تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798433488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام پاسخگوی کارآمد و قانونی درحوزه ساختمان احیاء شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون امورمسکن وساختمان درآستانه برگزاری همایش سازنده پاسخگو:
نظام پاسخگوی کارآمد و قانونی درحوزه ساختمان احیاء شود
معاون امورمسکن وساختمان وزارت راه وشهرسازی درآستانه برگزاری اولین همایش ملی سازنده پاسخگو با اشاره به اینکه زمان پایان دادن به بی مسؤلیتی و صوری کاری در حوزه طراحی، کنترل و تولید ساختمان فرا رسیده است، گفت: برای تحقق این هدف می بایست با وضع مناسبات قانونی کارآمد، نظام پاسخگوئی قانونی در عرصه ساختمان و فعالیت های همراه آن را احیا کنیم.


به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از دبیرخانه دائمی همایش سازنده پاسخگو حامد مظاهریان ضمن اعلام مطلب فوق اظهارداشت: اصولا هرکسی که محصول تولیدی خود یا محصول ساخته شده توسط دیگری را به فروش می رساند، در قبال سلامت و کارکرد درست آن محصول مسئول است و باید رفع عیوب و نواقص احتمالی و جبران کارکرد نادرست آن را به عهده بگیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.

وی در ادامه افزود: این پاسخگوئی (ترجمه فارسی مسؤلیت) تنها جنبه قانونی و حقوقی ندارد، بلکه علاوه بر آن وظیفه ای اخلاقی و وجدانی نیز است.

رئیس همایش سازنده پاسخگو تصریح کرد: بدون شک هر چه دامنه اثر کالای فروخته شده بر سلامتی، ایمنی و اقتصاد شهروندان بیشتر و ماندگارتر باشد، به همان نسبت میزان مسئولیت قانونی، اخلاقی و وجدانی فروشنده کالا بیشتر و پاسخگوئی در قبال آن با اهمیت تر می شود و ساختمان نیز از جمله کالاهای واجد این ویژگی است.

وی ادامه داد: در مورد ساختمان دامنه این پاسخگوئی به مراتب فراتر از فرد خریدار رفته و سازنده را در قبال هر مصرف کننده دیگر و در قبال کل جامعه، هم به لحاظ قانونی و هم از نظر اخلاقی پاسخگو و ضامن جبران خسارت می کند.

مظاهریان خاطرنشان کرد: پاسخگوئی در قبال سالم بودن و کارکرد صحیح هر آنچه که به دیگری فروخته می شود، از حیث اجتماعی پایه نظم حسنه در مناسبات اجتماعی و از حیث فنی، بنیان " اعتماد پذیری حرفه ای " را تشکیل می دهد که بدون آن انجام هیچ داد و ستدی امکان پذیر نیست.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در جامعه ای که بین سازندگان، خریداران و فروشندگان در مورد صحت کالاها اعتماد وجود نداشته باشد، داد و ستد تداوم نمی یابد. بر این اساس و با این رویکرد می توان گفت که پایه تولید و رونق مبادلات اقتصادی بر مبنای اعتماد پذیری حرفه ای و وجود پشتوانه محکم قانونی و اخلاقی برای حمایت از خریداران، مصرف کنندگان و کل جامعه در قبال تولیدات عرضه شده توسط حرفه مندان است.

رئیس همایش سازنده پاسخگو این اعتماد پذیری را نیازمند وجود یک نظام مستحکم پاسخگوئی و مبتنی بر مجازات غرامت در قبال جزئی ترین انحراف از استانداردها در کالای فروخته شده دانست و اظهار داشت: هر چند که در صنعت ساختمان چنین انضباط قانونی و اخلاقی قابل اعتمادی هنوز نهادینه نشده اما استقرار آن تنها بر عهده قانونگذاران و مسؤلان برقراری نظم و امنیت حقوقی برای مصرف کنندگان ساختمان نیست، بلکه فراتر از آن بر عهده کسانی است که حرفه آنها تولید و فروش ساختمان است و از این رهگذر ارتزاق می کنند.

 وی در ادامه افزود: افراد مذکور باید چراغ اعتماد جامعه و نهادهای عمومی به حرفه خود و حرفه مندان را پرفروغ تر نگهدارند و به عنوان یک وظیفه اخلاقی به امانت داری و اعتماد پذیری اهل این حرفه در باور عامه مردم کمک برسانند.

مظاهریان با بیان اینکه در حال حاضر چنین مناسبات اعتماد آمیزی بین جامعه، سازندگان و مهندسان ارائه کننده خدمات در مراحل مختلف احداث ساختمان وجود ندارد، گفت: به نظر می رسد برای بازسازی چنین مناسباتی باید از نو آغاز کرد و بدون وقفه و تعارف به بی مسئولیتی و صوری کاری در حوزه طراحی و کنترل و تولید ساختمان پایان داد و با وضع مقررات کارآمد، در عرصه ساختمان و فعالیت های همراه آن نظام پاسخگوئی قانونی را احیا کرد، زیرا می توان گفت که ناپاسخگویی فعلی که در صنعت ساختمان حاکم شده، دوام چندانی نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن