تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799749943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگ کلاس موسیقی در فرهنگسرا به صدا درنیامد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: زنگ کلاس موسیقی در فرهنگسرا به صدا درنیامد
شرایط نشان می‌دهد که برخی از مدیران فرهنگی از شرایط روز جامعه به درسنی مطلع نیستند. هزینه‌های بالای زندگی و مشکلات اقتصادی استفاده مردم از کلاس‌های آموزشی و فرهنگی گران‌قیمت دور می‌کند در میان مشکلات فرهنگسراها مکان‌های امن و کم‌هزینه‌تری برای علاقمندان شاخه‌های مختلف محسوب می‌شود.
آفتاب- سرویس فرهنگی: بهار ۱۳۹۳ فصل خوبی برای علاقمندان موسیقی نبود. کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها به دستور شهاب مرادی معاون فرهنگی و هنری شهر تهران تعطیل شدند. تعطیلی که نه محکمی بود به هزاران علاقمند جوان و نوجوان که  وقت و بودجه شان  به اندازه کلاس  موسیقی  فرهنگ سراهای نزدیک خانه‌شان بود که حالا مهر تعطیلی بر درب آن خورده بود؛ تعطیلی‌ای که ۹ ماه از آن می‌گذرد و هنوز نشانه‌ای بر رفع آن وجود ندارد.


به گزارش آفتاب، خبر بسته‌شدن کلاس‌های موسیقی فرهنگسراها که بسیاری از فعالانح وزه موسیقی را به بهت و حیرت فرو برد. شهاب مرادی روحانی رسانه‌ای که عضو ثابت برخی برنامه‌های تلویزیونی بود و به زعم برخی از افراد از زوایه‌ای متفاوت به مسائل فرهنگی جوانان می‌نگریست، حالا زنگ توقف صدای موسیقی را در فرهنگ سراها بلند کرده بود.


خبر غیرمنتظره‌ای که پرسش‌های زیادی را به وجود آورده بود با پاسخ معاون فرهنگی وهنری شهر تهران رو به‌رو شد. شهاب مرادی همه انتقادها اما و اگرها را با یک جمله پاسخ داد و گفت: «هدف ما تعطيلي آموزش موسيقي در فرهنگسراها نيست، بلكه رويكرد ما تغيير دادن رويه كنوني در آموزش‌هاي موسيقي و تعالي اين رشته هنري است.»


پاسخ  معاون فرهنگی و هنری پاسخگویی منتقدان نبود. عبدالحسین مختاباد خواننده، موسيقي‌دان و عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر تهران جواب شهاب مرادی را قانع‌کننده ندانست و گفت: «استدلال وي همان كسادي بازار آموزشگاه‌هاي موسيقي است در حالي كه اين استدلال، توجيهي غيرمنطقي است. چرا كه اولاچرا بقيه دوره‌هاي آموزشي فرهنگسراها باعث كسادي آموزشگاه‌هاي هنري نمي‌شوند، ثانيا، وظيفه واحدهاي فرهنگي – هنري شهرداري آماده كردن بسترهاي مناسب براي استفاده اقشار كم درآمد و تشكيل كلاس‌هاي هنري ارزان براي آنهاست. اين استدلال مانند اين است كه بگوييم مدارس دولتي هم براي آنكه مدارس غيرانتفاعي از رونق نيفتند، بايد تعطيل شوند!»


مختاباد تاکید کرده بود: «آموزش در فرهنگسراها از جمله آموزش موسیقی جزو خدمات شهری است و در صورت قطع شدن آموزش موسیقی در فرهنگسراها ما نمایندگان شورای شهر تهران به طور قطعی اعتراض خواهیم کرد.» جواب و سوال ها ادامه یافت و همچنان درهای کلاس های موسیقی به روی علاقمندان گشوده نشد. تعطیلی که هنوز علت قانونی آن مشخص نیست دوباره با اعتراض عضو کمیسیون شورای شهر روبه رو شده است. مختاباد به تازگی حذف کلاس های موسیقی را نشانه ضعف مدیریتی دانسته و خواهان رسیدگی خانه موسیقی به این عملکرد غیر قانونی شده است. مختاباد گفته است اگر خانه موسیقی به وظیفه‌اش عمل می‌کرد کار این ماجرا به شورای شهر کشیده نمی‌شد.


کارشناسان و فعالان موسیقی در گفت‌وگو با «آفتاب» هر کدام از زاویه‌ای به این تصمیم نگاه کرده اند عبدالحسین مختاباد عضو شورای شهر تهران  خانه موسیقی را مسئول پیگیری ماجرا دانسته و فردین خلعتبری آهنگساز نیز معتقد است موسیقی برای شهرداری فقط وسیله کسب درآمدزایی با برگزاری کنسرتهاست و ارزش دیگری ندارد.
 
 کسب درآمد از موسیقی و مخالفت با یادگیری آن
 
بسته شدن کلاس‌های موسیقی فرهنگسرا برای علاقمندان موسیقی پذیرفتنی نبود. فعالان عرصه موسیقی یکصدا می‌گفتند و پرداخت هزینه‌های آموزشگاه‌ها و کلاس‌های خصوصی برای همه مقدور نیست و حذف ناگهانی این کلاس‌ها با محرومیت برای علاقمندان موسیقی همراه است. منتها این گلایه‌ها و توصیه‌ها در تصمیم یک شبه و شفاهی  شهاب مرادی تاثیر چندانی نگذاشت. 


فردین خلعتبری آهنگساز این اقدام شهاب مرادی را غیرمنتظره ندانسته و به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: «به نظر من باید ریشه‌ای‌تر از این به مسائل نگاه کرد. روند و بررسی وقایع  اخیر نشان داده است که مدیران شهرداری با موسیقی میانه خوبی ندارند این افراد غالبا برنامه‌های فرهنگی را با برخی افراد و گروه ها هماهنگ می کنند. این رفتار متناقض شهرداری تهران نسبت به موسیقی در حالی است که شهرداری از برگزاری کنسرت‌ها و اجاره دادن سالن‌های درآمد بالایی کسب می‌کند اما سیاست‌هایی بر ضد رشد و توسعه  موسیقی در پیش می‌گیرد.»


فردین خلعتبری افزود: «وظیفه شهردار موفق شاد نگه داشتن شهر با برنامه‌های فرهنگی مناسب است متاسفانه در این سال‌های شهرداری به این وظیفه به درستی عمل نکرده است. بسته شدن ارکستر سمفونی فرهنگسرای بهمن نمونه‌ای از این اقدامات بود که هرگز به آن پرداخته نشد. با توجه به اینکه این کلاس‌ها در چرخه مالی موسیقی نقش داشته و بعضا دانشجویان موسیقی تدریس این کلاس‌ها را بر عهده داشته اند تصمیم آقای مرادی قطعا از چرخه آموزش موسیقی کم کرده و چیزی به آن نیفزوده است.»


شهاب مرادی به تذکر شفاهی توجه نمی‌کند


در این میان عبد الحسین مختاباد خواننده و عضو شورای فرهنگی شهر تهران  تنها کسی است که به شکل واضح و مستمر خواهان پیگیری رفع پملپ کلاس های موسیقی در فرهنگ سراها است. اگرچه پیش تر از او نیز  عبد المقیم ناصحی عضو روحانی شورای شهر تهران هم به رسانه ها گفته بود: «اگر موسیقی که لازمه روح شهروندان است از طریق فرهنگسراها دنبال نشود ما شاهد موسیقی خیابانی و زیر زمینی خواهیم بودبا بازگشایی دوباره کلاس‌های موسیقی را از مدیران شهرداری پیگیری می کنم زیرا اساتید و نخبگان موسیقی به خوبی در فرهنگسراها فعالیت می‌کردند و موسیقی دارای چارچوب بود.»


 اما معاون فرهنگی هنری تهران کوچکترین توجهی به این تذکرها نشان داد. عبدالحسین مختاباد  در تازه‌ترین اظهارات خود درباره نحو پیگیری این موضوع به «آفتاب» گفت: «من تا کنون به صورت شفاهی به آقای مرادی تذکر داده‌ام اما وی گفته است که جلساتی را با خانه موسیقی برگزار کرده است تا این کلاس‌ها با شکل و کیفیت دیگری برگزار شوند که هنوز نتیجه آن مشخص نیست و کلاس ها همچنین تعطیل است.»


مختاباد تاکیدکرد: «به نظر من وظیفه خانه موسیقی به عنوان نهاد متولی موسیقی باید فعالانه‌تر و پیگیرتر از شورای شهر عمل  در برابر این تصمیم عمل کند.»


اظهارات عضو فرهنگی شورای شهر در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار آفتاب برای گفت‌وگو با محمد نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی به جایی نرسید و دلیل اصلی بسته شدن کلاس‌های موسیقی ناتمام ماند.
 
 مدیرانی که از دغدغه مردم دورند
 
شرایط نشان می‌دهد که برخی از مدیران فرهنگی از شرایط روز جامعه به درسنی مطلع نیستند. هزینه‌های بالای زندگی و مشکلات اقتصادی استفاده مردم از کلاس‌های آموزشی و فرهنگی گران‌قیمت دور می‌کند در میان مشکلات فرهنگسراها مکان‌های امن و کم‌هزینه‌تری برای علاقمندان شاخه‌های مختلف محسوب می‌شود. با این وجود در تصمیمی یک شبه ودر آستانه فصل تابستان بنا به دلایل نامعلوم موسیقی در فرهنگسرا سرا تعطیل و به میوه ممنوعه‌ای مبدل می‌شود که خانواده ها باید برای یافتنش از این محله به آن محله سربزنند. معاون فرهنگی شهرداری تهران که درچند سال اخیر در تمام امور فرهنگی از ازدواج گرفته تا فیلم سریال فعال و کوشا بودو هرروز اظهار‌نظر تازه‌ای برنامه‌های صدا و سیمما داشت؛ یکه تاز و پیشرو وب دون توجه به انتقادات پیش رفته  گوش خود را به روی همه نقدها و توصیه‌ها بسته است. روش سلیقه‌ای و مصلحت اندیشانه فردی که پیش‌تر در مدیران فرهنگی مسبوق به سابقه بوده است حالا با رفتار معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران خود را بهتر نشان می‌دهد.



مطالب مرتبط
تعطیلی موسیقی نتیجه اجرای قانونی نانوشته!
شهاب مرادی ندای اعتراض شوالیه آواز ایران را می شنود؟


تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن