تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805352377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف، انگلستان را کنار گذاشت/ آلمان منتظر ورود به ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


مروری بر دیدارهای حساس هسته‌ای؛
ظریف، انگلستان را کنار گذاشت/ آلمان منتظر ورود به ایران
تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، روزهای پرکاری را می گذراند. دیدارهای هسته‌ای وزیر خارجه کشورمان از ژنو، آغاز و تا پاریس ادامه یافت. از میان چهارکشور غربی مذاکره کننده با ایران، یک کشور جایی در دیدارهای ظریف نداشت.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وزیر امور خارجه ایران در روزهای اخیر فعالیت های دیپلماتیک و دیدارهای هسته‌ایش را گسترش داده است. دکتر محمد جواد ظریف پس از مذاکرات هسته ای با جان کری در ژنو، به بلژیک، آلمان و فرانسه رفت و ضمن دیدارهای دیپلماتیک هسته ای با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، بار دیگر با جان کری در پاریس دیدار کرد.     همزمان با دیدارهای آقای ظریف، تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز در ژنو مشغول رایزنی و گفتگوهای هسته ای هستند.     قرار است ایران و گروه کشورهای موسوم به ۱+۵ از روز یکشنبه دور دیگری از مذاکرات را در سوئیس آغاز کنند. این دور مذاکرات در سطح معاونان خواهد بود.    

    آخرین وضعیت گفتگوها، دیدارها و مواضع هسته ای را مرور می نماییم:     *** دیدار ظریف و اشتاین‌مایر در برلین     محمدجواد ظریف در کنفرانس خبری مشترک با "والتر اشتاین‌مایر" وزیر خارجه آلمان که روز پنج‌شنبه ۲۵ دی در برلین انجام شد، اظهار داشت: «ما ۱۱ سال را از دست داده‌ایم و شرایط بهتر نشده است. به همین خاطر هم باید از این فرصت برای دستیابی به عدالت، صلح و امنیت استفاده کنیم.»     وزیر خارجه ایران به نقش آلمان در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت که او اطمینان دارد با مشارکت آلمان می‌توان به این هدف دست یافت.     در این کنفرانس خبری، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که مذاکرات هسته‌ای وارد مرحله‌ای سرنوشت‌ساز شده است و طرفین باید از این فرصت استفاده کنند.     فرانک والتر اشتاین‌مایر با اشاره به تمدید هفت ماهه مذاکرات اتمی گفت: «ما اکنون باید از این فرصت زمانی که به تازگی به دست آمده است استفاده کنیم. نباید از هیچ کاری فروگذاری کنیم تا این بار پس از سال‌ها بتوانیم به راه‌حلی دست یابیم.»     وی اظهار داشت که مجاری دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باید بدون هیچ تردید و ابهامی به صورت دائمی مسدود شود و در عوض، تحریم‌ها نیز مطمئنا لغو ‌‌می‌شود.     وزیر خارجه آلمان در نهایت گفت: «ما توافقنامه موقت [ژنو] را دو بار تمدید کرده‌ایم، اما در آخرین نشست نیز بر سر این امر توافق داشتیم که نمی‌توان مذاکرات را برای دوره‌ای نامحدود تمدید کرد.»     آلمان از لحاظ اقتصادی رابطه ای ويژه با ايران دارد. آنطور که روزنامه وال استريت ژورنال در ماه اوت سال گذشته ميلادی گزارش داد در سال ۲۰۱۴ دو هيات اقتصادی از آلمان به ايران رفته است. بنابراين گزارش شرکت های بزرگ آلمانی پس از آنکه بازار پرسود روسيه را به دليل تحريم های تازه اعمال شده بر اين کشور از دست دادند، منتظر پيشرفتی در مذاکرات اتمی هستند، تا به ايران بازگردند.    

    *** دیدار ظریف با موگرینی در بروکسل     فدريکا موگرينی برای اولين بار در سمت رييس دستگاه سياست خارجی اتحاديه اروپا، با مذاکره کننده ارشد هسته ای ايران ديدار می کند. خانم موگرينی پيشتر اعلام کرده بود در صورت برگزاری مذاکرات ايران و ۵+۱ در سطح وزرای خارجه، در اين مذاکرات شرکت می کند، و در ساير مواقع، کاترين اشتون، نماينده ويژه او در اين مذاکرات خواهد بود.     خانم اشتون از زمان تغيير سمتش در مذاکرات به عنوان نماينده ويژه حضور نداشته و برنامه اين هفته مذاکرات هم حاکی از آنست که معاون خانم موگرينی در امور سياسی، هلگا اشميت قرار است برای ديدار با معاونان ايران و ۵+۱ راهی ژنو شود.     محمد جواد ظریف در بروکسل با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، دیدار و گفتگو کرد. در این گفتگو خانم موگرینی اظهار داشت که مذاکرات اتمی با ایران باید در مهلت تعیین شده به نتیجه برسند.     براساس بیانیه اتحادیه اروپا، موگرینی در این دیدار اعلام کرد ما بار دیگر بر تعهد خود برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک که می‌تواند تمامی نگرانی بین‌المللی را درباره ماهیت صلح‌آمیز مسأله هسته‌ای ایران برطرف کند، تأکید می‌کنیم. باید مذاکرات به سمت یک نتیجه در زمان توافق شده حرکت کند.    

    *** دیدار ظریف با فابیوس در پاریس     محمدجواد ظریف صبح جمعه در ژنو پیش از عزیمت به پاریس گفته بود که در دیدار با وزیر خارجه فرانسه هم درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد، "هم درباره مسائل منطقه‌ای و هم افراط‌گرایی‌های دینی و اسلام‌ستیزی."     بر اساس بیانیه‌ای که وزارت خارجه فرانسه پس از دیدار وزاری خارجه ایران و فرانسه منتشر کرد، بخش‌هایی از گفت‌وگوی دو وزیر خارجه نیز به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ اختصاص داشت.     لوران فابیوس گفته‌ است که پرسش های مهمی درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی مانده‌است که باید حل بشود.    

    *** دیدار مجدد ظریف و کری، این بار در پاریس  
محمدجواد ظریف و جان کری در ادامه گفت‌وگوهای این هفته خود درباره مناقشه هسته‌ای ایران، روز جمعه، ۲۶ دی در پاریس دیدار کردند.     خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مقامات ایالات متحده گزارش داد که دیدار آقای ظریف و آقای کری در پاریس حدود یک ساعت به طول انجامیده است.  
  این دومین دیدار آقایان ظریف و کری در هفته جاری است، آنها روز چهارشنبه گذشته در ژنو به مدت ۶ ساعت با یکدیگر گفتگو کردند. گفته شده است که طرفین می‌خواهند با این دیدارها برای دستیابی به توافقی جامع تا قبل از ضرب‌الاجل تعیین شده، به روند مذاکرات سرعت ببخشند.  

آقای عراقچی مذاکرات روز چهارشنبه آقایان ظریف و کری را موثر توصیف کرده بود.    

    *** مذاکرات تیم هسته ای ایران و آمریکا در ژنو
 

هیات مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی به ریاست عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزاری خارجه دو کشور، روز پنج‌شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به مذاکره نشستند.     مذاکرات صبح از ساعت ۱۱ تا حدود ۱۴ انجام شد و هیات‌های ایرانی و آمریکایی از ساعت ۱۶ بار دیگر پای میز مذاکره رفتند که این مذاکرات تا حدود ساعت ۲۰:۳۰ ادامه داشته است.     مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا روز جمعه، ۲۶ دی از ساعت ۱۰ صبح پی‌ گرفته شد. همزمان با دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس، عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان آنها نیز در ژنو سرگرم مذاکره بوده‌اند.     سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نوشته است: در حالی که رسیدن به توافق در این زمینه یکی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت‌های حسن روحانی و باراک اوباما است، مذاکرات در هر دو کشور منتقدان سرسختی نیز دارد.    

    *** کشوری که در مذاکرات این هفته جایی نداشت     سایت رادیو‌فردا نوشته است: در ميان کشورهای اروپايی ۵+۱ که وزير امور خارجه ایران به آن سفر می کند، نام يک کشور ديده نمی شود. بريتانيا که از زمان آغاز گفتگوهای هسته ای با ترويکای اروپايی در بيش از يک دهه پيش نقش فعال در مذاکرات داشت، به عنوان يکی از مقاصد سفر محمد جواد ظريف تعيين نشده است.     تحليلگر اروپايی ای که راديوفردا با او گفتگو کرده می گويد اين موضوع را می توان از دو جنبه توضيح داد؛ « يکی بسته ماندن سفارت ايران در لندن و نداشتن رابطه ديپلماتيک در سطوحی که لازمه سفر يک وزير خارجه است و دوم انتخابات پيش رو در بريتانيا در بهار آينده بريتانيا را از ايفای نقش فعال بازمی دارد و نقش آفرينی اين کشور را محدود به تاييد رويکرد همه کشورهای ۵+۱ در مذاکرات می کند.»

   

  

   

  

   

  

 

  444  



۲۷/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن