تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802416442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكيد وزير راه و شهرسازي بر نگاه يكپارچه‌ به توسعه سرزمين بر مبناي حمل و نقل / 60 پل بزرگ در حال ساخت است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در كنفرانس بين المللي پل مطرح شد
تاكيد وزير راه و شهرسازي بر نگاه يكپارچه‌ به توسعه سرزمين بر مبناي حمل و نقل / 60 پل بزرگ در حال ساخت است
وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر نگاه يكپارچه به توسعه سرزمين بر مبناي حمل و نقل گفت: شايد يكي از دلايلي كه منجر به تمركز بيش از حد در برخي از مناطق شده است، اقدامات گسسته و ناپيوسته باشد. بايد نگاه يكپارچه‌اي به توسعه سرزمين بر مبناي حمل و نقل داشت. ما به مفهوم يكپارچگي در توسعه حمل و نقل نياز داريم.

تاكيد وزير راه و شهرسازي بر نگاه يكپارچه‌ به توسعه سرزمين بر مبناي حمل و نقل / 60 پل بزرگ در حال ساخت است
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عباس آخوندي  با اشاره به طراحي ۱۰ كريدور توسعه در ايران توضيح داد: اين كريدورها در سه بخش كريدور اصلي، كريدورهاي واصل كريدور اصلي و كريدورهاي جمع آوري ترافيك تعريف مي‌شوند كه براي تكميل آنها به حدود ۱۰۰ هزار ميليارد تومان سرمايه نياز است.
 
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه نمي‌توان سرمايه‌گذاري اين پروژه‌ها را تنها متكي به بودجه نفت دانست ادامه داد: سالانه حدود پنج هزار ميليارد تومان بودجه دولتي در تمام حوزه‌ها دريافت مي‌كنيم در اين شرايط اگر تنها به بودجه دولتي متكي باشيم نمي‌توانيم به نتيجه مطلوب در اين حوزه دست يابيم در نتيجه نياز به انديشه‌هاي نو و برتر وجود دارد تا جامعه، بازار و اقتصاد ايران در تامين مالي اين حوزه كمك كنند و در نهايت از كل اقتصاد جهاني براي تامين مالي بهره‌مند شويم.
 
وي ادامه داد: در دوران رونق بودجه، اعتبارات صرف موارد به ظاهر مردم پسند شد كه كشور را با گرفتاري مالي مواجه كرد. متاسفانه اين سنت اقتصادي در چند دوره كشور وجود داشت.
 
آخوندي با بيان اينكه انديشمندان و عقلا بايد فكري براي رفع مشكلات اين حوزه ارائه دهند ادامه داد: بايد جايگاه كشور را به موقعيت استراتژيك برسانيم.
 
آخوندي با بيان اينكه بحث ساخت و نگهداري پل‌ها يكي از موضوعات حائز اهميت در حوزه عمران كشور است گفت: پل در ادبيات ايران مظهر و نماد ارتباط تمدن‌هاست و در حال حاضر نيز در گفت‌وگوي تمدن‌ها از پل به عنوان نماد اصلي استفاده مي‌شود.
 
وي ادامه داد: از جامعه علمي كشور درخواست مي‌كنم در حوزه‌ مالي و نظام سرمايه‌داري زيرساخت‌هاي كشور، حوزه فني و مهندسي بخش ساخت‌، مديريت و نگهداري پل‌ها و همچنين ارتقاء جنبه معماري و زيباشناسي آن همكاري و فعاليت داشته باشند.
 
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه زيرساخت‌هاي ملي توسعه بايد ارتقا يابند ادامه داد: ‌ايران كشور پهناوري است و در موقعيت جغرافيايي ويژه‌اي قرار دارد؛‌ از جنوب به درياي عمان و خليج فارس و از شمال به درياي خزر مرتبط است. اين كشور همسايه كشورهايي چون روسيه، تركيه، عراق، افغانستان و پاكستان است و به واسطه موقعيت جغرافيايي ارتباط‌هايي با اروپا، خاور دور و شرق آسيا دارد. به دليل موقعيت كشور و ارتباط آن با دريا و سلسله جبال البرز و زاگرس، اجراي پروژه‌هاي عمراني همچون پل و سازه‌هاي دريايي ناگزير است و به اين دليل لزوم بهره‌گيري از دانش‌ مهندسي در اين حوزه احساس مي‌شود.
 
وي با بيان اينكه ايران از تجربه 100 ساله دوران مدرن برخوردار است ادامه داد: زمان آن رسيده كه ارزيابي‌ مناسبي از دوره‌هاي تاريخي ايران داشته باشيم. نياز است ارزيابي‌هايي از مسائل اقتصادي، فني و نظام‌هاي مديريتي كشور انجام شود تا بدانيم در كجاي كار ايستاده‌ايم. در حال حاضر آمارهاي خوبي از جهت توسعه و اجراي طرح‌هاي فني وجود دارد. در ايران بيش از 360 هزار پل بزرگ و كوچك در حوزه جاده‌اي وجود دارد كه برآورد مي‌شود ارزش ريالي اين پل‌ها به طول 1500 كيلومتر، بيش از 300 هزار ميليارد ريال باشد.
 
وي به پل‌هايي كه روي خطوط راه‌آهن ايجاد شده، اشاره كرد و گفت: بيش از 6 هزار پل روي راه‌آهن وجود دارد كه ارزش ريالي بسيار بالايي دارند.
 
وي ادامه داد: در حال حاضر حدود 210 هزار كيلومتر جاده در كشور به ارزش بيش از 200 هزار ميليارد تومان وجود دارد. اين آمار نشان مي‌دهد حجم سرمايه‌گذاري اين حوزه در 100 سال گذشته قابل توجه بوده اما بايد به كارآيي اين سرمايه‌گذاري‌ها نيز توجه كرد كه البته جاي تامل و بازانديشي فراواني دارد.
 
آخوندي با بيان اين كه به صورت ميانگين در هر كيلومتر مربع از ايران (با احتساب كوير و كوهستان) حدود 48 نفر زندگي مي‌كنند ادامه داد: اين تراكم در همه نقاط يكپارچه نيست و براي مثال در ساحل درياي عمان اين تراكم حدود 4.8 نفر است؛ عددي كه نشان مي‌دهد با وجود همه كارهايي كه در اين حوزه انجام شده عملا به سمت تعادل پيش نرفته‌ايم. بايد در بحث سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف كشور بازانديشي فراوان داشت. اگر اقدامات انجام شده در بخش سرمايه‌گذاري منجر به تمركز بيش از حد در كانوني مثل پايتخت و چند كلانشهر شود و بقيه سرزمين خالي از جمعيت باشد نشان مي‌دهد كه بخشي از كار دچار مشكل است، پس بايد نگاه بالاتري به اين مسئله داشت.
 
وزير راه و شهرسازي افزود: شايد يكي از دلايلي كه منجر به تمركز بيش از حد در برخي از مناطق شده است، اقدامات گسسته و ناپيوسته باشد. بايد نگاه يكپارچه‌اي به توسعه سرزمين بر مبناي حمل و نقل داشت. ما به مفهوم يكپارچگي در توسعه حمل و نقل نياز داريم.
 
وي با بيان اين‌كه يكپارچگي ميان شقوق مختلف حمل و نقل يكي ديگر مسايل حائز اهميت در اين حوزه به شمار مي‌آيد، ادامه داد: در كشور ما همواره نظام مديريتي كاملا بخشي بوده و هنوز روحيه بخشي‌نگري غالب است. از نگاه شهروندان مرزهاي درون سازماني وجود ندارد و شايد اين تقسيمات براي نظام‌هاي اداري معنادار باشد اما براي شهروندان معنايي ندارد.
 
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه به سرمايه‌گذاري‌هاي قابل توجهي در حمل و نقل نياز است، ادامه داد: تنها براي اتمام كريدور بندر امام تا بندر گواتر به حدود دو هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري نياز است.
 
وي با تاكيد بر اين‌كه در بحث مهندسي بايد به مسايلي همچون كاهش قيمت تمام شده، افزايش عمر مفيد سازه‌ها، مديريت يكپارچه و افزايش بهره‌وري داشته‌هايمان توجه كنيم افزود:. بايد بدانيم كه چگونه از سرمايه‌ موجود به شكل بهتري بهره ببريم.
 
آخوندي با بيان اين‌كه همواره نياز به دسترسي به دانش فني در ساخت، نگهداري و كاهش قيمت تمام شده، وجود دارد ادامه داد: نگهداري و مرمت پل‌ها و جاده‌ها در راستاي حفظ سرمايه ملي در اولويت وزارت راه و شهرسازي قرار دارد. به اين ترتيب سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با كمك مجامع علمي بايد بكوشد وضعيت نگهداري پل‌ها را ارتقا دهد.
 
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه در حال حاضر 60 پل بزرگ در كشور در حال ساخت است، اظهار كرد: توجه به بحث معماري راه‌ها نيز يكي ديگر مسايل حائز اهميت در اين حوزه است. در چارچوب ارتباط تمدن‌ها بايد به طراحي و اجراي زيباي پل‌ها نيز توجه و معماري راه‌ها نيز در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام/





کد خبر: ۵۱۱۰۹۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن