محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1842962447
شاخصههاي برتري رسول اکرم بر پيامبران/کلام و سکوت آن حضرت، مظهر کلام و سکوت خداست
واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گفتاری از آیتالله العظمی جوادی آملی ؛
شاخصههاي برتري رسول اکرم بر پيامبران/کلام و سکوت آن حضرت، مظهر کلام و سکوت خداست
به مناسبت رحلت پیامبر خاتم، حضرت محمد (ص) به شاخصه های برتری پیامبر اعظم، حضرت محمد مصطفی (ص) بر سایر انبیای بزرگ خدا که با دلایل مختلف قرآنی، روایی و عقلی ثابت میشود، اشاره می کنیم.
به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، در این نوشتار، برخی دلایل قرآنی این مسأله را از زبان و قلم استاد گرانقدر آیتالله العظمی جوادی آملی که در کتاب سیره رسول اکرم در قرآن، آمده است، را از نظر می گذرانیم .
ایشان آورده اند که با بررسی چند مطلب، برتری پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) بر سایر پیامبران اولواالعزم اثبات میشود
1. بشارت حضرت مسيح
خداي سبحان از زبان حضرت عيسي (عليه السلام) ميفرمايد: ﴿ومبشراً برسولٍ يأتي من بعدي اسمه أحمد﴾[1]: به شما بشارت ميدهم وجود پيامبري پس از خود را که نام [مبارک] او احمدصلي الله عليه و آله و سلم است.
اگر پيغمبر خاتم در سطح انبياي گذشته يا در سطح رسالت عيساي مسيح (عليه السلام) سخن گفته باشد اولاً نيازي به آمدن پيغمبر نبود، ثانياً مجالي براي بشارت نبود چون پيغمبر جديد سخن تازهاي نميآورد تا حضرت عيسي(عليه السلام) به آمدنش بشارت دهد.
سخن عيساي مسيح که من کتاب آسماني پيامبر گذشته را تصديق ميکنم و آمدن پيامبري را در آینده بشارت ميدهم، نشان می دهد که رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم از حضرت عيسي(عليه السلام) افضل و قرآن از انجيل بالاتر و رهآورد پيغمبر اسلام بيش از رهآورد مسيح (عليه السلام) است تا معناي بشارت تحقّق يابد.
2. هیمنه قرآن بر کتب انبیای پیشین
خداوند ميفرمايد: همه انبيا حقّ آوردند ولي کتب انبياي گذشته، زير هيمنه و سيطره ونفوذ قرآن کريم حفظ ميشود؛ وقتي خدا قرآن را مُهَيْمن برکتب انبياي پيشين قرار داده، چون کمال علميهر پيامبري در کتاب آسماني او و کمال علمي پيغمبر خاتم نيز در قرآن ظهور ميکند، پس رهآورد رسول خدا بالاتر از کتب انبياي پيشين است.
مقام و شخصيت معنوي هر پيغمبر در کتاب آسماني او تجلي ميکند، مقام موساي کليم در حدّ تورات و مقام عيساي مسيح در حدّ انجيل جلوهگر شده است، انبياي پيشين نيز در حدّ کتب و صحف آسماني خود ظهور کردهاند، وقتي سيطره و فضيلت قرآن بر همه کتابهاي انبياي سلف ثابت شود سيطره و فضيلت رسول خاتم نيز بر ديگر انبيا ثابت ميشود، زيرا پيغمبر در حدّ قرآن است و قرآن، مهيمن است، پس پيغمبر اسلام مهيمن است.
«هيمنه» يعني سيطره ونفوذ علمي، و خداي سبحان اين معنا را در سوره مائده، پس از ذکر نام چند تن از انبيا، چنين بيان ميکند: بعد ازانبياي گذشته و به دنبال آثار آنان، عيسي، فرزند مريم را فرستاديم در حالي که تورات را تصديق مينمود وبه عيساي مسيح انجيل داديم... سپس خطاب به پيغمبر خاتم ميفرمايد: ما برتوقرآن فرستاديم که کتب آسماني پيشين را تصديق ميکند و بر آنها سيطره، اشراف ونفوذ علميداشته ونميگذارد آنها ازدست بروند، تحريف آنها را تصحيح ميکند، به طوري که موارد تحريف شده آنها را پس از عرضه بر قرآن کريم به خوبي ميتوان تشخيص داده و اصلاح کرد.
3. خاتميت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم
از مزاياي رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم خاتميّت اوست، قرآن کريم در اين مورد ميفرمايد: ﴿ما کان محمد أبا أحد من رجالکم و لکن رسولالله و خاتم النبيين﴾[2].
گذشته از اين، شواهد ديگري نيز دلالت قطعي بر خاتميت رسولالله صلي الله عليه و آله و سلم دارد که صحيفه نبوت پيامبران به وسيله آن حضرت، به پايان رسيد. مقصود از خاتميت، هم تأخر و خاتميّت زماني و هم خاتميّت رتبي در قوس صعود است.
«خاتم» يعني مُهر، که در پايان نوشتهها قرار ميگيرد؛ وقتي نويسنده هر آنچه لازم بود بيان داشت و مقاصد خود را عنوان کرد، پايان نوشتار خود را مهر کرده، ختم آن را اعلام ميدارد؛ خداي سبحان که با جهانيان سخن ميگويد، از راه فرستادن وحي براي هدايت انسانها برنامه دارد لذا نه تنها عيساي مسيح، بلکه همه انبيا کلمات الهي هستند انبيا کتاب حقّ و کلام حقّند. خداي سبحان با فرستادن آنها براي جوامع بشري پيام ميفرستد. پس از پايان گفتار و کلماتش، سلسلهنبوتشان را با فرستادن پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم ختم، و صحيفه رسالت آنان را با وجود مبارک خاتم المرسلين مهر کرده است پس هرگز جا براي نبوت و رسالت ديگري نيست لذا ميفرمايد: رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم زيور همه انبيا و خاتم آنان بوده، و سلسله نبوت، با آن حضرت مهر شده و پايان پذيرفته است.
پس همان طور که رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم در قوس نزول سر سلسله انسانهاي کامل است چون «أوّل ما خلق الله»[3] است، در قوس صعود نيز، اوج و قلّه غايي رسالت است چون خاتم انبياست.
ازاين جمله، نه تنها استفاده ميشود که پيغمبر اکرمصلي الله عليه و آله و سلم واجد همه مزاياي مشترک، و مزاياي فرد فرد انبيا، و بعضي از خصايص ويژه است که انبياي قبلي فاقد آن بودهاند بلکه نکته ديگري هم استفاده ميشود که تا روز قيامت احدي بهتر از پيغمبر اسلام نخواهد آمد، زيرا رسول خدا انسان کامل است و هر چند ميليونها سال بگذرد کاملتر از او نخواهد آمد، و اگر کاملتر از وي يافت ميشد، حتماً او به مقام خاتميّت ميرسيد نه رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم، و چون تالي باطل است پس مقدّم هم، باطل خواهد بود.
4. عبوديت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم
بعضي از انسانها تحت تدبير اسماي جزئيّه حقّند، مثلاً بعضي درحقيقت،عبدالرزّاق،عبدالباسط،عبدالقابض، عبدالکريم، يا عبدالجليل هستند اما پيامبر اسلام «عبدُه» است و پروردگاري مدبّر و مربّي شخصي وي است که نهايي ترين مرتبه را داراست، و در قوس صعود، مقاميبرتر از مقام مربوبيّت شخص رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم نيست، و آن حضرت صلي الله عليه و آله و سلم منتسب به عاليترين اسم از اسماي حسناي خداي سبحان است، يعني «هو» که همان هويت مطلقه است، چون کاملترين عبوديت از آن اوست، جامعترين کلمه به او اشاره دارد و حضرت در قوس نزول از نزد همان مقام تنزّل کرده و هويت مطلقه مبدأ ارسال رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم است
5. کلام و سکوت آن حضرت، مظهر کلام و سکوت خداست
خصيصه ديگري که خداي سبحان، براي معرفي پيامبرش ذکر ميکند اين است که ميفرمايد: او حاملي است که کلام و سکوتش مظهر کلام و سکوت خداست، هر چه ميگويد وحي است، و هر آنچه با وحي دريافت نموده به مردم ابلاغ ميکند، نه از وحي ميکاهد و نه غير از وحي چيزي ميگويد.
از اين جمله معلوم ميشود در قانونگذاري و مسائل مربوط به سعادت مردم، اگر چيزي وحي نبود هوي است و هوي به باطل منتهي خواهد شد. از تقابل بين وحي و هوي معلوم ميشود که سخن، يا حقّ است و يا باطل؛ اگر حقّ شد برابر با وحي است و گرنه هوي و هوس. و چون گفتههاي نبي اکرم صلي الله عليه و آله و سلم حقّ است پس آنچه را که در مسائل ارشادي و جهان بيني و هدايت بيان ميدارد وحي است، بحث در باره جزئيّات دنيايي نيست، و اين جمله، ناظر به مدعاي اوّل، يعني وحي بودن همه گفتههاي ديني آن حضرت است.
پس پيامبر گرامي صلي الله عليه و آله و سلم هر چه را يافت به شما گفت و هر چه به شما گفت وحي بود، او هم در اثبات، معصوم است و هم در سلب، منتها افراد بايد در پرتو ارتقاي فکري، آنها را دريافت کرده بفهمند، اين دو اصل نيز از يکديگر جداست، يکي ناظر به امين بودن اوست که هرگز رسالت را ناقص نکرده، هرچه به او گفتيم ابلاغ ميکند. و اصل ديگر ناظر به آن است که هر چه ميگويد گفتار ماست، از خود چيزي بر وحي نميافزايد.
6.پیامبر گرامی اسلام، قرآن ممثل
از برجسته ترين مزاياي علميرسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم آن است که خداي سبحان قرآن را بهاو آموخته و حقيقت آن را در قلب مطهر او القا کرده، پس زماني ميتوانيم سيره علميرسول گراميرا ارزيابي کنيم که حقيقت قرآن را بشناسيم.
هر پيامبري به اندازه کتابش مردم را به حقّ دعوت ميکند و هر آنچه به عنوان آيه تدويني کتاب اوست در وجود مبارک آن پيامبر، به عنوان آيه تکويني و وجود عيني متحقّق است، و اگر براي معارف کتاب آسماني درجاتي هست، براي ولايت و رسالت اوليا و فرستادگان خدا نيز مراتبي خواهد بود، و اگر اکتناه قرآن مقدور همه نيست، لااقل دسترسي به برخي از درجات آن مقدور محقّقان هست وبه همان ميزان ميتوان رسول خدا و سيره علميآن حضرت صلي الله عليه و آله و سلم را شناخت.
7. تجليل خداوند در خطاب به آن حضرت
خداي سبحان، از نظر ادب محاوره، حرمتي خاصّ براي خاتم انبيا قايل است که براي انبياي پيشين قايل نبوده، انبياي گذشته را با نام مخصوص آنها خطاب ميکند، امّا هرگز نام مبارک پيغمبر اسلام را به عنوان يا محمّد صلي الله عليه و آله و سلم نميبرد بلکه هميشه از او با تعبيرات تجليل آميز مانند: ﴿يا أيّها النبي﴾! ﴿يا أيّها الرسول﴾! ياد ميکند و اگر احياناً خطاب ﴿يا أيّها المزّمّل﴾ و ﴿يا أيّها المدّثّر﴾ هست، ناظر بر نکته لطيف تاريخياست.
مثلاً در باره آدم ابوالبشر ميفرمايد: ﴿يا ادم اسکن أنت و زوجک الجنّة﴾[4] و در باره نوح ميفرمايد: ﴿يا نوح إنّه ليس من أهلک﴾[5] و در باره موسي: ﴿يا موسي أقبل و لاتخف﴾[6] و در باره حضرت عيسي: ﴿و إذ قال الله يا عيسي ابن مريم﴾[7] و در مورد حضرت داود: ﴿يا داود إنّا جعلناک خليفة﴾[8]، ولي در باره رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم علاوه بر خطاب جلالت آميز خود، به بندگان نيز ميآموزد که: ﴿لا تجعلوا دعاء الرسول بينکم کدعاء بعضکم بعضاً﴾[9]: هرگاه خواستيد پيامبر را صدا بزنيد او را مانند مردي عادي صدا نزنيد، بلکه هم نحوه صدا زدن و هم اصل آن آميخته با تجليل و تکريم باشد.
8. عظمت در اخلاق
خداوند پيامبر خود را به عظمت اخلاقي ميستايد: ﴿و إنک لعلي خلقٍ عظيمٍ﴾[10] با جمله اسميه و تأکيد، ميفرمايد: تو داراي اخلاق عظيمي هستي، وقتي خداي سبحان از چيزي به عظمت ياد کند، معلوم ميشود که از عظمت فوق العادهاي برخوردار است چون او هرچيزي را به عظمت نميستايد؛ بسياري از موارد را با صفت «ضَعف» يا «قلّت» ياد ميکند، سراسر دنيا را اندک ميشمرد: ﴿متاع الدنيا قليل﴾[11] و از دسيسههاي شيطان به عنوان: ﴿إنّ کيد الشيطان کان ضعيفاً﴾[12] سخن ميگويد؛ امّا وقتي از خُلق رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم نام ميبرد ميفرمايد:اي پيامبر تو واجد همه ملکات نفساني در حدّ اعلا هستي!
9.رسالت پيامبر براي همه انسانها تا روز قيامت هست
خداوند پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم را شخصيتي جهاني دانسته و در باره قلمرو رسالت او ميفرمايد: ما تو را براي جهانيان فرستاديم امّا بر مؤمنان منّت نهاديم. اين دو نکته در باره قرآن کنار هم آمده است که قرآن کتابي جهاني است: ﴿شهر رمضان الذي اُنزل فيه القران هدي للناس و بيناتٍ من الهدي و الفرقان﴾[13] ليکن تنها اهلتقوا از آن طرفي ميبندند: ﴿ذلک الکتاب لا ريب فيه هدي للمتّقين﴾[14] اين کتاب براي همه آمده، ولي عدهاي به عمد خود را از آن محروم کردهاند، کتابي جهاني است ولي اهلتقوا و فضيلت از آن بهره ميگيرند.
در باره رسول خدا نيز اين دو تعبير را دارد، از طرفي ميفرمايد: تو پيامبري جهاني هستي: ﴿وما أرسلناک إلا کافةً للناس﴾[15]، و از طرف ديگر ميفرمايد: ﴿لقد منّ الله علي المؤمنين إذ بعث فيهم رسولاً من أنفسهم﴾[16]: خداوند بر مؤمنان منّت نهاده پيامبري را از خودشان در ميان آنها برانگيخت.
«منّت» عبارت است از نعمت سنگين و بزرگي که تحمّل آن آسان نيست، تنها مؤمن از عهده پذيرش نعمت پيامبري و اطاعت از آن، به خوبي برميآيد، نعمت ايمان، رسالت و ولايت چنين است.
حاصل آنکه: رسالت پيامبر براي همه انسانها تا روز قيامت هست ولي تنها مؤمنان از فيض رسالت بهرهمند ميشوند و خدا تنها بر آنان منت نهاده و رسول، از بين آنها مبعوث شده است. گرچه بعثت همه انبيا منّت است امّا دو ويژگي خاتميت و منت بودن بعثت تنها در خصوص پيامبر خاتم آمده است.
10. رأفت و رحمت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم
خداوند در مورد بعضي از انبيا تعبير برادر کرده ميفرمايد: «براي قوم ثمود برادرشان صالح را فرستاديم[17]، «براي قوم عاد برادرشان هود را فرستاديم»[18]، «...آن هنگام که برادرشان نوح آنها را گفت... »[19] ولي درباره پيامبر اسلام تعبير برادر نيامده، بلکه ميفرمايد: ﴿هو الذي بعث في الأمّيين رسولاً منهم﴾[20] يا اينکه ميفرمايد ﴿لقد جاءکم رسول من أنفسکم عزيزعليه ما عنتّم حريص عليکم بالمؤمنين رؤف رحيم﴾[21]: پيامبري براي شما آمده که از جانتان برخاسته، انحراف شما براي او بسيار سخت است، با حرص و شوق کوشش ميکند تا شما مؤمن بشويد، او مظهر رأفت و رحمت خدا براي مؤمنان است. خداوند خطاب به پیامبر می فرماید، تو مبشّر جهانيان هستي امّا تنها مؤمنان از تو استفاده کرده آنان را به رحمت خاصه نويد ميدهي و گرنه توده انسانها از خُلق و سبک زيست مردميتو بهره ميبرند، هر چند به راه نيايند، حد اقل از تيرگي آنها کاسته مي شود.
علاقه مندان برای مطالعه بیشتر این بحث می توانند به کتاب سیره رسول اکرم در قرآن، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، جلد دوم، صفحات 21 تا 64 مراجعه نمایند.
پاورقی: ــــــــــــــــــــــــــ
[1] ـ سوره صف، آيه 6.
[2] ـ سوره احزاب، آيه 40.
[3] ـ قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم: «أوّل ما خلق اللهُ نوري» (بحار، ج1، ص97، ح7)
[4] ـ سوره بقره، آيه 35.
[5] ـ سوره هود، آيه 46.
[6] ـ سوره قصص، آيه 31.
[7] ـ سوره مائده، آيه 116.
[8] ـ سوره ص، آيه 26.
[9] ـ سوره نور، آيه 63.
[10] ـ سوره قلم، آيه 4.
[11] ـ سوره نساء، آيه 77.
[12] ـ همان، آيه 76.
[13] ـ سوره بقره، آيه 185.
[14] ـ همان، آيه 2.
[15] ـ سوره سبأ، آيه 28.
[16] ـ سوره آل عمران، آيه 164.
[17] ـ سوره اعراف، آيه 73.
[18] ـ سوره هود، آيه 50.
[19] ـ سوره شعراء، آيه 106.
[20] ـ سوره جمعه، آيه 2.
[21] ـ سوره توبه، آيه 128.
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]
صفحات پیشنهادی
سورهای که قرائتش در نماز پاداش همکلامی با پیامبر(ص) را دارد
سورهای که قرائتش در نماز پاداش همکلامی با پیامبر ص را داردامامصادق ع در فضیلت سوره مبارکه کوثر میفرمایند هر کس سوره کوثر را در نمازهای واجب و مستحب قرائت کند حق تعالی او را از حوض کوثر آب میدهد و حضرت رسول ص زیر درخت طوبی با او سخن میگوید به گزارش خبرنگار فعالیتهای قتعطیلی موزه سینما در ایام سوگواری رحلت رسول اکرم (ص) -
تعطیلی موزه سینما در ایام سوگواری رحلت رسول اکرم ص شناسهٔ خبر 2444546 سهشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۵۵ هنر > سینمای ایران موزه سینمای ایران در ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم ص شهادت امام حسن مجتبی ع و امام رضا ع برای عموم خدماتدهی نخواهد داشت به گزارش خبرگزاری مهر تالاویژه برنامه رادیو جوان به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم (ص)
ویژه برنامه رادیو جوان به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم ص رادیو جوان به مناسبت رحلت پیامبر اکرم ص امام حسن و امام رضا علیهم السلام ویژه برنامههای مختلفی را تدارک دیده است به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی رادیو جوان ویژه برنامههای این شبکه را به مناسبت ایام سوگواری 28 صفر رحتعطیلی موزه سینمای ایران در ایام سوگواری رحلت رسول اکرم (ص)
تعطیلی موزه سینمای ایران در ایام سوگواری رحلت رسول اکرم ص خبرگزاری پانا موزه سینمای ایران در در ایام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم ص شهادت امام حسن مجتبی ع و امام رضا ع برای عموم خدمات دهی نخواهد داشت ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۵ آذر ساعت 12 59 به گزارش سرویس فرهنگی پانا تالارهای موزفيلم «يحيي سکوت نکرد» دفتر جشنواره فيلم فجر ارسال شد
۲۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۳ ۳۶ب ظ براي حضور در جشنواره فيلم فجر فيلم يحيي سکوت نکرد دفتر جشنواره فيلم فجر ارسال شد فيلم سينمايي يحيي سکوت نکرد به کارگرداني کاوه ابراهيم پور و تهيه کنندگي تينا پاکروان با اتمام مراحل فني به دفتر سي و سومين جشنواره فيلم فجر ارسال شد به گزارش خبرگزاري موجتخفیف دانشجویی« بازی بیکلام»/ باور کنید من گره گوار سامسا هستم! -
دو خبر از تئاتر تخفیف دانشجویی بازی بیکلام باور کنید من گره گوار سامسا هستم شناسهٔ خبر 2442954 یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۲۶ هنر > تئاتر آغاز اجرای نمایش باور کنید من گره گوار سامسا هستم در تماشاخانه سه نقطه و بلیت تخفیفدار نمایش بازی بی کلام 1 و 2 برای دانشجویان تمامیک دقیقه سکوت به احترام پدر علم ارتباطات
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱ ۴۴ در مراسم آیین بزرگداشت دکتر کاظم معتمدنژاد - پدر علم ارتباطات ایران - که عصر 16 آذر ماه برگزار شد بر اخلاق روزنامهنگاری حرفهای و همچنین رهنمودهای پدر علم ارتباطات درخصوص روزنامهنگاری تاکید شد و جمعی از اساتید دانشگاهی از اخلاق حرفهای و سواد رسانهااربعین حسینی در کلام رهبر انقلاب |اخبار ایران و جهان
اربعین حسینی در کلام رهبر انقلاب کد خبر ۴۵۷۷۸۰ تاریخ انتشار ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۰۶ - 13 December 2014 پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی گزیده ای از سخنان رهبر انقلاب پیرامون اربعین را منتشر کرده است جاودانه شدن یاد نهضت حسینیحمزهزاده در گفتوگو با فارس: نمایش آیینی «سکوت سرخ» کلاسیک اما منطبق با مسائل روز اجرا شد
حمزهزاده در گفتوگو با فارس نمایش آیینی سکوت سرخ کلاسیک اما منطبق با مسائل روز اجرا شدکارگردان نمایش آیینی سکوت سرخ از استقبال مردم از این نمایش در ایام عزاداری حسینی خبر داد و گفت خوشبختانه یکی از ویژگیهای جذاب این کار حفظ ویژگیهای کلاسیک کار منطبق با مسائل روز مردم است بهموزه دفاع مقدس میزبان اجرای نمایش آیینی سکوت سرخ
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴ ۵۶ پانزده شب از اجرای نمایش آیینی سکوت سرخ در موزه دفاع مقدس تهران گذشت به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت دکتر اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت گردشگری نوسازی عباس آباد با بیان اینکه هنرهای نمایشی همچون تئاتر در انتسکوت سرخ اربعین روی صحنه میرود
برگرفته از کتاب صلح امام حسن ع مقام معظم رهبری سکوت سرخ اربعین روی صحنه میرود نمایش آیینی سکوت سرخ همزمان با عزاداری اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان علیه السلام روی صحنه است نمایشنامه این اثر با بهره گیری از کتاب صلح امام حسن علیه السلام مقام معظم رهبری نوشته شدنمایش سکوت سرخ برگرفته ازکتاب رهبرمعظم انقلاب روی صحنه رفت
نمایش سکوت سرخ برگرفته ازکتاب رهبرمعظم انقلاب روی صحنه رفت شهرری- ایرنا- تهیه کننده نمایش سکوت سرخ گفت نمایش سکوت سرخ برگرفته از کتاب رهبر معظم انقلاب در محل سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس اجرا می شود به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس حمید نیلی موضوع این ناوج محبتورزی به سیدالشهدا(ع) در کلام آیتالله شهید دستغیب
اوج محبتورزی به سیدالشهدا ع در کلام آیتالله شهید دستغیبممکن است برای بعضی از افراد این توهم پیش آید که چطور ممکن است برای جاری شدن یک قطره اشک بر سیدالشهدا ع این همه آثار عظیمه مترتب شود مگر یک قطره آب شور چه اهمیتی دارد به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس آیتالمستند «نگاه سکوت» به سانس فوق العاده جشنواره سینما حقیقت رسید -
مستند نگاه سکوت به سانس فوق العاده جشنواره سینما حقیقت رسید شناسهٔ خبر 2435576 چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶ ۵۴ هنر > سینمای ایران درپی درخواست تماشاگران جشنواره بینالمللی سینماحقیقت فیلم مستند بلند نگاه سکوت ساخته جاشوآ اوپنهایمر مستندساز دانمارکی از امشب ساعت 21 45 دقیقهتعزیه بلوار میرداماد در بلندترین شب سال تعزیه خوانی رحلت حضرت رسول اکرم (ص) برگزار میشود
تعزیه بلوار میرداماد در بلندترین شب سالتعزیه خوانی رحلت حضرت رسول اکرم ص برگزار میشودمصادف با ایام 28 صفر تعزیه داران خیمه کریم اهل بیت در بلندترین شب سال از ساعت 19 میزبان عزاداران در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی است به گزارش خبرگزاری فارس همزمان با رحلت حضرت خاتمتعطیلی باغ موزه قصر در ایام سوگواری رحلت رسول اکرم (ص)
تعطیلی باغ موزه قصر در ایام سوگواری رحلت رسول اکرم ص باغ موزه قصر در ايام سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم ص شهادت امام حسن مجتبی ع و امام رضا ع تعطیل است به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی باغ موزه قصر این مجموعه به مناسبت فرارسیدنهیس! سوپراستارها... / چرا مشهورترین بازیگران آمریکایی، سکوت زندگی خصوصی خود را شکستند؟ + تصاویر
باشگاه خبرنگاران گزارش میدهد هیس سوپراستارها چرا مشهورترین بازیگران آمریکایی سکوت زندگی خصوصی خود را شکستند تصاویر به تازگی تعدادی از مشاهیر سینما و تلویزیون در آمریکا از تاریکترین فصل زندگیشان میگویند و به تجربۀ تجاوز جنسی در کودکی و نوجوانیشان اعتراف کردهاند-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها