محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842817078
در سی و یکمین جلسه سینما روایت مطرح شد ربیعی: سینما منبر نیست/ «میتینگ» را برای مخاطبان جهانی ساختم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سی و یکمین جلسه سینما روایت مطرح شد
ربیعی: سینما منبر نیست/ «میتینگ» را برای مخاطبان جهانی ساختم
کارگردان فیلم «میتینگ» گفت: شخصا به دنبال بازیهای فرمی در سینما نیستم اما به اندازه محتوا برای فرم ارزش قائلم و فکر میکنم سینما منبر نیست که وقتی فیلم میسازیم مرتب به دنبال دیالوگ باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، سی و یکمین جلسه نمایش فیلم سینماروایت با نمایش فیلم کوتاه "میتینگ" به کارگردانی امیرعباس ربیعی برگزار شد. "میتینگ" داستان مرگ یک سرباز آمریکایی حاضر در خاک عراق را در شرایطی روایت میکند که این سرباز دچار نوعی بیماری ذهنی شده که به توهم او منتهی شده و در نهایت نیز همین توهم است که او را از پای درمی آورد. نکته جالب درباره این فیلم که توسط یک کارگردان ایرانی ساخته شده این است که هیچ عنصر فارسی در فیلم وجود ندارد و از دیالوگها تا تیتراژ یا انگلیسی هستند یا عربی!
در نشست بررسی این فیلم علاوه بر رسول شادمانی مجری نشست، امیرعباس ربیعی کارگردان و مهدی آذرپندار فعال رسانه ای هم حضور داشتند. در ابتدای نشست شادمانی به معرفی یک کتاب سینمایی با عنوان "کارگردان آماده میشود" پرداخت؛ کتابی ترجمه محمد صدیقیان از آثار نشرساقی که در آن پیرامون موضوعات جدید در عرصه کارگردانی سخن گفته شده است.
کارگردانی از داستان جلوتر است
امیرعباس ربیعی در ابتدای نشست با بیان پاره ای نکات درباره فیلمش بیان داشت: ابتدا باید بگویم که این فیلم محصول زمانی حدودا یک سال قبل است و طبیعی است که در این مدت به لحاظ سینمایی آگاهی ام بیشتر شده و شاید بسیار از مشکلات فیلم را خودم الان و بعد از یک سال حس میکنم. هدف اصلی ام از ساخت فیلم نمایش توهمی است که برای یک سرباز متجاوز به وجود آمده و او را در مسیری غیرقابل پیش بینی قرار می دهد.
مهدی آذرپندار با اشاره به ویژگی غیرایرانی بودن کاراکترهای فیلم اظهار داشت: در سینمای ایران پیش از این هم آثاری با محوریت قهرمانان غیرایرانی ساخته شده است و معضل اساسی این گونه آثار هم عدم شناخت کارگردان از آدمهایی است که درباره آنها فیلم می سازد. کارگردانی که شناخت ندارد با تصورش درباره آدمهای داستان فیلم میسازد و همین تصورات است که کار را خراب میکند.
آذرپندار با اشاره به "میتینگ" ادامه داد: در مورد این فیلم نکته ای که محسوس است اینکه فیلم به لحاظ شناخت کارگردان از کاراکترها ایراد چندانی ندارد اما به نظر می رسد کارگردانی اثر بخصوص در وجه فرمی از داستان جلوتر است. فرم "میتینگ" کاملا تحت تاثیر زاویه دید کاراکتر است و همین باعث شده که داستان قدری الکن بماند.
همه چیز باید در خدمت مخاطب باشد
ربیعی در واکنش به صحبتهای آذرپندار گفت: شخصا فکر میکنم همه چیز باید در خدمت مخاطب باشد و حتی راجع به فرم هم اعتقاد ندارم که کارگردانی فرم گرا هستم بلکه سعی میکنم فرم را در خدمت داستان به کار گیرم چون فکر میکنم اگر فرم درست باشد و فیلم بلحاظ داستانی با مخاطب ارتباط برقرار نکند کارگردان شکست میخورد.
وی ادامه داد: قصدم این نبود طوری فیلم بسازم که کس دیگری این طوری نمی سازد. قصه برایم در الویت بود و هر آنچه که کمک کند به ارتباط مخاطب با داستان برایم اهمیت داشت. من به دنبال روایت یک زندگی ساده بودم؛ زندگی یک سرباز متوهم.
در سینمای ایران فیلم کوتاه جدی گرفته نمی شود
در ادامه نشست رسول شادمانی مجری نشست با اشاره به مشکلات فیلم کوتاه سازان در ایران اظهار داشت: در سینمای ایران دیگر متداول شده که فیلم کوتاه برای مخاطب عام ساخته نمیشود و انگار فیلم کوتاه می سازیم فقط برای نمایش در جشنواره ها یا سینماتکها. در چرایی این اتفاق نیاز داریم به بحثهای کارشناسی.
ربیعی با تایید صحبتهای شادمانی گفت: در سینمای ایران فیلم کوتاه جدی گرفته نمی شود و این بزرگترین جفاست بر فیلم کوتاه سازان. اغلب گمان میکنند فیلم کوتاه مخاطب عام را به وجد نمی آورد ولی اگر برای فیلم کوتاه درست برنامه ریزی شود این نوع سینما هم می تواند مخاطب را به سینما بکشاند. متاسفانه بسترهای ارتباط مخاطب با فیلم کوتاه بسته شده و شرایط دیده شدن فیملها پدید نمی آید.
وی ادامه داد: البته جریانی هم در ایران وجود داشته که سعی کرده فیلمهای کوتاه را به سمت سوژه های خاص و محدود پیش برده و به عبارت بهتر شرایط محفلی شدن آن را فراهم آورد. محفلی شدن فیلمهای کوتاه ناشی از سوژه های آنهاست اما در سالهای اخیر جشنواره عمار توانسته کاری کند که فیلم کوتاه از آن محفلهای محدود خارج شود و مخاطبی که به جشنواره می آید در کنار فیلم بلند، فیلم کوتاه هم ببیند.
فیلم را برای مخاطبان جهانی ساختم
یکی از مخاطبان نشست از کارگردان اثر درباره شعاری بودن فیلم پرسید و ضمن اینکه ایرادی را هم وارد دانست بر انگلیسی بودن دیالوگها و تیتراژ در شرایطی که فیلم اکران خارجی نداشته. کارگردان "میتینگ" در پاسخ به این ایرادات بیان داشت: توزیع فیلم برعهده سفیرفیلم است و آنها هستند که باید درباره دلایل عدم پخش بین المللی فیلم توضیح دهند اما شخصا به دنبال ساخت فیلمی بودم که مخاطب غربی هم بتواند آن را ببیند و حتی کارشناس زبانی داشتم که دیالوگها ایراد نداشته باشد.
وی ادامه داد: ایراد شعاری بودن فیلم هم شاید بخاطر ایرادهایی باشد که قصه دارد. ضعفهای قصه باعث شده است که مخاطب چنان که باید درگیر فیلم نشود و همین وجه شعاری را پررنگ کرده!
مدل انجمن سینمای جوان آن قدر تکثیر شده که دیگر جذاب نیست
در بخش دیگری از نشست آذرپندار درباره یکی از معضلات فیلم کوتاه در ایران که درگیری در کلیشه هاست صحبت کرد. وی گفت: از دیرباز جشنواره ای به نام جشنواره فیلم کوتاه تهران را داشته ایم که برای تشخیص عیار فیلمهای کوتاه نیز بیشتر به همین جشنواره تکیه می شده است.
وی افزود" اگر بخواهیم وضعیت این جشنواره را بررسی کنیم کافی است دو دوره آن را رصد کنیم تا از دوره سوم بفهمیم همه چیز در حال تکرار شدن است. این تکرار برآمده از مدل انجمن سینمای جوان است که فیلمسازان را به سمت تکرار سوق می دهد. مدل انجمن سینمای جوان آن قدر تکثیر شده که دیگر جذاب نیست. جالب اینجاست که همین فیلمسازان برآمده از سینمای جوان وقتی به سمت سینمای بلند می آیند نیز همان سبک تکراری را ادامه میدهند و همین است که وقتی با کلی هزینه یک گروه سینمایی برای فیلمسازان این سبک موسوم به "هنروتجربه" تاسیس میشود هم مردم حتی نمی توانند یک ربع از فیلمهای این گروه را تحمل کنند.
وی با تاکید ادامه داد: انتهای مسیر سینمای جوان همین گروه سینمایی "هنروتجربه" است و سینمای جوان نمی تواند از سطح "هنروتجربه" بالاتر رود.
سینما منبر نیست
در ادامه صحبتهای آذرپندار، ربیعی بیان کرد: شخصا به دنبال بازیهای فرمی در سینما نیستم اما به اندازه محتوا برای فرم ارزش قائلم. شخصا فکر میکنم سینما منبر نیست که وقتی فیلم میسازیم مرتب به دنبال دیالوگ باشیم. سینما، سینماست و برای فیلمسازی نباید به پرحرفی روی آورد. باید از تکنیک سینما و قواعد فرمی به اندازه کافی بهره برد تا سینمایی واقعی شکل گیرد. در "میتینگ" هم سعی کردم این رویه را رعایت کنم.
در این هنگام یکی از مخاطبان از ربیعی پرسید آیا خودش فیلمنامه کارش را خوانده و آیا وقتی فیلمنامه را خوانده متوجه گنگی آن نشده است. ربیعی به این مخاطب پاسخ داد: فرم فیلمنامه فرم خاصی بود و البته که ما خیلی روی فیلمنامه کار کردیم تا به بهترین نسخه برسیم. در بازنویسیهای مختلف همواره این ترس از گنگی را در فیلمنامه داشتیم و تلاش کردیم آن را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: قبول دارم که کارم ایراداتی دارد که شاید یکی از آنها گنگی است اما بهتر است راحتتان کنم و هدفم از ساخت فیلم را بگویم. میخواستم با "میتینگ" این را بگویم که اگرچه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم که خود نوعی توهم است به کشورهای منطقه حمله کرد اما خودش هم نتیجه این توهم را چیزی نیافت جز گیر افتادن در باتلاقی که راه برون رفتی از آن ندارد. انتهای پیام/و
93/10/22 - 15:14
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]
صفحات پیشنهادی
«میتینگ» و «ولد» در سیویکمین جلسه سینما روایت
میتینگ و ولد در سیویکمین جلسه سینما روایتسیویکمین جلسه سینما روایت به اکران فیلمهای ولد و میتینگ ساخته امیرعباس ربیعی و برگزیده جشنواره عمار اختصاص دارد به گزارش خبرگزاری فارس فیلم «ولد» برنده جایزه هیات داوران بخش داستانی کوتاه در پنجمین جشنواره فیلمهای مر«عُمَر»؛ روایتی از پشت دیوار حائل در سیامین جلسه سینما روایت
عُمَر روایتی از پشت دیوار حائل در سیامین جلسه سینما روایتفیلم سینمایی عمر نماینده سینمای فلسطین در اسکار 2014 در سی امین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس «عمر» محصول سال 2013 فلسطین است که در جشنواره کن 2013 رونمایی شد این فیلم داستادبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار مطرح کرد پتانسیل دانشگاهها برای سازماندهی سینما به نفع جبهه فرهنگی انقلاب
دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار مطرح کردپتانسیل دانشگاهها برای سازماندهی سینما به نفع جبهه فرهنگی انقلابدبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار گفت دانشگاهها این پتانسیل را دارند که سازماندهی سینما را به نفع جبهه فرهنگی انقلاب تغییر دهند به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاریجشنواره عمار به روایت «سینما زندگی» در شبکه دو
جشنواره عمار به روایت سینما زندگی در شبکه دومجله تصویری سینما زندگی با موضوع جشنواره فیلم عمار به تهیهکنندگی محسن حاج کرمی هر روز ساعت 17 و 50 دقیقه از شبکه دو روی آنتن میرود «مهدی کریمی» مدیر طرح و برنامه شبکه دو در گفتوگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاردر پنجمین نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد از قهرمان در سینمای آمریکا تا سینمای اجتماعی پویا، واق
در پنجمین نشست بررسی سینمای اجتماعی مطرح شداز قهرمان در سینمای آمریکا تا سینمای اجتماعی پویا واقعگرا آرمانگرا و متعهدپنجمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه جامعه با حضور امیرقادری و محسن دریالعل از منتقدان سینما و دانشروایتی از پرفروشهای سینمای جهان
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰ ۰۵ گیشه سینمای جهان در سال 2014 همچون سال گذشته میلادی در تسخیر فیلمهای ابرقهرمانی و علمی تخیلی بود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا در فاصله چند روز به پایان سال 2014 میلادی نگاهی خواهیم داشت به فیلمهایی که بیشترین فروش را در گیشه جهانی در یک سالپنجمین جلسه بررسی نسبت سینمای ایران و منافع ملی برگزار می شود
پنجمین جلسه بررسی نسبت سینمای ایران و منافع ملی برگزار می شود در پنجمین جلسه از نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی موضوع سینمای اجتماعی و نقد مصلحانه جامعه با حضور امیر قادری محسن دریالعل و دانش اقباشاوی مورد بررسی قرار خواهد گرفت به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری مركز مستدر گفت و گو با فارس مطرح شد تشکیل کمیته سه نفر برای آماده سازی سینماهای جشنواره فجر/توجه به پراکندگی جغرافیایی
در گفت و گو با فارس مطرح شدتشکیل کمیته سه نفر برای آماده سازی سینماهای جشنواره فجر توجه به پراکندگی جغرافیایی سینماهامدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر از تشکیل کمیته سه نفره برای آماده سازی سالنهای سینمای سیو سومین جشنواره فیلم فجر خبر داد محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای جشنروایتی از پرفروشهای سینمای جهان در سال 2014
روایتی از پرفروشهای سینمای جهان در سال 2014گیشه سینمای جهان در سال 2014 همچون سال گذشته میلادی در تسخیر فیلمهای ابرقهرمانی و علمی تخیلی بود در فاصله چند روز به پایان سال 2014 میلادی نگاهی خواهیم داشت به فیلمهایی که بیشترین فروش را در گیشه جهانی در یک سال اخیر به نام خودامشب در سالن شماره 3 سینما فلسطین «و آزادی» در جشنواره مردمی عمار/ روایتی از روزهای انقلاب
امشب در سالن شماره 3 سینما فلسطینو آزادی در جشنواره مردمی عمار روایتی از روزهای انقلابمستند کوتاه و آزادی به کارگردانی لعیا عباسمیرزایی با موضوع انقلاب 57 در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران خواهد شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس سالهاست که تصاویری با موضوع انقلاب اسلامیهنرمندان مطرح سینما و تئاتر به تماشای نمایش «همه دزدها که دزد نیستند»
همراه با استقبال گسترده تماشاگران هنرمندان مطرح سینما و تئاتر به تماشای نمایش همه دزدها که دزد نیستند ۱۳۹۳ دوشنبه ۱۵ دي ساعت 12 43 لادن مستوفی ژاله صامتی شیرین یزدانبخش و بسیاری از چهرههای شناختهشده عرصه سینما و تئاتر به تماشای نمایش «همه دزدها که دزددر نشست خبری جشنواره فیلم خورشید مطرح شد بزرگداشت محمدرضا اصلانی در اختتامیه جشنواره/ برپایی پنج کارگاه تخصصی
در نشست خبری جشنواره فیلم خورشید مطرح شدبزرگداشت محمدرضا اصلانی در اختتامیه جشنواره برپایی پنج کارگاه تخصصی و استفاده رایگان علاقمندان به سینما از فیلمهای جشنوارهدر آئین اختتامیه جشنواره فیلم خورشید از محمدرضا اصلانی تجلیل خواهد شد و همچنین علاقمندان به سینما میتوانند از فیلمهدر جلسه اضطراری خانه سینما چه گذشت؟
شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳ ۰۶ رییس هیات مدیره خانه سینما از برگزاری جلسه اضطرای این تشکل برای حل مشکلات سینمای ایران خبر داد و از دخالت نهادهای خارج از قوه مجریه در امور سینمای ایران گلایه کرد فرهاد توحیدی در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایسنا به مشکلات سینما در چند ماه اخیر اشاره کرد و گآیتالله فاضللنکرانی در دیدار با رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد انتظار تحول در سینمای ایران را داریم/ساخت فیل
آیتالله فاضللنکرانی در دیدار با رئیس سازمان سینمایی مطرح کردانتظار تحول در سینمای ایران را داریم ساخت فیلم در زمینه حجاب و اخلاقرئیس مرکز فقهی ائمه اطهار ع گفت از سینما و مسئولان سینمایی انتظار داریم که در حوزه سینما تحولی خوبی را مشاهده کنیم به گزارش خبرگزاری فارس از قروایت زوج بازیگر از همکاری مشترک در سینما،تئاتر و تلویزیون دفاعیات رسول صدرعاملی از انتخاب فیلم های فجر در برن
روایت زوج بازیگر از همکاری مشترک در سینما تئاتر و تلویزیوندفاعیات رسول صدرعاملی از انتخاب فیلم های فجر در برنامه هفترسول صدرعاملی سخنگو و از اعضای هیئت انتخاب سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور در برنامه هفت به ارائه توضیحاتی در خصوص روند انتخاب فیلمها پرداخت به گزارش خبرگزاریبا حضور رئیس انجمن سینمای جوان ایران نمایشگاه عکس جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم افتتاح شد
با حضور رئیس انجمن سینمای جوان ایراننمایشگاه عکس جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم افتتاح شدششمین دوره بخش عکس جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین با حضور حبیب ایلبیگی رئیس انجمن سینمایی جوان ایران افتتاح شد به گزارش خبرگزاری فارس از قم ششمین دوره بخش عکس جشنواره نم«اتاق جنگ» به سینما روایت میآید
اتاق جنگ به سینما روایت میآیدمستند تحسین شده اتاق جنگ در بیست و نهمین جلسه سینما روایت اکران و بررسی خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس اتاق جنگ به کارگردانی مصطفی حریری محصول موسسه فرهنگی میثاق است که نگاهی جسورانه به تاریخ جنگ و استراتژی مدیریت هشت سال دفاع مقدس دارد مستند-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها