محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842049384
یادداشت/ حجتالاسلام شهبازیان مرگ پادشاه عربستان و توهم درباره ظهور
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یادداشت/ حجتالاسلام شهبازیان
مرگ پادشاه عربستان و توهم درباره ظهور
تطبیق یک روایت به واقعهای خارجی نیاز به دلیل محکم و قرینه روشن دارد و نمیتوان صرف یک احتمال در برابر دیگر احتمالها معنایی را به روایات تحمیل کرد، لذا هیچ یک از ادله ذکر شده در مورد مرگ عبدالله دلالتی بر این مطلب ندارد.
خبرگزاری فارس، حجتالاسلام محمد شهبازیان (کارشناس ارشد مرکز تخصصی مهدویت): مرگ عبدالله پادشاه عربستان و تماسهای مکرر دوستان و پیامهای بیشمار در شبکههای اجتماعی موجب شد تا دوباره توضیحی درباره مرگ او و ارتباطش با ظهور بنویسم: 1. همه شیعیان باید امید داشته باشند که هر لحظه ممکن است ظهور را درک کرده و باید خود را مهیا برای یاری رساندن به حضرت مهدی(عج) کنیم، چرا که «إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدا وَ نَرَاهُ قَرِیبا»، اما باید مراقب بود که از هول حلیم در دیگ نیفتیم! 2. تجربه ثابت کرده است، طی سالیان متمادی هر یک از افراد حتی عالمان به امر تطبیق دست زدهاند، به اشتباه رفته و ظهوری در کار نبوده است و تنها احساسی کاذب در میان مردم پدید آمده که باعث سوءاستفاده مدعیان شده و بیشترین بهره را مدعیان دروغین بردهاند، لذا باید توجه کرد اگر بزرگانی مانند سید بن طاوس و علامه مجلسی در تطبیقهای احتمالی خود به خطا رفتهاند، ما باید احتیاط بیشتری کنیم. 3. تطبیق یک روایت به واقعهای خارجی و بیرونی نیاز به دلیل محکم و قرینه روشن دارد و نمیتوان صرف یک احتمال در برابر دیگر احتمالها معنایی را به روایات تحمیل کرد، لذا هیچ یک از ادله ذکر شده در مورد مرگ عبدالله و ظهور حضرت مهدی(عج) صراحتی و دلالتی بر این مطلب ندارد و دوستانی صرف احتمال را برای خود قطعی گرفتهاند. 4. چهار روایت را در اثبات مدعای مرگ عبدالله پادشاه عربستان و ظهور حضرت مهدی(عج) ذکر کردهاند که به نقد آنها میپردازیم: الف) عن مسند احمد عن النبی(صلی الله علیه وآله): یحکم الحجاز رجل اسمه علی اسم حیوان اذا رایته حسبت فی عینه الحول من البعید و اذا اقتربت منه لا تری فی عینه شیئا ،یخلفه له أخ اسمه عبد الله ،ویل لشیعتنا منه- أعادها ثلاثا-بشرونی بموته أبشرکم بظهور الحجة.[1] رسول خدا(ص) فرمود: بر حجاز (عربستان) مردی که اسمش، اسم حیوان است، حکومت میکند (فهد=یوزپلنگ)، اگر از دور به او نگاه کنی، درچشمش انحراف (چپی) میبینی، ولی اگر به او نزدیک شدی، در چشمش مشکلی نمیبینی، جانشین یا خلیفهاش برادرش که اسمش عبدالله است، خواهد بود، وای بر شیعه ما از دست او، پس این جمله را سه بار تکرار کرد: بشارت مرگش را به من بدهید، شما را به ظهور حجت بشارت میدهم. اولین منبع نقل این روایت، کتاب «250 علامة حتی ظهور الامام المهدی(علیه السلام)» اثر محمدعلی طباطبایی حسنی است و نگارنده نیز در منبع دیگر بدان برخورد نکردم.[2] با مراجعه به کتاب مسند احمد بن حنبل و سایر متون روایی شیعه و سنی روشن میشود که این روایت وجود خارجی نداشته و تا کنون کسی آن را ذکر نکرده است، جالب اینکه نویسنده کتاب«250 علامت»، خود نیز این روایت را در هیچ منبع حدیثی ندیده است و در استناد آن به مسند احمد و رسول خدا(ص) چنین میگوید: «هذا الخبر نقله إلیّ أحد الفضلاء المطلعین»[3]، این خبر را یکی از فضلای مطلع!!! برای من نقل کرده است. ب) روایت شیخ طوسی غط، الغیبة للشیخ الطوسی الْفَضْلُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ دُرُسْتَ عَنْ عَمَّارِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِاللَّهِ ع یَقُولُ مَنْ یَضْمَنْ لِی مَوْتَ عَبْدِاللَّهِ أَضْمَنْ لَهُ الْقَائِمَ ثُمَّ قَالَ إِذَا مَاتَ عَبْدُاللَّهِ لَمْ یَجْتَمِعِ النَّاسُ بَعْدَهُ عَلَى أَحَدٍ وَ لَمْ یَتَنَاهَ هَذَا الْأَمْرُ دُونَ صَاحِبِکُمْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ یَذْهَبُ مُلْکُ سِنِینَ وَ یَصِیرُ مُلْکَ الشُّهُورِ وَ الْأَیَّامِ فَقُلْتُ یَطُولُ ذَلِکَ قَالَ کَلَّا. 1. این روایت را تنها شیخ طوسی در کتاب الغیبه نقل کرده است و در هیچ یک از کتب حدیثی مشابهی ندارد. 2. در این روایت عنوان عام یک فرد با نام عبدالله آمده و هیچ دلالتی بر اینکه او پادشاه عربستان است ندارد و در کنار احتمال ذکر شده میتوان این احتمال را داد که مراد پادشاه اردن یا فرد دیگری باشد که در سالهای دیگری بیاید و چه دلیل وجود دارد که تطبیق آن بر پادشاه عربستان درست بوده، ولی تطبیق ما به پادشاه اردن اشتباه باشد؟ 3. على بن یوسف بن المطهر حلی –برادر علامه حلی و متوفای 703 ه – در کتاب خود مراد از این عبدالله را آخرین پادشاه بنیالعباس(عبدالله المستعصم-656 ق-) میداند و واقعهای است که رخ داده است.[4] پس این روایت صراحت و دلالتی ندارد و در کنار آن احتمال دیگر هم وجود داشته که به تعبیر ما طلبهها اذا جاء احتمال بطل استدلال. ج)الغیبة للنعمانی ابْنُ عُقْدَةَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ یُوسُفَ عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ ابْنِ الْبَطَائِنِیِّ عَنْ أَبِیهِ وَ وُهَیْبٍ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ بَیْنَا النَّاسُ وُقُوفاً بِعَرَفَاتٍ إِذْ أَتَاهُمْ رَاکِبٌ عَلَى نَاقَةٍ ذِعْلِبَةٍ یُخْبِرُهُمْ بِمَوْتِ خَلِیفَةٍ عِنْدَ مَوْتِهِ فَرَجُ آلِ مُحَمَّدٍ ع وَ فَرَجُ النَّاسِ جَمِیعاً وَ قَالَ ع إِذَا رَأَیْتُمْ عَلَامَةً فِی السَّمَاءِ نَاراً عَظِیمَةً مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ تَطْلُعُ لَیَالِیَ فَعِنْدَهَا فَرَجُ النَّاسِ وَ هِیَ قُدَّامَ الْقَائِمِ بِقَلِیلٍ. میگویند در این روایت اشاره به عرفات در عربستان شده و اینکه در ماه ذیالحجه خبر از مرگ پادشاهی میدهند. خب در نقد باید چنین گفت: اولاً این روایت تنها در غیبت نعمانی ذکر شده و در سند آن حسن بن علی بن ابی حمزه است که رجالیون در مورد او گفتهاند دروغگوی خبیث است و او از واقفیه است. ثانیاً: هیچ کجای این روایت نامی از آن پادشاه و کشور تحت سیطره او نبرده و گفته در عرفات خبر مرگ پادشاهی میدهند، شما چگونه این را به پادشاه عربستان نسبت میدهید؟ ثالثاً: این روایت میگوید مرگ آن پادشاه در موسم حج و ماه ذیالحجه است، در حالی که ملک عبدالله در ربیع الثانی فوت کرده است. رابعاً: این روایت را آقایانی که عشق تطبیق دارند، سالها پیش به مرگ صدام تطبیق دادند و گفتند: که در ماه ذیالحجه کشته خواهد شد، ملک عبدلله است، در حالی که ما فکر میکنیم، این فرد صدام بوده است که چند سال قبل دقیقاً در همین ایام کشته شد، ایشان میفرمود که بنده با سایت بنت جبیل که از سایتهای بسیار فعال در زمینه مصداقشناسی عصر ظهور بوده و محققین آن از رزمندگان حزب الله لبنان هستند، همکاری دارم از اعضاء این سایت میفرمودند که رفقای ما از حزب الله لبنان در مراسم دو سال پیش حج که تشریف داشتند نقل میکنند که دقیقاً وقوع این حادثه را به چشم خود دیدهاند، زمانی که یکی از این وهابیون داغدار مرگ صدام سوار بر جیب آمریکایی وارد صحرای منی شده و خبر مرگ صدام را اعلام کرد و غوغایی در بین وهابیون طرفدار صدام ایجاد شد که چرا چنین فاجعهای باید در روز عید قربان برای ما روی دهد.(عید قربان آنها مصادف با روز عرفه در ایران بوده است) د) حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِاللَّهِ الْبَرْقِیُّ قَالَ حَدَّثَنِی أَبِی عَنْ جَدِّهِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِاللَّهِ الْبَرْقِیِّ عَنْ أَبِیهِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ عُقْبَةَ عَنْ زَکَرِیَّا عَنْ أَبِیهِ عَنْ عَمْرِو بْنِ أَبِی الْمِقْدَامِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ: یَمُوتُ سَفِیهٌ مِنْ آلِ الْعَبَّاسِ بِالسِّرِّ یَکُونُ سَبَبُ مَوْتِهِ أَنَّهُ یَنْکِحُ خَصِیّاً فَیَقُومُ فَیَذْبَحُهُ وَ یَکْتُمُ مَوْتَهُ أَرْبَعِینَ یَوْماً فَإِذَا سَارَتِ الرُّکْبَانُ فِی طَلَبِ الْخَصِیِّ لَمْ یَرْجِعْ أَوَّلُ مَنْ یَخْرُجُ إِلَى آخِرِ مَنْ یَخْرُجُ حَتَّى یَذْهَبَ مُلْکُهُمْ. این روایت نیز هیچ اشاره ای ندارد و بلکه میگوید یکی از بیعقلها و نادانان بنی عباس وقتی که میخواهد تعرض جنسی به غلام خود کند، غلامش او را میکشد و این مرگ را چهل روز مخفی میکنند. به صراحت این مطلب خلاف مرگ عبدالله پادشاه عربستان و وقایع رخ داده است که باطل بودنش واضح است. به امید ظهور *پینوشتها: [1]. مائتان وخمسون علامة حتی ظهور، ص 137 [2].این فرد خود را به صورت خود خوانده علامه معرفی میکند و مبلغینی از احمد، جهت انحراف ذهن مخاطبان از او با عنوان علامه طباطبایی نام میبرند تا گمان شود نویسنده کتاب، علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان است!! [3].همان،ص 137 [4]. ر.ک. العدد القویّة، ص78 انتهای پیام/ک
93/11/04 - 13:15
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
یادداشت/ حجتالاسلام شهبازیان آیا حدیث مرگ عبدالله سندیت دارد
یادداشت حجتالاسلام شهبازیانآیا حدیث مرگ عبدالله سندیت داردبر حجاز مردی که اسمش اسم حیوان است حکومت میکند فهد یوزپلنگ اگر از دور به او نگاه کنی درچشمش انحراف میبینی ولی اگر به او نزدیک شدی در چشمش مشکلی نمیبینی جانشین یا خلیفهاش برادرش که اسمش عبدالله است خواهد بودآیا مرگ پادشاه عربستان مقدمه ظهور است؟ |اخبار ایران و جهان
آیا مرگ پادشاه عربستان مقدمه ظهور است آیتالله طبسی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از نشانههای قطعی ظهور اتفاق نیفتاده است درباره برخی مصادیق احادیث آخرالزمانی و تطبیق آن با پادشاه سعودی نکاتی را مطرح کرد کد خبر ۴۶۹۱۵۱ تاریخ انتشار ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۳ - 23 January 2015 آیتمرگ پادشاه عربستان عمره و حج را مختل میکند؟
تراز معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت مرگ پادشاه عربستان را در اعزام زائران برای عمره بدون تأثیر اعلام کرد و گفت شرایط در عربستان کاملا عادی است و هیچ اختلالی در روند اعزام زائران پیش نیامده است به گزارش تراز خبر درگذشت ملک عبدالله پادشاه عربستان در حالی روز گذشته اعلام شادعایی تازه درباره سرنوشت پادشاه عربستان
سهشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹ ۳۲ سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ولیعهد و نایب نخستوزیر و وزیر دفاع پادشاهی سعودی روز دوشنبه 5 ژانویه کابینه این کشور را نسبت به سلامت خادم الحرمین الشریفین ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود مطمئن ساخت به گزارش ایسنا شفقنا به نقل از العربیه نوشت شاهزادآیا مرگ پادشاه عربستان مقدمه ظهور است؟
آیا مرگ پادشاه عربستان مقدمه ظهور است آیتالله طبسی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از نشانههای قطعی ظهور اتفاق نیفتاده است درباره برخی مصادیق احادیث آخرالزمانی و تطبیق آن با پادشاه سعودی نکاتی را مطرح کرد روز نو آیتالله طبسی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از نشانههای قطعی ظافشاگری درباره مرگ پادشاه عربستان
افشاگری درباره مرگ پادشاه عربستان روزنامه الرای الیوم چاپ لندن فاش کرد اقدامات لازم برای تضمین انتقال قدرت در عربستان و چینش یا ترتیبات جدید مهره ها ایجاب می کرد که خبر مرگ ملک عبدالله پادشاه فقید این کشور با سه روز تاخیر اعلام شود خبرگزاری ایرنا روزنامه الرای الیوم چاپ لپیشبینی فعالان مجازی درباره احتمال مرگ پادشاه عربستان
پیشبینی فعالان مجازی درباره احتمال مرگ پادشاه عربستانیک فعال سیاسی عربستانی در پی ابهام درباره وضعیت جسمی ملک عبدالله پیش بینی کرد که طی چند ساعت آینده خبر مهمی در این خصوص منتشر خواهد شد به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس «عمر عبدالعزیز الزهرانی» فعال رسانه&zwnپیش بینی جنجالی شاهزاده عربستانی درباره پس از مرگ پادشاه
پیش بینی جنجالی شاهزاده عربستانی درباره پس از مرگ پادشاه پیش بینی شاهزاده عربستانی درباره بروز اختلافات در صورت مرگ پادشاه این کشور جنجال بسیاری به راه انداخته است به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از العالم یک شاهزاده سعود بن سیف النصر در توئیتر مطلبی درباره احتمالمراد از «عبدالله» در روایات قبل از ظهور کیست؟ / آیا مرگ پادشاه عربستان مقدمه ظهور امام زمان(عج) است؟
مراد از عبدالله در روایات قبل از ظهور کیست آیا مرگ پادشاه عربستان مقدمه ظهور امام زمان عج است فرهنگ > دین و اندیشه - آیتالله طبسی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از نشانههای قطعی ظهور اتفاق نیفتاده است درباره برخی مصادیق احادیث آخرالزمانی و تطبیق آن با پادشاهسعود الفیصل مرگ پادشاه عربستان را تایید کرد |اخبار ایران و جهان
سعود الفیصل مرگ پادشاه عربستان را تایید کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل بیماری التهاب ریه ذاتالریه درگذشت کد خبر ۴۶۴۵۷۹ تاریخ انتشار ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۵ - 07 January 2015 ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان پس از چیادداشت میهمان چند خطی درباره فیلم «چند متر مکعب عشق»/وطنِ زیر باران مانده!
یادداشت میهمانچند خطی درباره فیلم چند متر مکعب عشق وطنِ زیر باران مانده چند متر مکعب عشق اگرچه بیانگر بخشی از مشکلات جامعه مهاجر در ایران است اما اگر این جامعه مهاجر را تابعی از جمعیت ایران بدانیم میتوان عاشق آنها شد و حداقل آنها را دوست داشت میتوان با گریزهایشان از دست پلمرگ «پادشاه عربستان»/ فیلم از عبدالله عبدالعزیز
مرگ پادشاه عربستان فیلم از عبدالله عبدالعزیز گزارش ها از مرگ عبدالله عبدالعزیز پادشاه عربستان حکایت دارد وی هنگام مرگ ۹۰ سال داشت شاهزاده سلمان به جانشینی ملک عبدالله انتخاب شد شاهزاده مقرن نیز به عنوان ولیعهد انتخاب شد به گزارش «سرویس مانیتورینگ» پمرگ پادشاه عربستان و آينده قيمت نفت
۳ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳ ۲۶ب ظ مرگ پادشاه عربستان و آينده قيمت نفت گروه اقتصاد سياسي به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج ملک عبدالله بن عبدالعزيز ششمين پادشاه عربستان سعودي و دهمين فرزندِ عبدالعزيز آل سعود بنيانگذار عربستان جديد بود ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزيز و از تاريخحجتالاسلام مسائلی در گفتوگو با فارس: محتوای فرهنگی ـ هنری و دینی درباره وحدت کم تولید شده/بحث وحدت از فرآیند
حجتالاسلام مسائلی در گفتوگو با فارس محتوای فرهنگی ـ هنری و دینی درباره وحدت کم تولید شده بحث وحدت از فرآیندهای دولتی خارج شودحجتالاسلام مسائلی با بیان اینکه محتوای فرهنگی ـ هنری درباره وحدت کم تولید شده گفت این اقدامات کاری مهمتر از اقداماتی است که علما در مورد وحدت انجامبررسی یک شبهه موبایلی آیا مرگ عبدالله با ظهور امام زمان(عج) رابطه دارد
بررسی یک شبهه موبایلیآیا مرگ عبدالله با ظهور امام زمان عج رابطه داردبا مرگ پادشاه عربستان مطلبی در شبکههای اجتماعی دست به دست میشود و طی آن از قول پیامبر ص یا امام صادق ع چنین عنوان میشود که مرگ عبدالله یکی از نشانههای نزدیکی ظهور است اما این روایات تا چه حد صحیح هستندپادشاه عربستان در حال خوردن یک شتر! [عکس]
پادشاه عربستان در حال خوردن یک شتر عکس تصویر کمتر دیده شده از پادشاه و موسس عربستان سعودی ملک عبدالعزیز آل سعود و حاکم اسبق بحرین شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه به همراه ریوز چایلد سفیر کبیر آمریکا در عربستان سعودی را در کنار یک شتر کباب شده منبع پایگاه عبرت پژوهی تاریخی دوشنبه 1قیمت نفت پس از خبر مرگ پادشاه عربستان
تراز در پی درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی روز جمعه قیمت نفت در بازارهایی آسیایی بیش از یک دلار افزایش یافت به گزارش تراز قرارداد مربوط به معاملات نفت خام آمریکا در غرب تگزاس برای تحویل ماه مارس روز جمعه با یک دلار و 45 سنت افزایس به47 76 دلار رسید عربستان-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها