تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820248311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرسشگري و نقادي، لازمه آموزش و پرورش موفق و پيشرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۳۲ب.ظ)
پرسشگري و نقادي، لازمه آموزش و پرورش موفق و پيشرفته است مدير کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ايجاد فضاي گفت و گو، پرسشگري و نقادي لازمه آموزش و پرورش موفق و پيشرفته است و فرهنگيان بايد بر اين مهم اهتمام ويژه داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، فولادوند در نشست مجلس مشورتي معلمان استان با قدر داني از حضور نمايندگان معلمان استان در اين نشست گفت: ما مشکلات زيادي در آموزش و پرورش داريم که تذکر و يادآوري مشکلات باعث مي شود که آنها را فراموش نکنيم.
فولادوند در ادامه با بيان اين که من هميشه براي پاسخگويي آماده ام، تصريح کرد: ما بايد فرهنگ پاسخگويي را نهادينه کنيم؛ چراکه مديران بايد در قبال تمام اعمالي که انجام مي دهند، پاسخگو باشند.
وي افزود: بخشي از خواسته ها در سطح استان قابل رفع است، اما؛ بخشي حتي در وزارتخانه نيز مرتفع نمي شود و نيازمند مصوبه مجلس يا هيأت دولت است. مدير کل آموزش و پرورش استان با بيان اين که درصد قبولي تنها ملاک پيشرفت نيست، گفت: با مديراني که به دنبال درصدهاي صوري باشند، برخورد خواهيم کرد.
وي در همين زمينه اظهار کرد: ما به دنبال اين هستيم که روند پيشرفت از ابتداي سال تحصيلي آغاز شود و در اين راستا مدارس بايد براي هدفگذاري در جهت پيشرفت صحيح آموزش، برنامه سالانه داشته باشند.
وي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بحث اقتصاد مقاومتي، تصريح کرد: ما بسته حمايتي را براي مدارس غير دولتي در نظر گرفتيم که حدود 3 هزار دانش آموز را پوشش داديم که باعث صرفه جويي حدود 5 ميليارد تومان شده است.
فولادوند سپس از ضرورت پرسشگري و نقادي در آموزش و پرورش سخن گفت و تاکيد کرد: همکاران ما نه تنها بايد از مديران بپرسند و انتقاد کنند، بلکه فرهنگ پرسشگري و نقد را در کلاس درس به دانش آموزان آموزش دهند.
وي ايجاد فضاي گفت و گو، پرسشگري و نقد را لازمه آموزش و پرورش موفق و پيشرفته دانست و افزود: فرهنگ پرسشگري بايد در ميان فرهنگيان و دانش آموزان نهادينه شود. وي همچنين با بيان اين که کسي که از حيثيت خود دفاع مي کند بايد اجازه حرف زدن و بيان ديدگاه داشته باشد، افزود: معلم بايد شجاعانه و در فضاي امن و آزاد، ديدگاه هاي خود را مطرح نمايد.
مدير کل آموزش و پرورش استان با اشاره به رتبه برتر آموزش و پرورش استان در زمينه هاي نماز، ساماندهي نيروي انساني و تحقيقات، اين موفقيت ها را نتيجه تلاش فرهنگيان در مدارس دانست.
فولادوند با بيان اين که ازنيروهاي شايسته با هر سليقه و نگاهي استفاده مي کنيم به شرط آنکه همراهي لازم را با دولت را داشته باشند. او تصريح کرد: ما بايد تلاش کنيم طيف گوشه نشين، اما؛ شايسته و با صلاحيت را وارد صحنه کنيم تا از ظرفيت هاي آنها استفاده شود.
مدير کل آموزش و پرورش استان از تدوين منشور حقوق معلمان و دانش آموزان خبر داد و افزود: اين منشور پس از نهايي شدن به صورت مکتوب در اختيار مدارس قرار مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن