تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820194120




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ و تقويت يکپارچگي عراق امري راهبردي براي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ دي ۱۳۹۳ (۱۷:۵۹ب.ظ)
لاريجاني: حفظ و تقويت يکپارچگي عراق امري راهبردي براي ايران است رئيس مجلس در ديدار وزير کشور عراق گفت: حفظ و تقويت يکپارچگي و تماميت ارضي عراق به عنوان کشور مهم اسلامي در جهان اسلام يک امر راهبردي براي جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني در ابتداي ديدار با محمد سالم الغبان وزير کشورعراق با تاکيد بر ضرورت حفظ تماميت ارضي عراق به تحرکات برخي کشورهاي براي تجزيه اين کشور اشاره کرد و گفت: حفظ و تقويت يکپارچگي و تماميت ارضي عراق به عنوان کشور مهم اسلامي در جهان اسلام يک امر راهبردي براي جمهوري اسلامي ايران است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تنها راه مبارزه با گروه تروريستي داعش در عراق را تقويت و تحکيم انسجام ملي و تشکيل نيروهاي مردمي در کنار ارتش عراق دانست و افزود: اقدامات موفق ارتش و نيروهاي مردمي عراق با حمايت مرجعيت توانسته سدي محکم در برابر نيروهاي افراطي ايجاد کند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش ايجاد اشتغال و احياي زيرساخت‌هاي صنعتي عراق را بسيار مهم خواند و تصريح کرد: عمران و آباداني و تاسيس کارخانجات صنعتي در عراق مي‌تواند به پيشرفت و توسعه در اين کشور منجر گردد و به تثبيت امنيت و آرامش در عراق کمک نمايد.
وي در پايان با تقدير از برنامه‌ريزي خوب و مناسب مقامات عراقي در برقراري امنيت زائران در ايام اربعين حسيني خاطرنشان کرد: برقراري ثبات در ايام اربعين نشان داد دولت و نيروهاي نظامي عراق از توانايي و کارايي بالايي در جهت برقراري امنيت در اين کشور برخوردارند.
در ادامه اين ديدار محمدسالم الغبان وزير کشور عراق با تقدير از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران از دولت و ملت عراق در سال‌هاي دشوار اخير گفت: دولت و مردم عراق هيچگاه کمک‌هاي مادي و معنوي دولت و ملت ايران را فراموش نخواهند کرد و استمرار اين کمک‌ها يک امر مهم براي دولت و مردم عراق است.
وي در همين راستا افزود: ايستادگي مرجعيت و اتحاد مردم عراق رمز پيروزي عراق در برابر نيروهاي افراطي و مهاجم است.
وزير کشور عراق در ادامه با اشاره به ناامني ايجاد شده در کشورش تصريح کرد: برقراري آرامش و امنيت در عراق مي‌تواند به تثبيت صلح و امنيت در منطقه منجر گردد.
وي اقدامات ائتلاف عليه داعش در عراق غيرموثر و ناکافي خواند.
الغبان در پايان خدمت‌گزاري به زائران حسيني را افتخاري بزرگ براي دولت و ملت عراق دانست و افزود: دولت عراق به دنبال ايجاد زيرساخت‌ها و توسعه امکانات رفاهي براي زائران مي‌باشند و در اين بخش فرصت‌هاي فراواني براي همکاري و سرمايه‌گذاري مشترک فيمابين وجود دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن