تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802971119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشن ملي خودکفايي يکصد هزار خانوار تحت حمايت برگزار مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۲۲ب.ظ)
جشن ملي خودکفايي يکصد هزار خانوار تحت حمايت برگزار مي شود معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد امام خميني(ره) کشور گفت: دولت در بودجه سال 94 مبلغ دوهزار ميليارد تومان وام قرض الحسنه خودکفايي را براي کميته امداد در نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد اميد با اشاره به موضوع خودکفا شدن خانواده هاي تحت پوشش کميته امداد اظهار داشت: طي سه سال گذشته يعني سالهاي 90، 91 و 92 تعداد 300 هزار خانوار از پوشش کميته امداد خارج شده و خودکفا شده اند.
وي افزود: در سال 90 تعداد 80 هزار خانوار، در سال 91 تعداد 100 هزار خانوار و در سال 92 تعداد 120 هزار خانوار از پوشش کميته امداد خارج شده اند.
معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد کشور با بيان اينکه برنامه ريزي شده است که در سالجاري تعداد 100 هزار خانوار تحت پوشش خودکفا شوند، تصريح کرد: از هفته آينده جشن هاي اشتغال خانواده هاي تحت پوشش کميته امداد در استان ها شروع مي شود.
اميد با اشاره به اينکه تا ارديبهشت سال آينده جشن ملي خودکفايي يکصد هزار خانوار برگزار مي شود، گفت: تا کنون آمار قطعي ما نشان مي دهد که در سالجاري 79 هزار خانوار خودکفا شده اند.
وي يادآور شد: تا پايان سالجاري که سه ماه ديگر باقي مانده است آمار خودکفايي به ميزان پيش بيني شده 100 هزار خانواري خواهد رسيد.
معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد کشور با بيان اينکه در حال حاضر در کشور تعداد 500 هزار نفر آماده دريافت تسهيلات اشتغال و خودکفايي هستند، تصريح کرد: از اين تعداد 300 هزار نفر آموزش ديده اند و شرايط براي اشتغال آنها فراهم است.
اميد با اشاره به اينکه اگر اين تعداد متقاضي دريافت تسهيلات خوداشتغالي در کميته امداد به طور ميانگين 25 ميليون تومان تسهيلات دريافت کنند نيازمند به هفت هزار و 500 ميليارد تومان اعتبار خواهيم بود، اظهار داشت: در اين خصوص دولت در بودجه امسال خود نزديک به دو هزار ميليارد تومان از منابع قرض الحسنه را در نظر گرفته است.
وي با بيان اينکه همچنين 10 درصد از منابع ريالي صندوق توسعه ملي را در اين رابطه در نظر گرفته اند، تصريح کرد: اين ميزان برابر با 200 ميليارد تومان اعتبار مي شود.
معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد کشور يادآور شد: همچنين کميته امداد نيز 300 ميليارد تومان اعتبار در خصوص خودکفايي خانواده ها در نظر گرفته است.
اميد با تاکيد بر اينکه اگر دولت مبلغ پنج هزار ميليارد تسهيلات قرض الحسنه را کمک کند مي توانيم 300 هزار نفر را خودکفا کنيم، افزود: در صورت اختصاص نيافتن اين مبلغ حدود صد هزار نفر را براي دريافت تسهيلات خوداشتغالي تحت پوشش قرار دهيم.
وي با اشاره به اينکه امسال بايد سعي کنيم اعتبار مورد نياز را از دولت بگيريم، گفت: ما پيشنهاد داده ايم که اين اعتبار را در قالب دو ميليارد دلار به صورت ارزي در اختيار ما قرار دهند.
معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد کشور با بيان اينکه تا 5 سال ديگر کل اين پول را برمي گردانيم و در واقع صندوق به کميته امداد وام مي دهد، تصريح کرد: رئيس صندوق توسعه ملي، رئيس جمهور و معاون اول رئيس جمهور در اين رابطه اعلام کرده اند که اگر مجلس مصوبه اين ابلاغ را بدهد ما آمادگي اين کار را داريم.
اميد با اشاره به اينکه شوراي عالي اشتغال کشور مبلغ يک ميليارد دلار از مبلغ پيشنهادي ما را قبلا تصويب کرده است، اظهار داشت: در حال حاضر پيگير اين مصوبه هستيم و امروز نيز از مرکز پژوهش هاي مجلس در مجموعه امداد حضور يافتند تا بررسي هاي لازم را انجام دهند.
وي با بيان اينکه نرخ بهره مورد نظر در صندوق توسعه ملي براي تسهيلات حوزه خدمات و کشاورزي 16-15 درصد است، تصريح کرد: نرخ بهره تسهيلات اين صندوق قبلا براي کميته امداد پنج درصد بوده و ما انتظار داريم امروز نيز روي پنج درصد بماند.
معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد کشور با اشاره به اينکه طي سالجاري در مجموع از بانک ها حدود دو هزار ميليارد تومان تسهيلات به طرح هاي اين نهاد اختصاص يافتهکه بيش از 13 هزار و 300 ميليارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده است، افزود: کميته امداد تا امروز توانسته 600 ميليارد تومان از اين اعتبار را جذب کند.
اميد با بيان اينکه با همکاري بيشتر اميدواريم مابقي اين اعتبار را به تدريج بگيريم، تصريح کرد: با جذب اين اعتبارات مي توانيم حدود يکصد هزار فرصت شغلي را ايجاد کنيم و همچنين ايجاد 50 هزار فرصت شغلي از طريق کاريابي را نيز مدنظر داريم.
وي عنوان کرد: اگر مابقي دو ميليارد دلار که معادل 700 ميليارد تومان است را بدهند اين امکان هست که ميزان اشتغال را به سقف دو هزار اشتغال برسانيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن