تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815724842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسانه بايد به عنوان بازوي نظام عمل کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۳ب.ظ)
رسانه بايد به عنوان بازوي نظام عمل کند نقش و موقعيت رسانه‌ي ملي خيلي با اهميت و برجسته‌تر است،‌ زيرا رسانه‌ي مورد اعتماد مردم است، بنابراين بايد به عنوان بازوي رسانه‌اي نظام عمل کند و ما در اين وضعيت بايد با بصيرت بيشتر، آگاهي بالاتر، عزم خاص و روحيه‌ي جهادي به عنوان سربازان فرهنگي خط مقدم جهاد پشت سر مقام معظم رهبري حرکت کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، غلامرضا ميرحسيني مدير جديد شبکه سه سيما، در خصوص راهکارها و برنامه‌هاي خود براي پيشبرد اين شبکه گفت: صحبت از برنامه‌هاي‌ آينده نيازمند توجه آگاهانه‌تر همراه با بصيرت بيشتري به موقعيت و وضعيت خودمان در شرايط فعلي است، به انضمام اينکه چه تصويري از وضع موجود داريم تا بر اساس آن راهکار‌هايي را در نظر گرفته و ببينيم برنامه‌هايمان در اين راستا به چه شکل مي‌تواند موثر باشد .
وي تصريح کرد: ما در حال حاضر در يک نبرد و ستيز عظيم فرهنگي هستيم و دشمنان با همه‌ي توان و امکاناتشان متحد و يکپارچه بر اساس برنامه‌هاي واحد براي شکستن نظام جمهوري اسلامي به ميدان آمده‌اند، به خصوص در يک دهه‌ي اخير تلاش‌هاي آن‌ها در عرصه‌هاي مختلف با استفاده از رسانه‌هايي اعم از ديجيتال،‌ مجازي و... با بهره گيري از انواع روش‌ها و تکنيک‌ها شدت بيشتري گرفته و اين مسئله را نمي‌توان کتمان کرد.
ميرحسيني عنوان کرد: در اين شرايط نقش و موقعيت رسانه‌ي ملي خيلي با اهميت و برجسته‌تر است،‌ زيرا رسانه‌ي مورد اعتماد مردم است، بنابراين بايد به عنوان بازوي رسانه‌اي نظام عمل کند و ما در اين وضعيت بايد با بصيرت بيشتر، آگاهي بالاتر، عزم خاص و روحيه‌ي جهادي به عنوان سربازان فرهنگي خط مقدم جهاد پشت سر مقام معظم رهبري حرکت کنيم.
مدير شبکه سه سيما بيان کرد: در اين ميان اگر رسانه‌ي ملي را به عنوان يک مجموعه ببينيم، شبکه سه سيما هم به عنوان يکي از شبکه‌هاي پر بيننده، هميشه مورد لطف و اقبال مخاطبان زيادي بوده، بنابراين تلاش مي‌کند با توجه به شرايط و امکانات به بهترين شکل به وظايف خود عمل کند.
وي ادامه داد: من به عنوان کسي که مدت‌ها در اين شبکه مسووليت‌هايي داشتم اميدوارم با استعانت از درگاه خداوند بتوانم نقش و وظيفه‌ي خودم را با توجه به امکانات و شرايط به نحو احسن انجام دهم.
مدير شبکه سه سيما بيان کرد: شبکه سه سيما به عنوان يک شبکه تخصصي با نگاه ويژه به مخاطبان جوان راه اندازي شد و شبکه به سمت ورزشي، مسابقات و سرگرمي ميل پيدا کرده که عملا بايد توليد، تامين و پخش برنامه‌هايي مفرح، مفيد و پرنشاط را در دستور کارمان داشته باشيم و با اين حرکت روحيه، شادابي و طراوت را در جامعه ايجاد کنيم و با ايجاد اميد در مردم نسبت به آينده به موفقيت‌ها جامه عمل بپوشانيم.
وي با اشاره به اينکه در راستاي اين هدف بايد به طور طبيعي از بهترين و متخصص ترين نيروها استفاده کنيم، اظهار داشت:‌ با بهره گيري از بهترين نيروها، بايد فضا و شرايط را به استاندارد‌هاي رسانه‌اي برسانيم و در آن حد بهترين خدمت و پوشش را در پاسخگويي به نيازهاي مخاطبان داشته باشيم. در اين راستا هم به حوزه‌ي مصلحت مردم مي‌انديشيم و هم نگاهمان به ميل و تمايل مخاطبان است اما با تنوع و گستردگي فراوان با توجه به طيف وسيع مخاطبان که شامل فرهنگ‌ها، خرده فرهنگ‌ها، اقليت‌هاي مذهبي و تفاوت‌هاي فرهنگي و قومي، کار خيلي سخت و دشوار است؛ ولي چشم اميد ما به عنايت آستان حضرت دوست است تا ما را در اين راستا فضا و شرايط خدمت‌گذار صادق براي هموطنانمان قرار دهد.
ميرحسيني در خصوص طرح کوچک سازي شبکه‌هاي صدا و سيما اظهار داشت: وقتي نگاه‌ ما در رسانه‌ي ملي نگاه کلان باشد و هدف و سياستگذاري‌مان براي رسيدن به هدف درست تبيين شود، بايد از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنيم.
وي در اين باره افزود: متاسفانه در سال‌هاي اخير به دليل فشارها، تحريم‌ها،‌ کمبود‌ها و محدوديت‌هايي که داشتيم، اين امکانات چندان توسعه پيدا نکرده و جذب منابع مالي دچار مشکل شده، بنابراين بايد با حداقل امکانات گام بزرگتري را براي ارائه کارهاي خوب در دوره جديد رياست سازمان صدا و سيما انجام دهيم.
ميرحسيني تصريح کرد: با توجه به اين موقعيت، شرايط و هدف، طبيعي است که ما از وضعيت موجود بايد بهترين استفاده را بکنيم و شرايط را به نفع اين هدف بزرگ تغيير دهيم .
وي در خصوص راه‌هاي رسيدن به اين هدف گفت: در راستاي رسيدن به آن هدف، چابک سازي رسانه و شبکه‌ها در اولويت قرار مي‌گيرد،‌ زماني‌ که ما مي‌توانيم با مخاطبانمان در حوزه‌هاي مختلف ارتباط بگيريم، شايد الزام به تنوع و تعدد شبکه‌ها به اين شکل در اين شرايط احساس نشود.
وي اظهار داشت: شکي نيست که بايد به نيازهاي مخاطبانمان در حوزه سلامت، ورزش و فراغت پاسخ داده شود، در شرايط موجود با ادغام صورت گرفته، مي‌توان براي رسيدن به آن هدف مديريت متمرکزي را به عنوان يک پازل داشت، تلاش ما بر اين است که بهترين شيوه‌ها، روش‌ها، تاکتيک‌ها و نيازهاي مختلف مخاطبان را تامين کنيم.
ميرحسيني ادامه داد: زماني که نگاه ما به سبک زندگي به اينگونه باشد که سبک زندگي امروز بايد يک سبک زندگي ارزشي مطابق با فرهنگ، سنن عظيم کهن ايراني، اسلامي و ارزشي باشد، به طور حتم اين سبک زنگي در حوزه‌ فردي، خانوادگي و اجتماعي بايد مورد توجه قرار گيرد.
مدير شبکه سه سيما اظهار داشت: الگو‌هاي صحيح سلامت، تغذيه و ورزش مي‌تواند با استفاده از ساختار و قالب‌هاي مختلف با هدف آگاهي بخشي به مخاطبان برنامه ريزي شود تا افزايش و ارتقاي دانش مخاطبان ما را به نيازهاي آنان در راستاي پيشگيري بسياري از بيماري‌ها به انضمام توسعه فرهنگ سلامت، ورزش و ساير حوزه‌ها پاسخ دهد.
ميرحسيني تاکيد کرد: اگر الگوي ما براي رسيدن به هدف، اصلاح سبک زندگي باشد و در سبد مصرف و زندگي‌مان نيازهاي مختلف درست رصد شود و بين نيازهاي واقعي و کاذب مخاطبان تفاوت گذاشته شود، با بهره گيري از امکانات مي‌توانيم حداقل به بخشي از اهداف جامه‌ي عمل بپوشانيم، مشروط بر اينکه خدا عنايت کند و لطفش شامل حال همه‌ ما شود.
ميرحسيني در خصوص برنامه‌ها و رويکردش براي تامين و ساخت برنامه‌هاي نوروز 94 گفت: پس از مستقر شدن در سمت مديريت شبکه سه با نگاه به برنامه ريزي‌هاي مدير قبلي شبکه مجيد زين العابدين و همچنين همکاران برنامه ساز، برنامه‌ها را بررسي مي‌کنيم و بر اساس آن در اولين نشست خبري و مطبوعاتي ليست کامل برنا‌مه‌ها را اطلاع خواهيم داد اما در مجموع با توجه به اينکه ايام نوروز با فضاي عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف شده به طور حتم در برنامه سازي ايام نوروز به اين موضوع توجه خواهد شد تا حرمت اين ايام به خوبي حفظ شود،‌ اما مخاطبان در ايام نوروز نياز به گذراندن اوقات فراغت دارند و بايد به نياز آن‌ها هم پاسخ داده شود. بنابراين تلاش خواهيم کرد برنامه‌هاي مفرح، جذاب و اثرگذاري که به طور حتم دوستان از قبل تدارک ديدند را حمايت کنيم و اگر کمبودي احساس شد، برنامه‌هاي جديد را طراحي کنيم.
وي با اشاره به برنامه‌ي لحظه‌ي تحويل سال عنوان کرد: امسال ويژه برنامه لحظه تحويل سال شبکه سه سيما برنامه‌ي جذابي خواهد بود.
صحبت‌هاي اوليه را با تهيه کننده‌ اين برنامه داشتم و بر اساس کليت صحبت و تجارب پيشين اين تهيه کننده و سابقه‌ وي در برنامه سازي پيش بيني من بر اين است که اين برنامه جزء قوي ترين و پر بيننده ترين برنامه لحظه تحويل سال خواهد بود و اين قول را به مخاطبان مي‌دهم در قالب يکسري برنامه‌هاي ترکيبي در قبل از نوروز به استقبال سال نو خواهيم رفت.
وي در خصوص ليست کامل برنامه‌هاي نوروز بيان کرد: ليست کامل برنامه‌ها، کيفيت و ساختار برنامه‌هاي نوروز تا چند روز آينده به طور رسمي اعلام خواهد شد.
ميرحسيني در خصوص خبرهايي مبني بر پخش اتاق عمل مهران مديري از شبکه سه سيما اظهار داشت: اين مسئله در حال بررسي است،‌ ما نگاهمان به مخاطب نبايد قشري و صنفي باشد، به طور طبيعي چون اين نگاه بين شبکه‌ها وجود ندارد، بايد با کمک به يکديگر سعي کنيم همديگر را تضعيف نکنيم، نقاط ضعف را بپوشانيم و نقاط قوت را هم برجسته کنيم و در کنار آن در ارائه‌ برنامه‌هاي مطلوب تر و با کيفيت‌تر هم با هم رقابت خواهيم کرد.
وي در اين باره تصريح کرد: تصميم گيري در خصوص اين موضوع که اتاق عمل مهران مديري در چه شبکه‌اي پخش شود، بر عهده معاون سيما است. اتاق عمل برنامه‌ جذابي خواهد شد و شبکه سه سيما و يا هر شبکه سراسري ديگري قابليت پخش آن را خواهد داشت، بنابراين در صورت پخش در شبکه سه سيما، ما براي آن جدول پخش ويژه‌اي را تدارک خواهيم ديد، اما در حال حاضر به صورت قطعي در مورد آن تصميم گيري نشده است.
ميرحسيني در خصوص پخش سريال سرزمين کهن به کارگرداني کمال تبريزي که پخش آن متوقف شده بود، افزود: در مورد پخش سرزمين کهن همانگونه که محمد سرافراز و در تکميل فرمايش آن پور محمدي هم صحبتي داشت، اين اثر با اصلاحاتي که مد نظر بود، در جدول پخش سال 1394 شبکه سه سيما قرار خواهد گرفت.
وي در پاسخ به اينکه آيا اصلاحات در نظر گرفته شده انجام شده يا خير،‌ عنوان کرد: بخشي از اصلاحات انجام شده و بخشي ديگر در حال بازنويسي است و بايد توليد شود، زماني که يک سکانس حذف مي‌شود، تنها يک سکانس تغيير نمي‌کند، بلکه براي اصلاح آن، شخصيت پردازي، گريم، راکورد صحنه و... به هم مي‌خورد، بنابراين تنها تصحيح يک ديالوگ به تنهايي کفايت نمي‌کند و بخشي از‌ آن بايد دوباره توليد شود که آن هم نياز به شرايط، هوا، دکور و... دارد که خود زمان بر است ولي اين نويد را همانگونه که دکتر محمد سرافراز هم داده به مخاطبان مي‌دهم که اين سريال در شرايط خوبي پخش خواهد شد و مردم هم بهره خوبي از اين سريال خواهند برد.
ميرحسيني در پايان خاطرنشان کرد: براي تمام عزيزاني که در حوزه رسانه فعاليت مي‌کنند، آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم دوستان مختلف ما در فضاهاي مطبوعات، مجازي به ما کمک کنند چون ما با ديد خدمت آمده‌ايم و قصد داريم دين خدو را به انقلاب، شهدا، امام و مردم خوبمان ادا کنيم. در اين راه بضاعتمان اندک است و هيچ ادعايي نداريم، اما نيازمند همفکري، هم انديشي، دريافت پيشنهادات و انتقادات دوستان هستيم تا بتوانيم مردم عزيزمان را که انصافا بالاترين جايگاه و ارزش را دارند، از خودمان راضي کنيم تا در پي رضايت مردم، خداوند هم از ما راضي باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن