محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827245272
مسئولان با این فیلم ها پز ندهند/ «پرویز» قصه یک آدم است نه همه جامعه -
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست فیلم «پرویز» در مهر-3
مسئولان با این فیلم ها پز ندهند/ «پرویز» قصه یک آدم است نه همه جامعه
شناسهٔ خبر: 2453692 پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
هنر > سینمای ایران
ص ق4 ق34ق 34ق34ق خبرگزاری مهر - گروه هنر: فیلم «پرویز» که این روزها بی سر و صدا در گروه «هنر و تجربه» روی پرده سینماست بدون برخورداری از تبلیغات مرسوم برخی فیلم ها توانسته مخاطب را با خود همراه کند.فیلم درباره پیرپسری است که پدرش تصمیم می گیرد ازدواج کند و او را از خانه اش طرد می کند. پرویز تصمیم می گیرد انتقام این حذف شدن را بگیرد ...چندی پیش میزگردی با حضور مجید برزگر کارگردان، سعید آرمند تهیهکننده و لوون هفتوان بازیگر نقش پرویز داشتیم که در بخش نخست آن درباره تولد گروه «هنر و تجربه»، روند دریافت پروانه نمایش فیلم، لزوم احترام گذاشتن به سلیقه مخاطبی که به دنبال سینمایی از جنس متفاوت است و ... صحبت کردیم. در بخش دوم کارگردان بیشتر درباره موضوع فیلم و خشونت نهفته در آن که می تواند نشانه ای از بروز خشونت در زیر پوست شهر باشد صحبت کرد.در بخش سوم این نشست بحث با صحبت های لوون هفتوان شروع شد که تاکید داشت این فیلم را باید داستان یک فرد در موقعیت خاص دانست. با ما برای مطالعه این مطلب همراه شوید:هفتوان: به نظر من وقتی داستان مشخصی تعریف می شود این موضوع می تواند عمومیت پیدا کند و تاویلات و تفسیرهای مختلفی که درباره آن است برتاباند. ولی وقتی من این فیلم را می بینم یک آدم مشخص را می بینم. پرویز همه آدم ها نیست و فیلم ما کل جامعه را نشان نمی دهد. البته در «پرویز» نشان داده می شود جامعه کنونی ایران خشن و پرتنش شده ولی اینکه بخواهیم نشان دهیم به دلیل شرایط اقتصادی است، این را نداریم. ما می بینیم که پرویز به دلیل فقرش نیست که این کارها را می کند. پرویز به دلیل گرانی نیست که این کارها را می کند. این فیلم داستان یک آدم مشخص است. این آدم مشخص 50 سال اینگونه زندگی کرده است. اگر او در سن 30 سالگی ازدواج کرده بود در مقابل اینگونه حذف شدن جور دیگری رفتار می کرد.به هر حال یکی از ویژگی های این فیلم برای من این است که آدم مشخصی را برمی دارد و داستان مشخصی را در محیط مشخص تعریف می کند و از همه مهم تر همان نکته ای است که شما اشاره کردید؛ نگاه سرد و بی تفاوت و خنثی که واقعه را تعریف می کند و برای همین هم این امکان را می دهد که لایه های مختلفی را در آن ببینیم. شما آن را فیلمی اجتماعی دیدید، دوستان و متخصصانی آن را از نظر روانکاوی بررسی می کنند. من متن 10 صفحه ای از منظر فلسفی درباره فیلم خواندم. حتی برداشت های سیاسی هم از فیلم شده است که آن را هم در ظهور قدرت خشن و اینکه چگونه می آید و به کجا می رسد، می توان دید.
و اما درباره شخصیت پردازی که شما گفتید درست درنیامده و مقدمه آن کافی نیست هم باید بگویم که مقدمه 20 دقیقه ای بسیار آهسته و کند از نظر من خیلی خوب است و برای آن ضرباتی که بعدا مثل طوفان می آید، لازم است.آرمند: من از روز اول که فیلمنامه را خواندم فکر می کردم همه چیزش درست است. بعضی ها می گویند چند دقیقه اول فیلم کند است و ممکن است حتی تماشاگر از سالن بیرون برود که این مساله چالش خیلی مهمی برای مجید برزگر در تدوین بود و خودش دوست داشت این بخش 10 - 15 دقیقه ای طولانی تر باشد. سکانس هایی هم گرفته شد و در نهایت به این تدوین رسیدیم که به نظرم درست است.هفتوان: اجازه می خواهم یک خاطره تعریف کنم. اواسط فیلمبرداری بودیم که قرار شد ابتدا صحنه پایانی فیلم گرفته شود. از آنجا که مجید برزگر کارگردان خیلی دقیقی است و به همه ریزه کاری ها دقت می کند یک پلان بلند را چند بار می گرفت. من هم که هنوز در حال و هوای کند اول فیلم بودم از این تکرار خسته شده بودم و به شوخی به مجید گفتم: مجید جان ببخشید! زیاد وسواس به خرج نده. این آخر فیلم است و تو فکر می کنی تا الان تماشاگران در سال مانده اند؟! آنها یا رفته اند یا خوابیده اند.آرمند: نکته لوون خیلی جالب بود. خیلی ها تصوری که از تولید اینگونه فیلم ها دارند این است که فیلم کم هزینه است و خیلی راحت از خیلی چیزها می گذرند ولی دقیقا برعکس است. همانطور که لوون گفت مجید برزگر همه جزئیات را خیلی دقیق مدنظر داشت. تکرارها بر سر جزئیاتی بود که شاید خیلی کارگردان ها مدنظر قرار نمی دهند. در انتخاب عوامل هم همین دقت وجود داشت. ما بهترین صدابردار و صداگذار را داشتیم.این در حالی است که مسئولان ما نگاه درستی به این گونه فیلم ها ندارند. به همین دلیل هیچ مسئولی در ایران حق سواستفاده از موفقیت های این فیلم ها را ندارد. وقتی فیلم های ایرانی جایزه می گیرند اینها در سخنرانی هایشان پز می دهند و می گویند فیلم های ایرانی سفیران فرهنگی هستند. کدام یک از فیلم هایی که آنها حمایت کردند در خارج از کشور موفق بوده؟ آن فیلم هایی که میلیاردها تومان خرجشان کردند کجا برای ایران کسب آبرو کرده اند؟ سینمایی از جنس «پرویز» را نه تنها حمایت نمی کنند بلکه تلاش دارند ما کار نکنیم.برزگر: روشن ترین مثال آن که همه خبر دارند فیلم «جدایی نادر از سیمین» است که فیلمبرداری آن تعطیل شد و گفتند پروانه اش هم باطل شده است. بعدش دیدیم همان گروه در فرودگاه به استقبال کارگردان آن رفتند که اسکار گرفته بود.
آرمند: و گفتند برایش لابی کردیم.برزگر: این شرایط برای دیگر فیلمسازان مستقل هم وجود دارد. این شرایط برای تهیه کنندگان سخت تر است. من شخصا سعی می کنم در معرض ارشاد و فارابی قرار نگیرم چون فکر می کنم انقدر از هم فاصله داریم که حتی نمی دانم بحث را باید از کجا شروع کنم. البته با آمدن تجهیزات و سینمای دیجیتال دیگر خیلی هم نیازی به آنها نیست. به هر حال یک ماه دستمزد فلان بازیگر می شود هزینه تولید «پرویز» ولی همان هم از ما دریغ می شود.من شخصا برای سینمای بدنه احترام قایل هستم و اصلا کاری به آنها ندارم ولی نمی دانم آنها چرا انقدر از ما عصبانی هستند. چرا ناراحتند فیلم هایی مثل «ماهی و گربه» یا «پرویز» می فروشد؟ چند روز پیش سینما کوروش بودم و مقایسه فروش فیلم ها مسایل عجیبی را برای من روشن کرد.البته باید به این نکته اشاره کنم که ما اساسا تماشاگر سینما نداریم و این را می توان با معادلات ساده ریاضی ثابت کرد. فارغ از تک مضراب هایی چون اخراجی ها و مدرسه موشها، 200 تا 300 هزار نفر برای تماشای یک فیلم میلیاردی می روند و این یعنی اینکه نسبت به کل جمعیت ایران و یا حتی نسبت به جمعیت شهرهای دارای سینما ما تماشاگر زیادی نداریم.می خواهم به نکته ای اشاره کنم که برخی از این فیلم ها که فروش میلیاردی دارند از هر ابزاری برای جذب مخاطب استفاده می کنند؛ موسیقی و رقص و آواز، حضور چهره های عجیب با گریم های خاص، عبور از خط قرمزها، کپی از فیلم های قبل انقلاب و عاشقانه و ...که در نهایت 250 هزار تماشاگر بیشتر داشته باشند و در آنسوی قضیه ما فیلم هایی که داریم که هیچ یک از این کارها را نکرده و کارگردان فقط فیلم خودش را ساخته است. تفاوت تعداد تماشاگر این دو دسته فیلم در 150 هزار نفر تماشاگر است.آرمند: آنهم با این همه سانس و اکران در شهرستان ها.
برزگر: بخش عظیمی از مخاطب ایرانی در شهرهای بزرگ که طبقه متوسط زیادی دارد تشنه سینمای متفاوت هستند. اینها دی وی دی فیلم های خوب را در خانه می بینند. آن گروهی که سینمای جدی را دنبال نمی کنند در خانه ماهواره می بینند که اتفاقا همانقدری که او نیاز دارد برایش محتوا تامین می کند؛ کمی خاله زنکی، رنگ و لعاب، شکست عشقی و گره های ساده داستانی. تنها جایی که مخاطب سینمای جدی می تواند سینمای مطلوبش را ببیند همین گروه «هنر و تجربه» است در حالی که همین گروه هم اکران های چرخشی با سالن های کم دارد.آرمند: ما 20 نمایش هم در یک هفته نداریم.برزگر: با همه این حرف ها سالن ها پر است و به شکل غیرقابل باوری نزدیک به سوددهی هستیم آنهم بدون هیچ گونه تبلیغات از جمله تیزر و بیلبورد.آرمند: ما یک تیزر به تلویزیون دادیم که انقدر بهانه آوردند تا از پخش آن بگذرند.هفتوان: شاید روی حجم من ایراد گرفته اند.(می خندد)برزگر: به غیر از «ماهی و گربه» که معدود بیلبوردهایی دارد دیگر فیلم های «هنر و تجربه» چنین فرصتی ندارند. از تبلیغ در گیشه هم خبری نیست. اگر کسی به سینما برود که در گیشه بلیت بخرد اثری از تبلیغات فیلم های «هنر و تجربه» پیدا نمی کند. تمام بضاعت آقای علم الهدی در گروه «هنر و تجربه» همینی بود که برایمان تامین کرده است. ولی در گیشه تماشاگر در محاصره کارتون های بریده شده از بازیگران دیگر فیلم هاست و چیزی از فیلم هایی مثل پرویز، ماهی و گربه، من از سپیده صبح بیزارم، تابور و ... نمی بیند. مخاطب این فیلم ها خودش با مطالعه و بیشتر از طریق اینترنت سراغ آنها آمده است.حالا وقتی می بینیم فیلم های این گروه با سالن های پر اکران می شوند با خودت می گویی چه خوب پس مخاطب همین نقدها و نشست ها را می خواند. چند شب آقای پوراحمد فیلم را دیده بود و ساعت 12 شب به من زنگ و گفت از فیلم خوشش آمده و سالن پر بوده و حتی تماشاگرانی سر پا بوده اند.ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]
صفحات پیشنهادی
همهی آنچه از فیلم اولیهای جشنواره فجر میدانیم
جمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶ ۰۲ در پی اعلام رسمی لیست فیلم اولیهای جشنوارهی فجر مروری بر اسامی 11 فیلم اعلام شده حکایت از حضور هنرمندان سرشناسی دارد که به قولی با فیلمسازانی که اولین تجربه سینماییشان را پشت سر گذاشتند همکاری داشتند خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا داز آغاز رکوردزنی پرویز پرستویی تا ناکامی مسعود کيميايی / نيكی كريمی؛ عروسجشنواره فيلم فجر
مروری بر دهه اول جشنواره فیلم فجر 1 از آغاز رکوردزنی پرویز پرستویی تا ناکامی مسعود کيميايی نيكی كريمی عروس جشنواره فيلم فجر از گذشته تاكنون سينمای ايران هر ساله نزديك پايان سال بزرگترين رويداد فرهنگی در عرصه هنر به نام جشنواره فيلم فجر را برگزار می كند دهه اول این جشنوارهبازدید مسئولان و خبرنگاران از خط 3 مترو تهران + فیلم
بازدید مسئولان و خبرنگاران از خط 3 مترو تهران فیلم در نهمین شب از آغاز فصل زمستان مسئولان مترو شهری و خبرنگاران از نیمه شمالی خط 3 مترو تهران بازدید کردند به گزارش گروه چند رسانهای باشگاه خبرنگاران در نهمین شب از آغاز فصل زمستان مسئولان مترو شهری و خبرنگاران از نیمه شفلاح در گفتوگو با فارس: به دنبال تحمیل اولین شکست به حفاری هستیم/ از مسئولان شهرم ناراحتم که اینهمه فداکاری ر
فلاح در گفتوگو با فارس به دنبال تحمیل اولین شکست به حفاری هستیم از مسئولان شهرم ناراحتم که اینهمه فداکاری را نمیبینندسرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز گفت ما اصلا برای پول بازی نمیکنیم اما هنوز از مسئولان شهرم ناراحتم که اینهمه فداکاری تیمم را نمیبینند رضا فلاح در گفتوگو بامحسن اسماعیلی در درسگفتار نهجالبلاغه: زبان قرآن، زبان قصههای همهفهم است/ داستانهای قرآن سمبلیک نیست
محسن اسماعیلی در درسگفتار نهجالبلاغه زبان قرآن زبان قصههای همهفهم است داستانهای قرآن سمبلیک نیستاستاد دانشگاه امام صادق ع گفت زبان قصه قابل فهم برای همگان است زبانی اثرگذار و دلنشین است و برای همین است که قرآن برای همه انسانها در هر سطح و زمان و مکانی از قصهگویی دریفیلم بعدی پرویز شهبازی چیست؟
سهشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱ ۱۶ پرویز شهبازی فیلم سینمایی نسیم را اردیبهشت سال آینده جلوی دوربین می برد به گزارش ایسنا تهیه کنندگی این فیلم که پیش از این پارانویا نام داشت را مسعود ردایی برعهده دارد طبق برنامه ریزی انجام شده درخواست پروانه ساخت این پروژه بهمن ماه به اداره نظارمردم برای تماشای فیلم به سالنهای سینما بروند/ فرار مسئولان هالیوود -
نظرات اوباما و کلونی درباره مصاحبه مردم برای تماشای فیلم به سالنهای سینما بروند فرار مسئولان هالیوود شناسهٔ خبر 2446191 جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۴۵ هنر > سینمای جهان باراک اوباما رییسجمهور ایالات متحده آمریکا میگوید دولت او حمله سایبری علیه کمپانی سونی را جدی گرفته است و مفرماندار گچساران: ریشهکنی بیسوادی دغدغه همه مسئولان گچساران باشد
فرماندار گچساران ریشهکنی بیسوادی دغدغه همه مسئولان گچساران باشدفرماندار گچساران گفت ریشهکنی بیسوادی دغدغه همه مسئولان گچساران باشد به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران عصر امروز عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان اظهار کرد امروز با توجه به رشدپیامی از شرق آسیا به بهانه یلدا/ قصه دروغسازی در فضای مجازی + فیلم
پیامی از شرق آسیا به بهانه یلدا قصه دروغسازی در فضای مجازی فیلم پیامی از شرق آسیا به بهانه یلدا ویدئویی ساختگی که در بلندترین شب سال خیلیها را سرگرم ساخت و به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد به گزارش گروه چند رسانهای باشگاه خبرنگاران پیامی از شرق آسیا به بهانه یلداادامه فیلمبرداری «آدم باش» در تهران
ادامه فیلمبرداری آدم باش در تهرانفیلمبرداری فیلم سینمایی آدم باش به کارگردانی مجید جوانمرد در شمال کشور به پایان رسید و در تهران فیلمبرداری فیلم ادامه خواهد داشت به گزارش خبرنگار سینمایی فارس فیلمبرداری فیلم سینمایی «آدم باش» اولین ساخته مجید جوانمرد در ژانر کمددلیل واهمه از ساخت «فیلمهای اجتماعی» چیست؟
دلیل واهمه از ساخت فیلمهای اجتماعی چیست 1393-09-24 08 57 آنچه ازنظر جامعهشناسان بر میآید این است که بسته نگه داشتن دملهای چرکین به تطهیر جامعه نخواهد انجامید یک برخورد کپکگونه و اصرار بر یک روش همیشگی نمیتواند شرایط جدید همراه داشته باشد و راهکارها با بیان مسائل عیان/ویژه نامه 9 دی/ فیلم/ همه وقایع فتنه ۸۸
ویژه نامه 9 دی فیلم همه وقایع فتنه ۸۸نام این مستند قطبنما است که به موضوع فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی میپردازد حوزه احزاب خبرگزاری فارس- ویژهنامه حماسه 9 دی روزهاى سال به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند این انسانها هستند این ارادهها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میبه بهانه ممنوعیت اکران فیلم «موسی» در کشورهای عربی مروری بر همه فیلمهای ناکام تاریخ سینما در اکران/
به بهانه ممنوعیت اکران فیلم موسی در کشورهای عربیمروری بر همه فیلمهای ناکام تاریخ سینما در اکران از نوح تا موسی نبیتاریخ سینما همواره شاهد ساخت فیلمهایی بوده که به دلایل مختلف از دینی و اخلاقی گرفته تا تاریخی و سیاسی در زمان خود با جنجالهای زیادی روبرو شده و اکران آنها در برخیبرگزاري جشنواره ملي فيلم و عکس جلوههاي آب نياز به عزم ملي و همدلي همه دستگاهها دارد
۴ دي ۱۳۹۳ ۷ ۰ق ظ برگزاري جشنواره ملي فيلم و عکس جلوههاي آب نياز به عزم ملي و همدلي همه دستگاهها دارد گروه استانها اصفهان به گزارش خبرگزاري موج از اصفهان در نشستي پيرامون چگونگي برگزاري دومين جشنواره ملي فيلم و عکس جلوههاي آب در اصفهان خليلي پير مدير روابط عمومي و امور بيناین قصه عاشقانه 8 سال با ما بود/ فیلمی برای مهربانتر شدن با مهاجران -
نشست فیلم چند متر مکعب عشق در مهر-2 این قصه عاشقانه 8 سال با ما بود فیلمی برای مهربانتر شدن با مهاجران شناسهٔ خبر 2444661 سهشنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲ ۲۳ هنر > سینمای ایران کارگردان و تهیهکننده چند مترمکعب عشق معتقدند اگر این فیلم باعث شود مردم ایران رفتار مهربانتری با مهاجروحالله رفیعی به فارس خبر داد «قصههای سرزمین رافدین» روایتی از قصه دلدادگی مردم عراق به مقاومت و ب
روحالله رفیعی به فارس خبر دادقصههای سرزمین رافدین روایتی از قصه دلدادگی مردم عراق به مقاومت و بیداری اسلامی فیلممجموعه مستند قصههای سرزمین رافدین توسط روخ الله رفیعی در حال ساخت است و قصه دلدادگی مردم عراق به مقاومت بیداری و انقلاب اسلامی را به تصویر میکشد روحالله رفیعی تهعرب: میزبانی جام جهانی 2016 به شیراز رسید/مسئولان به کشتی اهمیت ندهند ورزش کشور ضرر می کند
عرب میزبانی جام جهانی 2016 به شیراز رسید مسئولان به کشتی اهمیت ندهند ورزش کشور ضرر می کند شهر شیراز از سوی فدراسیون کشتی به عنوان نامزد اصلی مسابقات جام جهانی کشتی در سال 2016 معرفی شد زین العابدین عرب رئیس هیأت کشتی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با تائ-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها