تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798727824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد از دستگاه‌ها، حسابرسي فرهنگي كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۱۴ق.ظ)
نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران: شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد از دستگاه‌ها، حسابرسي فرهنگي كند عضو شوراي شهر تهران گفت:‌ سياست‌گذاري‌هايي كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي انجام مي‌گيرد بايد مبناي ساير قانون‌گذاري‌ها و اقداماتي باشد كه ديگر دستگاه‌هاي كشور، انجام مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي طلايي، سبک زندگي را از اولويت‌هاي فرهنگي قابل توجه دانست و گفت: آنچه امروز در سطح جامعه در مسأله فرهنگ بايد به آن پرداخته شود موضوع سبک زندگي است، سبک زندگي موضوعي است كه هم مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) به آن تأكيد داشتند و هم داده‌هاي اجتماعي اين را نشان مي‌دهد كه موضوع سبک زندگي در معرض تغييرات و تهديداتي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: از تغييرات ايجاد شده در سبک زندگي و تهديدات آن مثل حوزه جنگ نرم به راحتي نمي‌توان عبور كرد، شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد به بازخواني سبک زندگي بپردازد، ما اكنون با مسائلي چون تغيير در الگوي مصرف،‌ مناسبات خانوادگي، فردگرايي، خانواده‌هاي به اصطلاح سفيد و غيره مواجهه هستيم، شورا بايد اين مسائل و تحولات را بررسي كند.
عضو شوراي شهر تهران مسأله قال توجه و اهميت ديگر در بحث فرهنگ را هويت و تعريف آن عنوان كرد و گفت: امروز ما در بخش‌هاي مختلف اعتقادي، ديني، ملي، انقلابي و محلي بايد هويت خود را بشناسيم و مشخص كنيم، نكته مهمي كه چه در بخش هويت و چه سبک زندگي بايد به آن توجه كرد مسأله پژوهش در سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي است، داشتن يک پشتوانه پژوهشي مهم‌ترين شيوه براي موفقيت در كارهاي فرهنگي است، ما با وجود تعدد دستگاه‌هاي فرهنگي و فعاليت‌هاي فرهنگي آن‌گونه كه بايد نتوانستيم در حوزه فرهنگ به اهدافمان برسيم. مشكل ما اين است که در پژوهش‌هاي ما وضع موجود و مطلوب مشخص نشده است.
وي ادامه داد: نكته ديگري كه در مسئله تغييرات فرهنگي ما بايد به آن توجه كنيم مديريت تغييرات است، زماني كه تغيير بر تدبير پيشي بگيرد ما را همراه خود خواهد برد، با تدبر بايد تغييرها را كنترل كرد و شورا بايد اين امر را مدنظر قرار دهد.
مرتضي طلايي، راه جذب وابستگان فرهنگ ديني و انقلابي در داخل و خارج از كشور را سياست‌گذاري‌هاي روشن دانست و افزود: كساني كه دلبسته نظام هستند نبايد دلواپس تغييرات مديريتي باشند، مهم‌ترين خلاء ما در بخش سياست‌گذاري ماست.
در همه دولت‌ها يک بخش از فعاليت‌هاي دولت‌ها مربوط به جذب دلدادگان و علاقه مندان فرهنگ كشور و حتي نخبگاني است كه از كشور هجرت كرد‌ه‌اند، شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد سياست‌هاي لازم در تحقق فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) را به‌عنوان سياست‌هاي نظام تهيه و به دستگاه‌ها ابلاغ کند.
نائب رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) كه از اصلاح قانون اساسي غفلت كرديم، ادامه داد: غفلت مدنظر رهبري ناظر بر اختيارات و حوزه عمل شوراي عالي است، ما هرچه جلو رفتيم نتوانستيم دغدغه‌هاي رهبري را كم كنيم، شوراي عالي انقلاب فرهنگي به‌عنوان متولي اصلي حوزه سياست‌گذاري فرهنگي از اين قاعده مستثني نيست، شوراي عالي بايد قدرت بيشتري براي سياست‌گذاري و در عين حال حسابرسي فرهنگي از دستگاه‌هاي كشور را داشته باشد.
وي افزود: ضمن اين كه با تمام باورم شوراي عالي را به‌عنوان يک نهاد فرادست و بسيار مهم فرهنگي كشور مي‌دانم و احترام زيادي براي آن قائل هستم، معتقدم از موفقيت‌هاي شورا نمي‌توان به راحتي عبور كرد، اما؛ بايد اين سؤال را مطرح كنيم كه توانستيم دغدغه‌هاي فرهنگي رهبري را رفع كنيم، همان‌ طور كه با همت نخبگان نظامي تهديدات نظامي دشمن ديگر براي ما موضوعيت ندارد در حوزه فرهنگ هم بايد به اين حد برسيم، شوراي عالي انقلاب فرهنگي بايد ظرفيت و اثربخشي خود را بيشتر کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن