حدود 600 نفر از متسابقان حد امتياز بالاي 85 را به دست آورده‌اند که جوايز نقدي آن‌ها ظرف روزهاي آينده به حسابشان واريز مي‌شود.
مسؤ ول دارالقرآن امام علي (ع) با اشاره به حضور 350 نفر از حافظان کل در اين مسابقات، عنوان کرد: بيشتر افرادي که در بخش رقايت‌هاي رشته حفظ 10 و 20 جزء حضور داشته‌اند نيز، حافظ کل بوده‌اند.
وي با تأکيد بر اينکه اميدواريم تا اين مسابقات در سال‌هاي آينده روند رو به رشدي داشته باشد، تصريح کرد: دارالقرآن امام علي (ع) درصدد افزايش شعب خود، توانسته منزل شهيد مدرس را خريداري کند.
نجفي قدسي با اشاره به اينکه قرار است دارالقرآن شهيد مدرس در آينده نزديک راه‌اندازي شود، تأکيد کرد: منزل شهيد مدرس فعلاً در حال بازسازي است و پس از اتمام اين دارالقرآن فعاليتش را با برنامه متنوع قرآني آغاز مي‌کند.
وي در پايان، پيام آيت‌الله‌العظمي مکارم شيرازي را که در افتتاحيه مسابقات قرائت‌شده بود مجدد قرائت کرد، متن پيام بدين شرح است؛
بهترين سلام و درود خدا به شما عزيزاني که گرد مشعل فروزان قرآن اجتماع کرده‌ايد تا روح و جان خود را در پرتو آن روشن سازيد، نثار مي‌کنم و از خداوند بزرگ موفقيت و سربلندي همه شما و تمام دست‌اندرکاران و شخصيت‌هاي محترمي که در تشکيل اين محفل بزرگ مسابقات سراسري قرآن کريم سهيم هستيد خواستارم.
برادران و خواهران عزيز، قرآن کتابي است که دوست و دشمن، مسلمان و غيرمسلمان بر عظمت آن اعتراف دارد.
شبلي شُمَيّل دانشمند مادي عرب‌زبان، اشعار بلندي درباره قرآن دارد که ترجمه دو بيت از آن چنين است: من اگرچه به آيين اين پيامبر ايمان نياورده‌ام ولي آيا مي‌توانم ايمان خود را به عظمت آياتي که آورده است کتمان کنم؟ پيامبر اسلام معارف و دانش‌هايي همراه با قرآن خود، براي جامعه اسلامي آورده که اگر به آن عمل کنند، عمران و آبادي و سربلندي و عظمت نصيب آنان خواهد شد.
به‌راستي همان‌گونه که اين دانشمند غيرمسلمان گفته اگر مسلمين قدر قرآن را بدانند و تلاوت و حفظ آن را مقدمه‌اي براي انديشيدن و انديشيدن آن را مقدمه‌اي براي به کار بستن و عمل کردن قرار دهند به‌يقين نه‌تنها در بُعد معنويت که در بُعد پيشرفت‌هاي مادي نيز پيشرفت خيره‌کننده‌اي خواهند داشت.
لازم است بدانيم پيام‌هاي قرآن خطاب به تمام خداپرستان جهان است، قرآن مي‌گويد: «يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ کَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ»؛ اي افراد باايمان همگي در صلح و صفا و دوستي وارد شويد و از گام‌هاي شيطان که سعي در ايجاد نفاق و تفرقه ميان شما دارد پيروي نکنيد.
به کار بستن همين پيام چهره جهان اسلام را دگرگون مي‌کند و در جاي ديگر مي‌فرمايد: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْکُمْ؛ همه افراد باايمان برادر يکديگرند هرگاه بين برادران اختلافي رخ دهد در اصلاح آن بکوشيد» نه اين‌که با گرفتن دستور از دشمنان، بنزين بر آتش بريزيد.
و نيزمي‌فرمايد: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَي إِلَيْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا؛ کسي که از در صلح درآيد دست او را بفشاريد و نگوييد تو اهل ايمان نيستي.
هرگاه دنياي ما براساس اين سه اصل يعني برادري و صلح و محبت بنا شود چهره ديگري خواهد داشت، عزيزان من سعي کنيد قرآن و تعليمات گرانبهايش در تاروپود زندگي فردي و اجتماعي شما وارد شود و حافظان قرآن الگوهاي عملي تعليمات قرآن باشند که اين خود بهترين تبليغ اسلام و قرآن است، هميشه در سايه قرآن موفق و پيروز باشيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن