تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803872478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت پیوند دانشگاه و صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ ضرورت پیوند دانشگاه و صنعت تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ضرورت پیوند دانشگاه و صنعت افزودند: اگر بتوانیم رابطه صنعت با دانشگاه و مراکز تحقیق را به صورت کامل برگزار کنیم؛ هم دستگاه های صنعتی ما رشد پیدا خواهند کرد و هم دانشگاه های ما جریان پیدا خواهند کرد.


ما یک مجموعه علمی داریم اینجا، یک مجموعه صنعتی داریم اینجا؛ صنعتی های ما تشنه دست یافتن به پیشرفت های علمی و تحقیقات دانشگاه ها و مراکز علمی ما هستند؛ دستگاه های علمی ما هم برای اینکه مثل این چشمه های جوشان، جوشش آنها ادامه پیدا کند و جریان پیدا کند، احتیاج به بازار مصرف کننده علم خودشان دارند؛ بین این ها رابطه منطقی و کامل وجود ندارد.
اگر ما بتوانیم این رابطه صنعت و دانشگاه را، صنعت و مراکز تحقیق را، یا به معنای عام، صنعت و علم را به صورت کامل برگزار کنیم، نتیجه به این صورت خواهد بود که هم دستگاه های صنعتی ما رشد پیدا خواهند کرد - در حل مسائل خودشان مراجعه به دانشگاه ها خواهند کرد، مسائل خودشان را حل خواهند کرد و از پیشرفت های علمی آنها در کار صنعتی خودشان استفاده خواهند کرد - هم دانشگاه های ما جریان پیدا خواهند کرد؛ مثل سدی که به وجود آمده، اما شبکه های آبیاری نداشته باشد؛ خب، این سد فایده ای ندارد.
نیمی از کار سد این است که ما دیواره درست کنیم و آب پشت آن جمع کنیم، نیم عمده این است که ما شبکه های آبیاری به وجود بیاوریم تا آب این سد بتواند به نقاط مورد نیاز و به نقاط تشنه و زمین های تشنه برسد؛ این باید انجام بگیرد.
البته، هم شرکت ها و کارخانه ها بایستی بیش از گذشته به مراکز علمی رجوع کنند، هم مراکز علمی باید خودشان را بیش از گذشته آماده کنند. باید هر سال شاهد صدها پروژه تحقیقاتیِ سفارش شده - البته سفارش های داخلی - در دانشگاه ها و مراکز علمی باشیم.
امروز هم یکی از نقاطی که به نظر من خیلی نقطه ضعف است - خیلی از جوان ها و اساتید و مانند اینها هم گاهی می گویند - کار علمی به دنبال سفارش خارجی (است)، کاری نیست که کشور به آن احتیاج دارد؛ نمی خواهم من به طور کلی منع کنم، اما اینکه شما اینجا بنشینید کار علمی و تحقیقاتی بکنید برای نیازی که فلان دستگاه علمی دنیا یا فناوری دنیا پیدا کرده و با قیمت ارزان این را از شما می گیرد، این هنر نیست؛ باید نگاه کنید ببینید نیاز داخلی چیست، این کار تحقیقاتی شما -بخصوص در مقطع دکتری و مقاطع بالا- به درد کجای کشور می خورد، کدام خلا را در داخل کشور پر می کند.
بنابراین یک مسابقه جدی بزرگ در نوآوری - یک مسابقه به معنای حقیقی کلمه، چه در علوم، چه در فنّاوری - باید واقعا به وجود بیاید. در این پایان نامه ها - بخصوص مقطع دکتری - یکی از چیزهایی که به طور قطع باید مورد توجّه باشد، نکته نوآوری است؛ نشان داده بشود که نوآوری در اینجا کجا است؛ و این ملاک ارزیابی باشد، ملاک امتیازدهی بشود.
بنیاد ملی نخبگان باید با جدیت کار کند، محیط نشاط علمی فراهم بشود؛ اگر این شد، متخصص ایرانی ساکن خارج هم شوق پیدا می کند بیاید؛ جوانِ با استعداد ایرانی هم شوق پیدا می کند که در خانه و کاشانه خود بماند و برای خدمت به کشورش کار بکند.
* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار نخبگان جوان در هفدهم مهر 1392
فراهنگ**1003**1569


19/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن