تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802473737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولان مشكلات پزشك خانواده را حل یا آن را متوقف كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس : مسئولان مشكلات پزشك خانواده را حل یا آن را متوقف كنند خبرگزاری پانا: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید مشکلات طرح پزشك خانواده مرتفع كرده اجرای آن را به سراسر كشور تسری دهند یا این طرح را در فارس متوقف و تداوم آن را منتفی كنند.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۳ دي ساعت 08:45

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، جعفر قادری در یكی از مساجد جنوب شهر شیراز گفت: در طرح پزشك خانواده بنا بر این بود که فارس و مازندران پایلوت باشند و پس از رفع ایرادها و اشكالات در كل كشور تسری پیدا كند. قادری با بیان اینكه چندسال است كه از اجرای این طرح در فارس می‌گذرد، تصریح كرد: نه سرعت رفع ایرادها و اشكالات آن مطلوب بوده كه رضایت مردم را جلب كند و نه به تمام كشور تسری یافته كه فراگیر شدن آن روند حل مشكلات را سرعت بخشد. سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: باگذشت چندسال از اجرای این طرح، نارضایتی شدیدی ازاین طرح بین مردم فارس بوجود آمده به‌گونه‌ای كه موضوع لغو و توقف پزشك خانواده یك درخواست تكراری در تمام جلسات مردمی شده است. استاد دانشگاه شیراز افزود: توجه به اینکه این مشکلات بارها به مسئولین استانی و وزارتخانه منتقل شده اما ظاهرا کسی بنای شنیدن مشکلات مردم را ندارد. قادری گفت: برای حل این مشکل از وزیر بهداشت و درمان طرح سئوال کردم و از ایشان خواستم که یا مشکلات این طرح را برطرف كرده، آن را به کل کشور تسری دهند یا اجرای آن در استان فارس را هم منتفی کنند. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: معاون مجلس وزارت بهداشت از بنده برای حل مشکلات طرح پزشک خانواده تقاضای مهلت کردند ولی در این مدت اقدامی انجام نشده است، به نظر می‌رسد که وقت آن رسیده که وزارتخانه تصمیم بگیرد و با انتخاب یکی از سه راهکار پیشنهاد شده مشکلات مردم فارس را حل كند. وی با تكرار اینكه حل تمام مشكلات، تسری طرح به تمام كشور برای سرعت گرفتن حل مشكلات یا توقف كامل آن، سه راهكار پیشنهادی است، محدودشدن زمان مراجعه به پزشک خانواده به حدود دو یا سه ساعت در روز، امتناع از ارجاع بیمار توسط برخی پزشكان را از جمله مشكلات این طرح دانست. قادری توضیح داد: محدود شدن زمان مراجعه مردم به پزشك خانواده مردم را با این مشکل مواجه می‌کند که اگر در سایر ساعات شبانه روز نیاز به ویزیت پزشک داشتند، باید چه كنند؟ وقتی که در این طرح قدرت انتخاب مردم محدود به 2 یا 3 ساعت شده و برای مراجعه در ساعت‌های دیگر باید بصورت آزاد ویزیت شوند، طبیعی است که از این طرح ناراضی می‌شوند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینكه در این طرح برخی پزشكان عمومی از ارجاع بیمار امتناع كرده و شخصا می‌خواهند همه كارهای مریض را برعهده بگیرند، گفت: از طرفی شاید ارجاع بیمار به یك پزشك متخصص، مشكل فرد را حل نكرد و نیاز به ویزیت توسط پزشكانی دیگر در تخصص‌های مختلف و انجام آزمایش‌ها و معاینات بیشتر بود، لذا این برگ ارجاع به یك مشكل برای مردم بدل شده و ایجاد نارضایتی كرده است. قادری گفت: مشکل چهارم این است که مراجعه به یک پزشک و آنهم در یک محل خاص قدرت انتخاب مردم را گرفته و باعث شده که در سفرهای روزانه در شهر یا در تردد مسیرهای بین شهرها در مراجعه به پزشکان مجبور به پرداخت کل هزینه ویزیت شوند. عضو مجمع نمایندگان فارس گفت: مشکل پنجم این طرح در این است که طرح باعث شده تا انگیزه‌ای برای تداوم خدمت و فعالیت پزشکان در روستاهانباشد. وقتی با چند ویزیت در مدت چند ساعت ازروز در شهر، دریافتی قابل قبولی نصیب پزشک طرح خانواده می‌شود، چه دلیلی دارد که این پزشك یك روستا را به‌عنوان محل خدمت انتخاب كرده و محدودیت‌ها و مشكلات روستا را به خود هموار كند. نماینده مردم شیراز تصریح كرد: بدلیل اجرای طرح پزشك خانواده شهری، مراکز بهداشتی و درمانی روستاها، در جذب و تداوم حضور پزشکان با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن