تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804771983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشایی کلاس های آموزش موسیقی در فرهنگسراها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل خانه موسیقی اعلام کرد: بازگشایی کلاس های آموزش موسیقی در فرهنگسراها تهران-ایرنا-مدیرعامل خانه موسیقی، از توافق جدید با مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای بازگشایی کلاس های موسیقی فرهنگسراها خبر داد.


به گزارش خبرنگار موسیقی گروه فرهنگی ایرنا، حمید رضا نوربخش روز سه شنبه در نشست خبری خود با اشاره به وعده های بازگشایی مراکز آموزش موسیقی در فرهنسگراها، افزود: این بار اگر وعده های بازگشایی کلاس ها تحقق پیدا نکند، مجبور به فریاد خواهیم شد.
وی اضافه کرد: از زمان طرح شدن موضوع تعطیلی آموزش موسیقی در فرهنگسراها، ما به طور جدی پیگیر بودیم و اعضای هیات مدیره خانه موسیقی نیز به این مساله معترض بوده و مکاتبات زیادی در این مورد با مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری انجام دادند.
نوریخش گفت: جلساتی را با شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتیم که نشان می داد از نظر آنها به دو دلیل، کیفیت پایین و نبود رقابت با بخش خصوصی، امر آموزش موسیقی در فرهنگسراها قابل دفاع نیست.
وی همچنین عنوان کرد: برای پیگیری این موضوع تمامی کسانی که در فرهنگسراها تدریس می کردند را مورد بررسی قرار دادم و مشخص شد، اکثریت آنها کسانی هستند که با وجود عضویت در خانه موسیقی، صلاحیت تدریس را ندارند به طوری که حتی بعضی از آنها در چند رشته مختلف مانند آشپزی و موسیقی تدریس می کردند.
نوربخش خاطرنشان کرد: می پذیریم که بخشی از کارکرد آموزش در فرهنگسراها جنبه تفریحی دارد، اما مشکل اصلی موسیقی ما از همین نگاه تفننی ناشی می شود.
وی تصریح کرد: پس از بررسی فهرست 176 نفره مدرسان که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری به ما داده شد، حدود 50 تا 60 نفر را که برخی از آنها از اعضای خانه موسیقی نیز بودند، تایید صلاحیت کردیم و در ادامه مذاکرات با این سازمان قرار شد تا کلاس های آموزشی مکتب آوازی تهران را پس از پایان ماه محرم و صفر راه اندازی کنیم که طی آن بسیاری از اساتید در فرهنگسراها و در آینده ای نزدیک در خانه های فرهنگ تدریس خواهند کرد.
مدیرعامل خانه موسیقی افزود: این کلاس ها با کیفیت قابل قبولی برگزار خواهد شد که ما نیز سطح کیفی آنها را تایید می کنیم.
وی همچنین درمورد اخباری که درباره حضور او در مراسم رونمایی آلبومی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری منتشر شده بود، گفت: چند روز قبل آلبومی رونمایی شد که من نیز در آن مراسم حضور داشتم، اما اخبار مربوط به این مراسم به درستی منتشر نشد و ما پس از اطلاع از آن حدود 3 الی 4 ساعت در خانه موسیقی جلسه ویژه ای داشتیم و پیگیر ماجرا بودیم.
این خواننده، همچنین ضمن اشاره به مجوز تدریس مدرسان موسیقی در فرهنگسراها تا پیش از این، بیان داشت: از نظر ما کارت تدریس این مدرسان اعتباری ندارد و این در حالی است که ما از وضعیت تدریس در آموزشگاه های آزاد نیز هیچ رضایتی نداریم و شورایی که بر آموزشگاه های آزاد نظارت می کند، این کارتها را صادر کرده است.
نوربخش ادامه داد: تنها روشی که در امر آموزش جواب داد این بود که چند سال قبل با نظارت استادان خانه موسیقی اعمال می شد. در آن سیستم نظارت کافی از سوی استادان بر وضعیت آموزش موسیقی در آموزشگاه های آزاد کل کشور وجود داشت، اما از اواخر دولت نهم و اوایل دولت دهم این نظارت کم کم از خانه موسیقی گرفته شد و وضعیت آموزش به جایی رسید که امروز شاهدیم.
مدیرعامل خانه موسیقی گفت: براساس توافق هایی که با شهاب مرادی انجام داده ایم کلاس های آموزشی موسیقی فرهنگسراها پس از ماه صفر بازگشایی می شود و این قولی است که آنها به ما داده اند.
وی در پاسخ به خبرنگارانی که به خلف وعده سازمان فرهنگی هنری شهردای در این زمینه اشاره می کردند، افزود: با جار و جنجال، کاری درست نمی شود و البته موافق هم نیستیم یک واحد صنفی موسیقی تعطیل شود، و این را هم بگویم که ما با هیچ فردی برادرخواندگی نداریم و خط مشی من بر انجام کارهاست و اصلا اهل داد زدن نیستم؛ چرا که معتقدم با جار و جنجال کاری پیش نمی رود اما در بن بست ها داد خواهم زد، در تعلیمات دینی ما نیز آمده که در مقام ظلم باید فریاد کنیم،مطمئن باشید که اگر این بار وعده مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری در این زمینه عملی نشود "ما فریاد خواهیم زد".
نوربخش در بخش دیگری از این نشست به ارائه گزارشی از فعالیت های یک سال گذشته خانه موسیقی پرداخت و گفت: خانه موسیقی در مدت یکساله اخیر فعالیت هایی داشته که بخشی از آنها مرتب برگزار شده و بخشی دیگر به مسائل مختلف صنفی اختصاص داشته است.
وی افزود: ما در آغاز این دولت سعی کردیم ارتباطی را که در دولت گذشته تقریبا به صفر رسیده بود دوباره تقویت کنیم، البته به دلیل تنگناهایی که بویژه در مسائل مالی دولت وجود داشت، این کار به کندی اتفاق افتاد.
نوربخش ادامه داد: بخشی از کارهای ما مربوط به پیگیری مسائل رفاهی و بیمه اعضای خانه موسیقی بود، حدود یکسال است که جریان بیمه هنرمندان متوقف شده و لیست هایی که از افراد جدید ارسال می کنیم؛ بیمه نمی شوند که البته مشکل اصلی هم مربوط به بدهی های دولت نسبت به بیمه ها بوده است؛ البته با پیگیری هایی که انجام داده ایم قرار شده از ماه آینده یکبار دیگر این بیمه ها دایر شوند، وزیر ارشاد با تعاملی که با وزیر رفاه داشته اند این مساله را پی گیری کرده اند.
این خواننده موسیقی سنتی، با اشاره به مساله دریافت مبالغی توسط پلیس اماکن از اهالی موسیقی گفت: من بیشترین پیگیری را در سال های اخیر در این زمینه انجام داده ام، این ماجرا به سال 83 الی 84 برمی گردد که اداره اماکن برای برگزاری کنسرت در تالار وزارت کشور مبالغی را دریافت می کرد که در آیین نامه آنها وجود نداشت.
وی افزود: آن زمان سردار طلایی رئیس پلیس وقت تهران عین پاسخی که به ما داد این بود که پلیس هایی که تا پاسی از شب برای حل مساله ترافیک بوجود آمده در اطراف سالن های کنسرت فعالیت می کنند باید به آنها اضافه کار پرداخت کنیم؛ که این مبلغ به دلیل آن دریافت می شود.
وی اظهار داشت: این ماجرا در ادامه آرام آرام به سالن های دیگر نیز سرایت کرد و اعتراضات ما به هیچ جایی نرسید؛ این در حالی است که اداره اماکن سر و کارش با مکان هاست و نه با هنرمندان، در واقع اداره اماکن باید شرایط برگزاری یک برنامه را در مکان خاصی کنترل کند نه اینکه از هنرمندان وجهی دریافت نماید.
فراهنگ**9252**1027


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن