تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806706951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ ننگي براي فتنه‌گران بالاتر از آن 70ميليون دلار امريكا نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هيچ ننگي براي فتنه‌گران بالاتر از آن 70ميليون دلار امريكا نيست
رئيس‌جمهور شجاع آرژانتين مدتي پيش مواجهه‌اي با امريكا داشت كه تاكنون كمتر در سياست‌هاي كشورهاي امريكاي لاتين ديده‌ايم. اگر اوضاع جهان اين گونه پيش رود، كساني كه از سوي ديگر عصايي را زير بغل امريكا مي‌گذارند، خيانت بزرگي نه‌تنها در ايران بلكه براي بشريت انجام داده‌اند.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


رئيس‌جمهور شجاع آرژانتين مدتي پيش مواجهه‌اي با امريكا داشت كه تاكنون كمتر در سياست‌هاي كشورهاي امريكاي لاتين ديده‌ايم. اگر اوضاع جهان اين گونه پيش رود، كساني كه از سوي ديگر عصايي را زير بغل امريكا مي‌گذارند، خيانت بزرگي نه‌تنها در ايران بلكه براي بشريت انجام داده‌اند.

روايتي هنرمندانه از واقعيت‌ها
حسين صفار‌هرندي در مراسم رونمايي از فيلم مستند «روزهاي خرداد» ساخته سيدمهدي دزفولي و تهيه‌كنندگي محسن يزدي با تقدير از مركز مستند حوزه هنري براي ساخت اين مجموعه مستند گفت: به نظر من كارهايي از اين دست ضرورت دارد و چه بهتر كساني كه براي ساخت اين آثار اقدام مي‌كنند هم اهل معرفت باشند و هم اهل هنر. اين اثر سينمايي هم روايتي هنرمندانه از واقعياتي است كه گرچه تلخ بودند ولي نتيجه آنها منجر به آسودگي خيال مي‌شود كه ديگر تكرار نخواهند شد.
وي ادامه داد: من درباره فتنه سه فرض را قابل تصور مي‌دانم كه اولين آن به موضوع خطا برمي‌گردد يعني آنچه اتفاق افتاد، خطايي بود كه انجام گرفت.

صفار‌هرندي يادآور شد: در مورد بخشي از تاريخ هشت‌ماهه فتنه 88 بايد قبول كرد كه موضوع خطا موضوعي قابل تصور است كه عده‌اي بر حسب خطا وارد فتنه شده‌اند كه بعد از سخنراني مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه 29 خردادماه، كارشان را جبران كردند. يعني خيلي از افراد كه قبل از اين خطبه‌هاي تاريخي در كوچه‌ها و خيابان‌ها فرياد زده بودند و ناخواسته و از روي اشتباه وارد فتنه شدند بعد از اين سخنان ارزشمند كارشان را جبران كردند.
اين كارشناس مسائل فرهنگي و سياسي افزود: عده‌اي از مردم كه خيال مي‌كردند حق‌شان ضايع شده و البته خيال باطلي بود، وقتي ديدند كه رهبري نظام تضمين مي‌كند كه راه‌هاي قانوني براي استيفاي حق گشوده شده و اين قانون است كه حركت‌هاي خلاف را تعيين مي‌كند، ديگر وارد ماجراهاي بعدي فتنه نشدند.

«ورود به فتنه به مثابه يك تاكتيك» فرضيه دومي بود كه وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي به آن اشاره كرد و گفت: كساني هم نه از روي خطا بلكه با علم و آگاهي به اينكه ماجرا تقلب نيست با مستمسك قرار دادن موضوع تقلب چيزي را درخواست كردند كه حقشان نبود و اتفاقاً فكر مي‌كردند توانايي به ثمر رساندن حركات تاكتيك‌دار خود را دارند اما آنها در ميانه راه ديدند كه اين اقدامشان نيز جواب نمي‌دهد. بنابراين اين افراد هم از فتنه خارج و جدا شدند. البته ما ديده‌ايم كه ظرفيت فتنه هر چه به جلو رفته كاهنده نيز بوده است، چراكه ديديم بعضي‌ها نيات سالمي نداشتند اما عقلاني نگاه مي‌كردند، چون اين انتخاب برايشان تاكتيك بود كه ديدند اين تاكتيك هم مفيد و مؤثر نيست.

صفار‌هرندي در ادامه صحبت‌هاي خود تصريح كرد: فرض سومي كه براي فتنه مطرح مي‌شود فتنه به مثابه استراتژي است، يعني اينكه برنامه مدون و طراحي شده‌اي كه داراي اجزاي مشخصي بود و بر اين نكته تأكيد مي‌كرد كه نبايد از اين جريان كوتاه آمد و بايد آنقدر اين خط را دنبال كرد تا مقصود اصلي حاصل شود، البته در اين ميان نيز هر چه پيش آيد، مهم نيست چون اين يك استراتژي است.

سران فتنه بيرون از كشورند
وي افزود: به اعتقاد من سران فتنه كساني هستند كه فتنه را به عنوان يك استراتژي نگاه كردند و من اعتقاد دارم ما در ايران سران فتنه نداريم بلكه سر فتنه در بيرون از كشور است و اينهايي كه از نظر مردم به عنوان سران فتنه معرفي شده‌اند، بازي‌خوردگان فتنه هستند. من معتقدم سران فتنه كساني هستند كه از همان اوايل پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به دنبال استراتژي سرنگوني بودند و البته ممكن است تظاهر به تغيير روش داشته باشند اما خيلي زود خودشان را لو مي‌دهند.
وي با اشاره به نامه باراك اوباما در آستانه انتخابات سال 88 به رهبر معظم انقلاب اسلامي بيان داشت: اوباما چند روز قبل از انتخابات 88 به رهبر معظم انقلاب نامه‌اي مي‌نويسد و در آن نامه به اين موضوع اشاره مي‌كند كه بايد فصل نويي را شروع كنيم و در رفتارهاي سابق تجديدنظر كنيم كه اتفاقاً حضرت آقا به نامه اوباما جواب داد و اين نشان‌دهنده يك آرايش صلح‌جويانه از طرف رئيس‌جمهور امريكا بود اما تا محيط اجتماعي ما دستخوش تلاطم‌هاي فتنه شد و به نظر رسيد شرايط براندازي و كودتا مهيا شده است، اوباما كه دست دراز كرده بود به يك باره تغيير چهره داد و تبديل به فرمانده ميداني مغرضين شد و از نظر او كساني كه در راه اين فتنه قرار گرفتند، رزمندگان راه دموكراسي بودند كه بايد تمام قد از آنها حمايت كرد. حتي ديديم كه كنگره امريكا مبلغ 70 ميليون دلار را براي تجهيز جريان اطلاع‌رساني و شبكه‌سازي اختصاصي در داخل ايران به معارضين اختصاص داد.

حمايت امريكا ننگ فتنه‌گران
صفارهرندي تصريح كرد: به نظر من هيچ ننگي بر پيشاني فتنه‌گران بالاتر از اين نيست كه چند ماه بعد از فتنه، كنگره امريكا از اوباما گزارش اختصاص اين مبلغ 70 ميليون دلار را مي‌خواهد. به نوعي آقاي اوباما گزارش سران فتنه را به كنگره امريكا ارائه داد و وقتي اين طور باشد، براي ايالات متحده و همه كساني كه مثل او صحنه را مي‌ديدند، فتنه به مثابه يك استراتژي است كه دشمنان نظام همواره دنبال شرايطي مشابه براي تكرار آن هستند. امروز در برابر اين جريان فتنه بزرگي به نام تحريم وجود دارد كه بخشي از پازل فتنه تازه سلطه‌طلبان است.

اين كارشناس مسائل سياسي ادامه داد: امريكايي‌ها هم اكنون گفته‌اند كه بحث ما ايران است، بحث ما با ايران ديگر فقط مسائل هسته‌اي نيست بلكه بحث اصلي ما حوزه نفوذ است كه ايران به شدت مشغول نفوذ كردن است كه اگر اين است حال دو گناه بزرگ متوجه اصحاب فتنه است كه هنوز از كارهاي خود دست بردار نيستند. اينها افرادي حقير هستند كه در جاهايي فتنه را محكوم مي‌كنند اما در جاهايي هم مي‌خواهند از فتنه ارتزاق كنند و در جايي هم موضوع چانه‌زني با رهبري را مطرح مي‌كنند. به معناي ديگر اينها نسخه‌اي ديگر از همان فشار از پايين و چانه‌زني از بالا را مطرح مي‌كنند. خيانت بزرگ اين افراد در جايي است كه وقتي ايران پنجه در پنجه قدرت‌هاي جهاني انداخته است آنها چون امريكا را قدرت بزرگ تشخيص دادند با پنجه كشيدن به نظام از هماوردي در ساحت جهاني جلوگيري مي‌كنند و اين بزرگ‌ترين خيانت آنهاست.

صفار‌هرندي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود بيان داشت: يك مدير بحران همه اميد و آرزويش اين است كه وقتي به يك موضوع بحران‌زده فكر مي‌كند، ذهنش بايد در جايي مشغول باشد. به نظر من در سال‌هاي اخير امريكايي‌ها ديگر نمي‌دانند كجا را نقطه اصلي بحران بدانند. اگر اين سرگيجه براي آنها فراهم شده است نشئت گرفته از اين مركزيت جغرافيايي ايران است كه تاريخ آينده به نام اوست، اين جغرافياي گربه‌نشان پوست تركانده است و در هر جايي كه صحبت از آن مي‌شود، مي‌بينيم كه ديگر ارجاع به ايران مي‌دهند.

خيانت بزرگ اين افراد اين بوده كه وقتي امريكايي‌ها براي اتاق‌هاي بحران خود سرگيجه گرفته‌اند اينها حفره‌اي ايجاد كرده‌اند كه كانون بحران اينجاست، اينجا يعني تهران و ما تهران را دچار آفت مشغول بودن به خود مي‌كنيم. البته اين طرح نيز ناكام ماند و من تعبير عمليات تأخيري را براي اين سرنوشت شوم استكبار تصور مي‌كنم، سرنوشت شومي كه به عنوان يك كابوس داستانش در حال تمام شدن است و شايد روزي برسد كه آقاي اوباما اعلام كند كه ما بعد از 100 سال اول بودن در اقتصاد دنيا، دوم هستيم. اين موضوع در ساحت‌هاي ديگر نيز مشغول اتفاق افتادن است كه وقتي به حياط خلوت امريكا نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه چه برايش گذشته است.

صفار‌هرندي در بخش پاياني صحبت‌هاي خود تصريح كرد: رئيس‌جمهور شجاع آرژانتين مدتي پيش مواجهه‌اي با امريكا داشت كه تاكنون كمتر در سياست‌هاي كشورهاي امريكاي لاتين ديده‌ايم. اگر اوضاع جهان اين گونه پيش رود، كساني كه از سوي ديگر عصايي را زير بغل امريكا مي‌گذارند، خيانت بزرگي نه تنها در ايران بلكه براي بشريت انجام داده‌اند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن