تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833642763
حجتالاسلام پناهیان در برنامه «هفت»: سینما بیش از سخنرانی به درد میخورد/ سینمای ایران از جامعه عقب است/کار سینما لحظهای نیست
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجتالاسلام پناهیان در برنامه «هفت»:
سینما بیش از سخنرانی به درد میخورد/ سینمای ایران از جامعه عقب است/کار سینما لحظهای نیست
حجتالاسلام علیرضا پناهیان با حضور در برنامه «هفت» شب گذشته با اشاره به سینمای ایران گفت: به سینماگران ایرانی احترام می گذارم اما سینمای ایران از در بحث جامعه عقب ما عقب است. اگر سینما ما دفاع مقدس را خوب انعکاس داده بود جریان تکفیری برای جهانیان جا نمی افتاد که با الله اکبر سر می برند چون ما شهادت را معرفی نکردیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود گبرلو در سرمقاله این هفته برنامه هفت با یاد آوری مباحث پیرامون سینمای ایران از اهمیت رفتار متولیان سینمایی در خصوص سینمای ایران گفت و ادامه داد: اگر فیلمی توسط جوی شناخته نشد باید بر اصول و عقاید خود بایستیم اما رفتارمان بازتاب بدی نداشته باشد. وی با بیان اینکه باید جمعی از کارشناسان و عقلا و نخبگان سینما گرد هم آیند و به تشخیص مصلحت سینما بپردازند گفت: با پیشرفت های بدست آمده توقیف یک فیلم به نتیجه معکوس بدل می شود. بنابراین باید تلاش کنیم به جای رفتار های سلبی تفکر و تدبر کنیم و با گفت و گو تلاش کنیم جامعه را به سمت رشد حرکت دهیم و وقتی یک اثر هنری برای اکران بر پرده نقره ای مجوز دارد به جنجال ها دامن نزنیم. اما پایان صحبت های سردبیر هفت پس از دقایقی نمایش آیتم از هفت تا هفت با گفت و گو حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه شد. پناهیان که پس از حجت الاسلام قائم مقامی دومین روحانی حضور یافته در برنامه هفت است در این برنامه به رابطه میان سینما و دین روحانیت پرداخت. وی در پاسخ به عدم ارتباط میان سینما و سینماگران ایرانی گفت: سینما به روحانیت نزدیک نشده و دست نداده و ارتباط خوبی نیز برقرار نکرده است. در واقع سینماگر وسط چهار راه زندگی ایستاده است و با همه صنوف لزوما باید ارتباط برقرار کند. البته بعضی چون نیروی انتظامی به واسطه داشتن قدرت اجتماعی بیشتر به آنان احتیاج دارند. پناهیان با بیان اینکه سینما برای دین بیشتر از سخنرانی به درد می خورد گفت: همان طور که پیامبر اکرم (ص)فرموده اند با رفتارتان مردم را دعوت کنید سینما نیز محل نمایش این رفتار است. ما اساسا سینما را دینی می بینم هر چند که اکثریت فیلم هایی که در تاریخ سینما بوده است در اختیار دین نباشد ولی به نظر می رسد بیشتر فیلم هایی که در آینده اتفاق می افتد دینی باشد. سینما بیشتر به کار دین می آید تا چیز دیگری و بیشتر به کار تجربه دیدن چیزی می خورد که البته سینما می تواند آن را تجربه کند. این روحانی با رد صحبت های غربی دانستن سینما به واسطه اینکه تکنولوژی غربی است گفت: قبل از اینکه محصول تکنولوژی غربی باشد محصول عقل و نیاز بشر است و درصدد است که پرده را از مقابل چشمان خود بردارد و به جهانی را نگاه کند که بدان دسترسی ندارد. پس ذات سینما می تواند دینی باشد و بسیار به دین خدمت کند و خاصه روحانیون نیز از سینما همین انتظار را دارند. وی در بیان انتظار روحانیون با بیان اینکه انتظار روحانیون بسیار زیاد است و شاید یکی از دلایل فاصله همین باشد گفت: در یک فیلم سینمایی و سریال انتظار می رود حقایق و واقعیت هایی گفته شود که مسیر تکاملی بشر را سرعت بخشد و سینما را بدون استفاده از مسجد و منبر و شمایل و ادبیات دینی در خدمت حیات بشر قرار دهد. سینما خیلی می تواند به تعالی بشر کمک کند. پناهیان در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: سال هاست که در دانشکده هنر گفت و گو می کنیم که گاه درست یا غلط منتقل شده است. چرا که سرو صدا های ژورنالیستی سینما اجازه گفت و گو عالمان دینی و سینماگران را نمی دهد. از دیگر سو گمان می کنم این انگیزه بیشتر از جانب سینماگران وجود ندارد. چرا باید حرفی را که ده سال پیش به بچه های هنر می زدم الان در صحبت با یک هنرمند موجب تعجب شود. با این شرایط باید چه کاری انجام دهم. وی اشاره داشت: در میان علما نیز تخصص ها متفاوت است و در ساخت یک اثر نیز باید برود سراغ عالمی که متخصص آن حوزه است. گاه سراغ علمایی رفته میشود که سینما را نمی شناسد و از آنها در بحث ساخت فیلم خود راهنمایی می گیرند و گاه از نظرات علما سوء استفاده می کنند. این روحانی ادامه داد: در تلویزیون نیز همین مسئله وجود دارد. دو تاریخ نگار از علما وجود دارد اما برای ساخت اثر خود به سراغ کسی می رود که به افکار خود نزدیک تر است. این در واقع گزینشی برخورد کردن با علما است. بعضی اوقات نقدی از جانب عالمی ممکن است مطرح شود که خوب نباشد اما مواقعی نیز عالمی حرفی می زند به سبب برخورد های بد ژورنالیستی که با آن می شود از گفته خود پشیمان می شود. درهرحال گاه بد برداشت می شود و گاه بد منعکس می شود. پناهیان در خصوص نقدهای خود به فیلم ها به خصوص فیلم طلا و مس گفت: گاه در صحبت های خود پای فیلم ها را به میان می کشم. آن هم نه به عنوان اینکه آنها را نقد کنم . من باید در مقام مثال و برای جا انداختن یک بحث از زندگی مردم نمونه بیاورم. بهترین کار نمونه آوردن از یک فیلم است که همه آن را دیده اند. وقتی از یک فیلم گفته می شود قصدم در آنجا این نبوده است که این فیلم را نقد کنم. در مورد طلا و مس تعدادی نکات مثبت و نفی داشت و ما نکات منفی آن را گفتیم که گاه به شکل بد برجسته سازی شد. در هر صورت قصد جدی من این بوده است که وارد حوزه نقد فیلم شوم و اکنون نیز مدتی است که از این روش نیز پرهیز می کنم. اگرچه که روش خوبی است که برای توضیح مطلبی از فیلم گفته شود اما تا صحبت از نقد می شود و شروع به نقد می کنیم جبهه گیری های خیلی سختی میشود. این عالم دینی با بیان اینکه شغل کارگردانی یکی از مشاغل برجسته است و شانیتی دارد گفت: به سینماگران ایرانی احترام می گذارم اما سینمای ایران از در بحث جامعه عقب ما عقب است. اگر سینما ما دفاع مقدس را خوب انعکاس داده بود جریان تکفیری برای جهانیان جا نمی افتاد که با الله اکبر سر می برند چون ما شهادت را معرفی نکردیم. در واقع سینما از واقعیت های جامعه نه حقایقی که در پی آن است عقب مانده است. اگرچه نسبت به کارگردانان خوبی که وجود دارد فیلم شاخصی نیز وجود دارد اما نسبت به نیاز جامعه این طور نیست. در حال حاضر مردم در منطقه نسبت به جمهوری اسلامی، صلابت و عزت آن نگاه مثبت قوی دارند اما این نگاه مثبت را از سینما دریافت نکرده اند حتی برخی فیلم های دفاع مقدس هستند که سعی کرده اند جنگ را از زیبایی هایش تهی کنند که گویی دو طرفه درگیری هیچ تفاوتی باهم نداشته اند. انتظار ما از سینما بالا است چرا که این پیام ها باید به جهانیان منتقل شود و اروپایی و امریکایی ها تشنه ترین مردم برای دریافت پیام های تولید شده در انقلاب اسلامی هستند این پیام ها اگر توسط افرادی بی طرفی که از بیرون کشور می آیند منتقل شود بهتر به کار می آید چون زبان خود و مردم خود را بهتر می دانند و می توانند روایت ما را برای آنان نقل کنند. پناهیان در بیان تحول این مسیر توضیح داد: مراکز آموزش عالی سینما و مدیران فرهنگی نیز از سینماگران ماهم عقب تر هستند. سینماگران ما اگر کار خوبی انجام داده اند از حکمت خود بوده است نه از درایت مدیران سینما و مراکز آموزش سینما. با آموزش عالی هنر به خصوص در بخش سینما موافق نیستم و در طی ده سالی که در دانشکده هنر حضور داشتم انتقادهایی مطرح می کردم. وی پیشنهاد داد: بخشی از برنامه هفت را به آموزش عالی هنر اختصاص داده شود تا مردم بدانند که چه چیزی به کارگردانان جوان آینده کشور آموزش داده میشود. در برخی کشور های جهان از آموزش عالی سینمای ما بیشتر فلسفه و برخی از مبانی نظری را می خوانند. کمی حرف های دیگر هم به کارگردانان یاد دهیم مثل این است که نخواهیم محتوا را یاد دهیم و تنها به آموزش قافیه و وزن بپردازیم تا فرد شاعر شود. به نظر من کشف یک معرفت عمیق سینماگر را سینماگر خواهد کرد اگر سینماگر از یک زاویه جدید به اعماق مفهومی جدید و کشف تازه پی ببرد هنرمند می شود کی که خود حرف تازه ای داشته باشد همین خود، او را تازه تر می کند. این عالم دینی افزود: سینماگر را در حد یک حکیم، عارف و یک اندیشمند می بینم بنابراین این مراوده باید خیلی عمیق باشد و اصلا نباید قبیله عالمان دینی را از قیبله سینماگران جدا دانست. مدیران فرهنگی چه مقدار اردو گذاشته اند تا انها در مراوده بیشتر باشند.کار سینما لحظه ای نیست. وی با بیان اینکه از لفظ سینمای دینی استفاده نمی کنم گفت: سینمای خوب و غیر خوب داریم و سینمای خوب باید عمیق باشد اگر سینماگر تلاش خود را برای عمیق تر کردن فیلم خود کمتر کند جنجال ها نیز بر فیلم وی کمتر می شود. اگر گفته می شود فیلمی می تواند فیلمی دینی باشد غیر عمیق ترین است. اما سینماگر تنها نباید به خودش اتکا کند و به هر حال باید به بررسی بپردازد. بنابراین چون سینماگر می خواهد به موضوعی بپردازد که با مسائل دینی عجین است و یا حتی مسئله ای اجتماعی است چرا نباید برود با عالمان دینی گفت و گو های خود را عمیقتر کند. پناهیان در بخش دیگری از گفته های خود بیان کرد: نقد در مورد سینما سطحی است و به همین خاطر دعوا ایجاد می شود. اگر می خواهیم اثری را نقد کنیم باید آثار بلند مدت ان را در مخاطبین مورد بررسی قرار دهیم و این جز با کمک علومی جز روانشناسی امکان پذیر نیست. کارگردان نباید تنها به واکنش مخاطب متکی باشد بلکه باید در یابد که فیلم وی چه اثری را بر روی بیننده گذاشته است. بررسی یک کار سینمایی کار عمیقی است. وی درخصوص اختلاف شدید میان برخی متدینین و برخی اهالی سینما اذعان داشت: تصور می کنم ما باید انتظارمان را از سینما بالا بریم و یک اولویت بسیار مهم تلاش برای رفع سوء تفاهمها است چرا که مردم ما مردم عمیقی هستند. بنابراین مردم اگر سینما را عمیق تر ببینند با آن ارتباط برقرار می کنند و در اینجا اصلا بحث دینی و غیر دینی نیست بلکه فیلم عمیق ساختن را باید در دستور کار قرار دهیم همان طور که سطح نقد فیلم را عمیق می کنیم و سینماگران اجازه دهند که نقادان به میدان آیند و البته فیلم ها نیز نمایش داده شود و محدودیت ها کمتر شود و فیلم های بد نیز نمایش داده شود اما بازار نقد نیز در این میان عمق پیدا کند. البته نقد هم نقد عمیق باشد. ما در حال حاضر با سینمای عمیق و سطحی مواجه ایم. به قدری ضد اولویت فیلم می سازیم که مشخص نیست جهان و مسائل جهان کجاست. این روحانی با نقد اینکه سینمای ما چرا جهان را فرا نگرفته است ادامه داد: باید روی افکار عمومی مردم جهان تاثیر گذاریم. ما حرف های ساده ای داریم که اگر به زبان سینمایی که مردم اروپا و غرب به طور مشخص می فهمند مسلط شویم و اگر باآنها حرف زنیم ان زمان است که سینمای انقلاب اسلامی آغاز شده است. سینمای ما اگر تنها سینمایی داخلی باشد ناموفق است. وی گفت: به سینماگران ما باید هر چه که نیاز است امکانات داده شود تا بتوانند قلب مردم اروپا و آمریکا را فتح کنند. درغرب به ما نیاز دارند. اگر سینمای ما درغرب حضور جدی داشت هیچ وقت داعش نمی توانست افراد جویای معنویت را به خود جذب کند. حرف اول را مضمون و محتوای تازه میزند و اگر حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد در تکنیک و خلاقیت هم تاثیر گذار است. برای سینما هم اتفاقی که در ادبیات رخ داده است خواهد افتاد. پناهیان در پایان صحبتهای خود به وظیفه سینماگر اشاره داشت و گفت: وظیفه سینماگر این است که هم سوال و هم راه را ایجاد کند.نصف الاسوال، نصف العلم. راه را هم نشان ندهد اما با ایجاد سوال می تواند هزاران نفر را به فکر اندازد. امیداورم نگاه عمیقی به دین داشته باشیم چرا که دین در بسیاری مواقع با ادبیات غیر دینی صحبت کرده است. اما در بخش دیگری از برنامه هفت ساعد سهیلی و جمشید محمودی؛ بازیگر و کارگردان فیلم چند مترمکعب عشق مقابل دوربین هفت قرار گرفتند. جمشید محمودی درابتدای صحبت های خود در بیان فروش و استقبال مخاطبان گفت: با توجه به دیده شدن فیلم در جشنواره فجر سال گذشته و منتقدین، فیلم نسبت به سالن هایی که در اختیار دارد فروش خوبی داشته است. وی گفت: گفته معروفی که از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر در این اثر وجود دارد که به خوبی نشان می دهد که فیلم از چه حرف زده است. فیلم در مورد عشق است بنابراین مخاطبان آن را کسانی که عاشق شده اند می شوند و خواهند شد تشکیلی می دهند و نوید محمودی تمام تلاش خود را می کند که این فیلم را به گوش تمامی مخاطبان برساند. محمودی ادامه داد: چند متر مکعب عشق یک قصه عاشقانه در دل مهاجرت است و نگاهی به مهاجران افغان دارد و از اسم و سکانس های آن پیدا است که فیلم در مورد مهاجرت نیست بلکه عاشقانه ست. این کارگردان درباره تولید فیلم خود توضیح داد: پروانه ساخت برای این فیلم را نیز از هردو کشور افغانستان و ایران دریافت کردیم و بازتاب این فیلم نیز در افغانستان هم خوب بوده است . محمودی در خصوص ایده اولیه کار بیان کرد: ایده اولیه این اثر به سال 83 و سفر نوید محمودی به افغانستان بر می گردد و این ایده از این سفر نشات می گیرد اما در طی این سال به سبب کارهای گوناگونی که را انجام دادیم این ایده همراه ما نبود وبه آن فکر نمیکردیم تا اینکه هم من تجربیات بیشتر بدست بیاورم و هم نوید محمودی به سرمایه بیشتری برای ساخت این اثر دست پیدا کند. وی درباره نقش نادر فلاح در این فیلم گفت: نادر فلاح خارقالعاده بازی کرد چرا که در لحن و بیان افغان برای اولین بار است که به این اندازه کامل و درست انجام شده است. ساعد سهیلی دیگر مهمان حاضر در استودیو هفت در خصوص بازی در این فیلم گفت: فیلمنامه را که خواندم همه چیز آن از لحاظ اخلاقی مثبت بود وبه خط فکری نسل من نزدیک بود و این خط فکری به تمام جزییات در سینمای اجتماعی و واقعیات و حرف های خود ما بر می گردد و فکر می کنم که فیلم خیلی به این ها نزدیک است. وی در خصوص تاثیر سعید سهیلی در ورود به عرصه بازیگری گفت: پیش از بازی در فیلم گشت ارشاد تئاتر نیز کار می کردم و جایزه بهترین بازیگری را در اختیار داشتم. اما ماندگاری چیزی نیست که شخصی بتواند موجب آن شود. این بازیگر در پایان صحبت های خود دربیان نقش خود گفت: فیلم براساس قصه ای واقعی ساخته شده است و تلاش خود را کردیم که بی توجهی نسبت به آن دو شخصیت واقعی که باید نگاه و حضور آنها حس می شد صورت نگیرد. اما آخرین پرده از برنامه شب گذشته هفته به نقد فیلم شیار 143 اختصاص داشت که سحر عصرآزاد و آنتونیا شرکا به نقد و بررسی در باب این فیلم پرداختند. آنتونیا شرکا در ابتدای صحبت های خود در باب نقد این فیلم بیان کرد: از فروش فیلم هایی که توسط خانم ها ساخته می شود به نظرمی رسد که خانم ها بهتر نبض جامعه را در دست دارند و یکی از دلایل آن می تواند فروش خوب فیلم هایی باشد که توسط خانم های کارگردان ساخته شده است. اما انتظاری که از کارگردان فیلم اشیا از آنچه در آیینه می بیند به شما نزدیک ترند برای ساخت دومین اثر خود بیشتر بود و انتظارها را برآورده نکرد و فیلم اول ایشان را خیلی خالصانه تر و جذاب تر دیدم اما نقد هایی هم بر این فیلم وارد است که به سبب حواشی که برای آن ایجاد شد کمتر بدان پرداخت شده است و کمتر با آن سینمایی برخورد شده است و بیشتر برخوردها فرامتنی بوده است. سحر عصر آزاد در ادامه صحبت های شرکا گفت: این فیلم موقعیت احساس برانگیزش مرا درگیر کرده است وبا تماشای چندین باره آن روی جزییات این فیلم دقیق تر شده ام و در کنار همه جزییاتی که دارد ورود یک کارگردان خانم به عرصه سینما و با چنین فیلم گامی محکمی است.اما مهمترین نکته این فیلم اقتباس ادبی آن بوده است. اما دیگر چیزی که توجه من را برانگیخت تفاوت در زاویه دیدی بود که نسبت به دفاع مقدس داشت و نسبت به دهه 60 متفاوت بود. چرا که درحین استفاده درست و به جا از دفاع مقدس تقدس زدایی کرده است و تقدس را با مادری که در این فیلم نشان می دهد کلیشه زدایی کرده است. اما شرکا با رد صحبت های عصر آزاد توضیح داد: به نظر من وجه ادبی یکی از نقاط ضعف این اثر محسوب می شود. مهمترین نقدی که در این فیلم دیده می شود غلبه روایی است. فیلم به شکل روایی بدون اینکه از ابتدا صحبت از شخصی انجام دهد روایت میشود این بخش روایی بخش جدا از فیلم است و مصاحبه هایی که در این فیلم دیده می شود جنبه ادبی فیلم است که در قالب فیلم خوب در نیامده است. اما تقدس زدایی نیز صورت نگرفته چرا که مادر نیز دراین اثر مقدس شده است و فیلم را تحت شعاع خود قرارداده است و به چهار دوستی که به جبهه می روند و سرنوشت متفاوت پیدا می کنند عمدا پرداخته نمی شود به خاطر این که شخصیت محوری فیلم مادر است و همه وزن بر روی الفت قرار دارد و وی در حد یک قدیسه بزرگ می شود. انتهای پیام/
93/10/13 - 11:49
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]
صفحات پیشنهادی
نشست بررسی وضعیت سینمای اجتماعی در برنامه «سفید» حقیقی: سینمای اجتماعی میتواند از عقب ماندگی جامعه
نشست بررسی وضعیت سینمای اجتماعی در برنامه سفیدحقیقی سینمای اجتماعی میتواند از عقب ماندگی جامعه جلوگیری کند میری سینمای اجتماعی بوی کهنگی گرفته استدبیر پنجمین جشنواره فیلم شهر گفت متاسفانه با برخی تصمیمات غلط در بخش مدیریت فرهنگی سینماگر اجتماعی ما اجازه پیدا نکرده تا درباره محجتالاسلام پناهیان فردا شب به «هفت» میرود
حجتالاسلام پناهیان فردا شب به هفت میرودحجتالاسلام پناهیان فردا شب به عنوان مهمان ویژه برنامه هفت در این برنامه حاضر خواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس سردبیر برنامه «هفت» گفتوگوی ویژه این هفته از برنامه را به حجت الاسلام علیرضا پناهیان از اساتید حوزه و دباز هم «دی دی»، باز هم «عصر یخبندان»/برنامه سینمایی تلویزیون برای آخر هفته
باز هم دی دی باز هم عصر یخبندان برنامه سینمایی تلویزیون برای آخر هفته فرهنگ > تلویزیون - براد پیت هومن برق نورد امیرحسین رستمی و بهرام رادان از جمله بازیگرانی هستند که روزهای آخر دومین هفته زمستان به تلویزیون می آیند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در میان فیلم«کاری برای انجام دادن در بغداد نیست» اعدام صدام در درام ضدجنگ سینمایی/هم کاری مشرک اروپا با اعراب
کاری برای انجام دادن در بغداد نیستاعدام صدام در درام ضدجنگ سینمایی هم کاری مشرک اروپا با اعراباعدام صدام حسین در سال ۲۰۰۶ دست مایه یک درام ضدجنگ تازه سینمایی است این فیلم محصول مشترک اروپا و سینمای اعراب خواهد بود به گزارش خبرنگار سینمایی فارس این فیلم با نام کاری برای انجام داتوسط سینمای جوان آبیک صورت میگیرد برپایی نمایشگاه عکس «سوگواره» از لنز دوربین عکاسان آبیکی
توسط سینمای جوان آبیک صورت میگیردبرپایی نمایشگاه عکس سوگواره از لنز دوربین عکاسان آبیکینمایشگاه عکس سوگواره همزمان با ایام وداع ماه صفر از سوی کانون سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برپا میشود مسئول کانون سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیکبا سخنرانی تهامینژاد، اصلانی، محیططباطبایی، باربارا هلوینگ و... عناوین مقالات نخستین گردهمآیی بینالمللی سی
با سخنرانی تهامینژاد اصلانی محیططباطبایی باربارا هلوینگ و عناوین مقالات نخستین گردهمآیی بینالمللی سینمای مستند و باستانشناسی اعلام شدعناوین ۱۳ مقاله علمی- پژوهشی نخستین گردهمآیی بینالمللی سینمای مستند و باستانشناسی که روزهای ۱۵ الی ۱۷ دیماه ۱۳۹۳ در سالن موزهٔ ملی ایآغاز اکران «چند متر مکعب عشق» در 16 سینمای تهران
آغاز اکران چند متر مکعب عشق در 16 سینمای تهرانفیلم سینمایی چند متر مکعب عشق اولین ساخته بلند سینمایی جمشید محمودی به تهیه کنندگی نوید محمودی از امروز 26 آذر ماه در سینماهای تهران آغاز شد به گزارش خبرگزاری فارس اکران عمومی فیلم سینمایی چند متر مکعب عشق منتخب هشتمین جشن انجمن منچهارمین جلسه «آسیبشناسی سینمای اجتماعی ایران» در حوزه هنری: اسعدیان: سینمای اجتماعی نباید با صفحه ح
چهارمین جلسه آسیبشناسی سینمای اجتماعی ایران در حوزه هنری اسعدیان سینمای اجتماعی نباید با صفحه حوادث اشتباه گرفته شود حسینی مسئله شکل روایت در سینمای اجتماعی است نه حذف مشکلاتچهارمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع سینمای اجتماعی و مسئله تهرانزدگیگفت و گوی فارس با محمدهادی کریمی نویسنده فیلمنامه «ساکن طبقه وسط» ساکن طبقه وسط سینمای سلوک است/سلیق
گفت و گوی فارس با محمدهادی کریمی نویسنده فیلمنامه ساکن طبقه وسطساکن طبقه وسط سینمای سلوک است سلیقه و سرمایه اندوزی 10 سال مانع ساخت فیلم بودمحمد هادی کریمی در توضیح دسته بندی ساکن طبقه وسط گفت سینمای استعلایی سینمایی که از یک نیاز معنوی صحبت می کند سینمای سلوک سینمای سرگشتگابا حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوانان کشور برترینهای نخستین «آفرینواره محرم» در زنجان معرفی شدند
با حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوانان کشوربرترینهای نخستین آفرینواره محرم در زنجان معرفی شدندبا حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور برترینهای نخستین آفرینواره محرم در زنجان معرفی شدند به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امشب با حضور حبیبالله ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوحجتالاسلام تقوی در برنامه «شناسنامه»: هاشمیرفسنجانی خودش متوجه شد که نمیتواند نماز جمعه بخواند/نا
حجتالاسلام تقوی در برنامه شناسنامه هاشمیرفسنجانی خودش متوجه شد که نمیتواند نماز جمعه بخواند ناطقنوری به دلیل حرفهای احمدینژاد به جلسات جامعه روحانیت نمیآیدرئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی هنوز عضو جامعه روحانیت هستند گفت ناطق نوریبازگشت کمدینها به تلویزیون/ برنامه سینمایی تلویزیون برای آخر هفته
بازگشت کمدینها به تلویزیون برنامه سینمایی تلویزیون برای آخر هفته تلویزیون برای آخر هفته مخاطبان خود فیلمهای متنوعی را انتخاب کرده که در میان آنها سهم فیلمهای کمدی و طنز از همیشه بیشتر است به گزارش نامه نیوز تیم برتون مستر بین و مهدی مظلومی از جمله هنرمندانی هستند که آثارتوسط «جبهه رسانهای سینمای انقلاب» نخستین دوره مسابقه «مشق عمار» برگزار میشود
توسط جبهه رسانهای سینمای انقلابنخستین دوره مسابقه مشق عمار برگزار میشودجبهه رسانهای سینمای انقلاب قصد دارد همزمان با برگزاری پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار و آغاز اکران مردمی آثار در سراسر کشور نخستین دوره مسابقه نقدنویسی بر فیلمهای این جشنواره را با عنوان مشق عمار برگزعضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی در گفتوگو با فارس «خانه پدری» نباید اکران شود/ این فیلم نمایش
عضو شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی در گفتوگو با فارسخانه پدری نباید اکران شود این فیلم نمایش تضییع جامعه ایرانی با عقبه دینی و اعتقادی استجمال شورجه با تاکید براین که فیلم خانه پدری نباید اکران شود گفت خانه پدری با توجه به اینکه مستقیماً در نمایش تضییع جامعه ایرانی با عقبهحجتالاسلام پناهیان در جمع اعضای «کاروان روایت فتنه»: 9 دی پایانی بر سوءتفاهمهای جامعه بود/ریشه فتن
حجتالاسلام پناهیان در جمع اعضای کاروان روایت فتنه 9 دی پایانی بر سوءتفاهمهای جامعه بود ریشه فتنه در اتاق فکرهایی است که جامعه را دوقطبی میکندمشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان اینکه 9 دی پایانی بر دو قطبی کردن جامعه بود گفت هم اکنون نباید اجازه بدبرنامه سینمایی تلویزیون برای آخر هفته |اخبار ایران و جهان
برنامه سینمایی تلویزیون برای آخر هفته کد خبر ۴۵۹۳۲۶ تاریخ انتشار ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۰۷ - 18 December 2014 فیلمهایی از دنزل واشنگتن نیکلاس ری جوزف کوسینیسکی در کنار آثاری از کارگردانان ایرانی چون ابوالحسن داوودی و خسرو ملکان در روزهای پایانی این هفته روی آنتن سیما میرود به گزاربا استقبال شهروندان گرجستانی از سینمای ایران؛ جشنواره «فیلم مقاومت ایران» در گرجستان برگزار شد
با استقبال شهروندان گرجستانی از سینمای ایران جشنواره فیلم مقاومت ایران در گرجستان برگزار شدجشنواره فیلم مقاومت ایران با رویکرد نمایش هنر فیلمسازی ایران با استقبال شهروندان گرجستانی مواجه شد به گزارش خبرگزاری فارس جشنواره فیلم مقاومت ایران به همت رایزنی فرهنگی ایران از 24 آذر-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها