تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819952670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب فساد در رسانه ها، بازخوانی و رجعت به کارکردهای اصیل رسانه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کتاب فساد در رسانه ها، بازخوانی و رجعت به کارکردهای اصیل رسانه تهران-ایرنا- مترجم کتاب "فساد در رسانه ها" گفت: این کتاب بازخوانی و رجعت به کارکردها و نقش اولیه و اصیل رسانه است.


"حبیب الله معظمی گودرزی" روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از کتاب "فساد در رسانه ها" در محل انتشارات سروش در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان این که این کتاب اخلاق نامه ای حرفه ای است که اهالی رسانه را به اصول و هدف کار خود توجه می دهد،گفت: این همان هدف های تاسیسی رسانه است که در توصیه های اخلاق فردی و اجتماعی نیز وجود دارند؛ مانند "درستی خبر همچون درستی عمل انسان است".
استاد علوم ارتباطات دانشگاه های تهران گفت: از ویژگی های ممتاز کتاب، اتکا و استناد آن به انبوه موارد و رویدادهای واقعی است که برای روزنامه نگاران و دیگر آفرینشگران در رسانه های گوناگون از مکتوب تا شنیداری و دیداری، دامنه اخلاقی دارد.
وی ادامه داد: همه رویدادهای ذکر شده در کتاب واقعی و دارای زمینه بحث اخلاقی هستند و آنکه بیشتر این نمونه های عینی و واقعی مربوط به یک دهه اخیر و در کشورهای گوناگون است.
مترجم کتاب " فساد در رسانه ها" اظهار کرد: کتاب، اثر چهار نویسنده با تخصص های علوم ارتباطات، حقوق، فلسفه و فلسفه اخلاق تا جامعه شناسی و روان شناسی است که با طرح جدیدترین مباحث حوزه اخلاق کاربردی به تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفه ای برای همه رسانه ها از جمله رسانه های جدید پرداخته است.
وی افزود: کتاب " فساد در رسانه ها" در 9 بخش تدوین شده است. بخش اول با عنوان معرفی به موضوع لزومیت اخلاق در رسانه ها می پردازد و یک محیط اخلاقی پایدار را ترسیم می کند.
معظمی گفت: بخش دوم کتاب اخلاقیات اطلاعات به مثابه راهنمای رسانه ها است که در آن اخلاق نامه حرفه ای معرفی شده و به بیان رسانه های جدید و مسائل اخلاقی جدید می پردازد. در این بخش همچنین به موضوع عدالت نگاه ویژه ای شده و آن را به عنوان راهنمای رسانه ها قلمداده کرده اند وبخش سوم کتاب کسب و کار رسانه و کسب و کار بازار را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و هنجارهای موجود در فضای رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهد. معظمی بخش چهارم کتاب را حرفه ای گرایی در رفتار و هویت بیان کرد و گفت: برخی از اخلاقیاتی که روزنامه نگاران در عرصه کار رسانه ای خود باید به آن پایبند باشند در این بخش مورد بحث قرار گرفته است.
وی، تعارض در نقش های رسانه را سرفصل بخش پنجم این کتاب عنوان کرد و گفت: این بخش نقش های عام اولیه روزنامه نگاری، تبلیغات و روابط عمومی را معرفی می کند و در بخش دیگر هم فساد در رسانه ها را مورد ارزیابی قرار داده است.
او، بخش هفتم را با عنوان تحلیل دو جنبه دست کاری عکس و فسادهای موجود در رسانه های تصویری نام برد و گفت: در بخش هشتم خواننده کتاب با ترویج، تدوین و تنظیم ضوابط اخلاقی در رسانه ها آشنا می شود و در بخش پایانی کتاب نیز برتری اخلاقی و الگوهای نقش در رسانه مورد بررسی و قرار می گیرد.
آیین رونمایی کتاب "فساد در رسانه ها " ترجمه "حبیب الله معظمی گودرزی" با حضور جمعی از فعالان عرصه رسانه و فرهنگ عصر سه شنبه در انتشارات سروش برگزار شد.
در این آیین، احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از صاحبنظران، فعالان عرصه مطبوعات و علاقمندان این حوزه در محل انتشارات سروش حضور داشتند.
کتاب " فساد در رسانه ها " حاوی جدیدترین و آخرین مباحث مربوط به حوزه اخلاق کاربردی و تبیین مستدل اصول و ضوابط حرفه ای برای رسانه ها به خصوص رسانه های جدید است.
انتشارات سروش این کتاب را در 264 صفحه منتشر و وارد بازار نشر کرده است.
چاپ اول این کتاب با سرفصل کلی مطالعات انتقادی رسانه نوشته "ادوارد اچ اسپنس"، "آندرو آلکساندرا"، "آرون کوئین" و "آن دان" با ترجمه حبیب الله معظمی و مقدمه ای از مهدی محسنیان راد در 264 صفحه و با قیمت 125000 ریال از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان به مباحث ارتباطات منتشر شده است.
فراهنگ**1497**1027


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن