تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804704018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعتي سازي از دستاوردهاي بلند مرتبه سازي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۲۳ب.ظ)
رئيس نظام مهندسي ساختمان استان تهران: صنعتي سازي از دستاوردهاي بلند مرتبه سازي است رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران با بيان اينکه صنعتي سازي با بلندمرتبه سازي متجلي مي شود، اظهار داشت: در صورتي که بلندمرتبه سازي بر اساس اصول و قواعد شهري اجرا شود، گامي مثبت در توسعه کلانشهرها به شمار خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد غفراني در نشست خبري اولين کنفرانس بلندمرتبه سازي در ايران و خاورميانه گفت: شهر از نگاه تخصصي نيازمند برنامه ريزي است.
غفراني موضوع نظام برنامه ريزي شهري تحت عنوان برنامه جامع و طرح تفصيلي را شامل رسيدگي به موضوعات شهري دانست و گفت: در کليه کلان شهرها اين برنامه تهيه مي شود و در واقع راهکار نظام برنامه ريزي براي ساختار شکل گيري شهر و توسعه شهري به شمار مي رود.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران در ادامه اضافه کرد: نظام برنامه ريزي شهري که در قالب برنامه جامع شهري است، اولين و مهم ترين گام در جهت شکل گيري و توسعه شهري است.
غفراني با اعتقاد به اينکه شهر در همه عرصه ها نيازمند انواع ساختمان ها است، اظهار داشت: طبق تقسيم بندي هاي انجام شده شهر نيازمند انواع ساختمان ها و خدمات عمومي است، اما در حال حاضر ساختمان هايي که به عنوان مسکن مورد استفاده قرار مي گيرد از اهميت بيشتري برخوردار است.
وي با بيان اينکه در مبحث بلندمرتبه سازي، مسکن بيشتر مورد توجه است، تاکيد کرد: در واقع موضوع تامين مسکن به عنوان اولين و مهمترين نياز انسان در جوامع شهري، موضوعي است که بايد براي آن برنامه ريزي با قاعده انجام شود و در واقع اصولي را در نظر گرفت که ضمن رفع نياز شهروندان، براي شهر مشکل ساز نباشد.
غفراني در ادامه اضافه کرد: برج سازي مي تواند مشکل جدي براي همه عرصه هاي شهري به وجود بياورد، مکان يابي برج و برج سازي به شکل پراکنده و جزيره اي باعث ارائه يک کالبد نامناسب مي شود.
اين مقام مسؤول شرط داشتن يک کالبد خوب براي شهر را مکان يابي مناسب براي اجراي طرح برج سازي برشمرد و گفت: مکان هاي مناسب شهر شناسايي و طي برنامه اي پروژه ساختماني بر روي آن اجرا و در اختيار بهره بردار قرار مي گيرد.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران با اشاره به اينکه عدم رعايت قانون شهرسازي، عوارض محيطي و شهري بسيار جدي و مخربي بر جاي خواهد گذاشت، تصريح کرد: ناگفته نماند که شهرها نبايد گسترش افقي پيدا کنند و نگاه تخصصي بر اين است که برج سازي با قاعده از ضرورت کلان شهرها به شمار مي رود.
غفراني با اشاره به برج هاي بي قاعده الهيه که مشکلاتي از قبيل ترافيک، عدم ارائه مناسب خدمات شهري و... را در پي خواهد داشت، گفت: اينگونه برج ها مشکلات عديده اي از جمله معضلات محيطي را براي کلان شهرها به وجود مي آورد، علاوه بر آن گودبرداري هاي عميق براي احداث پارکينگ در برج هاي بزرگ از ديگر مشکلات و خطرات برج سازي بي قاعده در کلان شهرها به شمار مي رود که مي تواند براي شهروندان عارضه ايجاد کند، برج سازي امر مطلوبي براي شهرها است و منطق و عقل حکم مي کند که در آن بخش از شهرها که امکان و استعداد برج سازي وجود دارد، در قالب نظام برنامه ريزي شهري طرح برج سازي اجرايي شود.
اين مقام مسؤول با اعتقاد به اينکه ضروري است با افزايش کيفيت فني و کيفيت فضايي در جهت ارائه خدمات مناسب به شهروندان به سمت برج سازي حرکت و اين امر را در سطح جامعه نهادينه کرد، اذعان داشت: آسيب ها و فرصت هاي ناشي از برج سازي بايد مورد نقد و بررسي حرفه اي قرار بگيرد و اين موضوع بايد ارزيابي شود که برج سازي چه آسيب هايي را به فضاي شهري و محيط اطراف وارد مي کند و چه فرصتي را براي زندگي شهري به وجود مي آورد.
به گفته رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان تهران، برج سازي با قاعده و اصولي عاملي براي جلوگيري از گسترش بي قاعده شهرها است، چرا که خدمات رساني در چنين شرايطي سخت و غيرممکن مي شود.
غفراني همچنين تاکيد کرد: کلان شهر تهران استعداد برج سازي البته برج سازي با قاعده را دارد، همانند شهر اکباتان که نمونه کامل طرح برج سازي با قاعده و داراي کليه خدمات شهري است.
وي برج سازي را نياز کلان شهرها و فرصت توسعه شهري برشمرد و گفت: در طرح جامع جديد شهر تهران به بلندمرتبه سازي توجه شده است، سهميه بندي مشخص و تعيين ارتفاع و کاربري برج، تا حدودي کار را به سمت قاعده مندي هدايت کرده است.
غفراني همچنين خاطرنشان ساخت: در صورتي که تفکر جديد نظام شهري که در قالب طرح جامع تفصيلي لحاظ شده عملياتي شود، شاهد نابساماني در احداث برج ها نخواهيم بود و نقد و بررسي ما در مورد طرح هايي است که در گذشته اجرا و باعث آسيب به شهر تهران شده است.
وي برج سازي با ساختمان هاي کم ارتفاع، شکل گيري پيکر موزون، عدم خدشه دار شدن پيکر شهر و زيبايي در چهره شهري را مصداق کامل برج سازي قاعده مند و اصولي دانست.
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان ضمن بيان اينکه نقش نظام مهندسي ساختمان طبق قانون حضور در شکل گيري ساختار شهراست، گفت: اين سازمان در نظام شکل گيري شهر و در کيفيت تدوين امور تاثير بسزايي خواهد داشت، منتهي نظام مهندسي صادرکننده مجوز ساخت و ساز در شهر نيست و در اصل اين امر در اختيار حوزه مديريت شهري است که بايد در راستاي جامع شهري و طرح تفصيلي حرکت کند.
غفراني طرح هايي که خارج از قاعده طرح جامع و تفصيلي مصوب شده است را براي شهر مشکل ساز دانست.
وي از برگزاري اولين کنفرانس بلندمرتبه سازي در دي سال جاري خبر داد و گفت: اين کنفرانس اولين گام براي بلندمرتبه سازي قاعده مند خواهد بود و اين گام آغاز ورود به موضوع پراهميت بلندمرتبه سازي است که اثر مستقيم و جدي در ساختار شهري دارد.
غفراني نقش صنعتي سازي در بلندمرتبه سازي را ضروري و حياتي دانست و گفت: يکي از دستاوردهاي بلند مرتبه سازي، نگاه صنعتي سازي به ساختمان است، زيرا برج سازي به روش سنتي امکان پذير نيست و در واقع برج سازي يک امکان براي بالا بردن کيفيت ساختمان ها است.
اين مسؤول در ادامه با اعتقاد به اينکه در صنعتي سازي ايمني، کيفيت و مسائل فني رعايت مي شود، آلودگي کاهش مي يابد و سرعت کار، پايداري و استحکام افزايش مي يابد، اذعان داشت: نظام مهندسي به جد پيگير اين مورد است، همچنين توجه داشته باشيد که اگر طراحان، ناظر و مجريان از سوي سازمان نظام مهندسي باشند و اين فرآيند سه گانه به طور کامل و حرفه اي انجام شود، قطعا ايمني سازه افزايش خواهد يافت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن