تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820159125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق نهايي دست يافتني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۴۷ب.ظ)
ظريف در ژنو: توافق نهايي دست يافتني است وزير امور خارجه کشورمان که به ژنو سفر کرده است، گفت: به نظر ما امکان رسيدن به توافق کامل وجود داشته و دارد ولي اين نيازمند يک تصميم و اراده سياسي است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ظريف با اشاره به گفتگوهاي هسته اي اين دوره ژنو گفت: ما در حال حاضر به مرحله اي رسيده ايم که ضرورت دارد طرف مقابل تصميمات خود را بگيرد تا بتوانيم از اين طريق به سمت جلو به پيش برويم.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره نشان داده در همه سطوح اين اراده را دارد ولي اراده مامبتني بر اينست که از حقوق صلح آميز هسته اي خود صرف نظر نکنيم و چون براساس فتواي مقام معظم رهبري هيچگاه دنبال سلاح هسته اي نيستيم، هيچ نگراني نداريم که به دنيا نشان دهيم برنامه هسته اي ما صلح آميز است.
رييس دستگاه ديپلماسي کشورمان تاکيد کرد: بر اساس برنامه هدف مشترک که سال گذشته در همين شهر ژنو توافق کرديم، ايران بايد برنامه صلح آميز هسته اي خود را داشته باشد امادر اين حال نشان دهد که برنامه هسته اي اش صلح آميز است و در اين جهت ، ما همواره اعلام کرده ايم اين آمادگي را داريم.
ظريف با تاکيد بر اينکه اين هدف کاملا در دسترس است، بيان داشت : اين هدف را در اختيار داريم و مي توانيم براي اجراي آن برنامه ريزي کنيم فقط براي رسيدن به آن نياز به اراده سياسي است. اينکه تصميم گيري جدي شود و خط قرمز هاي بي مورد طرف مقابل مخصوصا کشورهاي غربي مطرح نشود.
وزير امور خارجه کشورمان همچنين درباره ارائه پيشنهادات جديد و جامع دراين دوره از مذاکرات هم گفت : بايد پيشنهادات تازه و جامعي مطرح شود و آمادگي اين را داريم که همه موضوعات را به نتيجه برسانيم اما بايد ببينيم که طرف مقابل چقدر دراين باره آمادگي دارد.
ظريف در ادامه در پاسخ به اين سوال که نگاه شما به چالش دولت آمريکا با کنگره و همينطور تماسهاي اوباما با نتانياهو در مذاکرات چيست، تاکيد کرد : ما در مذاکرات هسته اي بادولت آمريکا به صورت يک مجموعه برخورد مي کنيم ، بنابراين همراه کردن قسمتهاي مختلف دولت آمريکا و يکپارچه شدن سياستهاي آن برعهده قوه مجريه آمريکاست.
وي تصريح کرد: اين نگراني آنها بايد باشد البته ما احساس مي کنيم که نياز به يک تصميم و اراده سياسي همراه با شجاعت است. تصميم گيري براي حل معضلي که مي تواند بسياري از معادلات منطقه را به سمت بهبودي تغيير دهد.
وزير امور خارجه ايران در پايان با بيان اينکه با نماينده عالي اتحاديه اروپا ديدار مي کند، گفت: با وزيران خارجه برخي کشورهاي اروپايي نيز گفتگو خواهيم کرد که امروز و فردا قطعي خواهد شد.
مذاکرات دوجانبه وزيران امور خارجه ايران و آمريکا امروز قرار است ساعت يازده و سي دقيقه به وقت ژنو ( 14به وقت تهران) در ژنو برگزار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن