تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819615436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت استاندارد سازي مساجد از لحاظ پراکنش و معماري در بافت کلان شهرها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۱ب.ظ)
ضرورت استاندارد سازي مساجد از لحاظ پراکنش و معماري در بافت کلان شهرها محمد حقاني با اشاره به اينکه مساجد نمادي از هويت اسلامي و ايراني جامعه به شمار مي آيند، گفت: لازم است مساجد از لحاظ تراکنش، تعداد و ظاهر از استانداردهاي لازم برخوردار شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد حقاني، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به نقش مهم مساجد در ترويج فرهنگ شهروندي، گفت: مسجد به عنوان نمادي از هويت اسلامي و ايراني جامعه و کشور خوانده مي شود و مردم حفظ هويت اسلامي را در بعد مادي و معنوي در مسجد مي بينند.
وي بيان کرد: مسجد يک نهاد است و تنها مکاني براي اقامه نماز نيست، بنابراين براي حفظ هويت شهرها و نيز آموزش فرهنگ شهروندي بايد بيش از پيش به اين نهادتاثيرگذار توجه شود، در گذشته نهادها و سازمان هاي امروزي نبودند و بسياري از مسائل در شهرها با محوريت امام جماعت در مساجد حل و فصل مي شد و در واقع مساجد، پيوند هميشگي و مستمر با مردم شهرها داشتند، امروز هم بايد تلاش شود، مساجد چنين جايگاهي داشته باشند.
حقاني با اشاره به اينکه نماي مساجد نشان دهنده شرايط طبيعي و بومي همان شهر و کشوري است، گفت: وجود مساجد، علاوه بر اينکه موجب استحکام اولويت هاي اجتماعي مي شود، زمينه ساز وحدت ميان مردم را هم فراهم مي کند، در ساختار شهري توجه به مساجد بايد در اولويت قرار گيرد و از لحاظ تراکنش، تعداد و توجه به ظاهر از استاندارهاي لازم برخوردار باشد.
حقاني، تصريح کرد: موفقيت مساجد در گذشته به دليل اداره مسجد توسط مردم بود، اما؛ متاسفانه امروز بسياري از حسنات و رفتارهاي قابل قبول گذشته از جامعه حذف شده است و تا زماني اداره مساجد به مردم سپرده نشود اين مشکلات حل نمي شوند.
اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران ادامه داد: مساجد از جهت فرهنگي به صورت مهم ترين پايگاه فعاليت هاي ديني در فضاي جامعه تأثير عميق و ژرف دارند، معادلات فرهنگي اطراف خويش را به سود عبوديت الهي تغيير مي دهند از اين رو در صورت توجه به اين پايگاه اثرگذار ديني مي توان فعاليت هاي فرهنگي ديني در مساجد مي تواند از تنوع بسياري برخوردار بوده، به تناسب نيازمندي هاي منطقه، نوع مخاطبان و... داراي متغيرهاي فراوان باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن