تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديپلماسي پارلماني لاريجاني و تقويت مقاومت اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ دي ۱۳۹۳ (۱۰:۳۴ق.ظ)
ديپلماسي پارلماني لاريجاني و تقويت مقاومت اسلامي گروه سياسي
به گزارش خبرگزاري موج، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي سفر منطقه‌اي خود را به کشورهاي سوريه، لبنان و عراق از روز گذشته (يکشنبه) آغاز کرد.
ايران، عراق، لبنان و سوريه از کشورهاي مهم منطقه هستند که محور مقاومت اسلامي را تشکيل مي دهند و البته جمهوري اسلامي ايران نيز هدايت گر اصلي اين جريان عليه استکبار جهاني و زياده خواهي هاي رژيم صهيونيستي است.
اگرچه مهمترين محورهاي سفر علي لاريجاني را مسائلي چون همکاري عليه تروريسم وهمکاري هاي سياسي – اقتصادي دوجانبه و چند جانبه تشکيل مي دهد اما بايد گفت تقويت محور مقاومت اسلامي به طور کلي رأس اين اهداف قرار مي گيرد.
اهميت تقويت اين محور با توجه به تحولات ناخوشايند منطقه و در گير کردن دولت هاي آن با پديده تروريسم از آنجايي است که تلاش براي تجزيه بيشتر خاورميانه، خصوصا کشورهاي محور مقاومت و تبديل آنها به کشورهاي کوچک و ضعيف، مدت هاست به يکي از اهداف مهم کشورهاي سلطه‌گر تبديل شده است.
نکته مهم اين است که انقلاب هاي عربي – اسلامي فرصت مناسبي براي قدرت هاي سلطه گر غربي فراهم آورده است تا از اين طريق محور مقاومت اسلامي شامل سوريه، لبنان، عراق و متحدان دور و نزديک جمهوري اسلامي ايران را تکه تکه و از شکل گيري و تحقق يک قدرت بزرگ اسلامي جلوگيري کنند.
در مورد سوريه به عنوان خط مقدم محور مقاومت اسلامي بايد گفت قدرت‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي براي نفوذ در فضاي اين کشور در حال رقابت با يکديگر هستند. امريکا به همراه کشورهاي اروپايي همچون انگليس و فرانسه و برخي کشورهاي عربي مانند عربستان و قطر و همچنين دولت ترکيه تصميم گرفته‌اند که دولت بشار اسد را از طريق مسلح کردن مخالفين، اعطاي کمک‌هاي مالي گسترده و نيز حمايت‌هاي سياسي از آن‌ها سرنگون کنند زيرا امريکا و دولتهاي اروپايي تمايلي به تداوم نفوذ روسيه و جمهوري اسلامي ايران به همراهي چين در اين منطقه ندارند و تحولات سوريه را فرصت مناسبي براي بازگشت نفوذ خود و به ويژه فرانسه در سوريه جديد مي دانند.
لاريجاني در بخش مهمي از اظهارات خود در ديدار با بشار اسد رئيس جمهور منتخب سوريه (يکشنبه 30 آذر) نيز به مسئله فوق اشاره داشت و از نقش حساس سوريه در محور مقاومت تقدير کرد و گفت: "دولت و ملت ايران در کنار مردم سوريه ايستاده اند و آماده توسعه همکاري همه جانبه با دولت سوريه به منظور استقرار، ثبات و امنيت منطقه است" . لاريجاني به بشار اسد گفت: "حوادثي که در سوريه در جريان است يک حرکت براي گسترش تروريسم، خشونت و بي ثباتي در منطقه است؛ از اين رو بايد خود را در کنار مردم و دولت سوريه قرار داد."
به نظر مي رسد در شرايطي که برخي کشورهاي منطقه همچون عربستان تلاش دارند تا همسو با اهداف کشورهاي سلطه گر نوعي "ديپلماسي منفي منجر به خشونت" را پياده سازند، در پيش گرفتن ديپلماسي منطقه اي با هدف صلح و احترام به آراء ملت، از سوي مقامات عالي رتبه سياسي کشورمان ضرورتي اجتناب ناپذير باشد. بدون شک پشتوانه اصلي هر نوع ديپلماسي، افکار عمومي يک ملت است و مسوولين سياسي کشورمان با حمايت مردمي خواهند توانست از عملي کردن نيات شوم رقباي منطقه اي و کشورهاي غربي جلوگيري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن