تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803293679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ازدحام در ورودی تالارهای نمایشی تا حضور زنده‌یاد سمندریان در ایرانشهر - | اخبار ایران و جهان | Mehrnews.com


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سومین روز تئاتر فجر 33
ازدحام در ورودی تالارهای نمایشی تا حضور زنده‌یاد سمندریان در ایرانشهر

کودک وحشی کمپلکس اودیسه


شناسهٔ خبر: 2472229 شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
هنر > تئاتر

علاقمندان به هنرهای نمایشی در سومین روز برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر به تماشای 10 اثر صحنه‌ای در تالارهای مختلف نشستند که برخی از این اجراها با استقبال زیاد مخاطبان مواجه بود. به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه سوم بهمن در سومین روز از برگزاری جشنواره سی و سوم تئاتر فجر 17 نمایش اجرا شدند که در این میان 10 اثر نمایشی صحنه در تالارهای مختلف به صحنه رفتند.نمایش «تقدیربازان» نوشته هاله مشتاقی‌نیا و کارگردانی سیما تیرانداز اولین نمایشی بود که در مجموعه تئاتر شهر و سالن چهارسو در 2 نوبت 18:30 و 20:30 به صحنه رفت. نورا هاشمی، بهاره مشیری، هومن کیایی، روزبه حصاری، فرناز رهنما و یمین آتشی، بازیگران این اثر نمایشی بودند که با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبرو شد. سالن چهارسو در اجرای اول این اثر نمایشی مملو از جمعیت بود تا جایی که برخی از تماشاگران نفس به نفس بازیگرانی که روی صحنه به ایفای نقش می پرداختند، نشسته بودند.مهدی هاشمی، گلاب آدینه، امیر دژاکام، شیرین بینا، شهرام نوشیر، احمد جولایی، یارتا یاران، روح الله جعفری، رضا آشفته، میلاد اکبرنژاد و مهدی حامد سقايان از جمله هنرمندانی بودند که از این اثر نمایشی دیدن کردند.
اودیسه
نمایش «تقدیربازان» اثری اجتماعی است که رابطه 4 زوج را به تصویر می کشد که هر کدام به طریقی با هم در ارتباط  هستند. متن نمایشنامه به درستی دغدغه های زوج هایی را به تصویر می کشد که در زندگی مشترکشان تصمیم های اشتباه می گیرند و آنها را پای تقدیر می گذارند. افراد دمدمی مزاجی که نمی دانند از زندگی شان چه می خواهند و پای تصمیم هایی که می گیرند، نمی ایستند. بحران عدم درک متقابل و خودخواهی و بی مسئولیتی افراد در زندگی مشترک مسأله ای است که در سال های اخیر جامعه ایران نیز با آن روبرو شده بنابراین نویسنده با درک درستی که از فضای اجتماعی جامعه داشته متن را به نگارش در آورده است.متاسفانه اجرای اول این نمایش با ناهماهنگی هایی در نور و صدا و بازی بازیگران همراه بود و شیوه اجرایی نمایش نتوانست نظر برخی از تماشاگران را به خود جلب کند. با تمرین بیشتر روی بازی بازیگران و فضاسازی مناسب تر در اجرا این نمایش می تواند از جمله آثار موفق و تماشاگر پسند در اجرای عمومی باشد.با وجود گذشت 3 روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر همچنان ناهماهنگی در اسکان تماشاگران در سالن های مختلف و اجرای با تاخیر آثار مختلف نمایشی به چشم می خورد. اتفاقی که شب گذشته در اجرای «تقدیربازان» و «کمپلکس ادیسه» نیز رخ داد و این آثار با تاخیری نزدیک به نیم ساعت به صحنه رفتند. همچننی ازدحام جمعیت جلو در ورودی سالن های چهارسو و مجموعه ایرانشهر ورود به این سالن ها را با مشکل مواجه کرده بود.نمایش آلمانی «کمپلکس اودیسه» که دومین شب از اجرای خود را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر تجربه می کرد نیز با استقبال بسیار زیاد تماشاگران روبرو شده بود که همین امر باعث تاخیر در اجرای این نمایش شد. ازدحام علاقمندان به دیدن این اجرا تا جایی بود که نزدیک به 3 ردیف تماشاگر تا جلو پای بازیگران روی زمین مستقر شده بودند. البته مسئولان تماشاخانه و روابط عمومی نیز تمام تلاش خود را برای استقرار تمام تماشاگران انجام دادند.
نمایش کمپلکس اودیسه
در ابتدای این نمایش و زمانی که مخاطبان تصور می کردند که چراغ ها باید خاموش و اجرای نمایش آغاز شود بازیگر آلمانی نمایش که قبل از اجرا به جای گرفتن تماشاگرانی که به دلیل فضای نمایش و استفاده از پله های تماشاخانه نمی توانستند در آنجا بشینند، کمک می کرد و با همکار خود سعی داشت جای مناسبی برای تماشاگران پیدا کند جلو صحنه آمد و با زبان انگلیسی بیان کرد که انها به دلیل مشکلاتی که پیش آمده نمی توانند نمایش را اجرا کنند و به جای آن برای مخاطبان یک فیلم پخش می کنند.بعد از زمزمه های کوتاهی که میان تماشاگران پیچید اکثر آنها متوجه شدند که این صحبت ها بخشی از نمایش است و بعد از چند دقیقه چراغ های سالن خاموش و نمایش آغاز شد. این اثر نمایشی با برداشت از شاهکار هومر اجرا می شود اما در فضاسازی و اجرا نتوانست نظر بخشی از مخاطبان را جلب کند چون جلوه های ویژه و طراحی میزانسن نمایش قبلا در آثار ایرانی رضا حداد و رضا ثروتی تجربه شده بود بنابراین این تصویرسازی ها برای مخاطب ایرانی آشنا به نظر می رسید.علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مهمانان شب گذشته این اثر نمایشی بود. همچنین اردلان شجاع کاوه، الیزا اورامی، خسرو احمدی، یارتا یاران، اصغر دشتی، آروند دشت آرای، حمید پورآذری و روح الله جعفری از دیگر هنرمندانی بودند که به دیدن این اثر نمایشی نشستند.یکی از اتفاقات جالبی که از آغاز جشنواره قبل از اجراهای تماشاخانه ایرانشهر رخ داد پخش صدای هنرمندان شناخته شده عرصه تئاتر و اظهاراتشان درباره هنر تئاتر است. بر این اساس صدای هنرمندانی همچون حمید سمندریان، محمود استادمحمد، بهروز غریب پور، هما روستا، حمید جبلی، پرویز پورحسینی و مسعود فروتن که درباره تئاتر اظهاراتی داشته‌اند تماشاگران را همراهی خواهد کرد. شب گذشته در اجرای نمایشی آلمانی صدای حمید سمندریان در تماشاخانه ای که به اسم وی نام گذاری شده است خاطرات این هنرمند فقید را در ذهن مخاطبان زنده می کرد.روابط عمومی ایرانشهر در حال جمع آوری صدای دیگر هنرمندان تئاتر نیز است. همچنین خوش آمدگویی ویژه مخاطبان جشنواره تئاتر فجر نیز توسط شیرین یزدان به دو زبان فارسی و انگلیسی گفته شده است.
کودک وحشی
همچنین تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، میزبان اجرای دوم نمایش «کودک وحشی» به نویسندگی برونو کستن و کارگردانی مری پرووانس از فرانسه بود که با حضور برخی كاركنان سفارت فرانسه و هنرمندان ایرانی همراه شد. رايزن فرهنگی، فرانسه، قطب‌الدين صادقی، احمد محيط طباطبايی، محمدرضا خاكی، فروغ قجابگلی تعدادی از مهمانان ویژه سومین روز از سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر بودند.نمایش «چهار نمايش منتشر نشده از مهران صوفی» به نویسندگی و کارگردانی ميلاد محمدی در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی، «شیرین به روایت امروز» به کارگردانی محمد شهبازی در تالار سنگلج، نمایش «به کفشات نگاه کن» در تالار هنر به کارگردانی حمیدرضا حاجی‌ملاحسینی، نمایش «نمایش کابوس زنی در خواب» به کارگردانی مسلم نارکی از گچساران در تالار حافظ، نمایش «قصر» به نویسندگی و کارگردانی آرمین جوان در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان، «نمایشگاه لودلو» به کارگردانی هدی ضیاء چمنی از مشهد در تماشاخانه باران و نمایش «صورت به صورت» به نویسندگی سیاوش طهمورث و کارگردانی محمدرضا درند از کرمانشاه در تماشاخانه مهر حوزه هنری از دیگر آثار صحنه ای بودند که روز گذشته به اجرا درآمدند.سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور، تا 12 بهمن ماه ادامه پیدا می‌کند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن