تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814653205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب پلیس افتخاری در ناجا مشارکت های اجتماعی را تقویت می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جذب پلیس افتخاری در ناجا مشارکت های اجتماعی را تقویت می کند بیرجند - ایرنا- مدیرکل پلیس افتخاری معاونت نیروی انسانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) گفت: جذب پلیس افتخاری در ناجا نقش محوری در توسعه و تقویت مشارکت های اجتماعی دارد.


به گزارش ایرنا، سرهنگ "محمدرضا اکرمی" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: پلیس افتخاری سرمایه ای اجتماعی است که در توسعه امنیت اجتماعی اثرگذاری مستقیم دارد.
وی با بیان اینکه ناجا با ایجاد پلیس افتخاری اقدام به مشارکت دادن مردم در حوزه امنیت کرده است، گفت: مردم می توانند مطابق موازین و دستوالعمل های مصوب ناجا داوطلبانه در قالب پلیس افتخاری با نیروی انتظامی همکاری کنند.
اکرمی افزود: عرصه فعالیت پلیس افتخاری در پلیس های آگاهی، راهور، پیشگیری، فتا، اطلاعات، مواد مخدر، یگان ویژه، مرزبانی و معاونت اجتماعی است.
وی گفت: اعضای پلیس افتخاری در حین خدمت از نظام حمایتی مثل انواع بیمه ، پاداش و مزایای شهادت برخوردار هستند و در ماموریت های پر خطر ستادی و پشتیبانی بکارگیری نمی شوند.
اکرمی درمورد نحوه بکارگیری داوطلبان گفت: طبق قانون استخدامی ناجا مصوب سال 1382در بخش دوم از فصل دوم ، تبصره 3، ماده 23 اجازه بکارگیری از توان و مشارکت مردمی در تحکیم و توسعه انضباط اجتماعی با رعایت اصول و قواعد به ناجا داده شده تا این افراد پس از احراز صلاحیت، انتخاب، جذب و پس از آموزش های لازم ساماندهی و با عناوینی چون پلیس محلی، مرزیار و پلیس افتخاری بکارگیری شوند.
وی خاستگاه پلیس افتخاری را استفاده بهینه از مشارکت و ظرفیت اجتماعی با مدیریت نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: رویکرد پلیس افتخاری فرهنگی اجتماعی و جنبه پیشگیرانه دارد.
اکرمی گفت: پلیس افتخاری تلاش می کند تا با پیشگیری اجتماعی و احساس مسوولیت، نهادینه سازی نظم و انضباط را در جامعه حاکم کند.
وی افزود: منظور از پیشگیری اجتماعی سلسله عواملی است که در خنثی یا منفعل کردن شروع جرم و اعمال مجرمانه تاثیرگذار باشد و با فرایندی آگاهانه و آموزش های خاص مربوط به زندگی اجتماعی، بلوغ فکری و استعداد جمعی را ارتقاء داده و شکوفا می سازد.
اکرمی گفت: بدیهی است در این نگرش رعایت حقوق شهروندی، آموزش های عمومی و تخصصی پلیس بکار گیرنده، موضوع انگیزش و انگـیزه در افـراد متقاضی که به عنوان پلیس افتخاری با انگیزه الهـی و معنوی خدمت می کنند؛ حایز اهمیت است.
اکرمی افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به یگان های انتظامی مستقر در استان ها مراجعه کنند.
666 /665/ 684


11/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن