تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820546416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساده‌سازي‌ها در حد توهم‌آفرين مشکل ايجاد کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۳۵ق.ظ)
وزير راه و شهرسازي بيان کرد: ساده‌سازي‌ها در حد توهم‌آفرين مشکل ايجاد کرده است وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه هنوز هم به غلط فکر مي‌کنيم با دو شعار و سخنراني مي‌توانيم مسائل پيچيده را حل کنيم، گفت: ساده‌سازي‌ها در حد توهم‌آفرين مشکل ايجاد کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، با اشاره به اينکه بهره‌وري در دو بحث اقتصاد خرد و کلان مورد توجه است، گفت: در اقتصاد خرد، اقتصاد بنگاه رقابت و شرايط آن و در اقتصاد کلان، محيط کسب و کار، محيط رقابتي، بهره‌وري عوامل انساني و توليد و فضاي رقابتي از مولفه‌هاي مهم و تاثيرگذار در رشد اقتصادي است.
وي با اشاره به اينکه با بيان اينکه در 4 دهه اخير رشد اقتصادي يا منفي بوده يا سرجمع اعداد بين 2 تا 4 درصد بوده اظهار کرد: نيازمند تدبيري هستيم که بهره‌وري عوامل توليد را در ايران افزايش دهيم، رشد سرمايه‌گذاري به تنهايي باعث افزايش بهره‌وري عوامل توليد نمي‌شود، شرايط ما سخت‌تر از آن است که باروش‌هاي ساده سرمايه‌گذاري مادي به رشد اقتصادي درخور توجهي دست يابيم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه متاسفانه وارث يک دوره پايين‌آمدن ارزش انديشه و علم در کشور هستيم، گفت: ساده‌سازي‌هاي بيش از حد (در حد توهم‌آفرين) مشکلي ايجاد کرده که مسائل پيچيده روبه‌رو به مسائل پيش پا افتاده تقليل يافته است.
آخوندي ادامه داد: هنوز هم فکر مي‌کنيم با دو شعار و سخنراني مي‌توانيم مسائل را حل کنيم. متاسفانه با انباشتي از عادات غلط مواجه هستيم و پمپاژ ساده‌انگاري‌ها بيش از حد است.
وزير راه و شهرسازي با طرح اين پرسش که انديشه خصوصي‌سازي در ايران به کجا انجاميد، بيان کرد: اقتصاددانان مي‌گويند اگر 12 درصد سرمايه‌گذاري در بخش اقتصاد داشته باشيم رشد اقتصادي بيش از 3 درصد نخواهيم داشت.
وي با بيان اينکه بايد عوامل بهره‌وري توليد را ارتقا دهيم، گفت: در خصوصي‌سازي فقط به واگذاري انحصارات پرداختيم و انحصارات طبيعي و غيرطبيعي بدون ساماندهي بازار واگذار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن