تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819139776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از ایده دانشجویان، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم: حمایت از ایده دانشجویان، گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است قم- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم تشویق دانشجویان و حمایت از طرح ها و ایده های آنان و رساندن این طرح ها به تولید را گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور با استفاده از دانش و تخصص بومی دانست.


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی قم، "امیرحمزه مهرابی" در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه کارآفرینی استان قم، افزود: امروز شاهدیم جوانان تحصیلکرده زیادی در کشور وجود دارند که به جهت عدم بهره مندی از تخصص و مهارت در کار، بیکار هستند، بر این اساس آموزش های دانشگاه علمی کاربردی منجر به مهارت آموزی شده و فراگرفتن مهارت نیز سرآغاز اشتغال و ورود به بازار کار است.
وی بااشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت تکنیسین فعالیت می کند، اظهار کرد: ماحصل تلاش های دانشجویان این دانشگاه مهارت و شغلی است که این مهارت ها در چهار حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، فرهنگ و هنر و خدمات به دانشجویان ارایه می شود.
وی ادامه داد: فصل مشترک این دانشگاه با سایر دانشگاه ها فقط در حوزه مدیریت و خدمات است که در نهایت به منجر به ارایه پایان نامه می شود، ولی در سه حوزه دیگر محصول دانشجویان تبدیل ایده ها به پدیده هاست و امروز هم شاهد هستیم به سبب این ظرفیت و پتانسیل بالا، نیمی از نمایشگاه به دانشگاه ها، موسسات و دانشجویان مخترع و مبدع دانشگاه علمی کاربردی استان قم اختصاص یافته است.
مهرابی با تاکید بر اینکه 70 درصد آموزش های این دانشگاه به صورت عملی است، بیان کرد: این آموزش های عملی در بخش های صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و سایر بخش ها منجر به تولید محصول شده است و امروز شاهد بخش کوچکی از دستاوردهای خوب دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نمایشگاه هستیم.
وی افزود: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه ، بیرون آوردن تولیدات دانشجویان از خانه هاست تا هم دانشجویان از ظرفیت های هم با خبر شوند و اعتماد به نفس پیدا کنند و هم در عرصه رقابت در تولید و تجاری سازی محصولاتشان قدم بردارند.
وی ادامه داد: هدف دیگر، آشنا کردن صنعتگران، تولیدکنندگان، مسوولان استان و سازمان های حمایت کننده با ظرفیت ها و تولیدات بومی دانشجویان قمی است که می تواند منجر به عقد قرارداد و تولید انبوه اختراعات و ابداعات شود.

* راه اندازی نخستین کلینیک تخصصی و رایگان مشاوره اشتغال و کارآفرینی استان قم
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه جامع علمی کاربردی قم نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه کارآفرینی قم،
گفت: یکی از ملزومات توانمندسازی نیروی انسانی جهت ورود به بازار کسب و کار آشنایی با مقدماتی است که قبل از سرمایه گذاری باید انجام دهند.
"حسین ابراهیمی فرد" ادامه داد: از جمله مقدمات مورد نیاز این است که جوانان و دانشجویان باید با منابع ریسک و خطرپذیری کسب و کار، فرآیند کسب مجوزهای قانونی لازم، فرآیند تبدیل کسب و کار از شخصیت حقیقی به شخصیت حقوقی(ثبت شرکت) آشنا شده و
اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.
وی بیان کرد: جوانان و دانشجویان برای کسب این خدمات و به دست آوردن دانش لازم در این زمینه علاوه بر هزینه های سنگین باید وقت زیادی را صرف کنند تا بتوانند افراد مجرب و خبره را بیابند.
وی افزود: به منظور تسهیل سازی این امر و در راستای رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی، واحد استانی قم کلینیک تخصصی مشاوره اشتغال و کارآفرینی را در نمایشگاه راه اندازی کرده است و با استفاده از کارشناسان و اساتید مجرب و متخصص و مشاوره های زبده در خدمت دانشجویان است تا بتوانند در کمترین زمان ممکن و بدون تحمل هزینه اطلاعات و مسائل مورد نیاز خود را کسب کند.
وی در پایان از آغاز به کار دایمی این کلینیک در آینده ای نزدیک خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر مشاوره ها ویژه دانشجویان مراکز علمی کاربردی است، ولی در آینده با رفع محدودیت مکانی این خدامت به همه علاقه مندان ارایه خواهد شد.
نمایشگاه پژوهش و فناوری، اشتغال و کارآفرینی در قم متشکل از 30 غرفه با محتوای آخرین دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران استان تا نوزدهم آذرماه در محل نمایشگاه های دایمی قم واقع در انتهای خیابان خاکفرج برپاست.ک/1
/7404/ 550/


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن