تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803711479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهان اسلام در مواجهه با اتهام تروريسم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۳ق.ظ)
مردم سالاري: جهان اسلام در مواجهه با اتهام تروريسم
به گزارش خبرگزاري موج،«جهان اسلام در مواجهه با اتهام تروريسم»عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاري است که در آن مي خوانيد؛
در پي اتفاقات تروريستي فرانسه که افکار عمومي دنيا را متاثر کرد، روز شنبه روزنامه «ويکند» استراليا کارتوني اهانت آميز را با عنوان «بياييد دعا کنيم» منتشر کرد؛ اين در حاليست که علاوه بر متون قانون اساسي کشورها که توهين به مقدسات مذهبي را جرم مي دانند، در کتب مقدس و سيره عملي پيامبران نيز دشنام و اهانت به مقدسات امري مذموم شناخته شده است.
درست است که عوامل تروريستي فرانسه سه فرد -به ظاهر- مسلمان بودند اما نوشتن عملکرد افرادي معدود که اعتقادي به آموزه هاي بنيادين اسلام ندارند به پاي بزرگان اين دين، واکنشي منصفانه به نظر نمي رسد. همانطور که روزانه اقدامات غيرانساني زيادي توسط منتسبان به اديان مختلف در سراسر دنيا صورت مي گيرد و مردم با نگاه بغض آلود مذهبي به آنها نمي نگرند. البته نمي توان منکر اين قضيه بود که در سال هاي اخير به واسطه موج اسلام هراسي و شکل گيري گروه هاي افراطي که خود را منتسب به اسلام مي دانند اسلام و مسلمانان در کانون توجهات جهانيان قرار گرفته اند؛ اما با تاملي کوتاه در آموزه هاي اسلام مي توان دريافت که دين اسلام سخت ترين مجازات را براي کشتن انسان ها قرار داده که نمايانگر اهميت حيات انسانها در اين دين است.
البته اين اولين باري نيست که به بهانه هاي مختلف در کشورهايي که دم از آزادي بيان و حقوق بشر مي زنند اعتقادات بيش از يک ميليارد مسلمان مورد اهانت قرار مي گيرد. پيش از اين نيز در آمريکا، فرانسه، انگليس، دانمارک و ديگر کشورها توهين هاي مشابهي عليه مسلمانان و باورهاي اسلامي صورت گرفته بود. اما آنچه که در اين نوشتار قابل تامل است رعايت اصل حقوق بشر و آزادي مذاهب از جانب مدعيان آنها در قبال مسلمانان است. اينکه عده اي توهين به مقدسات –همه اديان چه يهود، مسيحيت، اسلام و ... را به بهانه آزادي بيان و عقيده مجاز مي شمارند بايد بر طبق همين آزادي حضور يک زن با پوشش اسلامي را نيز در محيط هاي کار و دانشگاه بپذيرند در صورتيکه اينگونه نيست و در سالهاي اخير در همين فرانسه تدابير سختگيرانه متعددي در قبال حضور و فعاليت هاي اجتماعي زنان مسلمان اعمال شده است. اينکه روز يکشنبه رهبران و سران کشورهاي مختلف دنيا براي ابراز همدردي و محکوميت تروريسم در فرانسه گرد هم آمدند امري قابل تقدير است اما نقطه مقابل اين ترا‍ژدي، سکوت همين رهبران در قبال هزاران زن، کودک، پير و جوان مسلمان در کشورهاي اسلامي نظير سوريه، عراق، افغانستان، پاکستان و ... است که هر روز توسط همين گروه هاي تروريستي کشته مي شوند. گروه هايي که بسياري از اين کشورها در شکل گيري و تقويت آنها نقش داشته اند. افکار عمومي جهان بايد به اين باور برسد که گروه هاي تروريستي چون القاعده، داعش، طالبان، جبهه النصره و ... ارتباطي با اسلام حقيقي نداشته و در حقيقت برداشت اين گروه ها از اسلام برداشتي التقاطي و افراطي است.
نکته ديگر اينکه کشورهاي غربي محصولي را درو مي کنند که خود بذر آن را سالها پيش به بهانه گسترش حوزه نفوذ خود در خاورميانه کاشتند و علاوه بر حمايت هاي مالي و تسليحاتي از اين گروه ها، تعداد قابل توجهي از شهروندانشان طي همين سالهاي اخير به اين گروه ها در سوريه و عراق پيوستند و در تمام اين سالها مسلمانان تاوان اين حمايت ها را پرداخت کرده اند.
پس از اتفاقات تروريستي اخير فرانسه، مسلمانان جهان نيز در کنار ديگر گروه هاي اجتماعي متاثر شدند اما طرف ديگر ماجرا پيامدهاي ناگوار و محدوديت هاي سختگيرانه اي است که پس از اين اتفاقات براي آنها اعمال خواهد شد چرا که با توجه به قدرت گرفتن احزاب راست افراطي در اروپا تا مدتها ايزوله شده و در موضع دفاعي قرار خواهند گرفت و نگاه هاي امنيتي بيشتري بر آنها سنگيني خواهد کرد. ناگفته نماند که در سال هاي اخير گسترش اسلام در کشورهاي اروپايي افکار عمومي اين کشورها را به خود جلب کرده است به طوريکه جمعيت مسلمانان در کشورهاي اروپايي روز به روز در حال گسترش است و قدرت هاي غربي از نفوذ اسلام و قدرت گرفتن مسلمانان بيم دارند و هر از چند گاهي با تبليغات توهين آميز و نسبت دادن اقدامات تروريستي به مسلمانان قصد ترويج اسلام هراسي و جلوگيري از نفوذ اسلام در ميان شهروندانشان را دارند.
از طرفي مسلمانان جهان نبايد در مقابل توهين به مقدساتشان بي تفاوت باشند و جهانيان بايد بدانند که گروه هاي مختلف اسلامي با تقويت وحدت مي توانند از اهرم هاي سياسي، اقتصادي، علمي و ... براي مطالبه حقوقشان استفاده کنند، مانند اقدامي که پس از انتشار کارتون توهين به پيامبر(ص) در دانمارک صورت گرفت و مسلمانان با تحريم کالاهاي دانمارکي ضررهاي قابل توجهي را به شرکت هاي دانمارکي وارد کردند. در حقيقت اين حرکت مسلمانان بزرگترين اعتراض به اين اقدام بود و آنها را متوجه قدرت مسلماناني کرد که مقدساتشان را هدف قرار داده بودند. اما آنچه در پايان قابل توجه است ارتباط تنگاتنگ جوامع انساني با يکديگر است بطوريکه هر عملي با عکس العمل طرف مقابل مواجه خواهد شد؛ بنابراين اصل احترام به عقايد طيف هاي مختلف ديني، آرامش و زندگي مسالمت آميز را براي بشريت رقم خواهد زد چراکه دنياي امروز دنياي تسخير انديشه هاست و عقل حکم مي کند که انسان متفکر با قابليت علم و انديشه به سوي نيل به مقصود پيش رود نه با توهين يا حذف فيزيکي مخالف.

نويسنده: زهرا خانياني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن