محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1841984744
در سینمامعیار بررسی شد «چندمتر مکعب عشق» و نسبت عشق با یأس و امید
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سینمامعیار بررسی شد
«چندمتر مکعب عشق» و نسبت عشق با یأس و امید
برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «چندمتر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی، با حضور کارگردان فیلم و منتقدین برنامه، محمدرضا وحیدزاده و امیرعباس صباغ و اجرای سیدامیرجاوید برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس،برنامه این هفته سینمامعیار با موضوع بررسی فیلم «چندمتر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی، با حضور کارگردان فیلم و منتقدین برنامه، محمدرضا وحیدزاده و امیرعباس صباغ و اجرای سیدامیرجاوید برگزار شد. جمشیدی: فیلم، عاشقانه است. در ابتدا صحبت از وضع اکران و میزان رضایت کارگردان از فروش فیلم بود و محمودی از اوضاع اکران کمی تا قسمتی راضی و در اعتراض به منتقدینی که اثرش را جشنواره پسند خواندهاند، از وضع فروش اعلام رضایت کرد. جاوید از عنوان فیلم و چرایی سنجش عشق با واحدی از حجمپرسید؟ و در پاسخ از محمودی شنید که عشق در طول و عرض و محیط نگنجد و مترمکعب تعبیری از خانه و جایی برای زندگی است. جمشیدی ادامه داد: «این فیلم نماینده کشور افغانستان در اسکار است و به دلیل قوانین این جشنواره، یک هفتهای در افغانستان اکران داشته و بعد از آن صرفاً این اکرانها متعلق به فضای دانشگاهی و فرهنگسراهای این کشور است.» او همچنین از جریانسازی این فیلم در فضای مجازی و بازخوردهای زیادی که در این فضاها داشته، خبر داد. سوال بعدی مجری-کارشناس برنامه پیرامون پیرنگ اصلی قصه بود که آیا این اثر عاشقانه است یا فریادی علیه جفا بر ملت افغان در ایران؟ جمشیدی در پاسخ، فیلم را قطعاً فیلمی عاشقانه دانست و گفت: «موضوع اصلی که محوریت قصه را برعهده دارد، عشق است اما فیلم دارای کارکرد اجتماعی هم هست و بحث مهاجرت در این فیلم قابل طرح و گفتگو است.» اما محمودی آن چه را که در اجتماعی بودن این اثر مهم میدید، نگاه مخاطب پس از تماشای فیلم بود که هم نسبت به مهاجرت مثبت است و هم به عشق و این یعنی هم مخاطب ایرانی و هم مخاطب افغان از آن راضی است. در انتها جمشیدی از فیلم آینده اش که درباره عشق فرزند به مادر است، صحبت کرد و از کلید خوردن آن در پاییز آینده خبر داد. بخش گفت و گو با کارشناسان با معرفی محمدرضا وحیدزاده و امیرعباس صباغ گفتگو پی گرفته شد و بحث بر سر موضوع و پیرنگ اصلی ادامه یافت. وحیدزاده: سوژه اصلی مهاجرت است در ابتدا جاوید از وحیدزاده پرسید که آیا چندمترمکعب عشق، اثر تازهای است؟ وحیدزاده در پاسخ گفت: «فضای رسانهای خوبی در مورد این فیلم به وجود آمده است. اولین نشانهای که در این فیلم برای مخاطب دست تکان میدهد، سوژه و نوع نگاه کارگردان است. با کارگردان همراهی میکنم که فیلم عاشقانه است اما موضوع اصلی و سوژه آن همان مهاجرت است و ارتباط افراد با ملیتهای متفاوت در این فیلم دغدغه است.» سپس صباغ ادامه داد: «در پرداخت سینمای ایران به مهاجرت افغانها دو نگاه کلی داشتهایم. یک نگاه جهتدار و جشنوارهای که از این سوژه برای مطرح شدن در جشنوارههای جهانی استفاده ابزاری میشد و نگاهی دیگر که یک نگاه قشری به ملت افغان داشتهاند و غالباً تک سویه بوده است. چند مترمکعب عشق یک درام عشقی است و اتفاق خوبی که در این فیلم افتاده این است که کارگردان بدون جهت گیری خاصی و داشتن نگاه ابزاری توانسته فیلم را جلو ببرد و یک داستان کلیشهای و تکراری را با یک اجرای خوب، به پرداختی عمیق رسیده و توانسته فیلم را از سقوط به آثار سانتی مانتال و کلیشهای نگاه دارد.» گفتگو جاوید با وحیدزاده در این رابطه، اینطور ادامه یافت که وی، علیرغم اینکه در برنامه به عنوان یک منتقد مخالف ظاهر شده اما ضمن اعلام موافقت با کارشناس دیگر برنامه، نمیتواند از محسنات فیلم چشم پوشی کند؛ وحید زاده گفت: «فیلم، بسیار فیلم شریفی است که نگاه درستی به مسأله مهاجرت افغانها داشته است و اقبال مخاطبین نشان از جشنوارهای نبودن و از دست ندادن مخاطب عام در عین داشتن نگاهی خاص، دارد. اما آن چه سبب انتقاد من و ظاهر شدن به عنوان یک منتقد مخالف در برنامه سینما معیار است کلیت اثر و نگاه نهایی فیلم است که نگاه فروبسته و مأیوسانهای است. ناامیدی و یأس، ماحصل تماشای فیلم به صرف این که فیلمی از سختی و رنج صحبت میکند نمیتوان آن را فیلم سیاهی دانست چه بسا آثاری که در تمام مدت مخاطب با رنج و مرارتهای قهرمانانش درگیر میکند اما سیاه نما نیست اما به نظر میرسد مخاطب در مواجه با این فیلم در کلیت آن دچار یأس و ناامیدی میشود به گونهای که وقتی در پایان از سالن خارج میشود حسی سرشار یأس و فروبستگی و انفعال را با خود همراه دارد. در واقع نه قابها و سختیهای جزئی که کلیت داستان را این یأس و سردی گرفته است که از عنوان فیلم هم پیداست.» سپس جاوید صباغ را مخاطب قرار داده و پرسید: «شما معتقد به عاشقانه بودن اثر هستید آیا این فیلم نیز شور عاشقانهای که غالباً این دست آثار با خود دارد را به مخاطب عرضه میکند؟» صباغ در پاسخ گفت: «یکی از برگهای برنده فیلم این سقوط نکردن در دره سانتیمانتالیسم است و با پایان مأیوسانه موافق نیستم. این فیلم نگاه قشری ندارد و صرفاً در پی تصویر کردن یک رابطه عاشقانه در فضایی سیاه و چرک است و هدف اصلی مخاطب، دنبال کردن این ملاقاتهای عاشقانه است و این وجه امیدوارانه ی فیلم است و پایان بندی فیلم بسیار تکان دهنده است که در سینمای ما بی سابقه است. عشقی که بین این دو نفر است براساس منطق روایی فیلم نامه و دیالوگ ها نباید به سرانجام برسد درحالی که فیلم طوری تمام میشود که این دو نفر به هم رسیدهاند که در واقع به معنی فضایی معلق بین رسیدن و نرسیدن است.» صباغ: امید الزاما مساوی با وصال نیست پس از پخش گزارش مردمی و بازگشت به استودیو، جاوید بار دیگر از صباغ در مورد کلیت فیلم و امیدوارانه و یا مأیوسانه بودن کار پرسید و صباغ پاسخ داد: «امید در کلیت اثر جاریست زیرا اگر این عشق، وصال در برداشت به یک فیلم سطحی منجر میشد در حالی که این حبس شدن، مخاطب را بین وصال و یا عدم وصال نگه میدارد و همین یعنی امید. و در پس این پیرنگ اصلی در مورد زندگی جاریست.» سپس جاوید با طرح موضوع سیاهنمایی در سینما، وحیدزاده را مورد خطاب قرار داده و پرسید: «در غالب کارگردانانی که فیلمهایی از قبیل آثار سیاه و چرک و ناامیدانه میسازند این گمانه وجود دارد که به علت پایان خوش فیلم، اثرشان سیاه نیست آیا از ناامیدی در کل فیلم جاری است را میتوان به بهانه پایانی مفرح و خوب چشم پوشی کرد و در مورد این فیلم هم همینطور است آیا می توان از پایان بندی تکان دهنده این فیلم در مقابل کلیت اثر چشم پوشی کرد؟» نسبت عشق با یأس و امید وحیدزاده چنین پاسخ داد: «کارگردان در قامتی بلندتر از یک کارگردان فیلم اولی است و شخصیت پردازیها کامل و بسیار واقع بینانه است از جمله صاحب کارگاه و شخصیت پلیس ها؛ اما در عموم فیلم خطی از یأس و ناامیدی است و نوعی فریاد تظلم است. در یک سوم پایانی ریتم فیلم تغییر میکند و التهابی که در درون شخصیتهاست در فرم کار ظهور میکند. این فیلم در ریتم نهایی و انتهای کار ناشی از بیسرانجامی و نافرجامی و فروبستگی فیلم پایان مییابد. همین معلق میان رسیدن و نرسیدن بودن یعنی بی سرانجامی و نافرجامی.» اما صباغ در جواب گفت: «وقتی در فضایی سیاه عشقی پرشور شکل میگیرد یعنی انفعال نداریم.» و وحیدزاد ادامه داد که «دفن شدن عشق پرحرارت بین آهن ها و سردی ها در فیلم مشهود است و همین دلیل یأس و ناامیدی در فیلم است. مسأله حال مخاطب در پایان فیلم است که به نظر یأس و سردی غلبه دارد.» صباغ گفت: میشود نگاه جشنوارهای داشت، میشود یک فیلمفارسی داشته باشیم که در انتها بهم برسند و ماجرا به خوبی و خوشی پایان بگیرد اما نگاه سومی هم هست که به یک موضوع تلخ بپردازیم و در کنار این موضوع تلخ یک عشق پرشور را روایت کنیم و مخاطب در کنار تلخیها به این عشق توجه دارد که از تلخیها میکاهد. در ادامه در یک تماس تلفنی با احمد دانش کارشناس سینما به جشنواره فجر پرداخته شد و دانش، از مهمترین اتفاقِ این روزها که اکران فیلم «محمد (ص)» ساخته مجید مجیدی در افتتاحیه جشنواره سخن گفت. جاوید نیز از فیلمهای جامانده از جمله فیلم کاهانی و فرمان آرا پرسید که از دانش این طور پاسخ شنید: «احتمال این که چند فیلم در بخش مهمان حضور داشته باشند، هست که قطعی شدن آن به تصمیم گیری در روزهای آتی موکول شده است.» سینمای استراتژیک اما جذاب و دراماتیک در بخش پایانی وحید زاده به عنوان جمعبندی گفت: «یأس و فروبستگی که در فیلم وجود دارد و من به آن اشاره کردهام ربطی به پایان بندی فیلم ندارد و یأس را نباید به نگاه واقع بینانه پیوند زد. به نظر میرسد یأس در تمام طول فیلم جاری است و شاید هم که به دلیل سوژه فیلم این یأس هم به حق باشد ولی نمیتوان این یأس را انکار کرد.» صباغ نیز گفتگوی خود را اینطور پایان داد: «موضوعات زیادی در سینمای ایران مورد غفلت قرار گرفته که بسیار استراتژیک و در عین حال جذاب و دارای بار دراماتیک است و امیدوارم این اثر آغازی برای پرداختن به این قبیل موضوعات باشد و در انتها این اثر با وجود موضوع تلخی که داشت، نگاه امیدوارانهای کارگردان به این فیلم بسیار تلخ، برگ برنده فیلم است.» در پایان مجری برنامه ضمن ادای احترام به خواهران و برادران افغان، برنامه این هفته سینما معیار را خاتمه داد. برنامه رادیویی سینما معیار پنجشنبهها ساعت 16 از رادیو گفتوگو پخش میشود. برنامهای به مجری-کارشناسی سیدامیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد با پرداخت محتوایی به آثار روز سینمای ایران سهمی در ارتقای کیفی سینما و بالا بردن آگاهی عموم مردم از آثار روز باشد. انتهای پیام/س
93/10/21 - 10:56
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]
صفحات پیشنهادی
14 دیماه «چند متر مکعب عشق» در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی میشود
14 دیماهچند متر مکعب عشق در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی میشودفیلم سینمایی چند متر مکعب عشق به کارگردانی جمشید محمودی فردا 14 دی ماه در فرهنگسرای اندیشه با حضور عوامل و سحر عصر آزاد منتقد سینما نقد و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارس اولین ساخته بلند سینمایی جمشید محمودی بهنشست نقد و بررسی «چند متر مکعب عشق» برگزار شد عشق جغرافیا نمیشناسد/ «چند متر مکعب عشق» ر
نشست نقد و بررسی چند متر مکعب عشق برگزار شدعشق جغرافیا نمیشناسد چند متر مکعب عشق را به دیگران معرفی کنیدجمشید محمودی گفت اگر فیلم را دوست دارید به دیگران هم بگویید به دیدین آن بروند این فیلم را معرفی کنید تا مسیر رو به رشد فروش چند متر مکعب عشق ادامه پیدا کند به گزارش خبرگزیادداشت میهمان چند خطی درباره فیلم «چند متر مکعب عشق»/وطنِ زیر باران مانده!
یادداشت میهمانچند خطی درباره فیلم چند متر مکعب عشق وطنِ زیر باران مانده چند متر مکعب عشق اگرچه بیانگر بخشی از مشکلات جامعه مهاجر در ایران است اما اگر این جامعه مهاجر را تابعی از جمعیت ایران بدانیم میتوان عاشق آنها شد و حداقل آنها را دوست داشت میتوان با گریزهایشان از دست پلبازخوانی نقد مجله ورایتی درباره «چند متر مکعب عشق» «چند متر مکعب عشق» درامی اجتماعی و اثرگ
بازخوانی نقد مجله ورایتی درباره چند متر مکعب عشقچند متر مکعب عشق درامی اجتماعی و اثرگذارچند متر مکعب عشق درام اجتماعی اثر گذار و صادقانه درباره معضلات اجتماعی پناهندگان افغان است بنا به گزارش خبرنگار سینمایی فارس چند متر مکعب عشق ساخته جمشید محمودی برگزیده جشنواره سی و دوم فیلمدلنوشته شبنم مقدمی درباره «چند متر مکعب عشق»/بعد ازدیدن فیلم شگفت زده شدم
دلنوشته شبنم مقدمی درباره چند متر مکعب عشق بعد ازدیدن فیلم شگفت زده شدمشبنم مقدمی در یادداشتی پس از تماشای چند متر مکعب عشق نوشت دیشب بعد از دیدن فیلم شگفت زده شدم خیلی احساس خوبیست وقتی برای دیدن یک فیلم خوب رفته باشی و بعد به تماشای یک فیلم فوقالعاده بنشینی و یک کیف«چند متر مکعب عشق» در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی میشود
چند متر مکعب عشق در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی میشود فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق به کارگردانی جمشید محمودی فردا 14 دی ماه در فرهنگسرای اندیشه با حضور عوامل و سحر عصر آزاد منتقد سینما نقد و بررسی میشود به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران فیلم سینمایی چند متر مکعب عشقآخرین آمار گیشه فیلمهای روی پرده «شیار 143» در مرز 3 میلیارد/«چند متر مکعب عشق» 51 میلیون
آخرین آمار گیشه فیلمهای روی پردهشیار 143 در مرز 3 میلیارد چند متر مکعب عشق 51 میلیونی شدفیلم سینمایی شیار 143 ساخته نرگس آبیار به فروش دو میلیارد و 900 میلیون تومانی دست یافت و چند متر مکعب عشق جمشید محمودی نیز 51 میلیون تومان به فروش رسید به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارسآخرین آمار گیشه فیلمهای روی پرده به روایت دفاتر پخش پیشتازی «شیار 143» در گیشه/ «چند متر مکعب
آخرین آمار گیشه فیلمهای روی پرده به روایت دفاتر پخشپیشتازی شیار 143 در گیشه چند متر مکعب عشق 140 میلیونی شدفیلم سینمایی شیار 143 ساخته نرگس آبیار با فروشی بالغ بر 3 میلیارد تومان در صدر گیشه سینماهای کشور قرار دارد و همچنین فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق نیز طی 20 روز نمایش بهشمس لنگرودی برای «چند متر مکعب عشق» نوشت
شمس لنگرودی برای چند متر مکعب عشق نوشت فرهنگ > ادبیات - همزمان با نمایش فیلم چند متر مکعب عشق شمس لنگرودی شاعر معاصر متنی درباره این فیلم نوشته است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این شاعر که خود به تازگی یک تجربه سینمایی را پشت سر گذاشته این اثر را رئالیسم درخشانی«بدون مرز، عشق»،«اهل سنت ایران»،«موچه و سلیمان» در چهارمین روز عمار کدام آثار رو
بدون مرز عشق اهل سنت ایران موچه و سلیماندر چهارمین روز عمار کدام آثار روی پرده میروند در چهارمین روز از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار آثاری نظیر اهل سنت ایران ساخته محسن اسلام زاده بدون مرز عشق ساخته وحید فراهانی و انیمیشن مورچه و سلیمان ع ساخته علی براتی برای مخاطبان اکرااکران افتتاحیه فیلم "چند متر مکعب عشق" [تصاویر]
اکران افتتاحیه فیلم "چند متر مکعب عشق" تصاویر شنبه 06 دی 1393 ساعت 13 00«بهزاد پروینقدس» در گفتوگو با فارس: «نقطه، نقطه، عشق» حاصل چهار سال شبزندهداری/تصویری
بهزاد پروینقدس در گفتوگو با فارس نقطه نقطه عشق حاصل چهار سال شبزندهداری تصویری که رهبری از دیدنش خوشحال شدندبهزاد پروینقدس میگوید گاهی برای نقطهنگاری هر تابلو دو ماه وقت میگذاشتم و از اول شب تا وقت نماز صبح کار میکردم البته خستگی در کار نبود بنده برای هر نقطه عشق ورگزارش تصویری از اکران خصوصی چند متر مکعب عشق
گزارش تصویری از اکران خصوصی چند متر مکعب عشق حضور اکثر هنرمندان در شب افتتاحیه ی چند متر مکعب عشق در خلاصه فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق آمده است عبدالسلام که یک مهاجر افغان است به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول کار و زندگیاست عشقی در راه است عشق صابر به مرونا عشقیاکران فیلم سینمایی ˝چند متر مکعب عشق˝ در اندیشه
اکران فیلم سینمایی ˝چند متر مکعب عشق˝ در اندیشه خبرگزاری پانا باشگاه فیلم اندیشه فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق را به کارگردانی جمشید محمودی روز یکشنبه 14 دی ماه ساعت 18 اکران می کند ۱۳۹۳ شنبه ۱۳ دي ساعت 13 21 به گزارش سرویس فرهنگی پانا این فیلم عاشقانه که داستان زندگی یک دختبرگزار میکند ارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به مسابقه «تصویر بزرگترین مانور عشق و اقتدار»/فردا آخرین مهلت ا
خبرگزاری فارس برگزار میکندارسال بیش از ۱۲۰۰ اثر به مسابقه تصویر بزرگترین مانور عشق و اقتدار فردا آخرین مهلت ارسال عکستاکنون بیش از ۱۲۰۰ عکس و فیلم از سراسر کشور به مسابقه تصویر بزرگترین آئین مذهبی جهان ارسال شده است به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد برگزاری مسابقه تصویرساختار «مشق عشق» از بهمن ماه تغییر میکند
ساختار مشق عشق از بهمن ماه تغییر میکندتهیه کننده برنامه مشق عشق گفت در بهمن ماه دکور و تیتراژ برنامه تغییر خواهد کرد و آیتمهای جدیدی را به برنامه اضافه خواهیم کرد به گزارش خبرگزاری فارس مجید قره گوزلو تهیهکننده برنامه «مشق عشق» نبود برنامه خانواده محور درفریدون آسرایی «عشق یعنی» را 8 دیماه روانه بازار میکند
فریدون آسرایی عشق یعنی را 8 دیماه روانه بازار میکندهفتمین آلبوم فریدون آسرایی تحت عنوان عشق یعنی هفته آینده از سوی موسسه هنر اول عرضه خواهد شد به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس جدیدترین آلبوم فریدون آسرایی خواننده پاپ کشورمان پس از دو سال هفته آینده 8 دیماه از سوی شرکت-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها