تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802886659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین تبلیغ برای اسلام از نگاه رهبری |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بزرگترین تبلیغ برای اسلام از نگاه رهبری
کد خبر: ۴۶۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲ - 03 January 2015


ایرنا نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای بزرگترین تبلیغ برای اسلام را معرفی چهره پیامبر (ص) دانستند و افزودند: قبل از آنکه دشمنان با شیوه های فرهنگی و هنری پیچیده‏ی خود، چهره آن بزرگوار را مخدوش کنند، مسلمانان در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری و تبلیغی کار کنند.

وجود نبی مکرم اسلام (ص) بزرگترین مایه‏ وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز هم می‏تواند باشد؛ چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود اقدس بزرگوار، با عاطفه و عشق توام است و لذا آن بزرگوار، مرکز و محور عواطف و عقاید همه مسلمان هاست و همین محوریت، یکی از موجبات انس دل های مسلمین و نزدیکی فِرَق اسلامی با یکدیگر به حساب می‏آید.

ابعاد شخصیت نبی اکرم را هیچ انسانی قادر نیست به نحو کامل بیان کند و تصویر نزدیک به واقعی از شخصیت آن بزرگوار ارایه کند.

آنچه ما از برگزیده‏ پروردگار عالم و سرور پیامبران سراسر تاریخ شناخته و دانسته‏ایم، سایه و شبحی از وجود معنوی و باطنی و حقیقی آن بزرگوار است اما همین مقدار معرفت هم برای مسلمانان کافی است تا اولا حرکت آن‏ها را به سمت کمال تضمین کند و قله‏ انسانیت و اوج تکامل بشری را در مقابل چشم آنان قرار بدهد و ثانیا آن‏ها را به وحدت اسلامی و تجمع حول آن محور تشویق کند.

بنابراین، توصیه‏ ما به همه مسلمانان عالم این است که روی ابعاد شخصیت پیامبر و زندگی و سیره و اخلاق آن حضرت و تعالیمی که از آن بزرگوار ماثور و منصوص است، کار زیادی بشود.

بعد از دوران قرون وسطی که در دنیای مغرب زمین و مسیحیت، تهاجم تبلیغاتی وسیعی نسبت به شخصیت رسول اکرم (ص) انجام گرفت و دشمنان سوگندخورده‏ اسلام فهمیدند که یکی از راه های مبارزه با اسلام این است که چهره‏ نبی مکرم اسلام را مخدوش کنند و کارهای زیادی هم در این زمینه انجام گرفت، تا امروز که دشمن به نحو مستمر و با شیوه‏های مختلف، روی امحای شخصیت پیامبر از ذهن های آزادگان عالم کار کرده است.

مردم بسیاری در دنیا هستند که اگر پیامبر اسلام را به همان اندازه‏ای که مسلمان ها می‏شناسند یا حتی کمتر از آن بشناسند- یعنی حقیقتا فقط شبحی از آن چهره‏ منور بر دل های آنان آشکار بشود- عقیده و گرایش آن‏ها نسبت به اسلام و معنویت اسلامی تضمین خواهد شد. ما باید روی این مساله کار کنیم.

بزرگترین تبلیغ برای اسلام، شاید همین باشد که ما چهره‏ پیامبر اسلام را برای بینندگان و جویندگان عالم روشن کنیم و بسیار بجاست قبل از آنکه دشمنان و مخالفان، با روش های و شیوه‏های فرهنگی و هنری پیچیده خود، چهره‏ آن بزرگوار را در اذهان مردم بی‏خبر عالم مخدوش کنند، مسلمانانِ هنرمند و مطلع و وارد به شیوه‏های گوناگون در عالم، با بیان و تبلیغ و تبیین راجع به آن شخصیت معظم و مکرم، کار علمی و فرهنگی و هنری و تبلیغی بکنند. این‏ها کارهای لازمی است.

شما در همین اواخر ملاحظه کردید که وقتی استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی، با رشد معنوی اسلام مواجه شد و در جبهه‏ نظامی و سیاسی نتوانستند انقلاب و جمهوری اسلامی را- که امروز مظهر و نمودار اسلام عملی است- بکوبند و شکست بدهند و خواستند به تهاجم فرهنگی دست بزنند، مزدور خودشان را وادار کردند تا به شخصیت رسول اکرم و نبیّ معظّم اهانت بکند و شیطان صفتی، به دستور شیاطین زر و زور عالم، آن کتاب شیطانی را بنویسد که البته با پاسخ و عکس‏العمل قاطع مسلمین عالم و در مقدم آنان، امام بزرگوار و رهبر عظیم‏الشان و فقید ما مواجه شدند که به هدر بودن خون آن شیطان صفت و اعدام او حکم کردند.

پس، یک مطلب این است که باید روی معرفی شخصیت رسول اکرم کار کنیم و نه فقط شخصیت آن بزرگوار به معنای زندگی آن حضرت، بلکه ابعاد گوناگون وجود آن بزرگوار مثل اخلاقیات و روش حکومت و مردم‏داری و عبادت و سیاست و جهاد و تعلیمات خاص را مورد توجه قرار دهیم.

نه فقط هم کتاب بنویسیم، بلکه باید کار هنری و تبلیغی را با شیوه‏های جدید و با استفاده از تکنیک های موجود شروع کنیم و نه فقط در جمهوری اسلامی، بلکه در همه‏ انحای جهان اسلام، آن را انجام دهیم.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی (بیست و چهارم مهر 1368)












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن