تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802601866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب اجازه اكران فيلم ضداسرائيلي را نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: غرب اجازه اكران فيلم ضداسرائيلي را نمي‌دهد
بيست و هشتمين نشست سينما روايت با نمايش مستند «پنج دوربين شكسته» برگزار شد
نویسنده : سپيده آماده 


بيست و هشتمين نشست سينما روايت با نمايش مستند «پنج دوربين شكسته» برگزار شد. اين مستند كه توسط يك فلسطيني به نام عماد برنادت ساخته شده است گزارشي تصويري ارائه مي‌دهد از وقايع مربوط به يك بازه زماني پنج ساله در فلسطين اشغالي و در كرانه باختري رود اردن. عماد برنادت كشاورزي فلسطيني است كه با استفاده از دوربين‌هاي شخصي‌اش به ضبط يك سري تصاوير از درگيري‌هاي كرانه باختري پرداخته و سپس اين تصاوير را با يك تدوين حرفه‌اي به اثري مستند بدل كرده است.   در نشست گپ و گفت اين مستند علاوه بر رسول شادماني مجري نشست، عباس كريمي منتقد و شفيع آقامحمديان سينماگر هم حضور داشتند. اين مستند 114 قسمتي با موضوع انقلاب و دفاع مقدس ساخته شده و در محتواي خود ترويجگر سبك زندگي ايراني- اسلامي است.

 چطور يك فلسطيني مي‌تواند در اسرائيل مستند بسازد؟
آقامحمديان با بيان اينكه كارهايي كه برآمده از دل هستند بر دل هم مي‌نشينند، گفت: مستندهايي كه توليد آنها زمينه جوششي دارد طبيعي است كه خيلي سريع مورد توجه مخاطبان قرار گيرند. صدا و سيماي ما بارها و بارها مستندهايي را درباره اوضاع مردمان فلسطين پخش كرده است اما در ميان اين همه مستند كاري كه واقعاً برآمده از دل مستندساز باشد كم است. در مورد آثاري كه دلي ساخته شده‌اند همتراز با توليد، ديده شدن است كه اثر دارد.  وي ادامه داد: واقعاً چند درصد مسلمانان جهان همين فيلم «پنج دوربين...» را مي‌توانند ببينند؟ اين يك واقعيت است كه در كل جهان فقط اين جمهوري اسلامي است كه پاي اين فيلم‌ها ايستاده و باعث ديده شدن آنها مي‌شود.
آقامحمديان سپس به طرح سؤالي درباره اين مستند پرداخته و گفت: در كنار ديدن اين مستند بايد به اين سؤال هم پاسخ دهيم كه چطور يك فلسطيني مي‌تواند درون خاك اسرائيل و در حضور سربازان اسرائيلي مستند بسازد؟ دليل آشكار است. صهيونيست‌ها مي‌خواهند اين طور تداعي كنند كه طرفدار دموكراسي هستند و براي همين توليد چنين مستندهايي را تحمل مي‌كنند. از آن طرف آنها بدشان نمي‌آيد كه حين ساخت اين مستندها شرايطي فراهم شود براي ضبط تصاويري از خشونت فلسطيني‌ها كه نمايش آن مي‌تواند به نفع اسرائيلي‌ها باشد.

   چرا اسرائيل فيلم را به اسكار فرستاده؟
عباس كريمي منتقد سينما در ادامه نشست اظهار داشت: مستند موردنظر تصاويري دلي از خانواده‌اي را نشان مي‌دهد كه خود و اطرافيانش به طور كاملاً مستقيم درگير نسل‌كشي در كرانه باختري شده‌اند. البته نبايد نقش تدوينگر كار را در توليد اين كار فراموش كرد. اين تدوينگر كاملاً حرفه‌اي نشان داده و هوشمندانه فيلم را براساس مقاطع زماني مرتبط با شكسته شدن دوربين‌هاي فيلمبرداري شكل داده است.  وي ادامه داد: هرچه فيلم پيش مي‌رود بازه زماني مربوط به فيلمبرداري كمتر مي‌شود و اين نشان‌دهنده آن است كه دوربين در مدت زماني كمتر توسط صهيونيست‌ها از بين رفته است و به بيان بهتر شدت خشونت‌ها افزايش يافته است.  كريمي افزود: اينكه اسرائيل فيلم را براي اسكار مي‌فرستد در اين جهت است كه به مخاطب آن طرف اينطور القا كند كه كودك درون فيلم با آموزه‌هايي بزرگ مي‌شود كه او را به يك نيروي نظامي بدل مي‌كند. ضمن اينكه فيلم طوري فيلمبرداري شده كه همواره اين طور القا مي‌كند كه اين فلسطيني‌ها هستند كه آغازگر درگيري‌هايند.

  تحريم فيلم‌هاي ضدصهيونيستي
در اين هنگام يكي از مخاطبان نشست از اين گفت كه يكي از دلايل اينكه اسرائيل فيلم را براي اسكار فرستاده مي‌تواند اين باشد كه درگيري‌هاي فلسطيني‌ها را عادي نشان دهد تا با عادي نشان دادن اين مسئله شرايط براي تبليغ فيلم‌هاي خودشان فراهم شود. آقامحمديان در پاسخ به اين مخاطب گفت: اگر بخواهم قدري صريح‌تر صحبت كنم مي‌توانم بگويم كه اين فيلم آنقدرها هم به نفع فلسطيني‌ها نيست اما اگر در جاهايي پخش شود كه كسي چيزي از فلسطين نمي‌داند قطعاً مي‌تواند مثمرثمر باشد.
وي ادامه داد: چه بخواهيم چه نخواهيم دنياي غرب طرفدار صهيونيست‌هاست و كافي است فيلم‌هاي تاريخي كه درباره تاريخ اعراب ساخته شده را مرور كنيد تا دريابيد اوضاع از چه قرار است. آثاري مانند «شير صحرا» يا «لورنس عربستان» در كنار مزايايي كه دارند اغلب سعي دارند مسلمانان را بدوي نشان دهند.  آقامحمديان افزود: يادم مي‌آيد كه در زمان حضورم در مركز گسترش سفارش فيلمي ضدصهيونيستي را به يك فرانسوي داديم و محصول كار هم قابل قبول بود اما حتي به ما اجازه عرضه فيلم در بازار فيلم جشنواره كن داده نشد!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن