تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804392329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پژوهش در ساخت فیلم‌های دینی نماز و نیایش مغفول مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: پژوهش در ساخت فیلم‌های دینی نماز و نیایش مغفول مانده است خبرگزاری پانا: منوچهر محمدی عضو هیات داوران فیلم ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین معتقد است عنصر علاقه‌مندی به ساخت فیلم با موضوعات معنوی چون نماز و نیایش به‌تنهایی كافی نیست، بلكه فیلم‌سازان جوان در ساخت آثار خود به تحقیق و پژوهش باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. اما این مهم در آثار مورد غفلت قرار گرفته بود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۰ دي ساعت 10:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ منوچهر محمدی با بیان این مطلب درباره علاقه‌مندی فیلم‌سازان به ساخت فیلم‌های با موضوعات دینی گفت: نسل جوان فیلم‌ساز علاقه‌مندی ویژه‌ای به ساخت فیلم در حوزه سینمای دینی دارد كه این روحیه خودجوش جای تقدیر دارد.
 
وی ادامه داد: چراكه این دسته از فیلم‌سازان سراغ فیلم‌های تجاری و یا حتی آثار معمولی و داستانی نرفته بودند و سوژه‌هایی با موضوع نماز و نیایش را انتخاب كردند.
 
تهیه‌كننده فیلم «فرشته‌ها باهم می‌آیند» در ادامه متذكر شد: اما واقعیت این است كه عنصر علاقه‌مندی به ساخت فیلم با موضوعات معنوی چون نماز و نیایش به‌تنهایی كافی نیست، بلكه فیلم‌سازان جوان در ساخت آثار خود به تحقیق و پژوهش باید توجه ویژه‌ای داشته باشند. این در حالی است كه این عنصر در آثار مورد غفلت قرار گرفته بود.
 
محمدی كاستی در حوزه پژوهش را از نكات منفی آثار عنوان كرد و گفت: غفلت در امر پژوهش از نكات منفی موجود در آثار بود به این معنا كه بدیهی‌ترین آداب نماز و نیایش در كارگردانی موردتوجه قرار نگرفته بود به‌عنوان مثال یك وضو و یا یك تیمم ساده در برخی از فیلم‌ها به‌درستی نشان داده نمی‌شد و فیلم‌سازان با سهل‌انگاری از كنار موضوعات می‌گذشتند.
 
عضو هیات داوران فیلم ششمین جشنواره ملی نماز و نیایش در ادامه صحبت‌های خود درباره سطح كیفی فیلم‌های این دوره از جشنواره گفت: یكی از نكات قابل‌توجه در فیلم‌هایی كه مورد ارزیابی قرار گرفت این بود كه رگه‌هایی از استعدادهای آتی سینمای ایران را می‌توانستیم در آثار ببینیم.
 
وی در پاسخ به این سؤال كه برگزاری جشنواره ملی نماز و نیایش چه تأثیری بر هدایت فیلم‌سازان دارد گفت: برقراری دیالوگ بین فیلم‌سازان جوان با كارشناسان مذهبی و سینماگران شاخص مهم‌ترین دستاورد این جشنواره خواهد بود و به‌نوعی قاعده استاد و شاگردی كه در همه حرفه‌ها وجود دارد در این مورد نیز صورت می‌گیرد.
 
این تهیه‌كننده سینما در ادامه متذكر شد: متأسفانه این قاعده معمول امروزه در میان جوانان فیلم‌ساز رنگ‌باخته است و همین‌كه فیلم‌سازان به طرح و ایده خوبی روی كاغذ می‌رسند گمان می‌كنند بازی تمام‌شده و دیگر كارگردان هستند. در حالی كه چنین نیست. مشاوره نیاز همیشگی فیلم‌ساز است و در حال حاضر فیلم‌سازان حرفه‌ای كه در ساخت فیلم‌های خود مشاوره می‌كنند.
 
منوچهر محمدی در پایان افزود: با این اوصاف ساخت فیلم در حوزه مسائل دینی نیاز حتمی به مشاوره دارد و علاوه بر مفاهیم بنیادی سینما و بررسی زیبایی‌شناسی در آثار باید از جهت محتوایی نیز مشاوره بگیرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن