تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819602021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه بخش کشاورزی زیربنای تحقق اقتصاد مقاومتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توسعه بخش کشاورزی زیربنای تحقق اقتصاد مقاومتی گچساران - ایرنا - حمایت از بهره برداران کشاورزی برای تولید محصولات با کیفیت و با قیمت تمام شده ارزان تر یکی از زیربناهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت به دلیل اهمیت در سلامت انسان، و امنیت غذایی و توانمند کردن کشور برای افزایش تولید ناخالص ملی و کاهش اتکا به اقتصاد تک محصولی نفت اهمیت حمایت از بخش کشاورزی را دوچندان کرده است.
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تبدیل زمین های دیم به آبی، توسعه کشاورزی مکانیزه، افزایش صنایع تبدیلی از راهکارهایی است که به افزایش درآمد کشاورزان و ایجاد انگیزه برای تولیدات بهتر و با کیفیت تر منجر خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: تکمیل طرح های در دست اجرا، تقویت زیرساخت های پرورش ماهی و توسعه واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی در اولویت برنامه های حمایت از کشاورزان این شهرستان است.
علی علیرضانژاد افزود: گچساران 49 طرح عمرانی نیمه تمام در بخش کشاورزی دارد.
وی ابراز داشت: از این طرح ها 26مورد آنها فعال و مابقی غیر فعال است.
وی تصریح کرد: امسال 28 هزار و 642 میلیون ریال اعتبار از محل بودجه استانی و ملی برای اجرای این طرح ها مصوب شده است.
مدیرجهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این پروژه ها 17 تا 60 در صد پیشرفت فیزیکی دارد.
علیرضانژاد بیان کرد: احداث کانال های آبرسانی و مجتمع بزرگ دامپروری از مهمترین طرح های در حال اجرای این شهرستان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گچساران گفت: امسال 16 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای تامین تجهیزات مکانیزسیون به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده است.
علی حسن انصاری افزود: این تسهیلات بانکی برای تامین 25 دستگاه ماشین آلات به متقاضیان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: تسهیلات مکانیزسیون کشاورزی با هدف افزایش تولید، استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی، اقتصادی شدن تولید از نظر انرژی و نیروی انسانی و حفظ بافت خاک پرداخت شده است.
انصاری ابراز داشت: با بکارگیری این تجهیزات کشت محصولات زراعی در پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران امسال به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به این نکته که از 30 هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان تنها 17 درصد به صورت آبی کشت می شود، توسعه زمین های آبی را بهترین راهکار برای حمایت از کشاورزان ذکر کرد.
فرماندار گچساران با اشاره به در حال اجرا بودن عملیات اجرایی سه طرح انتقال آب کشاورزی در 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان گفت: شتاب بخشی به اجرای این طرح ها اولویت دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزان است.
عبدالرحیم رحیمی افزود: تکمیل طرح های انتقال آب سد کوثر به هفت هزار از زمین های دشت لیشتر اقتصاد نه هزار نفر از اهالی این منطقه را متحول خواهد کرد.
وی طرح آبرسانی به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر را یادآور شد و افزود: تکمیل این طرح تا پایان امسال درآمد چهار هزار کشاورز این منطقه را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تعیین بازارهای هدف قبل از تولید گفت: توسعه زیرساخت های صنایع تبدیلی برای واقعی شدن نرخ محصولات کشاورزی و کاهش هزینه حمل و نقل بر دوش کشاورز بهترین راهکار برای تولید محصولات با کیفیت است.
غلامرضا تاجگردون تلاش برای جبران کمبود آب صنعتی را از برنامه های محوری مسوولان این شهرستان برای توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی بیان کرد.
وی با بیان این نکته که طرح مطالعاتی احداث سد شیو تکمیل شده است افزود: بخشی از آب کشاورزی این شهرستان پس از تکمیل این طرح از طریق سد شیو تامین خواهد شد.
وی ابرازامیدواری کرد: با تکمیل این طرح بتوان بخش زیادی از زمین های کشاورزی دیم گچساران را به آبی تبدیل کرد.
8143/566


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن