تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801769384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت‌هاي برنامه ريزي بانک توسعه صادرات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ بهمن ۱۳۹۳ (۱۷:۱۳ب.ظ)
صالح آبادي عنوان کرد: اولويت‌هاي برنامه ريزي بانک توسعه صادرات مدير عامل بانک توسعه صادرات در همايش سراسري مديران اين بانک تمرکز بر اقتصاد مقاومتي و خروج غيرتورمي از رکود را در صدر اولويت‌هاي برنامه ريزي در بانک برشمرد.
به گزارش خبرگزاري موج، صالح آبادي در آغاز سخنان خود تاکيد کرد: با توجه به سياست‌هاي تبيين شده توسط مقام معظم رهبري نگاه آينده در بانک توسعه صادرات هم بايد در کنار تعامل و توجه به دنيا به ظرفيت‌هاي اقتصادي کشور و استفاده حداکثري از آن‌ها معطوف شود.
وي يادآور شد: علاوه بر اقتصاد مقاومتي سياست‌هاي دولت يازدهم در برنامه خروج غيرتورمي از رکود مؤلفه ديگري است که در هرگونه برنامه ريزي دربانک توسعه صادرات بايد به آن توجه شود. در اين برنامه سپرده گذاري يک ميليارد دلاري صندوق توسعه ملي در اين بانک پيش بيني شده است تا از محل آن تسهيلات لازم پرداخت شود.

بانک توسعه صادرات هم تخصصي است و هم توسعه اي
مدير عامل بانک توسعه صادرات در خصوص ويژگي توامان بانک توسعه صادرات؛ يعني تخصصي بودن و توسعه اي بودن آن افزود: توجه به رسالت اصلي اين بانک در توسعه صادرات کشور نبايد کمرنگ شود و حتماً" بايد به مأموريت اصلي بانک توجه بيشتر و بهتري شود به گونه اي که در هر مصوبه اي که صادر مي‌شود بينيم با بانک‌هاي تجاري فرق داريم يا خير.
صالح آبادي با اشاره به تشکيل کارگروه بانک‌هاي تخصصي براي تدوين تمايزهاي اين بانک‌ها با بانک‌هاي تجاري در برنامه ششم توسعه کشور گفت: حوزه پژوهش و آموزش بانک توسعه صادرات هم بايد بيشتر بر اين وجه مميزه بانک توجه کرده و براي شناسايي آن به خود بدنه بانک و خارج از آن فعالانه وارد عمل شود.
وي در خصوص نام اگزيم بانک در تعريف بانک توسعه صادرات گفت: بخشي از فعاليت اگزيم بانک‌ها در بانک توسعه صادرات صورت نمي‌گيرد و در اين حوزه مطالعاتي انجام شده است و در حال حاضر که تدوين برنامه ششم در جريان است زمان آن رسيده که نتيجه فعاليت‌هاي مطالعاتي در اين زمينه در اين برنامه گنجانده شود.
مدير عامل بانک توسعه صادرات ضمن تشريح الگوي کسب و کار در اين بانک گفت: سودآوري ملاک اول ما نيست، بلکه صادرات اولويت ما است و بعد از آن سودآوري قرار مي‌گيرد و در اولويت‌هاي راهبردي بانک هم اين امر لحاظ شده است.
وي صرف استفاده از بانکداري اسلامي را در فعاليت‌هاي بانک کافي ندانست و افزود: بانک توسعه صادرات بيشتر از ساير بانک‌ها پتانسيل استفاده از ساز و کارهاي بانکداري اسلامي را دارد و حوزه پژوهش و آموزش بانک بر آموزش و پياده سازي آن تمرکز کند.
صالح آبادي در مراسم افتتاحيه همايش سراسري مديران بانک توسعه صادرات در خصوص اهميت شعب اين بانک گفت: اين شعب که عمدتاً در مراکز استان‌ها تمرکز يافته‌اند در صف مقدم ارتباط با صادرکنندگان در تشکيل پرونده‌هاي اعتباري قرار دارند و درکنار بررسي‌هاي ستاد بانک بايد به استقلال عمل آن‌ها توجه کرد.

ظرفيت‌ها بازار سرمايه بايد بيش از پيش براي حمايت از تأمين مالي صادرات استفاده شود
مدير عامل بانک توسعه صادرات افزود: از تجهيز و تخصيص منابع با هم ياد مي‌شود ولي تا زماني که تجهيزي صورت نگيرد تخصيص منابع هم در کار نخواهد بود. يکي از راه هاي تجهيز منابع افزايش سرمايه بانک توسط دولت است و دولت هم برنامه‌هايي براي اين کار دارد ولي با توجه برخي مشکلات نمي‌توان فقط چشم به آن دوخت.
صالح آبادي با ذکر تجربه انتشار اوراق حق تقدم مسکن در بازار فرابورس در سال 89 در خصوص تجهيز منابع بانک توسعه صادرات گفت: تا کنون از ظرفيت‌هاي بازار سرمايه براي تجهيز منابع اين بانک استفاده نشده است و اخيراً فقط براي انتشار اوراق اجاره با ضمانت اين بانک فعاليت‌هايي صورت گرفته است که بايد اين فعاليت‌ها بسط داده شود و ارتباط سيستماتيک بين بانک و شرکت تأمين سرمايه آن افزايش يابد.
وي تاکيد کرد: بايد ميان بانک و شرکت‌هاي تابعه آن پيوند بيشتري برقرار شود و آن‌ها همکاري لازم را بانک داشته باشند و در مسير فعاليت‌هاي بانک توسعه صادرات حرکت کنند.

تنوع خدمات، تمرکز بر وصول مطالبات و تسهيلات سرمايه در گردش اولويت بانک هستند
مدير عامل بانک توسعه صادرات متنوع کردن خدمات و توجه به منافع مشتريان را از ديگر ابعاد بحث تجهيز منابع اين بانک دانست و افزود: تعادل ميان منافع بانک و منافع مشتري موجب تدوام تجهيز منابع مي‌شود.
صالح آبادي نظارت بر مصرف تسهيلات و تمرکز بر وصول مطالبات معوق را ضامن گردش منابع و قفل نشدن آن‌ها ذکر کرد و تاکيد کرد: نگاه وثيقه محور در پرداخت تسهيلات کافي نيست و تجربه نشان داده است که توجه به فضاي کسب و کار و تحليل شرکت‌ها موجب مي‌شود که گردش منابع به خوبي صورت گيرد چون قرار است ما به صادرات کشور کمک کنيم.
وي مقوله ريسک را در تجهيز و تخيص منابع بانک بسيار حائز اهميت تلقي کرد چون نوسانات مختلف از جمله نوسانات نرخ نفت در تدوين استراتژي‌ها بانک توسعه صادرات تأثير زيادي دارد.
مدير عامل بانک توسعه صادرات در ادامه با برشمردن اولويت‌هاي اين بانک در اعطاي تسهيلات گفت: اولويت اين بانک تأمين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و صادراتي است و براي بررسي‌هاي اعتباري در خصوص ريسک مشتريان علاوه بر صورت‌هاي مالي حسابرسي شده به گردش دارايي نقد آن‌ها توجه مي‌شود چون برخي از آن‌ها بر روي کاغذ بازدهي و سودآوري دارند.
به گفته صالح آبادي اين بانک در بحث نرخ سود تسهيلات تابع مقررات بانک مرکزي و شوراي پول و اعتبار است.
وي تقويت حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات را در بانک توسعه صادرات از اولويت‌هاي ارائه خدمات مالي قلمداد کرد و گفت: با تقويت اين حوزه رابطه ميان بانک و شرکت‌هاي تابعه اي بهبود مي‌يابد و بايد برنامه ريزي جدي در اين حوزه انجام شود.
مدير عامل بانک توسعه صادرات در پايان سخنان خود در مراسم افتتاحيه اين همايش از امکان راه اندازي بازار مبالات ارزي با محوريت اين بانک خبر داد و افزود: بنا به رسالت اين بانک کارگروهي براي پيگيري اين امر و عملياتي کردن آن تشکيل شده است.
همايش دو روزه سراسري مديران بانک توسعه صادرات با موضوع افق آينده، فرصت‌ها و چالش‌ها امروز، چهارشنبه، اول بهمن سالجاري، در تهران شروع به کار کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن