تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798388775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام» ریاضی با شعار «من هم حق زندگی دارم» از شرفناز رونمایی کرد/نجفی: سینمای ملی باید از تهران هجرت کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»
ریاضی با شعار «من هم حق زندگی دارم» از شرفناز رونمایی کرد/نجفی: سینمای ملی باید از تهران هجرت کند
حسن نجفی کارگردان فیلم سینمایی «شرفناز» گفت: این چهارمین فیلم من است که در شهری غیر از تهران ساخته شده است و معتقدم سینمای ملی باید از تهران هجرت کند و امکانات به شهرستان‌ها هم برود.

خبرگزاری فارس: ریاضی با شعار «من هم حق زندگی دارم» از شرفناز رونمایی کرد/نجفی: سینمای ملی باید از تهران هجرت کند



به گزارش خبرگزاری فارس، در ابتدای این مراسم حسن نجفی با اشاره به شکل‌گیری ایده اصلی فیلمنامه گفت: سال 88 از این جهت احساس خطر کردم که در حوزه اندیشه‌های دگم و افراطی با مشکل روبه‌رو هستیم. در این راستا تحقیقات میدانی را آغاز کردم و سال 92 فیلمنامه را به پایان رساندم.
وی افزود: از آن زمان تا سال 93 در پی اقناع مدیران فرهنگی بودم که راضی به حمایت از این فیلمنامه شوند و به این موضوع بپردازند. این وظیفه تک تک هنرمندان است که پیش قراول سیاسیون و افراد قدرتمند باشند.
این کارگردان داستان فیلم را برگرفته از واقعیت توصیف کرد که با تخیل او آمیخته شده است و در این راستا بایرام فضلی، مدیر فیلمبرداری؛ حمیرا ریاضی، بازیگر و خود به عنوان کارگردان را عناصر مثلث جان‌بخشی به ایده اولیه دانست.
نجفی ادامه داد: تمام لوکیشن فیلم در مرزهای ایران و پاکستان و در سیستان و بلوچستان می‌گذرد. بر اساس تحقیقاتم متوجه شدم که حدود 15 هزار و 600 مدرسه وجود دارد که کودکان و نوجوانان را انتهاری بار می‌آورند. امیدوارم پس از نمایش این فیلم جان سالم به در ببرم.
وی افزود: خوشحالم که بدون شعار اولین فیلم را در ایران در مبارزه با افراطی‌گری ساخته‌ام. با این حال معتقدم این فیلم اصلا سیاسی نیست و با موضوع کاملا اجتماعی برخورد می‌کند.
حسین حشمت‌نیا هم در ادامه درباره مراحل تدوین «شرف‌ناز» بیان کرد: 9 ماه روی مونتاژ کار کردیم در عین حال که کار سختی بود، مدت زمانی طولانی بر روی یک سکانس وقت می‌گذاشتیم تا به نتیجه نهایی برسیم.
این تدوین‌گر ادامه داد: نجفی از آن دسته کارگردانانی است که به تدوین‌گر مجال کار می‌دهد و از صعه صدر برخوردار است. تمام تلاش من در این فیلم بر آن بود که از بهترین بازی‌ها و صحنه‌ها در تدوین نهایی استفاده کنم تا در نهایت نظر تماشاگران جلب شود.
در ادامه حسین قورچیان، نجفی را کارگردانی معرفی کرد که توان تبدیل ذهنیت به عینیت را در فیلم‌هایش دارد و از قدرت تخیلی برخوردار است که وقتی آن را به اجرا می‌رساند، تماشایش بسیار لذت‌بخش است.
وی افزود: موسیقی فیلم که توسط حسین علیزاده ساخته شد، جدا از خروجی صدا نبود و همه اینها تحت نظارت آقای نجفی بود و نتیجه‌اش هم آن شد که در نهایت فیلم از نظم خاصی برخوردار و فضاسازی صوتی خاص نیز در عین حال در خدمت تصویر باشد.
ریاضی با اشاره به گویش محلی بلوچی در این فیلم و استفاده از کارشناس زبانی برای یادگیری درست لهجه، تصریح کرد: پس از چند جلسه تمرین با کارشناسی که به زبان بلوچی مسلط بود به نتیجه مورد نظر رسیدیم و با صلاحدید کارگردان گویشی قابل فهم برای دیگر هموطنان را انتخاب کردیم که دیگر نیازی به زیرنویس نباشد.
نجفی گفت: در «شرف‌ناز» رنگ، گویش و لباس را به وفور می‌بینیم. چیزی که امروزه از فیلم‌هایمان رخت بر بسته و جشنواره‌ها و فیلم‌ها فقط منوط به تهران شده است. این چهارمین فیلم من است که در شهری غیر از تهران ساخته شده است و معتقدم سینمای ملی باید از تهران هجرت کند و امکانات به شهرستان‌ها هم برود.
وی افزود: این فیلم را برای دل، اندیشه و باور خودم ساختم و برای ساخت آن سه سال با تعدادی از دوستانم قهر کردم که دیگران نگویند نجفی به واسطه فلان فرد فیلمش را ساخته است.
پس از درخواست احسان کرمی مجری مراسم برای بیان جمله تبلیغاتی توسط عوامل فیلم، نجفی اعلام مخالفت کرد و گفت: این کار جهت دادن به ذهن مخاطب است. این فیلم را در ستایش از زندگی ساختم چرا که پس از مدتی در زندگی از جنگ خسته می‌شوی و احساس نیاز به آرامش می‌کنی. بحث ما در این فیلم بحثی جهانی و فراتر از مرزها می‌رود. هدفم در این فیلم القای نگاه امیدوارانه و تجلیل از زندگی است.
حشمت‌نیا نیز در این راستا گفت: در قاب سینما می‌توان موضوعات جدیدی را دنبال کرد. «شرف‌ناز» جزو آن دسته از فیلم‌ها است که به موضوعی نو می‌پردازد.
قورچیان افراد فرم‌گرا را به دیدن این فیلم تشویق کرد و گفت: «این فیلم از فرم ویژه‌ای برخوردار است که دیدن آن به این افراد لذت خاصی می‌دهد. حمیرا ریاضی بازیگر نقش اول زن «شرفناز» نیز در این مراسم درباره حضور خود در فیلم سینمایی «شرفناز» گفت: بازی کردن در این فیلم تجربه بزرگی برای من بود. من برای بازی در این نقش به باور درونی رسیدم. امروزه باید در فیلم‌ها از تقابل و تعامل اندیشه انسانی صحبت کرد زیرا که این امر زیرساز فرهنگی و اجتماعی جامعه است که حتی می‌تواند دنیا را تحت‌الشعاع قرار دهد.
ریاضی نیز شعر «زندگی باور دریاست در اندیشه ماهی در تنگ» سروده سهراب را ماحصل این فیلم دانست که «شرف‌ناز» قهرمان آن به این مساله چشم دوخته است و نگاه امیدوارانه‌ای به زندگی دارد.
وی در ادامه «من هم حق زندگی دارم» را شعار فیلم معرفی کرد.
در پایان این مراسم فاتح شافعی طراح پوستر در کنار امین داداشی مشاور رسانه‌ای و دیگر عوامل از پوستر فیلم «شرفناز» رونمایی کرد. انتهای پیام/

93/10/27 - 16:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن