تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802757188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارک با شعار «تحقق يک رؤيا، اسطوره‌ها بازمي‌گردند» رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ بهمن ۱۳۹۳ (۹:۲۱ق.ظ)
مبارک با شعار «تحقق يک رؤيا، اسطوره‌ها بازمي‌گردند» رونمايي شد مراسم رونمايي از انيميشن رئال «مبارک» با حضور محمدرضا نجفي امامي کارگردان، علي نجفي امامي تهيه‌کننده، ابوالقاسم صفريزدي جانشين توليد و تورج نصر بازيگر در آخرين روز از برنامه «يک فيلم يک سلام» در گالري پرديس ملت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين مراسم، محمدرضا نجفي امامي با اشاره به الهام گرفتن از شخصيت سعدي افشار براي ساخت اين انيميشن گفت: پس از فوت آقاي افشار به اين فکر افتادم که شادي و نشاط وجود او را در قالب يک انيميشن به تصوير بکشم، منوچهر آذر در اين فيلم به نوعي نقش سعدي افشار را بازي مي‌کند.
وي ادامه داد: سال 92 ايده اوليه ساخت «مبارک» به ذهنم رسيد و همان سال پيش توليد را شروع و سال 93 هم فيلم‌برداري را آغاز کرديم.
در ادامه علي نجفي امامي درباره همکاري با برادرش به عنوان کارگردان و سختي‌هاي ساخت چنين انيميشني عنوان کرد: دغدغه برادرم ساخت اين انيميشن بود، من هم سعي کرده‌ام صرفاً براي اين‌که او برادرم است و به توانايي‌هايش در ساخت انيميشن ايمان دارم، به هر نحوي از اين کار پشتيباني کنم، حدود دو سال به طور شبانه‌روزي بر سر اين پروژه کار کرديم.
اين تهيه‌کننده افزود: صادقانه بگويم اگر هرکس ديگري بود اين کار را نمي‌پذيرفتم چراکه اين فيلم با توجه به بودجه شخصي تعلق‌گرفته به آن، ازنظر مالي ما را بسيار در تنگنا قرار مي‌داد تا جايي که متأسفانه در بسياري از لوکيشن‌ها از دکورهاي مناسب و خوب بي‌بهره مانديم، سختي اين فيلم به اندازه 5 فيلم رئال بود که در حال حاضر ساخته مي‌شود به‌ويژه آن که کامپوزيت کردن تصاوير با بخش رئال بسيار مشکل بود.
صفريزدي هم در خصوص همکاري با اين پروژه تصريح کرد: «مبارک» يکي از خاطره‌انگيزترين فيلم‌هايي است که تا به حال در آن حضور داشته‌ام، باوجود مشکلات مالي فراوان به همت برادران نجفي تمام سختي‌ها به آساني حل شد و در نهايت انيميشني برخوردار از تازگي، به نحوي احسن در جمعي صميمانه ساخته شد که نتيجه‌اش هم اکنون پيش روي ماست.
تورج نصر نيز با ابراز خرسندي از بازي و تجربه دوبله در انيميشن رئال «مبارک» بيان کرد: از اينکه سهم کوچکي در اين پروژه داشتم، بسيار خوشحالم، اميدوارم اين فيلم با موفقيت اکران شود تا تمايل به ساخت انيميشن که در حق آن تا به حال بسيار کوتاهي شده است، افزايش پيدا کند.
دوبلور پيشکسوت سينما و تلويزيون ادامه داد: من در انيميشن «مبارک»‌ نقش يک روزنامه‌نگار را ايفا مي‌کنم و کار دوبله هم در آن انجام داده‌ام.
در ادامه اين مراسم کارگردان «مبارک» با تاکيد بر بهره‌گيري از تلفيق مدرنيزه و سنت در اين فيلم، آن را قابل‌مقايسه با نمونه‌هاي هاليوودي معرفي کرد و افزود: از ابتداي شکل‌گيري ساخت آن دوست داشتم «مبارک» در حد انيميشن‌هاي در خور توجه هاليوود، از استانداردهاي لازم برخوردار و با آن‌ها قابل قياس باشد، اين در حالي است که به‌کارگيري اسطوره‌هاي ايراني در آن برايم بسيار حائز اهميت بود به همين دليل اين ويژگي‌ها را در فيلم‌نامه مدنظر قراردادم و بر آن‌ها تأکيد کردم.
نجفي امامي ادامه داد: کودکان و حتي بزرگ‌ترها در کشورمان کاراکترهاي انيميشن کشورهاي خارجي را به‌خوبي مي‌شناسند، اما؛ اساطير ايراني به علت عدم نمايش درست در انيميشن‌ها هيچ‌گاه باورپذير به تصوير کشيده نشده‌اند، اما؛ من در «مبارک» از شخصيت‌هايي چون رستم، کاوه، فريدون، ضحاک ماربه دوش، مبارک، تهمينه، رخش و ... بهره گرفتم و به‌خوبي به آن‌ها پرداخته‌ام.
وي تأکيد کرد: برخلاف روش مرسوم در ساخت انيميشن ابتدا عروسک‌ها توسط کامران خلج ساخته شد و بعد طرح کامپيوتري آن ساخته شد.
کارگردان «مبارک» درباره چرايي انتخاب الناز شاکردوست براي بازي در بخش رئال اين انيميشن عنوان کرد: در فيلمنامه اوليه شخصيت اصلي يک پسر بود، اما؛ پس از حضور خانم شاکردوست در دفترم و مشاهده بازي درخور توجه او باکسي که اصلاً وجود خارجي نداشت، سريعاً تصميم گرفتم که شخصيت پسر را به يک دختر تبديل کنم و نقش را به او بسپارم.
وي ادامه داد: هميشه برايم پيش‌توليد اهميت زيادي دارد ابتدا کل فيلم را به صورت تصويري درآورديم و سختي کار اين بود که دکوپاژها تصويري بود و چيزي نبود که در ذهنم باشد، همين امر وقت و انرژي زيادي از ما گرفت که البته سبب شد پيش‌توليد خوبي داشته باشيم.
در ادامه تورج نصر در پاسخ به پرسش احسان کرمي مجري برنامه مبني بر پيش‌بيني او از اکران و موفقيت اين انيميشن در ارتباط برقرار کردن با کودکان و نوجوانان، با اشاره به تجربه سال‌ها فعاليت خود در زمينه دوبلاژ کارتون،‌ «مبارک» را جذاب‌ترين انيميشني معرفي کرد که تا به حال ديده است و افزود: مطمئنم اين انيميشن بسيار مورد توجه کودکان، نوجوانان و حتي بزرگسالان قرار مي‌گيرد.
پس از درخواست احسان کرمي براي بيان جمله تبليغاتي اين فيلم از سوي عوامل آن صفريزدي درباره انيميشن رئال «مبارک» گفت: مهم‌ترين موهبت اين فيلم آن است که تازگي دارد.
علي نجفي امامي نيز درباره «مبارک» عنوان کرد: اين انيميشن تجربه نويي در سينما است، با وجود آن‌که خيلي براي ساخت آن هزينه نکرده‌ايم و دکورهاي آنچناني ندارد با اين وجود فيلم خوبي از آب در آمده است.
محمدرضا نجفي امامي نيز با تاکيد بر فروش جهاني اين فيلم گفت: دوست دارم اين فيلم سبب شود تا از اين پس کارگردانان و تهيه‌کنندگان به سمت ديجيتال روي بياورند. هدف اصلي من از ساخت اين انيميشن از ابتدا بازار جهاني آن بود.
تورج نصر هم اظهار کرد: اميدوارم اين فيلم فراتر از مرزهاي ايران برود، فروش بين‌المللي داشته باشد و مورد توجه همگان قرار گيرد.
شعار تبليغاتي «تحقق يک رؤيا، اسطوره‌ها بازمي‌گردند» توسط علي نجفي امامي تهيه‌کننده انيميشن رئال «مبارک» مطرح شد و تورج نصر از پوستر طراحي شده توسط سيد قاسم هاشمي رونمايي کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن