تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819707317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«عبدالرضا کاهانی»: جشنواره فجر برای امثال من انتخاب غلطی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
«عبدالرضا کاهانی»: جشنواره فجر برای امثال من انتخاب غلطی است
نشست خبری «عبدالرضا کاهانی» صبح امروز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست خبری فیلم «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی برگزار شد.

کاهانی در ابتدا گفت: در شان من و شما نیست که در این روزهایی که کارهای زیادی وجود دارد یک نشست خبری برای فیلم من برگزار شود. اساسا انگیزه‌ای برای گفتگو نبوده و به اجبار این نشست برگزار شده است.

وی ادامه  داد: دو روز از اتفاقات اخیر گذشته و من حرفی نزدم و سکوت کردم ، متاسفانه چهره‌ای از من در سینما معرفی شده که کاهانی همیشه اعتراض می‌کند، من سعی کرده‌ام حرف نزنم و رویه‌ام را عوض کنم، دو سال است که نیستم و گفتگویی نکرده‌ام اما آنقدر بی احترامی و کج‌روی در روزهای اخیر صورت گرفته که احساس کردم باید به صورت رو در رو گفتگو کنم و با یادداشت نمی‌شود کار را پیش برد.  قبل از هر چیز می خواهم درباره جشنواره فجر صحبت کنم.

کارگردان «بی خود و بی جهت» عنوان کرد: این که فیلم من در جشنواره فجر نیست اساسا چیز تعجب برانگیزی نیست، مگر تا الان بوده که الان هم باشد، چیزی که عجیب است رفتار دوستان است که از مسئولان قبلی سینما کپی برداری می کند. فیلم های قبلی من رای نیاورده و اگر استراحت مطلق رای می‌آورد من خودم تعجب می کردم.

وی تصریح کرد: جشنواره فجر برای امثال من انتخاب غلطی است و اساسا وقتی از هر چیزی به کررات حرف زده می‌شود یعنی وجود ندارد.  وقتی که مرتب از اعتدال و امید حرف می‌زنیم لابد نیست.

کاهانی ادامه داد: "استراحت مطلق" را من به جشنواره نفرستادم بلکه توسط دوست نازنینی با پادرمیانی به جشنواره ارسال شد، برای اینکه کمک کند فیلم پروانه نمایش بگیرد. پروانه‌ای که از اواخر مهر درخواست دادیم و تا به الان پاسخی ندیدیم. چیزی که برای من حیرت انگیز است، حرف‌هایی بوده که قبل از اعلام فیلم‌ها مطرح شده؛ جلساتی در وزارت فرهنگ و ارشاد و دبیر خانه جشنواره فیلم با من برگزار شده است؛ حتی تاریخ نمایش فیلم در سینمای رسانه‌ها با هماهنگی خودم معلوم شد تا حساسیت‌ها کمتر شود.

وی عنوان کرد: من برای اولین بار ترجیح دادم با یک مدیر سینمایی شام بخورم و برای اولین بار سانسور را پذیرفتم و به وزارت ارشاد تعهد شفاهی داد تا تغییرات را انجام دهم ولی ظاهرا حس اعتماد وجود ندارد.

کارگردان "اسب حیوان نجیبی" است گفت: کشف حقیقت آنقدرها هم سخت نیست، من جزئیات را نمی توانم بگویم چون مجبور می‌شوم از افرادی که صلاح نیست نام ببرم. از خودم خجالت می کشم، که از جشنواره فیلم فجر صحبت کنم، شاید به این دلیل باشد که همه دوست دارند در جشنواره باشند ، یک نفر هم که احساساتش را بیان می‌کند ممکن است باور پذیر نباشد، ما واقعا می خواستیم این فیلم و فیلمی را که در فرانسه ساخته‌ام را اکران کنیم.

وی تصریح کرد: من حاضر به انجام تغییرات فیلم نبودم، پیشنهاد شد گزینه جشنواره را انتخاب کنیم تا واکنش‌ها کمک به کمتر احساس شدن فیلم کند. وقتی جشنواره فجر را با یک دوربین از بالا نگاه می کنیم عده‌ای را می‌بینیم که در تکاپو هستند ولی نیم متر آن ور تر خبری نیست. هیچ موقع جشنواره‌ها برای من اهمیت نداشتند، جشنواره‌ای که همه چیزش قابل پیش‌بینی است چه اهمیتی دارد. همیشه کسانی هستند که بوی سفارشی بودن و دولتی بودن به معنای بد را دارند و همین‌ها است که سینمای ما را پیچیده کرده است.

وی افزود: واقعا برای سینمایی که تعداد زیادی فیلم‌های مثلا فاخر ساخته متاسفم که حتی خجالت می‌کشند رقم واقعی ، تولید آن را اعلام کنند و من باید نگران باشم که چگونه فیلمم را بسازم.

کاهانی عنوان کرد: هیچ جای دنیا برای نبودن یک فیلم در جشنواره اینقدر حرف زده نمی‌شود، حرفهایی که به بی‌احترامی نزدیک است. تا جایی که کارگردان مجبور می‌شود نشست برگزار کند. مگر فیلم "هیچ" و "اسب حیوان نجیبی" است، تا به حال رای آورده؟! من هم می توانستم داور جشنواره باشم اما ترجیح دادم کار خود را کرده و از حواشی دوری کنم. من برای این سینما متاسفم چون بیشتر از خودمان ضربه می‌خوریم تا از مسئولین، زیرا جاهایی که نیاز به کمک دوستان بوده آنها همیشه شانه خالی کردند.

وی تصریح کرد: من 7 تا از فیلم‌های جشنواره که برای جشنواره ظاهرا اهمیت دارد را دیده‌ام، و من هم مثل هیئت انتخاب از دیدن این فیلم‌ها شگفت زده شدم. من نمی دانم این سینما به کجا می‌خواهد برود که اینقدر احتیاط و ترس در آن وجود دارد. سینمای اجتماعی باید بخشی از نگرانی خود را در فیلم‌ها ابراز کند که من در این فیلم‌ها ندیدم.

ادامه دارد.../







تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن