تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833799374
ریشههای اجتماعی «فتنه 88» که امروز دوباره دارد پیریزی میشود، ایجاد «دو دستگی موهوم» بین ملت در سال 76 بود/هیچوقت دستهبندی اصلاحطلب و اصولگرا، دستهبندی صادقانهای نبوده است
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: سخنرانی مهم استاد پناهیان در مورد «ریشۀ فتنه» در مسجد لولاگر تهران؛
ریشههای اجتماعی «فتنه 88» که امروز دوباره دارد پیریزی میشود، ایجاد «دو دستگی موهوم» بین ملت در سال 76 بود/هیچوقت دستهبندی اصلاحطلب و اصولگرا، دستهبندی صادقانهای نبوده است
«ریشههای اجتماعی فتنه که امروز دوباره دارد پیریزی میشود، به ایجاد دو دستگی بین ملت در سال 76 برمیگردد. هیچوقت دستهبندی اصلاحطلب و اصولگرا، دستهبندی صادقانهای نبوده است.
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،
در ادامه فرازهایی از این سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در مسجد لولاگر تهران را میخوانید:
ماهیت فتنه فراتر از تغییر نظام بود/ هدف فتنه نابودی کشور و ملت بود
ماهیت و ریشههای فتنه 88 باید مورد مطالعه و مداقّه قرار گیرد و به ویژه این مسأله باید دقیقاً مورد بررسی قرار گیر که اگر 9 دی رخ نمیداد این فتنه در دراز مدت به کجاها میتوانست برسد. فتنه اصلاً نمیخواست در حدّ و اندازههای تظاهرات خیابانی و ابطال انتخابات و حتی تغییر نظام محدود شود. این فتنه داشت مسیری را طی میکرد که به چیزی شبیه وضعیت سوریه و عراق فعلی، یعنی حرکتهای تروریستی گسترده با هدف تجزیۀ مملکت در حد نابودی، منجر شود. غیر از این مسیری که امروز میبینیم در برخی کشورها دنبال میشود، اصلاً راه دیگری برای آیندۀ فتنه وجود نداشته است. مردم باید این را بدانند تا قدر معجزۀ 9 دی را بیشتر درک کنند و قدر کاری که خودشان انجام دادند را بیشتر بفهمند.
حماسۀ 9 دی را مردم آفریدند؛ این حرکت واقعاً خودجوش بود و در واقع یک انفجار مردمی علیه ناامنیهایی بود که فتنهگران داشتند ایجاد میکردند. همین مسجد لولاگر یک نمونۀ کوچکی از آن ناامنیهایی بود که هیچ منطقی نداشت ولی یک عدهای داشتند این ناامنیها را زمینهسازی میکردند.
درک آیندۀ فتنه، ماهیت فتنه را نشان میدهد/ فتنهای که اینجا شکل گرفت به نوع دیگری در عراق و سوریه پیریزی شد
درک دقیق آیندۀ فتنه، ماهیت فتنه را به ما نشان میدهد، و امروز ما داریم در کشورهایی مثل عراق و سوریه میبینیم که چگونه محقق شده است. یعنی این فتنهای که در اینجا شکل گرفت، به یک نوع دیگری در آنجا پیریزی شد و به نتیجه رسید که تجزیهطلبی و خارج شدن کنترل اوضاع امنیتی کشورهای همسایه منجر شد؛ چیزی که دقیقاً خواست مستکبران است.
قدرتهای زورگویی که پشت سر فتنه بودند، و آدمهای آنها از سفارتخانهها به وسط میدان میآمدند و فعالیت میکردند –در صورت موفقیت- حتماً اولین گروهی که از بین میبردند، همان کسانی بودند که فتنهگری کرده بودند یا زمینۀ فتنه را فراهم کرده بودند. آنها نمیآمدند مملکت را دو دستی تقدیم فتنهگران کنند و خودشان کنار بکشند. آنها فقط نابودی ملت ما و تجزیۀ کشور را میخواهند و خودشان هم گفته بودند که باید ریشۀ این ملت را خشکاند.
ریشههای اجتماعی فتنه که امروز دوباره دارد پیریزی میشود، به ایجاد دو دستگی بین ملت در سال 76 برمیگردد
در اینجا میخواهیم دربارۀ «ریشههای پدید آمدن فتنه» بحث کنیم؛ ریشههایی که دوباره دارد پیریزی میشود و باید جلوی آن را گرفت. و برخی از سیاسیون سادهاندیش ما دوباره دارند مقدماتی را فراهم میکنند که از آن مقدمات میشود نتایجی مثل فتنه را بهدست آورد.
ریشۀ اجتماعی فتنه سال 88 به سال 76 برمیگردد. البته درست است که برای این فتنه از 20 سال قبل پیریزی کرده بودند، ولی اینکه وارد بدنۀ جامعه شود -بنده فکر میکنم- از تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 76 این قصه آغاز شد که یک عدهای آمدند یک فضای قرمز و آبی در عرصۀ سیاسی درست کردند و با اینکه دولت را از کارگزاران گرفتند و به دست مشارکت سپردند که طیفهای این دو -جریان-بسیار به هم نزدیک بودند، ولی در مردم القاء یک «دوییّت» کردند یعنی اینطور القاء کردند که «ما با وضع موجود مخالفیم پس بیایید به ما رأی بدهید!» بعد آمدند و رأی مردم را مصادره به مطلوب کردند و به یک معنای دیگری تحریف کردند که خودشان بعداً تئوریهایش را رو آوردند و میخواستند تا حدّی که میتوانند جامعه را سکولاریزه کنند. و بعد هم مخالفان خودشان را طالبان معرفی کردند.
بنده همان زمان به یکی از پیشقراولان اصلاحات گفتم: «این کاری که شما انجام میدهید خیلی اشتباه است. شما دارید مخالفان خودتان را خیلی محکم میزنید. شما میدانید که مخالفان شما طالبان نیستند. حداکثرش این است که دو نگاه سیاسی وجود دارد.» ولی برنامه و ارادۀ آنها این بود که تاجایی که میتوانیم باید به آتش این اختلافات دامن بزنیم. آنها حیات خودشان و رأیآوری خودشان در انتخاباتهای بعدی و پایداری خودشان در قدرت را در دامن زدن به این اختلافات میدانستند.
برای جلوگیری از تکرار فتنۀ 88 از اول نباید جامعه را دوقطبی کرد/ یکی از محسنات دو انتخابات اخیر این بود که جامعه دوقطبی نشد
وقتی در جامعه تنشها افزایش پیدا کند، هر گروهی ممکن است طرفدارانی پیدا کند که آمادۀ درگیری با هم شوند. آنها این درگیری را یک نوبت در جریان 18 تیر-سال 78- امتحان کردند و در نوبت دوم هم در فتنۀ 88 از آن ثمرهگیری کردند. اگر میخواهید در جامعۀ شما چیزی شبیه فتنۀ 88 رخ ندهد، و همۀ امور با قانون و منطق جلو برود و همۀ امور با محبت و گفتگو و صمیمیت جلو برود، از اول نباید بر اختلافات دامن زد. از اول نباید جامعه را دوقطبی کرد.
یکی از محسنات بسیار برجستۀ انتخابات اخیر ریاست جمهوری، این بود که جامعه دوقطبی نشد. و این امتیاز به صورت بسیار برجسته در انتخابات مجلس قبلی هم دیده شد که در آن انتخابات هم جامعه دوقطبی نشد. هرچند وجود اختلاف نظر در جامعه خوب است. خیلی خوب است که اختلاف نظر و اختلاف نگاه وجود داشته باشد، و اصلاً مفید و رشددهنده است و موجب میشود که مردم همیشه راهی برای عبور از مشکلات پیدا کنند. و موجب میشود بین نخبگان جامعه چرخش قدرت پدید بیاید.
اختلاف نظر خوب است ولی دوقطبی کردن جامعه و به جان هم انداختن این دو قطب، غلط است
اختلاف نظر بین جریانهای متعدد برای جامعه، خیلی خوب است ولی دوقطبی کردن جامعه و بعد این دو قطب را به سختی به جان یکدیگر انداختن، کار بسیار غلطی است. ریشۀ فتنه به زمانی برمیگردد که یکسری از رسانهها موتور جنگ روانی را در عرصۀ سیاسی روشن کردند؛ با این جهتگیری که «ما» در مقابل «آنها» قرار داریم. و در آن شرایط، خودبهخود بسیاری از نیروهای فعال جامعه بدون اینکه خودشان بخواهند، در یک گروه خاصی تعریف شدند. یعنی به صورت دست بسته با یک دیکتاتوری رسانهای به آنها تحمیل کردند که «شما اصولگرا هستند و ما یک گروه دیگری هستیم -به نام- اصلاحطلب و ما با همدیگر دشمن هستیم!» در حالی که تمام این دستهبندیها واقعاً دروغ بود.
هیچوقت دستهبندی اصلاحطلب و اصولگرا، دستهبندی صادقانهای نبوده است/ این دستهبندی توسط یک باند ماهر برای ایجاد دشمنی صورت گرفت
نه اصلاحطلبها یکدست همه سکولار بودند و نه اصولگراها اساساً یکدست محافظهکار بودند و نه اینکه همه یکدست در زمینههای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی یکنظر بودند. هیچوقت این دستهبندی اصلاحطلب و اصولگرا، دستهبندی صحیح و صادقانهای نبوده است. ولی این دستهبندی توسط یک باند رسانهای ماهر در جنگ روانی، به صورتی انجام گرفت که به همۀ افراد جامعه بهویژه فعالین فرهنگی، سیاسی و معنوی جامعه تحمیل شد. و بعد هم بین این دو دسته، دشمنی ایجاد شد؛ دشمنیهایی که واقعاً دستساز بود. بنده ریشۀ فتنه را در اینجا میدانم.
این فتنه فقط محدود نمیشود به اینکه کلمۀ «تقلب» دروغ بود. و فقط به این محدود نمیشود که رفتار غیرقانونی در مقابل شورای نگهبان جرم بسیار بالایی است که حضرت امام(ره) در موردش فرمود: اگر کسی در مقابل شورای نگهبان بایستد، مفسد فیالارض است(صحیفه امام/14/370 و 377 ) ریشۀ فتنه برمیگردد به آن اختلافات دروغینی که ایجاد کردند و همین الان برخی از سیاسیون سادهلوح باز هم دارند به این اختلافات موهوم و ساختگی دامن میزند.
همین الان اگر دولت محترم بگوید: «یک عدهای میخواهند ما موفق نشویم!» و بخواهد اَلَکی دشمنسازی کند، البته ممکن است واقعاً یک عدهای دوست داشته باشند که دولت موفق نشود، ولی اگر بخواهند این را تعمیم بدهند و تبدیل به یک جریان کنند و -به این ترتیب- بخواهند خودشان را به یک جریان مظلوم تبدیل کنند و بعد در بین مردم احساس تقابل ایجاد کنند، این ریشۀ فتنۀ بعدی خواهد بود.
چرا منازعات بیهوده و ساختگی ایجاد کنیم؟ بنده حتی بین بچهمذهبیها گفتهام که اگر از هر جریانی انتقاد داشتید، هم خوبیهایش را بگویید و هم انتقاد کنید. باید این بازیها-دشمنسازیهای اَلَکی- را تمام کنیم.
ببینید در چه اتاق فکرهایی دوییتِ اصلاحطلب-اصولگرا، شکل گرفت؟ ببینید این اصطلاحات را چه کسانی درست کردند؟ آیا واقعاً یک جریان مدوّنی به نام اصلاحطلب داریم؟ یعنی یک جریان سیاسیای به نام اصلاحطلب که از یک پشتوانۀ نظری مدوّن دارد، برخوردار هستیم؟ آیا از یک جریانی که پشتوانۀ نظری مدوّن دارد به نام اصولگرا-که تمایزات آن را اصلاحطلبها کاملاً مشخص باشد- برخوردار هستیم؟
یکی از ریشههای مهم فتنه دوقطبی کردن نابهجای جامعه و دشمنیتراشی بین آنها بود
یکی از ریشههای مهم فتنه دوقطبی کردنِ نابهجای جامعه بود که این دوقطبی کردن نه آن روز اول صحیح بود و نه دشمنیتراشی بین این دو جریان موهوم، صحیح بود. و نه امروز واقعاً یک چنین دوقطبیای وجود دارد. البته جریانهای مختلف سیاسی با اختلاف نظرهایی وجود دارند، که اینها گاهی با همدیگر نزدیک یا دور هستند. مثلاً همین الان برخی از شخصیتهای سیاسی مجلس هستند که با اصلاحطلبها به شدت از نظر فرهنگی مخالف هستند ولی اخیراً از نظر سیاسی خیلی به آنها نزدیک شدهاند. حالا ما اینها را اصلاحطلب بدانیم یا اصولگرا؟!
کسانی که دوقطبیهای دروغین درست میکنند، در واقع دارند پیشبینی میکنند که در آینده در خیابان دعوا راه بیندازند. چون اگر انسان یکمقدار مطالعات اجتماعی داشته باشد میفهمد که این نتایج به دنبالش خواهد بود. کمااینکه قبل از انتخابات 88 این دوقطبیها را در خیابانها تشدید کردند و آقا هم تذکر دادند که شیوهای که شما دارید برای این دوقطبیها در انتخابات درست میکنید، شیوۀ صحیحی نیست، باید مراقبت کنید.
بعد هم –کسانی که این دوقطبیها را تشدید کردند- همان حرکتها را پشوانۀ حرکتهای بعد از فتنه قرار دادند. گرچه فتنه و مشکلاتی که ایجاد کرد واقعاً جامعۀ ما را رشد داد، ولی باید به تبیین ابعاد آن بپردازیم که این رشد تثبیت شود و تعمیق پیدا کند.
بنده معتقدم که حتی برای بسیاری از ضدانقلابها هم سوء تفاهم ایجاد کردهاند
اگر کسی به شما گفت: «شما حزبالهی هستید و ما غیر از شما هستیم» شما نپذیرید و به او ثابت کنید که او در تصور خودش دربارۀ این تفاوت دارد اشتباه میکند. به او ثابت کنید که هم او دارای برخی از ویژگیهای حزباللهی است و هم شما در خیلی از ویژگیها ضعف دارید. مگر حزبالهی کیست؟! چرا باید یک تصور باطلی دربارۀ حزبالهی پیدا کند و بعد هم یک تصور باطلی دربارۀ اختلاف نظر پیدا کند؟ باید این سوء تفاهمها را برطرف کنیم. بنده معتقدم که حتی برای بسیاری از ضدانقلابها هم سوء تفاهم ایجاد کردهاند.
چرا جریان فتنه پشتوانۀ مردمی خودش را به سرعت از دست داد؟ به دلیل اینکه این سوء تفاهمها داشت برطرف میشد. و نظام اجازه داد این سوء تفاهمها در میدان عمل، برطرف شود. خوش به سعادت کسانی که به میدان آمدند و برای رفع سوء تفاهمها با مردم گفتگو کردند و علیه فتنهگران روشنگری کردند. ولی 9 دی پایان هر نوع سوء تفاهمی بود. یعنی مردم نشان دادند که فهمیدهاند قضیه از چه قرار است و این بساط را جمع کردند.
اگر مردم این هوشمندی را-در 9 دی- به خرج نمیداد، چه اتفاقی میافتاد؟ الان به سوریه و عراق یک نگاه کنید. به لیبی و مصر نگاه کنید. یک نیمنگاهی به برخی دیگر از کشورها بکنید که اختلافات به انواع دیگری در آن کشورها توسط جریانهای استکباری دامن زده شده است.
وقتی جوّ قرمز و آبی ایجاد شود، نوبت «دِربی» هم میرسد/ در عرصۀ سیاسی، «دِربی» یک درگیری موهوم و مخرب خواهد بود
اختلافافکنیهای موهوم که نان برخی در همین اختلافافکنیهاست، مقدمۀ این فتنه شد. از حدود 12 سال قبل از سال 88 این اختلافافکنیهای موهوم ایجاد شد.
وقت آن رسیده است که عناصر سیاسی و فرهنگی بیایند و در این نهضت مشارکت کنند که هر جا کسی یک اختلاف بیخود و اَلَکی مطرح کرد، با گفتگو جلوی آن را بگیرند و به آن اختلاف دامن نزنند و در زمین دشمن بازی نکنند.
بعضیها یک اسمی روی خودشان میگذارند و یک اسمی هم روی شما میگذارند و بعد میگویند: حالا بیایید با هم صحبت کنیم! باید به اینها بگوییم: اصلاً ما این اسمی که روی ما گذاشتهاید را قبول ندارم. مثلاً اگر کسی گفت: «ما ملیگرا هستم و شما مذهبی هستید! حالا بیایید بحث کنیم...» به او بگویید: «اتفاقاً ما هم ملیگرا هستیم!» به این ترتیب او را خلع سلاح خواهید کرد. کمااینکه حضرت امام(ره) میفرمود: ملیگرای واقعی ما هستیم. نگذارید حتی یک کلمه یا یک عبارت یا اصطلاح در دست کسی باقی بماند که بخواهد آن را موجب اختلاف قرار دهد. چون وقتی اختلاف ایجاد شد و وقتی جوّ قرمز و آبی ایجاد شد، بالاخره یک وقتی هم نوبت «دِربی» فرا میرسد. شاید کُریخوانی بین قرمز و آبی تا یک مدتی جذاب باشد اما در عرصۀ سیاسی «دِربی» یک درگیری موهوم و غیرواقعی و مخرّب خواهد بود که واقعاً برای مملکت ضرر دارد.
واقعیت این است که در عرصۀ سیاسی، دِربی نداریم. ما در عرصۀ سیاسی چند نوع نظر در زمینههای مختلف داریم و با این اختلاف نظرها زندگی میکنیم و رشد میکنیم و با این اختلافات خودمان را اصلاح میکنیم و جلو میرویم. اما یک جریاناتی میخواهند اختلافات یا اختلاف نظرهای موجود را زمینۀ دو قطبی کردن جامعه قرار دهند.
9 دی پایانی بر دوقطبی کردن ناصحیح جامعه بود/ قدردانی از 9 دی یعنی اجازۀ پدید آمدن دوقطبیهای ناصحیح را ندهیم
9 دی پایانی بر دوقطبی کردن ناصحیح جامعه بود و قدردانی از 9 دی این است که ما دیگر اجازه ندهیم دوقطبیهای ناصحیح در جامعه پدید بیاید. البته اشکالی ندارد که اختلاف نظر موجود باشد و بر سر این اختلاف نظرها گفتگو شود، ولی اگر جامعه دوقطبی شود، دامنۀ دشمنیها و آتش اختلافات افزایش پیدا میکند و زمینۀ حرکتهایی مثل فتنه شکل پیدا میکند.
منهای دروغی که به مردم گفته شده بود که در انتخابات تقلب شده است، آیا ادارهکنندگان آن تظاهراتهای خیابانی -که به قول خودشان مسالمتآمیز بوده- پیشبینی نمیکردند که در آن تظاهراتها حملۀ به مسجد و آتش زدن هم رخ میدهد؟ اگر پیشبینی نمیکردند که عناصر بسیار سادهلوحِ سیاسی هستند، و اگر پیشبینی میکردند، خیانت کردهاند. این اتفاقات ناگوار هم تقریباً در همان روزهای ابتدایی رخ داد، یعنی اینطور نبود که بعد از 7-8 ماه این اتفاقات بیفتد. کاملاً میشد پیشبینی کرد که این حرکت دارد به یکسری حرکتهای کور ضدامنیتی منجر میشود. و این قابل پیشبینی بود.
انشاء الله که بتوانیم از فتنههای آینده پیشگیری کنیم و ممکلت ما و ملت ما این قدرت را دارد. با توجه به اینکه «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» خوب است شما مراجعه کنید و برخی از سخنرانیها و تظاهراتهای قبل از شروع جریانات تروریستی در منطقه را بررسی کنید. صحبتهای آنها را گوش کنید و ببیند که چگونه مردم را تهییج میکردند و بعد کمکم آن را به این ناامنیِ فضاحتبار رساندند. یعنی اینطور نبود که از همان روز اول چندتا قطار اسلحه بیاورند و در خیابانها بریزند و حرکات تروریستی انجام دهند.
اگر چگونگی آغاز این ناامنیهای کشورهای منطقه را ببینید، میفهمید که این فتنۀ 88 واقعاً مملکت ما را میخواست به کجاها برساند. آفرین بر 9 دی که عقلانیت این مردم را نشان داد و اجازه نداد که مردم بازیخوردۀ یک گروه اندکی شوند که صرفاً جنگ روانی بلد بودند، نه سیاست میدانستند و نه کیاست داشتند./س
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]
صفحات پیشنهادی
خاتمی: باید بین سلایق مختلف آشتی ایجاد شود/قبح فتنه از بین رفتنی نیست
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۸ خطیب این هفته نماز جمعه تهران بر ضرورت ایجاد آشتی بین سلایق مختلف درون نظام تاکید کرد به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آیتالله سید احمد خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با توجه به اهمیت ایجاد آشتی در جامعه گفت یکی از ا«من ناصر حجازی هستم ...» دوباره مقابل دوربین
من ناصر حجازی هستم دوباره مقابل دوربین تاریخ انتشار چهارشنبه 26 آذر 1393 ساعت 10 16 | شماره خبر 1759856119036873337 تعداد بازدید 0 پ پ با صدور مجدد پروانه ساخت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلم مستند داستانی من ناصر حجازی هستم که تصویربرداری آن به دلیلاختصاصی فارس هنگامه قاضیانی جلوی دوربین «دلبری» رفت/دومین فیلم اشکذری با موضوعی اجتماعی
اختصاصی فارسهنگامه قاضیانی جلوی دوربین دلبری رفت دومین فیلم اشکذری با موضوعی اجتماعیدومین ساخته بلند سینمایی سید جلال دهقانی اشکذری با حضور هنگامه قاضیانی جلوی کلید خورد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس هنگامه قاضیانی در دومین ساخته بلند سینمایی سید جلال دهقانی اشکذری یکی از نقشه«من ناصر حجازی هستم ...» دوباره مقابل دوربین میرود
من ناصر حجازی هستم دوباره مقابل دوربین میرود فرهنگ > سینما - ایسنا نوشت با صدور مجدد پروانه ساخت از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلم مستند داستانی «من ناصر حجازی هستم » که تصویربرداری آن به دلیل تغییر در عوامل تولید و ساخت در راستای ارتقمعاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز: بین کار روزانه مردم و مساجد پیوند ایجاد شود
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز بین کار روزانه مردم و مساجد پیوند ایجاد شودمعاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز با تأکید بر لزوم احیای محور بودن مساجد در محلات گفت باید بین کار روزانه مردم با مساجد پیوند ایجاد کنیم به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمبه کارگردانی رابرت رودریگوئز «آتش و یخ» جلوی دوربین زنده میشوند/دوباره سازی انیمیشن دهه هشتادی
به کارگردانی رابرت رودریگوئزآتش و یخ جلوی دوربین زنده میشوند دوباره سازی انیمیشن دهه هشتادیفیلم انیمیشن آتش و یخ تبدیل به یک فیلم زنده سینمایی میشود نسخه اصلی در دهه هشتاد میلادی اکران عمومی شد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس امر کارگردانی این نسخه زنده را رابرت رودریگوئز مکزیکتحليلي بر ايجاد نوآوري تا استفاده در روابط بين الملل
۲۲ آذر ۱۳۹۳ ۱۰ ۳۶ق ظ ايده تا ديپلماسي تحليلي بر ايجاد نوآوري تا استفاده در روابط بين الملل گروه آموزش به گزارش خبرگزاري موج امروزه اهميت فناوري به منظور افزايش سرعت و دقت فعاليتهاي مختلف سازمانها و ارتباط اجزاي مختلف آن با يکديگر و در نتيجه بالا بردن بهرهوري آنها به روشنياز اول دی ماه دوباره می توانید ردکارپت رضا عطاران را ببینید
از اول دی ماه دوباره می توانید ردکارپت رضا عطاران را ببینیدنسخه نمایش خانگی آخرین ساخته رضا عطاران از اول دی ماه به همراه گالری تصاویر صحنه و پشت صحنه این فیلم با زیرنویس انگلیسی و فارسی وارد بازار میشود فیلم سینمایی رد کارپت در ماه رمضان امسال اکران عمومی شد و به دلیل استقبالامروز صورت گرفت بازدید 4 استاد بینالمللی قرآن از مرکز نظارت بر چاپ و نشر قرآن کشور
امروز صورت گرفتبازدید 4 استاد بینالمللی قرآن از مرکز نظارت بر چاپ و نشر قرآن کشورهیأتی متشکل از اساتید بینالمللی قرآن از کشورهای مصر لبنان اندونزی و ترکیه امروز 9 دیماه با حضور در سازمان دارالقرآن از روند نظرات بر چاپ و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند به گزارش خبربا پایان بازبینی 28 فیلم «نگاه نو» پرونده فیلم اولیهای جشنواره 28 امروز بسته میشود
با پایان بازبینی 28 فیلم نگاه نوپرونده فیلم اولیهای جشنواره 28 امروز بسته میشودجمع بندی هیات انتخاب برای اعلام اسامی فیلم های پذیرفته شده در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر امروز انجام می شود به گزارش خبرنگار سینمایی فارس جمع بندی نهایی فیلمهای بخش فیلمهای اول نگاهآنچه امروز ميبينيم با معماري اسلامي متضاد است
آنچه امروز ميبينيم با معماري اسلامي متضاد است نشست بازآفريني معماري ايراني در جامعه مدرن به همت بنياد معماري انقلاب اسلامي برگزار ش نویسنده زهرا ابراهيمي نشست بازآفريني معماري ايراني در جامعه مدرن به همت بنياد معماري انقلاب اسلامي برگزار شد در اين نشست سخنرانانگاه به فتنه 88 از دریچهی دوربین مستندسازان
نگاه به فتنه 88 از دریچهی دوربین مستندسازان اتفاقات و حوادث مهم و سیاسی انتخابات سال 88 که به دلیل دخالت عناصر بیگانه و خارجی و ارتباطات افرادی از کشور با آنها به فتنه 88 منجر شد منبع الهام و توجه سینماگران و مستندسازان قرار گرفت به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران اتفاقانگاهی به فتنه 88 از دریچه دوربین مستندسازان
قسمت اول نگاهی به فتنه 88 از دریچه دوربین مستندسازان اتفاقات و حوادث مهم و سیاسی انتخابات سال 88 که به دلیل دخالت عناصر بیگانه و خارجی و ارتباطات افرادی از کشور با آنها به فتنه 88 منجر شد منبع الهام و توجه سینماگران و مستندسازان قرار گرفت به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگارمعاون اجتماعی نیروی انتظامی لرستان خبر داد دستگیری قاتل معلم بروجردی
معاون اجتماعی نیروی انتظامی لرستان خبر داددستگیری قاتل معلم بروجردیمعاون اجتماعی فرمانده انتظامی لرستان گفت قاتل معلم بروجردی امروز در تهران دستگیر شد و در حال انتقال به شهرستان بروجرد جهت سیر مراحل قانونی است به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد رضا شیروژن ظهر امروز در گفتامروز انجام شد آغاز به کار ساخت سایت جدید نمایشگاههای بینالمللی همدان
امروز انجام شدآغاز به کار ساخت سایت جدید نمایشگاههای بینالمللی همدانعملیات احداث سایت جدید نمایشگاههای بینالمللی استان همدان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور آغاز شد به گزارش خبرگزاری فارس از همدان پیش از ظهر امروز مراسم کلنگزنی سایت جدید محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی استمعاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف تأکید کرد لزوم آسیبشناسی در برگزاری کنگره بینالمللی بیبی حکیمه(س)
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف تأکید کردلزوم آسیبشناسی در برگزاری کنگره بینالمللی بیبی حکیمه س معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف کشور بر لزوم آسیبشناسی در برگزاری کنگره بینالمللی بیبی حکیمه س تأکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجتالاسلام احمد شرفخانی ظهر اممدیرعامل موسسه آیتالله مدنی: دشمنان در پی ایجاد تردید در جایگاه ولایت هستند/ 9 دی مبین علاقه امت به ولایت
مدیرعامل موسسه آیتالله مدنی دشمنان در پی ایجاد تردید در جایگاه ولایت هستند 9 دی مبین علاقه امت به ولایترئیس موسسه آیتالله مدنی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تردید در جایگاه ولایت هستند گفت خارجنشینان در حال تعریف غیر مشروعی از شیعه هستند که برای هیچ فرد ولایتمداری قاب-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها