تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 2 دی 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1843027283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در «هفت» شب گذشته چه گذشت؟ قادری:«هنر و تجربه» سبب بدعتی که ایجاد می‌کند خطرناک است/علم‌الهدی:«هنر و تجربه» سینمای ایده‌ها و نوآوری است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در «هفت» شب گذشته چه گذشت؟
قادری:«هنر و تجربه» سبب بدعتی که ایجاد می‌کند خطرناک است/علم‌الهدی:«هنر و تجربه» سینمای ایده‌ها و نوآوری است
مناظره برنامه هفت شب گذشته اختصاص به بررسی سینمای «هنر و تجربه» داشت که امیر قادری به عنوان مخالف و امیرحسین علم‌الهدی مدیر اجرایی این طرح به عنوان موافق به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

خبرگزاری فارس: قادری:«هنر و تجربه» سبب بدعتی که ایجاد می‌کند خطرناک است/علم‌الهدی:«هنر و تجربه» سینمای ایده‌ها و نوآوری است



به گزارش خبرگزاری فارس، در برنامه این هفته هفت محمود گبرلو در ابتدای صحبت های خود بیان کرد: سینماگران ما به خصوص کسانی که درمحافل مختلف جهانی افتخار کسب می کنند این فرصت را در اختیار دارند تا تصویر درستی ازباور های دینی ما برای مردم دنیا تصویر کنند. در واقع آنها می توانند داشته های فرهنگی خود را به رخ دنیا بکشند چرا که این توانایی را دارند  که همچنین وحدت و اتفاق نظر خود را در محکومیت رفتارهای ضد دینی نشان دهنده ریشه های دینی فرهنگی هنرمندان است. وی بیان کرد: قدرهنرمندان خود را بدانیم که همگام با مردم به دفاع از دین خودمی پردازند. به واقع سینما و سینماگر ایرانی با اثر و رفتار خود هویت پربار ایرانی را به نمایش می گذارد. رفتاری که سرشار از مهر و انساینت است. اما هفت در برنامه این هفته دردقایق ابتدایی خود میزبان تلفنی رضا داوود نژاد بود و در این تماس جویای وضعیت جسمی وی شد. احد میکائیل زاده، مدیر ارتباطات و امور رسانه ای جشنواره فجر از دیگر مهمانان تلفنی هفت بود که به ارائه توضیحاتی در خصوص برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر پرداخت. وی در این گفت وگوی تلفنی از متفاوت بودن جشنواره فیلم فجر گفت و ادامه داد: مراسم معرفی فیلم ها را به  هفت سینمای مردمی منتقل کرده ایم که این نیز به سبب تعداد صندلی ها و کیفیت سالن بوده است. مدیر ارتباطات جشنواره فجر گفت: از یکم تا سوم بهمن حدود 10 هزار سری بلیط خریداری شده است که  حدود 20 تا 30 درصد از بلیط ها نیز در گیشه عرضه خواهد شد. وی  با بیان اینکه اوایل هفته آینده داوران معرفی خواهند شد افزود:  در سامانه پیش فروش به گونه ای عمل کرده ایم که میزان پیش فروش بیشتر از سال پیش بوده است و شواهد نشان می دهد که برنامه ریزی و استقبال در خصوص یک فیلم، یک سلام نیز در میزان پیش فروش تاثیر داشته است. اما عنوان مهمان ویژه این هفته هفت را بازیگر دو فیلم در حال اکران «خانه‌ای کنار ابرها» و زیباتر از زندگی به خود اختصاص داده بود. حامد کمیلی با کار در 11 فیلم سینمایی و 10 سریال تلویزیونی  در خصوص آغاز کار حرفه ای خود در تئاتر گفت: الفبای بازیگری را در تئاتر پیدا کردم. چرا که به سبب اینکه در زمان دانشجویی ام با دانشگاه سوره کار می کردم و فرصت پیدا کرده بودم که تجربه های متفاوت کسب کنم فرصتی برای آزمون و خطا را نیز بدست آوردم. وی با بیان اینکه سیروس مقدم کارگردان بزرگی است که اجازه خلاقیت را به بازیگران خود می دهد  و در این کارپمدیون وی هستم افزود: کارگردان هایی که کار خود را بلدند و نوعی اعتماد به نفس در کارشان وجود دارد به بازیگر اجازه می دهند که خلاقیت خود را داشته باشد  و ترسی از داشتن ایده های جدید ندارند. به واقع کارگردان به غیر ازداشتن علم و اگاهی باید به عنوان یک رهبر عمل کند و به گونه ای با عوامل ارتباط برقرار کند که هر کدام بتوانند کار خود را انجام دهند. کمیلی با اشاره به اینکه در بازیگری قائل به تجربه هستم عنوان کرد: برای اموزش در این عرصه بیشتر تئاتر را پیشنهاد می کنم چون کلاس ها تنها جنبه تئوری دارند. بازیگری احتیاج به آن دارد که در ذات فرد خود را نشان دهد. وی در پاسخ به داشتن الگو در کار حرفه ای خود بیان کرد: الگو ندارم چون احساس می کنم خودم را از خودم می گیرد و سبب می شود که ناخود آگاه از آن تاثیر بپذیریم. این بازیگر درباره کار در تلویزیون و سینما گفت: سریال کار سخت تری برای بازیگر است اما در سینما حساسیت بیشتری به خرج داده می شود که این نیز به سبب قاب بزرگ آن است که باید با عنصر قوی مقابل دوربین حاضر شویم. اما درادامه صحبت های کمیلی هدایت هاشمی از دیگر بازیگران فیلم خانه ای کنار ابرها روی خط هفت حاضر شد و به توضیحاتی در خصوص همکاری با کمیلی پرداخت. وی بیان کرد: دو بازیگر در این فیلم کاملا بهم مرتبط اند ضمن آنکه سابقه کار حامد سبب شد فضای جدیدی را رقم بزنیم. در ادامه صحبت های هاشمی، حامد کمیلی درباره عرصه بازیگری توضیح داد: اتفاقی که چند سال پیش باب شده بود ورود بازیگرانی بود که هیچ تجربه بازی نداشتند و تنها به صرف دلایلی وارد این حرفه می شدند اما امروز قشر جدیدی که وارد سینما می شوند بازیگران تئاتر هستند که این اتفاق خوب و با شگونی است. وی درپایان افزود: هر هنرمندی باید رسالت و جهان بینی شخصی خود را داشته باشد و به آن رسالت تعهد پیدا کند. در بخش دیگری از برنامه هفت دو تن از عوامل فیلم انیمیشن رستم و سهراب، کیانوش دالوند و داریوش دالوند در استودیو حاضر شدند. داریوش دالوند تهیه کننده انیمیشن در حال اکران رستم و سهراب با بیان اینکه نسخه 35 میلیمتری این فیلم حدود دو سال و نیم پیش آماده اکران بوده است افزود: هم چون تمام کارهای دیگر در این کشور نیز در این نمایش انیمیشن نیز خلاف جهت حرکت می کنیم. آنچنان که انیمیشنی چون رستم و سهراب که قابلیت تجاری دارد در فصلی اکران می شود که مخاطب آن درس و امتحان دارد. وی ادامه داد: انیمیشن یک فرآیند بسیار پیچیده است و در صورتی که آماده شود یک پتانسیل را که در پند سال ذخیره کرده ایم را ازاد می کند. پتانسیل انیمیشن در کشور بالاست. در مورد ساخت سریال های کوتاه و بلند نیز توانمندی بسیاری در حوزه انیمیشن وجود دارد اما این فرصت های بالقوه هیچ گاه به فرصت های بالفعل تبدیل نشدند. وی با اشاره به اینکه بیشتر از 25/1 مخاطب را در بدترین فصل اکران به سینما جذب کرده ایم تاکید کرد: وقتی می توانیم الگوهای جذاب رستم و جمشید و همچنین مضامین دینی خود را ارائه دهیم به تدریج نمونه هایی چون باب اسفنجی را که نمونه یک زندگی تک جنسیتی است را می توانیم از دست بچه های خود بیرون کنیم. کیانوش دالوند، کارگردان انیمیشن رستم و سهراب در ادامه صحبت های انجام شده بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت انیمیشن در ایران بالااست یک حرکت نو در سینمای  ایران اتفاق افتاده است که می تواند بازوی کارآمدی برای آن باشد. اما در هر صورت پیش فرض هایی درباره انیمیشن در اذهان عمومی وجود دارد که متعلق به بچه ها است که در کنار این فرهنگ سازی حمایت مسئولین می تواند این نهال را به درختی تنومند تبدیل کند. این کارگردان گفت: ما با انیمیشن می‌توانیم اسطوره سازی کنیم. اسطوره نیاز امروز جامعه ما است. به واقع قهرمان نیاز امروز ما است. مشکلات تیپیکی که در سینما خود داریم هم چون در صحنه هایی با جلوه های ویژه و اکشن نیز با کمک انیمیشن می توانیم معضلات را حل کنیم. وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تیم 40 نفری این پروژه که از سراسر کشور انتخاب شده بودند بیان کرد: این تیم عاشقانه کار کردند  و بزرگترین چلنجی که در انیمیشن وجود دارد نگه داشتن تصویر اولیه و رساندن آن تا پایان فیلم است که در این خصوص تلاش بسیاری را انجام داده ایم تا از گزند زمان در این دو سال و نیم در امان بماند و از بین نرود. اما پرده آخرهفت به میزگردی درخصوص جایگاه گروه هنر و تجربه در سینمای ایران اختصاص داشت که با حضور امیر قادری و امیرحسین علم الهدی به این موضوع پرداخته شد.  امیر قادری در این گفت وگو پیرامون بحث مطرح شده بیان کرد: گاه با سیستمی مخالف هستیم اما گاه نیز سیستمی وجود دارد که به سبب بدعتی که ایجاد می‌کند خطرناک است و باید با آن مخالفت کرد. من نیز نگران بازگشت بدعت هستم و در چند بعد حضور چنین تشکیلاتی را برای هنرمند و کشور خود خطرناک می دانم. دولت با تکیه بر پول مردم در حال تصمیم گیری برای مردم است. پیش از این نیز در دوران مدیریت آقای شمقدری گروه «آسمان باز» با چنین محوریتی وجود داشت. نگرانی من برای هنر و تجربه نیست چرا که این نیز دو سال دیگر تمام خواهد شد و دوست دیگری جای اقای علم الهدی خواهد آمد. وی با بیان اینکه صحبت از سینمای نفتی در دوسال پیش تنها یک پیشنهاد از طرف من بود و گروه هنر و تجربه مصداق همین نوع سینما است، ادامه داد:در حال حاضر از مرحله پیشنهاد گذشته‌ایم. چرا که پولی در بساط نیست و وقتی که قیمت نفت از یک بطری آب معدنی در انگلیس کمتر است مجبوریم از آن نوع سینما فاصله بگیریم. بنابراین بپردازیم به اینکه در دوران تازه ایران چطور مردم را واردقدرت کنیم. امیرحسین علم الهدی نیز در بیان صحبت های قادری توضیح داد: بخش دوم صحبت های شما باید در مجلس بررسی شود. اما این تغییر هایی که در این خصوص اتفاق افتاده باید بگویم که در این سه تا چهار ماه اخیر این سینما فراتر از انتظار ما درحال حرکت است و در تاریخ مملکت ما نشان داده شده است که هر کاری که موفق شود دچار حملات سختی می شود. وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته نه دولت و نه نیروهای امنیتی و نه هیچ شخصی مردم را اجبار نکرده است که به سینما روند و در این مدت 200 هزار نفر فیلم ها را دیده اند که از حدود 140 هزار صندلی که وجود دارد تنها 750 صندلی به گروه «هنر و تجربه» اختصاص داشته است که 60 درصد این میزان صندلی نیز پر شده است بنابراین مردم از این نوع سینما استقبال کرده اند. امیر قادری نیز در پاسخ به صحبت‌های علم‌الهدی بیان کرد: اینکه گفته می شود کار تازه‌ای انجام شده است این گونه نیست و اصلا نگاه تازه‌ای نیست. چرا که اینکه دولت برای عرضه کالا مردم تصمیم می‌گیرد از زمان هارون الرشید نیز وجود داشته است و یک اشتباه را مدام باز تولید می‌کنیم. اما نکته ای که وجود دارد تباه شدن استعدادها است. چرا که استعدادها باید خود را درکوره رقابت نشان دهند. وی  با بیان اینکه از تفکری دفاع می‌کنم که در آمریکا بهتر اجرا می‌شد و من آن را برای کشور خود می‌خواهم پیشنهاد داد: بازار آزاد ایجاد کنیم. هر نیازی بازار خود را ایجاد می‌کند. سینماگر باید محصولی بسازد که سینمای خود را بگیرد.   * سینمای «هنر و تجربه» سینما ایده‌ها و نوآوری است اما  علم‌الهدی نیز در بخش دیگری از صحبت های خود در ادامه گفته های قادری ضمن اشاره‌ای به سینمای فرانسه که این نوع سینما در واقع از فرانسه وام گرفته شده است توضیح داد: این قیاسی که شد و حمایت از استعدادها هیچ ربطی به بازار آزاد ندارد. بعد از 110 سال رییس سازمان سینمایی با نیتی خیر و با اختصاص تنها 5/1 میلیارد تومان به تعدادی جوان برای اینکه سرخورده نشوند این چنین گروهی را حمایت کرد که با آن در بحث حوزه سینما جلوی مهاجرت ایستاده‌ایم. اما در صورتی که شاکله فعالیت‌های جامعه ما به سمت بازار آزاد نیز رود قطعا سینمای ایران نیز از آن جمله خواهد بود اما این نیز ربطی به سینما هنر و تجربه ندارد.سینمای «هنر و تجربه» سینما ایده‌ها و نوآوری است و دولت‌ها می‌آیند و حمایت می‌کنند تا آب راکدی را که سینما به آن دچار شده است تکانی بخورد. در ادامه صحبت های انجام شده در خصوص سینمای هنر و تجربه، تورج اصلانی و علیرضا امینی روی خط هفت حاضر شدند و ضمن بیان اینکه ویترنی برای نمایش اثر خود می خواهند که حمایت نیز شود از سینمای هنر و تجربه دفاع کردند. اما امیر قادری پس از پایان صحبت های تلفنی بیان کرد: حرف من تایید شد چرا که با این وضعیت فیلمساز انتظار حمایت بیشتر دارد. اتفاقا اگر حمایت دولتی شوند فربه و تنبل می شوند و دیگر به دنبال رقابت نمی روند. در واقع مدل هنر و تجربه مثل جنس رساندن دست معتاد است. اما معتاد را درمان نمی کند.   وی ادامه داد: وقتی ما کمپانی فیلمسازی داشته باشیم به زور نیز بازار خود را ایجاد می کند. اما خطر هنر و تجربه این است که در حال باز تولید الگوهای چپ دهه 60  است و نگرانی من این استعداد هایی است که این میان خواه ناخواه مفت خور می شوند. حسین علم الهدی نیز در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه قادری تنها ما را با سینما امریکا مقایسه می کند افزود: آنچه در آمریکا روی می دهد اسمش بازار آزاد است در حالی که دولت امریکا تمام قد در اختیار سینمای خود است. ایشان خیلی اعتقاد به حفظ بیت المال دارند اما ایا سینمای امریکا حمایت همه جانبه سینمایش را ندارند. بلکه در همه ابعاد در حال دادن سوبسیت است. در هر صورت زیر ساخت ها وظیفه دولت است و در حال حاضر نیز اگر دولت در حال انجام این کار است یعنی همان زیر ساخت ها مطرح است.

93/11/04 - 12:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن