تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803098821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيانيه هيأت انتخاب سي و سومين جشنواره فيلم فجر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ دي ۱۳۹۳ (۹:۴۰ق.ظ)
بيانيه هيأت انتخاب سي و سومين جشنواره فيلم فجر هيأت انتخاب سي و سومين جشنواره فيلم فجر در بيانيه اي نحوه انتخاب آثار سينمايي حاضر در اين رويداد سينمايي را شرح دادند.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين بيانيه آمده است: هيأت انتخاب سي و سومين جشنواره بين المللي فيلم فجر متشکل از آقايان محمد احساني، احمد اميني، محمدعلي باشه آهنگر، بهنام بهزادي،‌ مجيد رضابالا، رسول صدر عاملي و حسين کرمي، پس از بازبيني ۸۸ فيلم در طي مدت ۴۰ روز و پس از پشت سرگذاردن جلسات متعدد و طولاني مدت جهت جمع بندي آراء درباره هر کدام از فيلم ها و در اين زمان که کار اين هيئت به پايان رسيده،‌ لازم مي داند که موارد ضروري زير را به اطلاع برساند:
۱- هيأت انتخاب، با نهايت سرور و اميدواري نسبت به آينده سينماي ايران، آرزو مي کند، کاش مجاز ‏بود تا بيش از ۱۱ فيلم در بخش «نگاه نو» و بيش از ۲۲ فيلم در بخش «سوداي سيمرغ» برگزيند.
کيفيت هاي استاندارد و نزديک به هم فيلم هاي عرضه شده به اين دو بخش، هم مايه دلگرمي و شوق همه اعضاي‏ اين هيات بود و هم دلواپس‏مان مي‏ کرد از نزديکي روز ارزيابي و گزينش نهايي، ‌با وجود آن که همدلي و همرايي اعضأ در مورد قريب به اتفاق فيلم هاي هر دو بخش، گزينش آثار با اولويت را آسان مي کرد،‌ اما؛ دغدغه برقراري عدالت و انصاف کامل در همه گزينش ها از صدر تا ذيل و مباداي بيرون ماندن اثري با ارزش از فهرست نهايي تا آخرين لحظه هاي اين همنشيني چهل و چند روزه همراه تک تک ما بود.
ضمن اينکه اين هيأت به جرأت ادعا مي کند که در صورت امکان مي توانست اين دو فهرست را به سادگي و با اطمينان خاطر تا ۳۰ فيلم در بخش «سوداي سيمرغ» و ۲۰ فيلم در بخش «نگاه نو» افزايش دهد.
۲- به طريق اولي،‌ به دليل تراکم فيلم هاي با ارزش در بخش «سوداي سيمرغ»، هيأت انتخاب،‌‌ برخلاف دوره هاي پيشين جشنواره، نتوانست از فهرست بخش «نگاه نو»،‌ فيلم و يا فيلم هايي را به بخش «سوداي سيمرغ» ملحق سازد، چون ورود هر فيلم تازه به اين بخش جشنواره،‌ موجب مي شد که فيلم با ارزش ديگري از اين فهرست بيرون بماند.
۳- همچون سال هاي گذشته و روال مرسوم انتخاب فيلم ها در اين جشنواره و بسياري از جشنواره هاي داخلي و خارجي ديگر، هيأت انتخاب با تعداد محدودي آثار تکميل نشده روبرو بود که با ملاحظه بخش هاي آماده که گاه فاقد مواردي چون فرآيند تصحيح رنگ و يا صداگذاري کامل و يا فاقد دقايقي نه چندان تعيين کننده از صحنه هاي مختلف هر فيلم بود و با تکيه بر شناخت و تجربه اعضاء خود، ۲ فيلم را براي بخش «نگاه نو» و ۳ فيلم را براي بخش «سوداي سيمرغ» برگزيد، ولي؛ در مورد چند فيلم ديگر که به اين صورت به نمايش در آمدند، قضاوت و اجماع قطعي بر سر کيفيت نهايي‏شان حاصل نشد.
۴- در فهرست اعلام شده بخش «نگاه نو»، فيلم حکايت عاشقي به عنوان فيلم اول ذکر شده که پس از بررسي و ارائه گزارش دبيرخانه جشنواره، ‌مشخص شد که سازنده اين فيلم، ‌با فيلم ديگري به نام «بشير» به عنوان کارگردان اول در جشنواره فيلم فجر سال ۱۳۷۳ شرکت کرده است، به همين دليل اين فيلم از بخش«نگاه نو» حذف و فيلم «آزادي مشروط» که واجد بيشترين امتياز درميان فيلم هاي بيرون مانده از فهرست بود، ‌جايگزين آن شده است، لازم به تذکر است که فيلم حکايت عاشقي در بخش سوداي سيمرغ مورد ارزيابي قرارگرفت،‌ که به فهرست نهايي نيز راه پيدا کرده است.
۵- اين هيأت براي ايجاد فرصت بيشتر به منظور بروز خلاقيت هاي فيلمسازان جوانتر و همچنين جهت ارج نهادن به فيلمسازان پيشکسوت اين سينما، با کسب اجازه از اين فيلمسازان پيشنهاد کرد که آثارشان به عنوان «خارج از مسابقه» به نمايش در آيد، که با همراهي و موافقت دبير محترم جشنواره اين مهم نيز حاصل شد.
از آنجايي که،‌ هيأت انتخاب نخستين گروهي است که مجموعه آثار يکساله سينمايي ايران را مورد دقت نظر و بررسي قرارداده، ‌بنابر اين اذعان مي دارد که فاصله مابين آثار انتخاب شده و انتخاب نشده بسيار کم است و بر همين اساس اميدواريم که فيلم هاي به نمايش درنيامده در جشنواره پس از اين روزها به دست فراموشي سپرده نشوند و از حمايت هاي مادي و معنوي ضروري جهت نمايش عمومي در سراسر کشور برخوردار شوند.
و در همين جا از همه مسوولان کشور در همه سطوح درخواست مي کنيم که ظرفيت هاي اين سينماي بالنده و نجيب را جدي گرفته و از هيچ گونه تلاشي در جهت اعتلاي بيشتر اين سينما فروگذاري ننمايند.
همچنين اين هيأت بر اين باور است که جشنواره سي و سوم آغازگر دوران تازه اي براي سينماي ايران خواهد بود و عنايت و توجه کامل و دقيق به مجموعه اين آثار مي تواند افق هاي تازه اي پيش روي سياست گذاران،‌ مسوولان، مديران و بخصوص دست اندرکاران اين سينما بگشايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن