تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809934902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«طعم شیرین خیال» را به نیت مهربانی با محیط زیست ببینید -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کمال تبریزی در «یک فیلم، یک سلام»:
«طعم شیرین خیال» را به نیت مهربانی با محیط زیست ببینید

رونمایی از سه فیلم جشنواره بین المللی فیلم فجر


شناسهٔ خبر: 2469606 دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
هنر > سینمای ایران

کمال تبریزی فیلم «طعم شیرین خیال» را اثری درباره عشق و محیط زیست می داند. به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز دوشنبه ۲۹ دی ماه مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی با حضور این کارگردان، محمدعلی حسینی نژاد تهیه کننده، نازنین بیاتی بازیگر و مسعود سخاوت دوست آهنگساز و حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در محل پردیس ملت برگزار شد.
رونمایی از سه فیلم جشنواره بین المللی فیلم فجر
در ابتدای این فیلم کمال تبریزی کارگردان این فیلم با اشاره به اینکه «طعم شیرین خیال» رگه هایی از طنز دارد و فضای مفرح و شادی را برای بیننده به ارمغان می آورد، گفت:  این فیلم یک قصه عاشقانه لطیف دارد. من پیش از این تجربه ساخت فیلم عاشقانه و ملودرام با نام «شیدا» را داشتم اما آنچه که در این فیلم برای من جذاب است موضوع اصلی «طعم شیرین خیال» است. موضوع اصلی فیلم درباره محیط زیست و رابطه انسان و زمین است که برای من بسیار جذاب است. حسینی نژاد تهیه کننده این فیلم زمانی که پیشنهاد ساخت آن را به من داد حس کردم که موضوع فیلم برای من بسیار جذاب است.وی با اشاره به همکاری خود با سمیعی نویسنده فیلمنامه توضیح داد: سمیعی داستان فیلم را متحول کرد. او با ایجاد فاصله گذاری هایی از جنس سینما که شباهتی به فاصله گذاری های تئاتر دارد تحول جدیدی را در «طعم شیرین خیال» ایجاد کرد.
رونمایی از سه فیلم جشنواره بین المللی فیلم فجر
محمد علی حسینی نژاد تهیه کننده نیز در سخنانی بیان کرد: طرح اولیه فیلمنامه برای من بود و یک متن ۲۰ صفحه ای آماده کرده بودم و آن را به تبریزی تسلیم کردم. البته پیش از این کارگردانان مختلفی را در نظر داشتم اما تبریزی با جان و دل این کار را پذیرفت. هر چند نزدیک به یک سال برای فیلمنامه کار کرده بودم اما با همکاری تبریزی نزدیک به یک سال دیگر روی فیلمنامه کار کردیم.نازنین بیاتی بازیگر سینما با اشاره به اینکه کار کردن با کمال تبریزی یک نعمت بزرگ است، توضیح داد: زمانی که با تبریزی کار می کنیم احساس آرامش می کنیم زمانی که بازی در این فیلم را به من پیشنهاد کردند به سرعت آن را پذیرفتم. البته فیلمنامه نیز بی تاثیر نبود. «طعم شیرین خیال» درباره طبیعت است و این دغدغه شخصی من است.وی گفت: من همیشه سعی می کنم نقش های یکسان را انتخاب نکنم و در یک قالب نمانم.
رونمایی از سه فیلم جشنواره بین المللی فیلم فجر
حسینی نژاد با اشاره به چگونگی انتخاب بیاتی بیان کرد: نقش اصلی فیلم شخصیتی به نام شیرین است این شخصیت یک انرژی بسیار زیاد داشت. برای نقش شیرین با بیش از ۱۰ بازیگر صحبت کرده بودیم اما در نهایت شیرین را در نازنین بیاتی پیدا کردیم و او را برای این نقش انتخاب کردیم.مسعود سخاوت دوست آهنگساز «طعم شیرین خیال» در ادامه نشست با اشاره به نوع موسیقی فیلم گفت: برای ساخت موسیقی با ایده های مختلفی مواجه بودیم و من توانستم به ایده های مختلفی برای موسیقی فیلم فکر کنم. با توجه به نوع داستان از انواع موسیقی مانند موسیقی محلی، مدرن و کلاسیک استفاده کردیم اما آنچه که مهم است اینکه موسیقی دارای یک جریان یکپارچه و وحدت گونه در فیلم است.کمال تبریزی در ادامه نشست با اشاره به راوی بودن شخصیت شیرین بیان کرد: معمولا راوی یک فاصله بین قصه و اتفاقاتی که در فیلم تعریف می کند، ایجاد می کند اما در «طعم شیرین خیال» این شخصیت اصلی است که فیلم را روایت می کند و او را رودرروی دوربین می بینیم.
رونمایی از سه فیلم جشنواره بین المللی فیلم فجر
بیاتی در ادامه توضیح داد: برای من خیلی سخت بود که هم راوی باشم و هم شخصیت اول فیلم بخصوص آنکه بخواهم با دوربین حرف بزنم اما توانستم با کمک دوستان این نقش را به خوبی بازی کنم البته استفاده از لحظه کرمانی نیز برای من بسیار مشکل بود و نادر فلاح  در این زمینه من را بسیار  کمک کرد.احسان کرمی مجری برنامه از عوامل «طعم شیرین خیال» خواست تا یک جمله درباره فیلم بگوید. مسعود سخاوت دوست گفت: امیدوارم با دیدن این فیلم کام خیالتان شیرین شود.کمال تبریزی بیان کرد: با دیدن «طعم شیرین خیال» آنچه را که در مخیله من می گذرد به عنوان کسی که روی زمین زندگی می کنم، متوجه می شوید. هر وقت به خانه سینما برای جلسات مختلف می روم بوی سیگار می گیرم. اگر این فیلم بتواند شرایطی ایجاد کند تا بیننده نسبت به محیط اطراف خود توجه بیشتری داشته باشد و پاکی دوباره به زمین بازگردد یعنی در این فیلم موفق بودم.حسینی نژاد بیان کرد: امیدوارم مردم با دیدن «طعم شیرین خیال» حالشان خوب شود.نازنین بیاتی هم تاکید کرد: با طبیعت و زمین خود مهربان باشیم.محمد علی حسینی نژاد درباره شعار «طعم شیرین خیال» گفت: این فیلم یک عاشقانه خاص است و شعار آن: حدیث عشق به آن زبان که نشنیده ایم است.در پایان مراسم پوستر فیلم «طعم شیرین خیال» با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و عوامل این فیلم رونمایی شد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن