تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده نکردن از کارشناسان، مهم‌ترین معضل در بخش اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: استفاده نکردن از کارشناسان، مهم‌ترین معضل در بخش اقتصاد


اولین کنفرانس اقتصاد ایران با حضور رئیس جمهور و سخنرانی وی آغاز به کار کرد. قرار است در کنفرانس دو روزه سیزده مقام ارشد از بخش های مختلف اقتصاد کشور سخنرانی کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اولین کنفرانس اقتصاد ایران بعنوان بزرگترین گردهمایی دولت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و کارشناسان و فعالان اقتصادی روزهای 14 و 15 دی ماه با هدف بررسی مهمترین مشکلات اقتصادی ایران و راههای دستیابی به رشد پایدار و اشتغال زا در کشور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
اولین کنفرانس اقتصاد ایران با حضور رئیس جمهور/14دی93
 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نخستین همایش ملی اقتصاد ایران افزود: در اسلام بیانات روشنی در زمینه توصیه به کار و تلاش وجود دارد. رئیس جمهور گفت: اسلام  به همان نسبت که بر معنویت، اخلاق و آخرت تکیه کرده به پیشرفت مادی نیز توصیه نموده است.
وی درباره اهمیت کار و تلاش در معارف دینی گفت: همه پیامبران از جمله پیامبر اسلام (ص)، فعالیت اقتصادی داشتند یعنی به دامداری، کشاورزی یا صنعت می‌پرداختند که هدفشان آینده‌نگری برای جامعه و نجات در شرایط خطر بود.   
رئیس جمهور گفت: نمی توانیم بگوییم چون دینمان اسلام است و ما چون می خواهیم دارای معنویت بسیار بالایی باشیم پس در زمینه اقتصاد کم گذاشته ایم تا معنویت بالا برود که البته ما چنین چیزی در اسلام نداریم معنویت و مادیت ، دنیا و آخرت ، کار و تلاش برای رفاه خود و خانواده و مردم جامعه در کنار اخلاق و پاکی و تقوا همه در یک مسیر قرار دارند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای روحانی افزود: سال گذشته دولت یازدهم  کار خود را در یک شرایط خاص اقتصادی آغاز کرد که تیتر آن رکود تورمی بود و شاید تیتری گویا برای وضع اقتصاد کشور باشد اینکه در دو سال پیاپی رشد اقتصادی کشور منفی 6،8 و منفی 1.9 دهم بود و تورم کشور از مرز 40 درصد عبور کرده بود و از نظر بازار پولی نیز شرایط ارزی در یک تلاطمی قرار داشت که پیش بینی آینده را دشوار می نمود و از طرفی دولت دارای بدهی‌های هنگفتی بود و نظام بانکی نیز به پیمانکاران و شرکت های مختلف بدهی داشت.
رئیس جمهور ادامه داد: دولت در شرایطی بود که از لحاظ روابط خارجی و سیاست خارجی آنچه را می خواست بفروشد یا بخرد با مشکلات فراوان توأم بود و با ده‌ها مشکل دیگر روبه‌رو بود که در آن شرایط کار دولت آغاز شد.
آقای روحانی گفت: البته از طرفی اقتصاد ما در آغاز این دولت و ماه‌های قبلش به گونه ای نبود که اقتصاد اشتغالزا باشد ما در زمینه اشتغال مشکلات فراوانی داشتیم و کل اشتغال را اگر در کشور بخواهیم در یک بازه زمانی ده ساله از 84 تا 93 بررسی کنیم شاغلان کشور از 20،6 میلیون به 21،5 رسیده است که حکایت از اشتغالزا نبودن اقتصاد دارد و باید دید مشکلات این اقتصاد در سال‌های گذشته چه بوده است. رئیس جمهور گفت: با اینکه در دورانی در دهه 80 به‌وی‍‍ژه در نیمه دوم آن، وضع درآمد ارزی ما هم بسیار خوب بود اما در عین حال بین سال‌های 1385 و 1390 اشتغال خالص ما تقریبا صفر بود و این نشان می دهد که پس ما فقط با درآمد نفتی و فروش نفت هم مشکلاتمان حل و فصل نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی  افزود: بزرگ‌ترین مشکلی که ما از روز نخست با آن مواجه بودیم استفاده نکردن از دیدگاه‌های کارشناسان بود؛ این مهم‌ترین معضل در بخش اقتصاد بود.
وی گفت: ما از دانشمندان، دانشگاهیان، محققان و صاحبان تجربه یعنی کارآفرینان نپرسیدیم و از دانش آنان به خوبی استفاده نکردیم؛ خوددرمانی نتیجه اش مشخص است، یک روز حال انسان  خوب است و یک روز هم بدتر می شود.
رئیس جمهور افزود: عده ای هستند هر چه دارو در خانه دارند مصرف می کنند اقتصاد ما در مقطعی در پی خوددرمانی بود، عده ای بودند در اتاقی، داروهایی هم از قبل بوده است برمی داشتند استفاده می کردند؛ نمی شود از کارشناسان استفاده نکرد؛ در اقتصاد سالم هم نمی شود از کارشناسان استفاده نکرد.
آقای روحانی گفت: در اقتصاد رو به راه، دارای رشد و رشد پایدار هم نمی شود از کارشناس استفاده نکرد؛ حالا این پزشکی‌اش متفاوت است گاهی یک ورزشکار می‌خواهد برنده شود، پزشک بالای سرش حضور دارد و هدایتش می کند.
رئیس جمهور افزود: اقتصاد امروزه رقابتی است، ما تنها نیستیم در میدان مسابقه‌ایم، (طرف مقابل) جوان و قوی است و چند بار هم برنده شده است، اما یک پزشک بالای سرش حضور دارد تا بتواند برای حفظ سلامتش او را راهنمایی کند ضمن اینکه مربی کنارش حضور دارد تا خوب بتواند تمرین کند.
آقای روحانی گفت: گاهی هم یک فردی نمی‌خواهد به میدان مسابقه برود، روی تخت بیمارستان است این که دیگر خیلی به یک پزشک مجرب نیاز دارد حتی گاهی به تیم پزشکی نیازمند است چون همانطور که پزشکی بخش ها و تخصص های مختلف دارد، اقتصاد، علوم اجتماعی و حقوق هم همین طور است؛ کمتر دانشی امروز پیدا می کنید که دارای تخصص های مختلف نباشد.
رئیس جمهور با تأکید بر استفاده از اندیشمندان و دانشمندان کشور افزود: دولت یازدهم در شرایطی که روی کار آمد نخستین تصمیمش بر آن شد هر قدمی که در بخش اقتصاد برمی دارد با صاحبنظران مشورت کند و نظر آنان را بخواهد.
آقای روحانی اضافه کرد: البته ما در جمع اقتصادی گاهی تصمیماتی می گرفتیم که برخی اقتصاددانان از سراسر کشور گاهی مستقیم به خود من نامه می نوشتند یا ایمیل ارسال می کردند و من استفاده می کردم؛ ممکن بود نظر آنان را اجرا نکنیم اما آن نظرها بسیار مفید بود.    
رئیس جمهور گفت: آنچه ما از این کنفرانس می خواهیم این است که از صاحبنظران، دانشجویان و محققان می خواهیم همانطور که دانشکده های اقتصاد توسعه پیدا کرده و تعداد دانشجویان دوره دکترا و تعداد تحقیقات افزایش یافته است باید روی میز دولت نیز راه حل های مختلف باشد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای روحانی در ادامه سخنان خود در همایش اقتصاد ایران افزود: گاهی وقتها به بعضی از این راه حل ها که روی میز قرار می گیرد نگاه می کنم و می بینم با راه حل های سنتی آن موقع که بنده دانشجو بودم یعنی دهه 40 و در دانشگاه اقتصاد می خواندیم خیلی تفاوتی ندارد.
رئیس جمهور گفت: این همه تحول در اقتصاد ایجاد شده است، به هر میزان که تعداد دانشجویان اقتصاد و اساتید و محققان در این کشور افزوده می شوند باید روی میز اقتصادی نیز راه حل های نوتر، بهتر، کارشناسی تر و بومی تر باشد.
آقای روحانی ادامه داد: گاهی وقت ها نظریه هایی به دست ما می رسد که از یک فرد فرهیخته نیز هست اما وقتی به آن دقت می کنیم می بینیم ترجمه یک مقاله است البته این خوب است اما یک مقدار باید بیشتر در این زمینه کار کرد به ویژه با شرایط و مسایلی که کشور ما دارد.
رئیس جمهور افزود: شما می دانید که در کشور ما سالها و دهه هاست که اقتصاد به سیاست یارانه می دهد و این یارانه ، دائمی نمی شود و یک روزی باید قطع شود و باید یک روز تصمیم بگیریم که این اقتصاد ما تا کی به سیاست یارانه بدهد.
آقای روحانی ادامه داد: اقتصاد هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می دهد بیاییم یک دهه برعکس کنیم و یک دهه امتحان کنیم و از سیاست خارجی و داخلی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چگونه خواهد شد ؛ از مردم سوال کنیم و بپرسیم.
وی اضافه کرد : این یکی از اصول قانون اساسی است که از روز اول تا کنون اجرا نشده است من به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی خیلی دلم می خواهد شرایطی فراهم شود و برای یک بار هم که شده به این اصل قانون اساسی عمل شود.     
رئیس جمهور گفت: قانون اساسی به ما می گوید در مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای اینکه قانون در مجلس تصویب شود، ماده قانون یا برنامه مستقیم به آراء عمومی مردم و همه‌پرسی گذاشته شود.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای روحانی در ادامه سخنانش در همایش ملی اقتصاد ایران افزود : یک بار هم که شده در یک مسئله بسیار مهم که برای همه ما اهمیت دارد و در زندگی ما تأثیرگذار است مستقیم از مردم بپرسیم.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی سر جای خودش محفوظ است و ما هم احترام می کنیم، رأی بدهد و قانون بگذارد؛ سالی یک بار و یا ده سال یک بار، الآن که 36 سال شده ، یک بار این اصل قانون اساسی اجرا و عمل نشده است .
آقای روحانی افزود : بیاییم مدتی به اقتصاد بیشتر توجه کنیم ، یارانه هم به اقتصاد ندهیم ، از اقتصاد یارانه نگیریم ، چیزی هم نمی خواهد به اقتصاد بدهیم،‌ شرایط را آماده کنیم.
وی گفت: در کشور ما، چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد بیشتر سیاسی است تا اقتصادی محض و  با سیاست خارجی و سیاست داخلی تلفیق دارد.
آقای روحانی ادامه داد: شما می گویید از همه مالیات بگیرید کاملا درست است نمی شود یک نهاد کار اقتصادی کند و مالیات ندهد،  اما تا می گوییم فلان نهاد هم باید مالیات دهد ببینید چه بساطی به پا می شود.
وی افزود: این دولت چیزی را که بفهمد  و بداند که مصالح مردم است بدون واهمه از هیچ کس و هیچ نهاد اعلام خواهد کرد  و اگر لازم باشد لایحه لازم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کند.
آقای روحانی گفت: بدانید بعضی از امور سیاست داخلی اش خیلی خیلی قوی است بیشتر از آنکه فکر می کنید .
رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی کند افزود: اگر تولیدکننده فقط من هستم و شما هم مجبورید از من خریداری کنید، برای چه تولیدم را ارزان کنم و کیفیت تولید را بالا ببرم؟ خیلی خیلی باید مسلمان بود از سلمان و ابوذر هم بالاتر. قرار است در کنفرانس دو روزه سیزده مقام ارشد از بخش های مختلف اقتصاد کشور از جمله وزرای اقتصاد، نفت، صنعت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو و همچنین رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی سخنرانی کنند.

در نخستین کنفرانس دو روزه اقتصاد ایران 9 نشست تخصصی به منظور بررسی مباحث اقتصاد کلان ایران بین اقتصاددانان شرکت کننده و سیاستگذاران و تصمیم گیران حوزه اقتصادی کشور برپا می شود.
اولین کنفرانس اقتصاد ایران با حضور رئیس جمهور/14دی93


یک هزار و 500 اقتصاددانی که برای حضور در این کنفرانس تخصصی دعوت شده اند، قرار است مشکلات اقتصاد ایران را در 9 نشست تخصصی بررسی کنند.

موضوعاتی همچون رشد اقتصادی، سیاست های کاهش تورم، چرخه های تجاری، نفت و انرژی، خصوصی سازی، بازار کار و اشتغال و نقش صندوق توسعه ملی در مدیریت منابع نفتی و همچنین موضوع مهم هدفمندسازی یارانه ها از جمله مباحث است که توسط کارشناسان علوم اقتصادی و مسوولان حوزه اقتصادی کشور در این کنفرانس بررسی می شوند.
در انتهای روز دوم برگزاری این کنفرانس نتایج و سیاست های اقتصادی حاصل از این کنفرانس دو روزه اقتصادی به منظور کاربرد در فضای اقتصادی کشور در یک میزگرد تخصصی با حضور چند تن از وزرا از جمله وزرای اقتصادی دولت به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.


یک شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن