تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820806764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نياز جدي کشور در مذاکرات، ارائه راه‌حل‌ به جاي انتقاد صرف است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۴۸ب.ظ)
قشقاوي: نياز جدي کشور در مذاکرات، ارائه راه‌حل‌ به جاي انتقاد صرف است معاون وزير خارجه با ارزيابي مثبت از مذاکرات اخير ژنو، تاکيد کرد که نياز جدي کشور در شرايط حاضر هم‌چنان ارائه راه‌حل‌ها و پيشنهادات به جاي انتقادات صرف است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن قشقاوي، معاون پارلماني، کنسولي و امور ايرانيان وزير خارجه ايران در آغاز ديپلماسي عمومي را اقناع عمومي ملت‌ها در خصوص منطق سياست خارجي کشور قلمداد کرد به گونه‌اي که گروه‌هاي مختلف فکري و اجتماعي غيرديپلمات، منطق شما را درک کرده، طرفدار آن شوند و به تبليغ آن اقدام کنند.
وي گفت: ديپلماسي رسمي در حقيقت فرزند ديپلماسي عمومي است چون گروه‌هاي مختلف اجتماعي با حضور و مشارکت در انتخابات مختلف، احزاب و جريان‌هاي فکري را انتخاب مي‌کنند و احزاب پيروز نيز وزير خارجه و ديپلمات‌ها را تعيين مي‌کنند. بديهي است دستگاه ديپلماسي کشورها نيز چاره‌اي جز توجه به افکار عمومي کشور خود ندارند. به همين دليل است که اعمال هرگونه تحريم و يا فشار عليه جمهوري اسلامي بدون تقويت ايراني‌هراسي و تخريب منطق جمهوري اسلامي ايران نزد افکار عمومي کشورها امکان‌پذير نيست به عبارت ديگر نتيجه طبيعي تقويت ديپلماسي عمومي تضعيف ايران هراسي و يا اسلام هراسي نزد افکار ملت‌هاست.
معاون وزير خارجه درباره نقد و انتقادهاي موجود پيرامون مذاکرات جاري هسته‌اي، گفت: اصل نقادي نسبت به هر پديده‌اي در سياست خارجي امر پسنديده و ضروري است اما بايد دقت کرد که مذاکرات هسته‌اي در يک مربع چهار ضلعي نقد کرد. ضلع اول آن اصل مذاکره و استمرار آن است که رهبري معظم انقلاب هم با اصل و هم با تداوم آن مخالفتي ندارند و تصميم قطعي نظام تاکنون استمرار مذاکرات بوده است. ضلع دوم اين مربع، حفظ دستاوردهاي هسته‌اي و رعايت خطوط قرمز هسته‌اي است که نتيجه آن بايد دارا بودن حق غني‌سازي صنعتي به منظور رفع نيازهاي کشور است. ضلع سوم اين موضوع نيز توجه به گشايش اقتصادي در کشور است که بر دو پايه تقويت اقتصاد مقاومتي و رفع تنگناها در حوزه اقتصاد بين‌المللي کشور است. يعني آزادسازي کليه درآمدهاي نفتي، برقراري سويفت بانکي، امکان گشايش LC‌هاي اعتباري و امکان بيمه‌هاي بين‌المللي براي کشتيراني است.
قشقاوي ضلع چهارم مذاکرات چهار وجهي را ديپلماسي عمومي و اقناع افکار عمومي ملت‌هاي جهان نسبت به حقانيت مواضع جمهوري اسلامي ايران قلمداد کرد.
وي گفت: در هر چهار موضوع فوق‌الذکر خصوصا بخش اخير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور در کنار مجلس شوراي اسلامي، خبرگان و رسانه‌ها مي‌توانند به کمک دستگاه ديپلماسي کشور و تيم مذاکره‌کننده بيايند و متناسب با فهم صحيح مخاطب خارجي، حقانيت مواضع جمهوري اسلامي ايران را تبيين کنند.
معاون وزير خارجه با ارزيابي مثبت از مذاکرات اخير ژنو، تاکيد کرد که نياز جدي کشور در شرايط حاضر هم‌چنان ارائه راه‌حل‌ها و پيشنهادات به جاي انتقادات صرف است.
در اين جلسه 2.5 ساعته حدود 30 تن از نمايندگان اساتيد و طلاب حوزه‌هاي علميه سراسر کشور به ارائه سوالات کتبي و شفاهي خود در خصوص عملکرد وزارت خارجه در حوزه‌هاي مختلف سياست خارجي و تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي پرداختند که قشقاوي به کليه سوالات و موارد مطروحه پاسخ داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن