تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 2027ميليارد براي پزشك خانواده


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اختصاص 2027ميليارد براي پزشك خانواده
حوزه بهداشت وزارت بهداشت از چند محل اعتبار مي‌گيرد كه شامل اعتباري تحت عنوان رديف سلامت شهري، رديف سلامت روستايي، رديف صندوق بيمه روستاييان، رديف ارزش افزوده و رديف پزشك خانواده شهري است.


حوزه بهداشت وزارت بهداشت از چند محل اعتبار مي‌گيرد كه شامل اعتباري تحت عنوان رديف سلامت شهري، رديف سلامت روستايي، رديف صندوق بيمه روستاييان، رديف ارزش افزوده و رديف پزشك خانواده شهري است.
دكتر علي‌اكبر سياري، معاون بهداشت وزير بهداشت با اعلام خبر فوق در مورد ميزان دقيق اعتبارات حوزه بهداشت در سال 94 گفت: ميزان رديف يك درصد ارزش افزوده به طور كلي 2 هزار و 200 ميليارد تومان است كه هزار و 100 ميليارد تومان آن مربوط به حوزه بهداشت بوده، ميزان اعتبار رديف پزشك خانواده نيز 2 هزارو 27 ميليار تومان و رديف صندوق بيمه روستاييان هزار و 100 ميليارد تومان است.
وي ضمن اشاره به برنامه‌هاي طرح تحول بهداشت، مهم‌ترين گام را بازسازي و تكميل شبكه بهداشت روستايي، شهرهاي زير 20 هزار نفر و عشاير و همچنين گسترش آن به شهرها و حاشيه‌ شهرها خواند و گفت: پوشش‌ مراقبت‌هاي اوليه بهداشتي براي ساكنان حاشيه شهرها از جمله برنامه‌هايي است بر آن تأكيد داريم. به اين منظور جمعيتي حدود 9 ميليون نفر ساكن حاشيه شهرها هستند كه در گام نخست، خدمات مراقبت‌هاي اوليه بهداشتي براي اين جمعيت پيش‌‌بيني شده است.
وي تقويت برنامه پزشك خانواده در استان‌هاي فارس و مازندران را از ديگر برنامه‌هاي طرح تحول بهداشت خواند و فراهم شدن زيرساخت‌ها را لازمه گسترش اين برنامه خواند.  سياري به ابلاغ سياست‌هاي كلان نظام سلامت از سوي مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: در اين سياست‌ها بر توانمندسازي مردم در زمينه سلامت و خودمراقبتي و مسئوليت‌پذيري مردم در امر سلامت خود تأكيد شده است. بر اين اساس بايد گفت كه ارتقاي كيفيت زندگي در جامعه موجب كاهش هزينه‌هاي بيماري‌ها مي‌شود و بي‌ترديد اين امر مختص آگاه‌سازي كادر جامعه پزشكي و پرستاري نيست بلكه كل مردم بايد آگاه شوند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن