تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819492297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش‌وپرورش بايد در تقويت روحيه پرسشگري و پژوهندگي حرکت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۱۳ب.ظ)
آموزش‌وپرورش بايد در تقويت روحيه پرسشگري و پژوهندگي حرکت کند وزير آموزش‌وپرورش با بيان اين‌که معلمان نقش اساسي در تغيير رويکرد دانش آموزان از «حافظه محوري» به «خلاقيت محوري» دارند، گفت: آموزش‌وپرورش بايد در تقويت روحيه پرسشگري و پژوهندگي حرکت کند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي‌اصغر فاني در مراسم ويژه معرفي و تقدير از معلمان، دانش آموزان و دانشجو معلمان پژوهشگر که در سالن سينما فلسطين برگزار شد، با تبريک هفته پژوهش به کليه دانش آموزان و معلمان پژوهشگر اظهار کرد: سند تحول بنيادين در آموزش‌وپرورش نقشه راه و بالاترين سند بالادستي در نظام تعليم و تربيت است که زير نظام پژوهش و ارزشيابي يکي از زير نظام‌هاي شش‌گانه آن است.
وي افزود: بخش عمده‌اي از اين زيرنظام مهم آماده شده است که بايد پس از تصويب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ارکان مختلف آموزش‌وپرورش به اجرا درآيد.
فاني با اشاره به اجرايي شدن 40 راهکار سند تحول بنيادين در قالب ارائه 99 برنامه، تصريح کرد: با اجرايي شدن اين راهکارها و برنامه‌ها مي‌توانيم تحول بزرگي را در آموزش‌وپرورش ايجاد کنيم.
وزير آموزش‌وپرورش با بيان اين‌که هر تصميم بزرگ در کشور بدون بررسي همه‌جانبه و پژوهش و تحقيق موضوع به شکست مي‌انجامد، خاطرنشان کرد: در دهه‌هاي مختلف پس از پيروزي انقلاب اسلامي شکل تصميم‌گيري از حالت خلق‌الساعه به تصميم‌گيري پژوهش محور و نظر خبرگان ارتقا پيدا کرده است که مي‌توان آثار مثبت آن را در کشور مشاهده کرد.
وي مأموريت ويژه پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش را «تحقيق و توسعه در نظام تعليم و تربيت» عنوان کرد و افزود: در بسياري از دستگاه‌هاي موفق در دنيا 10 درصد هزينه‌ها به بخش پژوهش و تحقيق اختصاص دارد که متأسفانه در سيستم دولتي بودجه بخش تحقيق و پژوهش ناچيز است.
عضو کابينه تدبير و اميد با اعلام اين موضوع که هر تصميم در آموزش‌وپرورش بايد مبتني بر پژوهش و تحقيق باشد، تأکيد کرد: مأموريت ديگر پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش بايد يادگيري مبتني بر پژوهش باشد که در آن با تعيين سهم ارکان مختلف آموزشي بايد کيفيت‌بخشي در اولويت قرار گيرد.
فاني کتاب، معلم، دانش‌آموز، فضا و تجهيزات، مديريت و بودجه را از ارکان مختلف آموزشي برشمرد و گفت: ترکيب اين عناصر و اولويت‌گذاري بر سهم و نقش هرکدام از عوامل در کيفيت‌بخشي آموزشي مي‌تواند مديران را در تصميم‌گيري‌ها و انتخاب روش‌ها کمک شاياني کند.
وي «تحقيق بر عمل» را يک روش پژوهشي بر مبناي دانش‌آموزي خواند و اظهار کرد: دانش آموزان در سنين کودکي و با طرح سؤالات مي‌توانند به حل مسأله بپردازند و تأسيس و تشکيل پژوهش سراهاي دانش‌آموزي با هدف تقويت «چرايي»، «چيستي» و «چگونگي» در دانش آموزان شکل گرفت.
فاني افزود: با بيان اين تقاوت افراد عادي جامعه با پژوهشگران در قضاوت بين «ظواهر» و «ريشه‌ها»، تصريح کرد: در آموزش تمام تلاش به اين موضوع معطوف است که ضمن پرداختن به ريشه‌ها و علل مشکلات به دنبال حل مسائل باشيم و تأکيد رئيس‌جمهور هم بر حساسيت و نقش پژوهش و تحقيق در حل مشکلات جامعه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن