تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834329938
پاسخ عموی پاشایی به آقای جامعه شناس
واضح آرشیو وب فارسی:الف: پاسخ عموی پاشایی به آقای جامعه شناس
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
درگذشت مرتضی پاشایی خواننده محبوب و مردمی پاپ و تشییع با شکوه و البته غیر قابل توصیف و انتظار وی چندی است که بازتاب وسیعی در جامعه داشته و منشا نقدها و تحلیل های جامعه شناسان و اهالی نظر گردیده است.اساسا نقد یک پدیده اجتماعی نفیا و اثباتا امری مبارک است و باید از آن استقبال کرد و آن را منشا خیر و برکات آتی دانست. لذا اینجانب به نمایندگی از خانواده پاشایی و به عنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور از هرگونه نقد منصفانه استقبال نموده و هرگز به دنبال تقدیس و بزرگنمایی آن مرحوم نیستم.لکن اخیرا نقدی در یک جمع دانشگاهی مطرح شده که چه از نظر شکلی و ادبیات و چه از نظر ماهوی محل تامل و تاسف است و به ویژه آن که صاحب این نقد، جامعه شناس و دانشگاهی است. بنابراین لازم می دانم از باب تنویر افکار عمومی مطالبی را به اختصار عرضه نمایم.منتقد مذکور در ابتدای سخنان خویش موسیقی پاپ را کلا و اساسا مبتذل معرفی می کند و در جای دیگری از سخنان خویش مدعی می گردد که این نوع موسیقی هیچ نسبتی با آرمانهای اول انقلاب ندارد.مبتذل دانستن و زیر سوال بردن یک سبک موسیقی و هنر و یا تایید و تکریم آن مستلزم داشتن تخصص و دانش در خصوص موضوع است. ایشان خود اذعان می کند تخصصی در هنر و موسیقی ندارد و بر اساس نظرات دیگران گزاره های خویش را بنا نهاده است.پس آیا بهتر نیست که نقد سطح هنری و اصالت و یا ابتذال موسیقی را به اهلش واگذاریم چنانکه فرموده اند: إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ... یعنی خدا به شما فرمان میدهد که سپردهها را به صاحبان آنها ردّ کنید و چون میان مردم داوری میکنید، به عدالت داوری کنید.در باب ادبیات مطرح شده نکته قابل طرح این است که به فرض صحت ودرستی محتوای کلام، به قول ظریفی کلام حق، مشروط است به ادبیات و زمان مناسب. یعنی اگر کلامی با ادبیات نامناسب بیان گردید دیگر به حق نیز دانسته نمی شود.شاید اندیشیده شود که ایشان از باب تلنگر به اجتماع خویش و در جهت اصلاح آن، این نوع ادبیات را بکار برده اند. در حالیکه هیچ کس نمی تواند و نباید حتی با دیدگاه و نیت مصلحانه به گروهی از مردم توهین و بی احترامی نموده و مع الاسف به آن افتخار نماید.چنانکه نگارنده و خانواده آن مرحوم نیز علی رغم بی احترامی به عزیزمان، همچنین تازه شدن داغ دلمان، حتی با نیت مصلحانه و از باب نهی از منکر، بی احترامی و توهین به ایشان را حق خود نداسته و در شان خود و آن مرحوم نمی دانیم. آیا شایسته تر نیست که نقد خود را همراه با متانت و ادب مطرح کنیم؟اما این اظهارات موجب شد که نقدی بر اینگونه اظهارات در جامعه از جمله منتقد محترم داشته باشیم، تا شاید اشاره ای باشد بر توقف این پدیده نابهنجار، یعنی شکستن حرمت دیگران در جامعه، و از سوی دیگر ترویجی برای باز کردن راه گفتگوی مشفقانه باشد.به راستی چرا فکر می کنیم که همه باید همانند ما فکر کنند؟ چرا فکر می کنیم که همه باید با سلیقه ما هم رای باشند؟ چرا فکر می کنیم که اگر کسی مثل ما فکر نمی کند پس از ما نیست؟ چرا در برابر هر پدیده ای اینقدر خشن برخورد می شود؟ چرا اینقدر نسبت به هم بی مهر شده ایم؟ چرا عواطف و سبک ارتباطات انسانی یک جامعه شرقی یعنی جمع گرایی (Collectivism) را با سبک ارتباطات انسانی غربی فردگرایانه (Individualism) عوض کرده ایم؟و سوال اساسی تر اینکه چرا به یک جوان تازه گذشته که به قول معروف هنوز آب کفنش خشک نشده اینگونه بی رحمانه تاخته و با بدترین و سخیف ترین کلمات از وی یاد می کنیم؟ آیا در هیچ جامعه ای سراغ داریم که به یک فردی که مورد استقبال میلیونها نفر از جوانان کشور است اینگونه توهین شود؟ چرا این همه خشونت و توهین؟ چرا این همه ناسزا گویی به ملت؟اگر سیره پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و خوی و خلق مهربان آن حضرت در برخورد با افراد جامعه آن زمان در جزیره العرب را معیار خود قرار دهیم و اگر فرمان خداوند متعال به آن حضرت را ملاک ارزیابی رفتار خود در جامعه بدانیم که فرمود: فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلِیظَ القَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ؛ یعنی: "خداوند با رحمت خویش تو را با مردم مهربان و خوشخو گرداند و اگر تندخو و سخت دل بودی، مردم از پیرامون تو پراکنده می شدند"، پس چگونه بپذیریم که اینگونه نقد ها در مواجهه با مسائل اجتماعی صحیح است؟اشکال دیگری که در شیوه نقد جامعه شناختی منتقد محترم مشاهده می شود این است که ایشان علیرغم اصول و مبانی پذیرفته شده علمی در حوزه نقد و تحلیل، همانند یک فرد غیر علمی برخورد نموده اند.همه افراد فرهیخته علمی می دانند که نقد و تحلیل یک پدیده یا می بایست بصورت قیاسی و از روی تئوری های پذیرفته شده در یک پارادایم علمی بوده، و یا به روش استقرایی و مشاهده، با روش های کمی و یا با روش های کیفی و مستند به شواهد و قرائن پژوهشی باشد.یک محقق فرضیه ای را ساخته و تلاش می کند تا با استفاده از تئوری های موجود و یا شواهد و دلائل کافی آن فرضیه را اثبات کند. در واقع یک فرضیه علمی حدس هوشمندانه محقق است، اما ایشان فرضیه ای را ساخته که آن فرضیه اولا به جای اینکه یک حدس هوشمندانه باشد، یک ظن و گمان شکاکانه است. ثانیا این فرضیه مستند به هیچ یک از شواهد و قرائن پژوهشی نمی باشد و آن فرضیه تبدیل به یک قضاوت بی اساس شده است.حدس و گمان ایشان از اینجا ناشی می شود که تصور می کنند حاکمیت می خواهد تا با بزرگ جلوه دادن بعضی از هنرمندان و ورزشکاران از جامعه سیاست زدایی کند. اولا باید عرض کنم که بنده در مقامی نیستم که بخواهم از سوی دولتمردان به ایشان پاسخ دهم، و این به عهده خود متولیان امور است.اما بنده از مرتضی پاشایی دفاع می کنم و باید عرض کنم که وی در طول حیات کوتاه خود به هیچ وجه وارد عرصه سیاست نشد و ابزار دست هیچ کس و هیچ گروهی قرار نگرفت.فقط به عنوان یک مصداق عرض می کنم که وقتی مرتضی هنوز به شهرت این چنین نرسیده بود، بعضی از دوستانش به وی پیشنهاد کردند که با توجه به صبغه مذهبی جامعه، اگر ترانه ای در وصف برخی مقدسات بخواند، ممکن است به سرعت پیشرفت نماید، اما آن مرحوم در پاسخ گفت که به هیچ وجه نمی خواهد از مقدسات به عنوان ابزار و نردبان ترقی استفاده کند.آیا ما می توانیم با عنوان نقد علمی، اخلاق و اعتقادات مان را فراموش کنیم؟ خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ... (سوره حجرات آیه ۱۲) یعنی: ای کسانی که ایمان آوردهاید از بسیاری از گمانها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمانها گناه است....امیدوارم که خداوند متعال همه ما را به نور هدایت رهنمون فرماید، و بنده با توجه به شناختی که از مرتضای عزیزم دارم، مطمئن هستم که روح بزرگ ایشان برای همه مردم ایران آرزوی توفیق و سعادت داشته و برای منتقد محترم نیز طلب مغفرت خواهد نمود.* منصور پاشایی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]
صفحات پیشنهادی
حملات بی ادبانه یک جامعه شناس به پدیده مرگ مرتضی پاشایی
حملات بی ادبانه یک جامعه شناس به پدیده مرگ مرتضی پاشایی حدود یک ماه است که از مرگ مرتضی پاشایی میگذرد با این وجود حاشیه هایی که پس از مرگ وی شکل گرفت همچنان ادامه دارد مرگ پرسروصدای خوانندۀ پاپ واکنشهای زیادی را در داخل و خارج از کشور در پی داشت واکنشهایی که میتوان گفت بیموقوفه ها بايد به نياز جامعه پاسخ دهند
۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۳ ۳۵ب ظ وزير فرهنگ و ارشاد اسلام موقوفه ها بايد به نياز جامعه پاسخ دهند علي جنتي روز سه شنبه در ششمين همايش وقف و رسانه با تاکيد بر اين که مقوله وقف تنها به ما مسلمانان و ايراني ها مختص نيست گفت بسياري از انسان ها به دليل حس نوع دوستي و عواطفشان به فکر ديگران و آكنايههاي بحثبرانگيز جامعهشناس درباره پاشایی |اخبار ایران و جهان
كنايههاي بحثبرانگيز جامعهشناس درباره پاشایی اين استاد دانشگاه تشييع جنازه مرتضي پاشايي را با تشييع جنازه خواننده كوچه و بازاري زمان شاه مقايسه كرد و از حضور مردم و رفتار دولت و حوزه رسمي در مراسم تشييع و خاكسپاري پاشايي انتقاد كرد کد خبر ۴۵۷۸۵۸ تاریخ انتشار ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰عموی «مرتضی پاشایی» منتقد شد
عموی مرتضی پاشایی منتقد شد درگذشت مرتضی پاشایی خواننده محبوب و مردمی پاپ و تشییع با شکوه و البته غیر قابل توصیف و انتظار وی چندی است که بازتاب وسیعی در جامعه داشته و منشا نقدها و تحلیل های جامعه شناسان و اهالی نظر گردیده است خبرگزاری ایرنا درگذشت مرتضی پاشایی خواننده محبجامعه و فرهنگ تایلند را در شهر کتاب بشناسید
جامعه و فرهنگ تایلند را در شهر کتاب بشناسید فرهنگ > ادبیات - نشست هفتگی شهر کتاب در روز سهشنبه هجدهم آذر ساعت ۱۶ ۳۰ به نقد و بررسی کتاب جامعه و فرهنگ تایلند برگزار میشود به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تایلند را سرزمین هزار معبد نامیدهاند اگر میخواهیدواکنشها به اظهارات جنجالی یک جامعه شناس درباره پدیده پاشایی
واکنشها به اظهارات جنجالی یک جامعه شناس درباره پدیده پاشاییبخش اجتماعی الف 23 آذر 93تاریخ انتشار يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴ ۲۳ تحليل آنچه به «پديده پاشايي» شهرت يافت بار ديگر حاشيهساز شد اينبار نه مرگ پاشايي و واكنش و حضور گسترده و غيرقابل پيشباظهارات جنجالبرانگیز یک جامعهشناس درباره پدیده پاشایی
اظهارات جنجالبرانگیز یک جامعهشناس درباره پدیده پاشایی اباذري ادامه داد وقتي قرار است سياستزدايي انجام شود لاجرم چنين وقايعي پيش ميآيد متوسل ميشوند به خوانندگان پاپ براي اينكه جاي سياست واقعي را بگيرند آفتاب اظهارات جنجال برانگیز یک جامعه شناس درباره تحليل آنچه به پاظهارات جنجالی یک جامعه شناس درباره "پدیده پاشایی"
اظهارات جنجالی یک جامعه شناس درباره "پدیده پاشایی" اباذري ادامه داد وقتي قرار است سياستزدايي انجام شود لاجرم چنين وقايعي پيش ميآيد متوسل ميشوند به خوانندگان پاپ براي اينكه جاي سياست واقعي را بگيرند تحليل آنچه به پديده پاشايي شهرت يافت بار ديگر حاشيهساز شدسخنان جنجال برانگیز یک جامعه شناس در مورد پدیده پاشایی |اخبار ایران و جهان
سخنان جنجال برانگیز یک جامعه شناس در مورد پدیده پاشایی برای من خیلی جالب است که یک ملتی میافتند به ابتذال و در مجلس ترحیم چنین خوانندهای شرکت میکنند و توی سرشان میزنند و یک نفر در فیس بوک مینویسد که من تا ابد میسوزم چرا مردم ایران به این افلاس افتادهاند چطور مردمپاسخ سعید اظهری پیرامون حواشی قطعه آقای اَلِف
در آستانه انتشار نسخه اصلی پاسخ سعید اظهری پیرامون حواشی قطعه آقای اَلِف در آستانهی انتشار نسخهی اصلی قطعهی پرحاشیهی اقای الف سعید اظهری خوانندهی این قطعه توضیحاتی پیرامون حواشی بوجود آمده داده است به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران پس از گذشت 2 سال نسخه اصبیستودومین «عصرانه ادبی فارس»/2 اسماعیلی: گودینی با دردها و زخمهای پیکر جامعه آشناست
بیستودومین عصرانه ادبی فارس 2اسماعیلی گودینی با دردها و زخمهای پیکر جامعه آشناستگودینی برخاسته از میان مردم است و با درد مردم آشناست نویسنده اگر با درد مردم و زخمهای پیکر جامعه آشنا نباشد نمیتواند به خلق آثار ماندگار دست بزند خبرگزاری فارس – گروه ادبیات انقلاب اسلامی بیسجامعه شناسي بايد پلي براي فرداي بهتر ايران باشد
۱۱ آذر ۱۳۹۳ ۱۳ ۱۵ب ظ جامعه شناسي بايد پلي براي فرداي بهتر ايران باشد دكتر سيد رضا صالحي سهم دكتر آزاد ارمكي در مباحث جامعه شناسي فرهنگي را مهم توصيف كرد به گزارش خبرگزاري موج دكتر سيد رضا صالحي رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي درسمينار جامعه شناسان ايراني و جامعه ايراني كهنشستجامعه شناسی داعش برگزار میشود -
نشست جامعه شناسی داعش برگزار میشود شناسهٔ خبر 2437634 یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲ ۱۹ دین و اندیشه > همایش ها و میزگردها دومین جلسه از نشستهای جامعهشناسی جریان های سلفی-تکفیری تحت عنوان جامعهشناسی داعش به همت بسیج دانشجویی دانشکده علوماجتماعی دانشگاه تهران و با همکاری پایگاهجامعه الزهرا(س) در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد طلبه مي پذيرد
۹ آذر ۱۳۹۳ ۲۰ ۱۷ب ظ جامعه الزهرا س در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد طلبه مي پذيرد مدير ارتباطات و بين الملل جامعه الزهرا س از پذيرش طلبه در مقطع سطح دو کارشناسي و سطح سه کارشناسي ارشد در اين مرکز خبر داد به گزارش خبرگزاري موج ازقم مدير ارتباطات و بين الملل جامعه الزهرا س دنیازهای جامعه در بخش پژوهش به درستی شناسايی شود -
حجت الاسلام غلامی نیازهای جامعه در بخش پژوهش به درستی شناسايی شود شناسهٔ خبر 2444673 سهشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵ ۲۹ استانها > مازندران بهشهر - نماينده ولی فقيه در سپاه كربلای مازندران گفت در بخش تحقيقات و پژوهش بايد نيازهای جامعه به درستی شناسايی و براساس نيازهای جامعه بررسی وپاسخ صادق زیباکلام به آقای حسین شریعتمداری/ نمی شود ما بشویم غرب زده و شما وطن پرست
پاسخ صادق زیباکلام به آقای حسین شریعتمداری نمی شود ما بشویم غرب زده و شما وطن پرست نمی شود که شما و دوستانتان هر چه دلتان می خواهد در مورد سیاست های هسته ایی این دولت بگوئید و گفته هایتان مصداق وطن پرستی و انقلابی گری توصیف شود اما اگر کسی سیاست های هسته ایی دولت قبلی را مورد موعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: فقه توانایی پاسخگویی به مسائل پزشکی را دارد / قدرت پاسخگویی فقه شیعه از تمام م
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فقه توانایی پاسخگویی به مسائل پزشکی را دارد قدرت پاسخگویی فقه شیعه از تمام مراکز علمی جهان بالاتر استعضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید از امکانات و زیرساختها برای تبیین جایگاه فقه در علوم پزشکی استفاده کرد گفت فقه توانایی پاسخگو-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها