محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842904374
عضو هیأت علمی دانشگاه: شورای عالی انقلاب فرهنگی اسناد راهبردی کشور را عملیاتی کند
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو هیأت علمی دانشگاه:
شورای عالی انقلاب فرهنگی اسناد راهبردی کشور را عملیاتی کند
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اسناد راهبردی مثل نقشه جامع علمی کشور را عملیاتی کند. سی و اندی سال از انقلاب گذشته است، کی میخواهیم وارد این مسائل شویم؟
به گزارش خبرگزاری فارس، متن پیش رو گفتاری از حبیب شیرازی، دکترای علوم سیاسی و مطالعات منطقهای از دانشگاه سیدنی، استرالیا 1377 و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان مطالعه تطبیقی برای تدوین علوم سیاسی اسلامی است. این سخنرانی در آستانه همایش «گذر از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی» بیان شده است. این همایش بهمن ماه سال جاری به همت مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق(ع) برگزار میشود.
*نظریه سیاسی اسلام ما دین را مجموعه عقاید و برنامههایی میدانیم که از طرف خداوند متعال برای خوشبختی و هدایت انسان آمده است، تعریف میکنیم و عقیده داریم کاملترین دین، اسلام است. یعنی خداوند 124 هزار پیامبر فرستاد برای هدایت انسانها که آخرین آنها پیامبر اسلام بود که آخرین کتاب آسمانی، قرآن کریم معجزهی رسالت او بود. بنابراین خداوند دین اسلام، یعنی کاملترین دین را برای خوشبختی انسانها فرستاد. ما عقیده داریم طبق همان آیهای که در روز غدیر نازل شد «الیومَ أکملتُ لکم دینی و أتممتُ علیکم نعمتی و رضیتُ عنکُمُ الإسلامَ دینًا»، کاملترین دین در مقایسه با ادیان قبلی و رسالت پیامبران قبلی برای مسلمانان فرستاده شده است. پس این دین اسلام که آن را کاملترین میدانیم، باید در تمام جوانب حیات بشری، چه فردی و چه اجتماعی، در همهی ساختارهای مختلف، حرف برای گفتن داشته باشد. نمیتوان تصور کرد اسلام در خصوص فرهنگ، اقتصاد و سایر ساختارها صحبت کرده باشد ولی در مورد سیاست سخنی به میان نیاورده باشد. در همین قرآن کریم که گفتیم کاملترین کتاب است، در آیات زیادی به مسائل سیاسی بر میخوریم. یکی از سادهترین مواردی که وجود دارد، همان آیهای است که در آیت الکرسی آمده است: «اللهُ ولیُّ الذین آمنوا یخرجُهُم من الظلماتِ إلی النور و الذین کفرُوا أولیاءُهمُ الطاغوت یخرِجونَهُم من النورِ إلی الظلُماتِ». *سیاست مثبت، سیاست منفی سیاست یک معنای لغوی و یک معنای اصطلاحی دارد. از لحاظ لغوی میتوان گفت معنایش همان حکمرانی، زمامداری، علم به دولت و اعمال آن، خط مشیها و تدابیر ادارهی جامعه، اصول تنبیه و مجازات از سوی حاکم و از این دست مسائل است. از نظر اصطلاحی بهترین تعبیر را فارابی ارائه کرده است، میگوید سیاست یعنی تدبیر مُدُن، یعنی علم اداره کردن شهرها و کشورها. پس اگر هنر اداره کردن کشور را سیاست بنامیم، به دولت نیاز داریم که بر اساس عناصری که با آن شکل گرفته است، اعم از قلمرو، حاکمیت و ملت، امور را اداره کند. بدین ترتیب اگر سیاستمداران یک کشور شرایط را برای رشد فضائل اخلاقی فراهم کنند، با مفهوم مثبت سیاست مواجهیم و اگر شرایط را در جهت رشد رذایل اخلاقی پیش ببرند با مفهوم منفی آن برخورد میکنیم. شبیه آن چیزی که ماکیاول میگوید: برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای، حتی اگر کشتار مردم بیگناه باشد، استفاده کن. اما اگر مثلا زمامداران در جهت رشد فضائل اخلاقی و تقوا تلاش کنند، طوری که در جامعه «إنّ أکرمکُم أتقیکم» حاکم شود، سیاست اسلامی حاصل میشود. * علم برتر علوم سیاسی علم مدیریت است، علم ادارهی امور است. ادارهی امور فقط در حکومت و زمامداری نیست، بلکه در رشتههای دیگر هم وجود دارد، بنابراین ما باید جایگاه علوم سیاسی را به عنوان «اُم العلوم» بدانیم. یک جامعهشناس، یک اقتصاددان یا کسی که در حوزهی مدیریت مطالعه میکند، با ادارهی امور سر و کار دارد. حتی در یک خانواده که یکی از ارکان کوچک جامعه است، پدر و مادر باید ادارهی امور را بر عهده داشته باشند. یعنی با هم دیگر بودجهای دارند و با هم توافق میکنند که مثلا پدر در خارج از خانه کار کند و مادر در داخل خانه تربیت فرزندان را بر عهده گیرد. پدر و مادر بر اساس تمام شرایط تصمیم میگیرند فرزندان خود را راهی مدرسه کنند، برای خوراک و پوشاک خود و فرزندان هزینه کنند... این نمونهای از ادارهی امور است. تمامی خانوادهها با هم جامعه را تشکیل میدهند که توسط یک دولت اداره میشود. علوم سیاسی، هم به صورت آکادمیک و هم به صورت کاربردی، جایگاه بسیار مهمی دارد، هم در اجتماع و هم در کشور که یک دولت در راس آن قرار دارد. علوم سیاسی رشتهی بسیار برجستهای است که بحثهای نظری در این حوزه آثار بسیاری را میتواند در زیرمجموعههای آن به جا بگذارد. بنابراین مسلم است که باید در این رشته برای پیشبرد اهداف خود تغییراتی اعمال کنیم. در غیر این صورت دچار عقبگرد کردهایم و به جایی نخواهیم رسید. * علم سیاست اسلامی و علم سیاست غربی غربیان بر اساس نظرات و دیدگاههای خود به علوم سیاسی نگاه کردهاند و مثلا منافع ملی را بر اساس آن چه در غرب وجود دارد دستهبندی و طبقهبندی کردهاند. انقلاب ما یک انقلاب آغازین نیست، بلکه یک انقلاب اصالتی است، بازگشت به انقلاب پیامبر در صدر اسلام است. ما مطابق الگویی که از پیامبر و از ائمه اطهار(ع) گرفتهایم به این مسأله ورود پیدا میکنیم. بنابراین ما خودمان مبانی داریم. وقتی کسی مثل فارابی در تعریف سیاست گفته است «تدبیر مُدُن»، باید ما بررسی کنیم که در حوزهی این تعریف چه ویژگیهایی را باید قائل باشیم و ادارهی امور را به چه صورت به پیش ببریم. * لزوم دیدگاه تطبیقی به نظر من دستهبندی علوم سیاسی به غربی و اسلامی کار درستی نیست. به نظر من در این حوزه باید باید نگاه تطبیقی داشته باشیم. باید دیدگاه غربی و شرقی و اسلامی و... را مقایسه کنیم و مطابق آیهی «فیتبعونَ أحسَنَه» بهترین نظر را انتخاب کنیم. به هر حال ما باید از اطلاعات دیگرات استفاده کنیم. وقتی آنها به برخی یافتهها رسیدهاند، چرا ما از صفر شروع کنیم؟! پیامبر میفرماید «اطلِبوا العلمَ وَلو بالصینِ»، یک کشور دوردست مثل چین را مثال میزند به خاطر این که یاد بگیریم علم دیگران را از آنها بگیریم. البته باید توجه داشته باشیم که خودمان هم در این مباحث حرفهایی برای گفتن داریم و نباید خود را از آنها عقب بدانیم. باید با نگاه تطبیقی به سراغ علوم دیگران برویم و کمبودها و نقایص خودمان را جبران کنیم. * نگاه ایدئولوژیک داشته باشیم مرزبندیها و وجوه افتراق بین علوم سیاسی غربی و علوم سیاسی اسلامی وجود دارد. وقتی دیدگاههای افرادی مثل ماکیاول، مارکس، انگلس و دیگران مطرح میشود، وجوه افتراق ما و غربیان مشخص میشود. در غرب کاپیتالیسم و خصوصی سازیهای حاصل از آن مطرح است، ولی در اسلام سه دسته مالکیت، مالکیت خصوصی، عمومی و تعاونی را میپذیریم. ما در مقابل آنها همان چیزهایی را باید مطرح کنیم که در اختیار داریم و برای این کار باید مولفهها و شاخصهایی را که در علوم سیاسی اسلامی هست با توجه به ایدئولوژی قوی اسلامی خودمان مدنظر قرار دهیم و از دریچهی مادی آنها به قضایا ننگریم بلکه نگاههای ایدئولوژیک هم داشته باشیم. ما باید بررسی کنیم که آن طور که آنها میگویند، از بین رئالیسم و ایدهآلیسم باید یکی را انتخاب کنیم یا تلفیق بین این دو هم ممکن است... این کار زمان میخواهد و عدهای باید مطالعه کنند و این شاخصها را در کنار هم به صورت تطبیقی مقایسه کنند. * تلاش غرب برای سلطهی فکری غربیها همیشه تلاش کردهاند که آسیبهای خود را از طریق استعمار، امپریالیسم و استحالههای فرهنگی بر ما وارد کنند. آنها در تمام مباحث تئوریک خود طوری عمل میکنند که ما را به عنوان یک کشور جهان سومی قلمداد کنند که توسعهنیافته هستیم و اگر بخواهیم به پیشرفتی که غرب به آن دست یافته است برسیم باید تقلید کورکورانه کنیم و آن چنان که تقیزاده گفته است، از فرق سر تا نوک پا غربی شویم. ما در دیدگاه اسلامی تقلید محض را نمی پذیریم. ما در واقع باید از علوم و فناوری آنها استفاده کنیم تا به اهداف و ایدهآلهایی که در اسلام مشخص شده است برسیم. ما همه چیز را به خاطر مادیات فدا نمی کنیم. * راهکار برای گذار راهکاری که من میتوانم برای گذار از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی مطرح کنم این است که سبک و سیاق آموزش خودمان را، که روشهایی غربی است، اصلاح کنیم. در این زمینه ما چقدر تلاش کردهایم که تغییر ایجاد کنیم؟ در عناوین دروس، از غربیها کپیبرداری کردهایم، کتابهای ما همه ترجمهی آثار غربیها و شرقیهاست... ما در مباحث اسلامی چقدر ورود پیدا کردهایم و چقدر روی اندیشههای سیاسی اسلامی تحقیق انجام شده است؟ البته چنین کارهایی انجام شده، ولی سرعت آن بسیار کم بوده است. بعد از حدود سه و نیم دهه که از انقلاب میگذرد، ما به تدریج جلو رفتهایم. ما چقدر برای این که فقط علوم سیاسی اسلامی داشته باشیم زحمت کشیدهایم؟ من که حدود بیست سال سابقهی تدریس در دانشگاه دارم، هنوز تغییری اساسی در سرفصلها نمیبینم. یک مورد که به صورت عملی مدنظر من هست این است که تاریخ تحولات اجتماعی ایران، یا روابط خارجی ایران را، هر کدام در چهار واحد تدریس میکنیم. یعنی هشت واحد درسی خود را تماما در زمان قاجاریه و پهلوی سپری میکنیم. چرا بعد از این سالهایی که از انقلاب گذشته است، چرا تحولات سیاسی اجتماعی دههی اول آن را بررسی نمی کنیم، اصلا در این حوزه چند کتاب نوشته شده است؟ در دوره دکترا درسی هست با عنوان سیاست خارجی ایران در قرن 19 و 20، سیاست خارجی بعد از انقلاب را چه کسی باید بررسی کند؟ * بگذارید حرفهای ما شنیده شود نسل ما در مسائل مربوط به انقلاب و بعد از آن در شرایط جنگ حاضر بوده و تمام آن را درک کرده است. این نسل در دانشگاه تلاش کرده است چیزهایی را که به چشم دیده است بنویسد، ولی چون کسی آن را طلب نکرده است، موفق نبودهاند. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اسناد راهبردی مثل نقشه جامع علمی کشور را عملیاتی کند. سی و چند سال از انقلاب گذشته است، کی میخواهیم وارد این مسائل شویم؟ یک استاد باید امکان تاثیرگذار بودن را داشته باشد، باید بتواند آن چه را که میداند در اختیار دیگران قرار دهد، «زکاة العلمِ نَشرُهُ». نسل جوان باید با چیزهایی که از نظر تاریخی تجربه کردهایم و ارزشیهایی که آنها را با خود داریم رشد پیدا کند. باید اتاق فکر داشته باشیم و به کرسیهای نظریهپردازی اهمیت بدهیم. الان نه از نظر مادی و نه از نظر معنوی حمایتی از این کرسیها به عمل میآید. البته همگان از این کارها حمایتهای لفظی انجام میدهند، ولی یک نفر، چقدر میتواند تنها جلو برود؟ ما باید سرمایهگذاری کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم، به نظر من موفق نخواهیم شد که مرزبندیها و شاخصهایی را که در علوم سیاسی اسلامی باید ایجاد شود، عملیاتی کنیم. * سیاست عملی انقلاب اسلامی و علوم سیاسی اسلامی برای این که میزان انطباق عمل سیاسی در جمهوری اسلامی با علوم سیاسی اسلامی را اندازهگیری کنیم، باید دهههای انقلاب را به تفکیک بررسی کنیم. دههی اول انقلاب، یک دههی ارزشی است و از دریچهی ایدئولوژیک و با نگاه آرمانگرایانه به مسائل نگاه میکنیم؛ مسئولان ما چنین نگاهی دارند. بعد از جنگ و در دههی دوم انقلاب واقعگرایی وارد سیاست عملی میشود و در دههی سوم این دو با هم تلفیق میشود. در دوران آقای خاتمی فرهنگگرایی و در دوران آقای احمدینژاد اصولگرایی مطرح بود و در حال حاضر تلفیقی از اینها توسط آقای روحانی شروع شده است. ولایت فقیه برای همهی ما پذیرفته شده است و شالودهی اصلی نظام را تشکیل میدهد، در این مسأله اختلافی وجود ندارد. ولی در عرصهی عملی سیاست خارجی، جایی که میخواهیم با غرب تعامل پیدا کنیم، نظرات متفاوت میشود. عدهای با سیاستهایی که از آرمانگرایی ناشی شده است معتقدند چون آنها میخواهند با نگاه از بالا با ما برخورد کنند، با آنها باید با اقتدار برخورد کرد. ولی عدهای در مقابل این جهتگیری بحث منافع ملی را مطرح میکنند. اندیشمندان اسلامی ما، کسانی که در عرصهی دولت فعالیت میکنند، منافع ملی ما را تجزیه و تحلیل میکنند. گاهی هم به این نتیجه میرسند که چیزی مثل سلاح هستهای برای آن که ما را به اهداف خودمان میرساند، مانعی ندارد. هر چند حضرت امام میفرمودند نباید روی سر مردم بیگناه بمب انداخت و ما باید با نظامیان بجنگیم... * نگاه جهان به خودمان را اصلاح کنیم غربیان تصور بدی از ما و اسلام را در جهان اشاعه دادهاند. معمولا خارجیها وقتی با ما ایرانیها گفتگو و رفت و آمد میکنند، میبینند ما آن چیزی نیستیم که رسانههای غربی از ما نشان میدهد. ما چقدر برای تغییر این ذهنیت آنها تلاش کردهایم؟ اگر غربیان ما را درست بشناسند، متوجه میشوند که ما هیچ خطری برای منافع ملی آنها نداریم و راحتتر با ما تعامل میکنند. تا زمانی که نتوانیم دیدگاه خود را به آنها تفهیم کنیم موفق نخواهیم بود. * یک روش خوب من فکر میکنم برای برقراری پیوند میان اندیشمندان اسلامی و اندیشمندان علوم سیاسی، روشی که مطابق آن دانشگاه امام صادق(ع) تاسیس شد، روش خوبی بود. درس خواندن در آن جا سبکی بین حوزه و دانشگاه بود، دانشجویان با هم مباحثه میکردند، سر کلاس هم حاضر میشدند. معمولا کسانی که از آن جا فارغالتحصیل میشدند، افراد متشخصی بودند و هر دو طیف اصولگرا و اصلاحطلب در بین آنها بود و افرادی از هر دو طیف در دولتهای مختلف حضور داشتند. همین امر نشان میدهد که به صورت دگماتیستی عمل نشده بود، بلکه دانشجویان آموزش دیدند و بعد برای نظام موثر واقع شدند. اگر ما بتوانیم آرا و نظریات مختلفی را که برای رشد افراد تاثیرگذار در جامعهی اسلامی مورد نیاز است عرضه کنیم میتوانیم به همان چیزهایی که در حلقههای نظری مفقوده جا مانده است، برسیم. اگر ما یک خط فکری را دنبال کنیم، راه غلط را پیمودهایم. انتهای پیام/ک
93/09/28 - 11:17
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]
صفحات پیشنهادی
شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد از دستگاهها، حسابرسي فرهنگي كند
۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۱ ۱۴ق ظ نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد از دستگاهها حسابرسي فرهنگي كند عضو شوراي شهر تهران گفت سياستگذاريهايي كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي انجام ميگيرد بايد مبناي ساير قانونگذاريها و اقداماتي باشد كه ديگر دستگاههاي كشورارائه گزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی
کبکانیان خبر داد ارائه گزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه 141 کارگروه مشورتی نقشه جامع علمی کشور به ریاست قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاگزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد
گزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شدجلسه 141 کارگروه مشورتی نقشه جامع علمی کشور به ریاست قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از پایعضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: مهلت بسیاری از سرپرستان دانشگاهها تمام شده که تذکر داده ایم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مهلت بسیاری از سرپرستان دانشگاهها تمام شده که تذکر داده ایم جامعه > آموزش - نسیم آنلاین نوشت عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت مهلت قانونی بسیاری از سرپرستان دانشگاهها رو به اتمام بوده یا تمام شده است به وزارت علوم تذکر داده&zwدبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: به وزیر علوم تاکید کردم تکلیف ریاست دانشگاه تهران را مشخص کند
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزیر علوم تاکید کردم تکلیف ریاست دانشگاه تهران را مشخص کند جامعه > آموزش - ایسنا نوشت دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت بیش از 1700-1600 مصوبه داریم که بخشی از این مصوبات روسای دانشگاهاست بخش زیادی تاسیسات تدارک طشورای عالی انقلاب فرهنگی: دفاع از دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی وظیفه دانشگاهیان و پژوهشگران است
شورای عالی انقلاب فرهنگی دفاع از دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی وظیفه دانشگاهیان و پژوهشگران استدبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیانیهای تأکید کرد دفاع از دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی در زمینههای گوناگون وظیفه دانشگاهیان و پژوهشگران است به گزارش گروه دانشگاه خبرگزادبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بازدید کرد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از ایرنا بازدید کرد تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از ظهر امروز سه شنبه 18 آذرماه از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی بازدید کرد به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا محمدرضا مخبر دزفولی در جریان این بازدید با محمد خدادی مدیرعاشورای عالی انقلاب فرهنگی به مرکز رزم فرهنگی و علمی کشور تبدیل شود -
حجتالاسلام رضایی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرکز رزم فرهنگی و علمی کشور تبدیل شود شناسهٔ خبر 2442108 جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۰۸ استانها > خراسان جنوبی بیرجند- امام جمعه بیرجند گفت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به یک مرکز رزم فرهنگی و علمی کشور تبدیل شود به گزارش خبرنگار مهکبکانیان خبر داد ارائه گزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورایعالی انقلاب فرهنگی
کبکانیان خبر دادارائه گزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورایعالی انقلاب فرهنگیقائممقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت بخش نخست گزارش عملکرد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فاقدامات و تحقيقات شوراي عالي انقلاب فرهنگي فرصتي مغتنم براي مجلس است
۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۶ ۴۰ب ظ اقدامات و تحقيقات شوراي عالي انقلاب فرهنگي فرصتي مغتنم براي مجلس است نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مشارکت و هدايت نيروهاي خودجوش فرهنگي نقش بسيار مؤثري دارد به گزارش خبرگزاري موج مهندس بيژن نوباوه وطن گفت شورايبيانيه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مناسبت هفته پژوهش
۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۷ ۰ب ظ بيانيه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مناسبت هفته پژوهش دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به مناسبت هفته پژوهش بيانيه صادر کرد به گزارش خبرگزاري موج دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با صدور بيانيهاي گراميداشت هفته پژوهش براي همه پژوهشگران اساتيرئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی: هنوز سند مشخصی برای سیاستگذاری هنر نداریم
رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هنوز سند مشخصی برای سیاستگذاری هنر نداریمرئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت هنوز سند مشخصی که هنر را سیاستگذاری کند نداریم غیر از حوزه تئاتر که شورای عالی انقلاب فرهنگی سالها پیش مصوبهای داشته است جایگافرهادی در جمع خبرنگاران: تعدادی از سرپرست دانشگاهها به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند/ بودجه وزارت علوم
فرهادی در جمع خبرنگاران تعدادی از سرپرست دانشگاهها به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شدند بودجه وزارت علوم افزایش یافتهوزیر علوم با بیان اینکه 34 دانشگاه کشور با سرپرست اداره میشوند گفت تعدادی از سرپرست دانشگاهها هفته آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی میشوند به گزارشورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز راهبردساز در حوزه فرهنگی، علمی و فناوری است
یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰ ۱۷ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت شورای عالی انقلاب فرهنگی که از ابتکارات نوین و راهگشای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بوده توانسته منشأ خدمات بسیار ارزشمندی در انقلاب اسلامی باشد بهآقا تهرانی: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با معاندین فرهنگ اسلامی برنامهریزی کند
آقا تهرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مقابله با معاندین فرهنگ اسلامی برنامهریزی کند نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اقدامات افکار و عقاید معاندین فرهنگ انقلاب اسلامی را شناسایی و آسیب شناسی کند و برای مقابله با آن برنامهرسرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد/۲ موضوع انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تع
سرپرست دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد ۲موضوع انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف میشودسرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت موضوع انتخاب رئیس دانشگاه فرهنگیان در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف میشود به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبردرحال بروزرسانی/ دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی: گفتمان انقلاب و امام باید حاکم بر دانشگاه باشد/ شورای عالی انقل
درحال بروزرسانی دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفتمان انقلاب و امام باید حاکم بر دانشگاه باشد شورای عالی انقلاب فرهنگی ابزار درستی برای نظارت نداردوزیر علوم دولت دهم با تشریح ویژگی های دانشگاه انقلابی گفت فضای دانشگاه نباید به گونهای باشد که فتنهگر و منافق با عنوان آزادگی و فر-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها